Skrevet av Emne: Kostholdet mitt  (Lest 2117 ganger)

Utlogget Tor

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 18
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 18

  • No fat, no muscles!
Kostholdet mitt
« : 19. desember 2002, 18:33 »
Hei byggere!

Jeg regga meg her i dag, men har hengt på diverse forum i over et år nå. Jeg har "bygget" litt etter sommeren, og har hatt strengt kosthold og hele pakka.
Tidligere var jeg syk (spiseforstyrrelse), slik at jeg mista all muskelmasse og var sengeliggende i lange tider.

Jeg veier nå i underkant av 50kg, og jeg er 185cm. Altså, ikke kraftige karen. Etter treninga i høst har jeg dobblet styrken min i de fleste øvelsene jeg holder på med. Det er gøy, men samtidig føler jeg at jeg har lagt på meg en del mer fett som jeg også ikke har lyst på. Det er irriterende!!! *grr* -Er vel kanskje det at det er uvant å være større en bare en strek.

Har tengt masse på kosthold, og til nyttår legger jeg totalt om. Jeg har aldrig spist sjokolade, chips, fet burger, fete oster, middager på veldig lenge, og det kan henge sammen med at jeg også har et jævlig dårlig kroppsbilde. Jeg tror at jeg blir mer fornøyd med meg selv om jeg klarer å spise normal mat, og ha det godt med det. -Har noen av dere følt noe slikt? -At det er vanskelig å spise typer mat?

Utlogget Tittentei

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 188
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 188

  • Shut the fuck up and train!
Re:Kostholdet mitt
« #1 : 19. desember 2002, 19:50 »
Seriøst? 1.85 og underkant av 50 kg? damn.....du bør bare spise som faen  8) masse karbo så du legger på deg, om du veier 50 og er 1.85 så gjør fett ingenting, virker som du har lite av det uansett...spis masse pasta, ris, kylling, kjøtt av diverse sorter osv.....prøv gjerne en weightgainer eller lignende for å gå opp i vekt.
Go hard or go home!

Utlogget GoodSpeed

  • V.I.P
  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 73
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 73

Re:Kostholdet mitt
« #2 : 19. desember 2002, 20:06 »
Enig. Du bør legge om kostholdet slik at du gjerne spiser hver 3. time. Søk litt rundt på forumet, og du finner mange gode tips ang. kosthold.....

Lykke til !

Utlogget Prodius (MB)

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 870
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 870

Re:Kostholdet mitt
« #3 : 19. desember 2002, 21:14 »
Aldri hørt om en gutt med spiseforstyrrelser.. Heller aldri hørt om en som er 185 og veier i underkant av 50kg.. No offense!

Hør på gutta her, og spis mye karbohydrater! Bruk ogsp en weightgainer som Muscle Prep
Treningsstudio: ¨
Raufoss Badeland¨

Utlogget Tor

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 18
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 18

  • No fat, no muscles!
Re:Kostholdet mitt
« #4 : 21. desember 2002, 00:14 »
Fint at dere tar i mot meg på denne måten. Jeg var litt redd for at dere ville nærmest avvise en pingle som meg. *hehe* - Uansett. Dere har nok rett når det gjelder at jeg sliter litt med å innta fet mat, og det som er "usunn" mat generelt. Jeg har levd praktisk talt på pumpernickel, tunfisk, kyllingskinke og lettost det siste året. Pluss masse 4-korn og whey, kasein pulver. Det har vært ok, men ikker mer enn ok. Jeg har jo hatt en veldig bra økning på treninga, men psykisk føler jeg meg ikke så veldig mye sterkere enn da jeg begynte å trene.
DVS. Fortsatt et dårlig selvbilde, og jeg klarer ikke kose meg med mat som jeg egentlig har lyst på. Hode mitt har programert seg til at tunfisk smaker bedre enn pizza.

Jeg har gleda meg til jul lenge, men jeg blir alltid redd for å legge på meg unødig mengder med fett i julen. Jeg veit ikke hva jeg skal gjøre, unne meg av godter, kaker, o.l. -Hva gjør dere?

Jeg tenkte kanskje å prøve å spise noe litt mer usunt (eller det som kalles normal norsk kost) i det neste året) Noen som har et forslag til pålegg, brød, middager som jeg kan spise med god samvittighet, samtidig som at det smaker bra og er mat som andre ville spist. (Kompisene mine holder seg for nesa og banner når jeg har med tunfisksalat på forelesning. *hehe*

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Re:Kostholdet mitt
« #5 : 21. desember 2002, 00:49 »
Hei Tor!

Du har min medfølelse når det gjelder din tidligere spiseforstyrrelse. Det er synd at slikt skjer, men det har vel noe med kroppsidealet og moralen i dagens samfunn. I og med at du er nesten like høy som meg (jeg er 1 cm høyere enn deg) og veier i under kant (!) av 50 kg så er mitt tips til deg at du etter beste evne forsøker å omprogrammere hjernen din til å spise "vanlig" mat (normal norsk mat som du sier) med god samvittighet. Du er så pass underernært at kroppen vil ha godt av den ekstra energien den får. Ikke tenk på fett økning da du høyst sannsynligvis ikke vil legge på deg dersom du trener vekter 3-4 ganger per uke samt 1-2 kardioøkter per uke. Så unn deg flere måltider i uken hvor du bestemmer selv hva du vil spise. Det er psykisk sunt for deg!
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget Prodius (MB)

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 870
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 870

Re:Kostholdet mitt
« #6 : 21. desember 2002, 15:04 »
Hvis du sliter med den mentale etasjen vil jeg råde deg til å følge mental treningen som Powerman har skrevet om. Der prøver du å se på deg selv som bedre enn andre. Prøv å dra fram det positive ved deg selv og ikke det negative. Dette burde hjelpe deg i å "få fram" matlysten for "normal mat" igjen.
Treningsstudio: ¨
Raufoss Badeland¨

Utlogget Udrugn

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 029
  • Honnør: 176
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 029

Re:Kostholdet mitt
« #7 : 21. desember 2002, 17:53 »
Du burde ete alt du kommer over. Mange byggere sier dette til nybegynnere som trenger å gå opp i vekt. Du kan jo starte med å ete havregryn om morran. Det er tilogmed sundt! Spis ofte og mye. Du er ikke overvektig før du har passert 85kg (uten no særlig muskler da).

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!