Skrevet av Emne: Usaklig kritikk av innlegg  (Lest 7305 ganger)

Utlogget sockets

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 150
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 150

Usaklig kritikk av innlegg
« : 23. mars 2006, 19:54 »
Jeg leste nettopp et innlegg skrevet av dohodet.

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=39015.0

Jeg ble selv litt irritert over dårlig tegnsetting og mangel på store bokstaver. Likevel begynte jeg å lese, og ble interessert i "problemene" som stod der. Kunne nemlig godt tenkt å komme med noen råd, da jeg har opplevd lignende selv.

Jeg kunne tenkt meg å kommentert den dårlige tegnsettinga osv i en bisetning, for så å holde meg til selve saken. Noe det var et par andre som også ville. Dette viste seg derimot å være svært vanskelig, da det eneste som ble kommentert var tegnsettinga.

Det viste seg at han som startet emne har dysleksi. Likevel viste medlemmer og Moderatoren Rødhette ingen hensyn til dette. Dette synes jeg var VELDIG unødvendig. Det ser ut som at han som startet tråden ble irritert, og kallte noen personer for veldig uhøflige ting. f.eks "kjøtthue".  Dette er jo veldig beklagelig og viser at man har problemer med å bruke slike forum.

Hovedproblemet uansett er at noen er veldig glad å kritisere, og å dra det videre. Dysleksien ( som faktisk kan være veldig alvorlig, og gjøre det ganske så vanskelig å beherske tegnsetting, gramatikk osv )  ble ikke tatt hensyn til i det hele tatt. Det stod bare på latskap, ifølge visse medlemmer som sikkert er eksperter på temaet.

Jeg synes rett og slett at folk var frekke og usaklige. Rødhette er absolutt ikke noe unntak.

Utgangspunktet var et problem, med spørsmål om råd og hjelp. Det endte opp i kritikk, som jeg nærmest vil kalle trakassering, og usakligheter - med god hjelp av en moderator. Selv føler jeg at Rødehette burde prøvd å ledet debatten inn på riktig spor. Heller fjernet den usaklige kritikken enn å videreføre den.

Litt langt innlegg, men følte noen ting burde bli sagt. Regner med masse uenighet her. Håper også det landa på riktig plass.

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
SV: Usaklig kritikk av innlegg
« #1 : 23. mars 2006, 19:58 »
Jeg leste nettopp et innlegg skrevet av dohodet.

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=39015.0

Jeg ble selv litt irritert over dårlig tegnsetting og mangel på store bokstaver. Likevel begynte jeg å lese, og ble interessert i "problemene" som stod der. Kunne nemlig godt tenkt å komme med noen råd, da jeg har opplevd lignende selv.

Jeg kunne tenkt meg å kommentert den dårlige tegnsettinga osv i en bisetning, for så å holde meg til selve saken. Noe det var et par andre som også ville. Dette viste seg derimot å være svært vanskelig, da det eneste som ble kommentert var tegnsettinga.

Det viste seg at han som startet emne har dysleksi. Likevel viste medlemmer og Moderatoren Rødhette ingen hensyn til dette. Dette synes jeg var VELDIG unødvendig. Det ser ut som at han som startet tråden ble irritert, og kallte noen personer for veldig uhøflige ting. f.eks "kjøtthue".  Dette er jo veldig beklagelig og viser at man har problemer med å bruke slike forum.

Hovedproblemet uansett er at noen er veldig glad å kritisere, og å dra det videre. Dysleksien ( som faktisk kan være veldig alvorlig, og gjøre det ganske så vanskelig å beherske tegnsetting, gramatikk osv )  ble ikke tatt hensyn til i det hele tatt. Det stod bare på latskap, ifølge visse medlemmer som sikkert er eksperter på temaet.

Jeg synes rett og slett at folk var frekke og usaklige. Rødhette er absolutt ikke noe unntak.

Utgangspunktet var et problem, med spørsmål om råd og hjelp. Det endte opp i kritikk, som jeg nærmest vil kalle trakassering, og usakligheter - med god hjelp av en moderator. Selv føler jeg at Rødehette burde prøvd å ledet debatten inn på riktig spor. Heller fjernet den usaklige kritikken enn å videreføre den.

Litt langt innlegg, men følte noen ting burde bli sagt. Regner med masse uenighet her.

mye usakligheter blir det ofte. egentlig burde folk som er elendige på tegnsetting og gramatikk fått tilsendt en e-post som påpekte dette på en pen måte fra moderator, og alle innlegg i tråden burde IKKE kverulere rundt dette, men faktisk prøve å hjelpe trådstarter med det han prøvde å få hjelp til.

dersom man legger godviljen til, så klarer man å lese det som står der. det at han poster i det hele tatt viser jo at han er interessert i å få hjelp.

silentk

  • Gjest
SV: Usaklig kritikk av innlegg
« #2 : 23. mars 2006, 20:07 »
Jeg leste nettopp et innlegg skrevet av dohodet.

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=39015.0

Jeg ble selv litt irritert over dårlig tegnsetting og mangel på store bokstaver. Likevel begynte jeg å lese, og ble interessert i "problemene" som stod der. Kunne nemlig godt tenkt å komme med noen råd, da jeg har opplevd lignende selv.

Jeg kunne tenkt meg å kommentert den dårlige tegnsettinga osv i en bisetning, for så å holde meg til selve saken. Noe det var et par andre som også ville. Dette viste seg derimot å være svært vanskelig, da det eneste som ble kommentert var tegnsettinga.

Det viste seg at han som startet emne har dysleksi. Likevel viste medlemmer og Moderatoren Rødhette ingen hensyn til dette. Dette synes jeg var VELDIG unødvendig. Det ser ut som at han som startet tråden ble irritert, og kallte noen personer for veldig uhøflige ting. f.eks "kjøtthue".  Dette er jo veldig beklagelig og viser at man har problemer med å bruke slike forum.

Hovedproblemet uansett er at noen er veldig glad å kritisere, og å dra det videre. Dysleksien ( som faktisk kan være veldig alvorlig, og gjøre det ganske så vanskelig å beherske tegnsetting, gramatikk osv )  ble ikke tatt hensyn til i det hele tatt. Det stod bare på latskap, ifølge visse medlemmer som sikkert er eksperter på temaet.

Jeg synes rett og slett at folk var frekke og usaklige. Rødhette er absolutt ikke noe unntak.

Utgangspunktet var et problem, med spørsmål om råd og hjelp. Det endte opp i kritikk, som jeg nærmest vil kalle trakassering, og usakligheter - med god hjelp av en moderator. Selv føler jeg at Rødehette burde prøvd å ledet debatten inn på riktig spor. Heller fjernet den usaklige kritikken enn å videreføre den.

Litt langt innlegg, men følte noen ting burde bli sagt. Regner med masse uenighet her.http://

Skjønner at du er den selvutnevnte forsvarsadvokaten til dohodet. Du skriver at det viste seg at han hadde dysleksi. Vel, det hevdet dohodet først etter at moderator gjenga regelen der det bl.a. sto at man skulle vise respekt for dyslektikere. Det er jo litt påfallende og betenkelig, da. Men du sluker det rått. Gjør du dette bevisst, slik at det skal passe inn i ditt lille korstog mot moderator?    

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Usaklig kritikk av innlegg
« #3 : 23. mars 2006, 20:25 »
En person som konskvent skriver med små bokstaver og uten mellomrom etter HVERT ENESTE punktum, lider ikke av noen annet enn et ønske om å irritere. At man bytter om noen bokstaver her og der, slik dyslektikere har lett for, er det ingen som reagerer på. Men innlegget til dohodet var preget av en rekke andre ting enn det.

Kan overhodet ikke se at Rødhette drev noen form for trakasering her.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

silentk

  • Gjest
SV: Usaklig kritikk av innlegg
« #4 : 23. mars 2006, 20:30 »
(...) Utgangspunktet var et problem, med spørsmål om råd og hjelp. (...)

Feil. Det var på ingen måte et innlegg med spørsmål om råd og hjelp. Han ville dele en historie som han åpenbart fant komisk, og videre ville han at andre skulle dele sine historier. Du bommer, bommer og bommer.

WannaBeHuge

  • Gjest
SV: Usaklig kritikk av innlegg
« #5 : 23. mars 2006, 20:34 »

Kunne ikke vert mer enig, sockets! Og det er ikke første gang Rødhette har fått det for seg å _trakasere_ medlemmer med dysleksi...

silentk

  • Gjest
SV: Usaklig kritikk av innlegg
« #6 : 23. mars 2006, 20:48 »
Kunne ikke vert mer enig, sockets! Og det er ikke første gang Rødhette har fått det for seg å _trakasere_ medlemmer med dysleksi...

Ikke det? Når du kommer med en slik løs påstand så plikter du også å underbygge den. Du har vel hørt om bevisbyrde?

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

SV: Usaklig kritikk av innlegg
« #7 : 23. mars 2006, 20:54 »
Dophuet her har ikke dysleksi, han skriver som han gjør på mobilen og gir f.... i tegnsetting.  Hvis dere leser innlegget hans så skriver få ord feil, og klarer å skrive dysleksi i tillegg.  Tror lille rødhette gjør så godt hun kan jeg. Wink

Det er jævlig irriterende at det skrives på SMS språk, jeg tar ikke slike innlegg seriøst iallefall.
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Usaklig kritikk av innlegg
« #8 : 23. mars 2006, 20:56 »
Kunne ikke vert mer enig, sockets! Og det er ikke første gang Rødhette har fått det for seg å _trakasere_ medlemmer med dysleksi...

Med mindre du underbygger den påstanden der grundig, forventer jeg at du kommer med en unnskyldning ovenfor Rødhette ! Og grunnlaget ditt bør du legge ut raskt.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Usaklig kritikk av innlegg
« #9 : 23. mars 2006, 21:07 »
Hvorfor formerer dumme mennesker seg?
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

silentk

  • Gjest
SV: Usaklig kritikk av innlegg
« #10 : 23. mars 2006, 21:13 »
Jeg nominerer den omtalte tråden til å bli plassert i Best of Treningsforum:

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=39015.0

Kjempegod underholdning.

Utlogget xfer

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 94
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 94

SV: Usaklig kritikk av innlegg
« #11 : 23. mars 2006, 21:15 »
forsto innlegget heeeelt greit jeg. kanskje jeg bare har bedre dekodings kunnskaper en deere,lol

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

SV: Usaklig kritikk av innlegg
« #12 : 23. mars 2006, 21:25 »
Hvorfor formerer dumme mennesker seg?

Fordi det er lett å pule... Ja, og fordi vi ikke lenger slår hverandre i hjel eller må jakte og drepe for å overleve. Det har blitt for lett å leve, Hr.Thyve.

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

silentk

  • Gjest
SV: Usaklig kritikk av innlegg
« #13 : 23. mars 2006, 21:27 »
forsto innlegget heeeelt greit jeg. kanskje jeg bare har bedre dekodings kunnskaper en deere,lol

Du er utvilsomt en artig kar. Det fant jeg ut da jeg gikk gjennom de siste innleggene dine Tongue

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Usaklig kritikk av innlegg
« #14 : 23. mars 2006, 21:51 »
Vet du tar opp dette i beste mening sockets, men det ser ikke ut til at dohodet har dysleksi enn du og jeg. dohodet har få eller ingen rettskrivingsfeil, utelatelser eller ordsammenslåinger, hvilket gjerne kjennetegner dysleksi. "Dysleksien" hans begrenser seg til manglende tegnsetting og utelatelse av stor bokstav etter punktum = i så fall en like sjelden form for dysleksi som åttebente hester. Dessuten greier han, som aktiviteten nevner, til og med å stave ordet dysleksi, og til og med med store bokstaver (se tråden). Så han kan hvis han vil, men han vil vel ikke. (?)  Wink

H

Erfaring er den talentløses trøst

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!