Skrevet av Emne: HVOR SKAL VI STARTE OPPTØYENE?!  (Lest 12775 ganger)

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: HVOR SKAL VI STARTE OPPTØYENE?!
« #135 : 30. mars 2006, 15:29 »
Det er ikke nødvendigvis dissens mellom skapelsesberetningen og Darwinismen. En allmektig Gud kunne nok skapt oss på den måten det falt han/henne passende... evolusjon er da et godt alternativ, da han/hun har god tid.

Christ Power!!

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

SV: HVOR SKAL VI STARTE OPPTØYENE?!
« #136 : 30. mars 2006, 15:46 »
Det er ikke nødvendigvis dissens mellom skapelsesberetningen og Darwinismen.

Det har du helt rett i, især om en tar i betraktning de mulige oversettelsesmessige uoverensstemmelser jeg påpekte tidligere. Dette har derimot fint lite med den reelle problemstillingen å gjøre, nemlig den at en teori fullstendig ribbet for evidensielt grunnlag (skapelsesberetningen) skal sidestilles med en vitenskapelig teori. Om vitenskapelig bevisførsel ikke lenger er et avgjørende kriterium, hva blir så igjen av alt som heter vitenskapelig kredibilitet? (Jfr. Church of the Flying Spaghetti Monster.)

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

SV: HVOR SKAL VI STARTE OPPTØYENE?!
« #137 : 30. mars 2006, 17:12 »
Det er ikke nødvendigvis dissens mellom skapelsesberetningen og Darwinismen. En allmektig Gud kunne nok skapt oss på den måten det falt han/henne passende... evolusjon er da et godt alternativ, da han/hun har god tid.

Christ Power!!

Mener å huske at Darwin fikk mye pepper fordi han mente at det ikke fantes noen vesensforskjell (sjel) mellom mennesker og dyr - kun gradsforskjeller.

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

SV: HVOR SKAL VI STARTE OPPTØYENE?!
« #138 : 30. mars 2006, 19:07 »
Mener å huske at Darwin fikk mye pepper fordi han mente at det ikke fantes noen vesensforskjell (sjel) mellom mennesker og dyr - kun gradsforskjeller.

Jo, det stemmer forsåvidt, men jeg tror Expedite mer bestemt siktet til selve utviklingslæren.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: HVOR SKAL VI STARTE OPPTØYENE?!
« #139 : 30. mars 2006, 23:04 »
Jo, det stemmer forsåvidt, men jeg tror Expedite mer bestemt siktet til selve utviklingslæren.
Jo, men det ugla nevner er jo endel av problemet de kristne har med utviklingslæren, nemlig at ifølge bibelen er vi skapt i Guds bilde, og å da si at vi stammer fra dyrene er å si at Gud er et slags dyr... Det er vissnok DEN delen av læren som  utelukker Darwinistisk sammenslåing for de kristne... Vi er skapt i Guds bilde, og ble derfor skapt slik vi er idag. Vi har ikke utviklet oss fra aper. Og homofili kan kureres.

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

SV: HVOR SKAL VI STARTE OPPTØYENE?!
« #140 : 30. mars 2006, 23:21 »
Jo, men det ugla nevner er jo endel av problemet de kristne har med utviklingslæren, nemlig at ifølge bibelen er vi skapt i Guds bilde, og å da si at vi stammer fra dyrene er å si at Gud er et slags dyr... Det er vissnok DEN delen av læren som utelukker Darwinistisk sammenslåing for de kristne... Vi er skapt i Guds bilde, og ble derfor skapt slik vi er idag. Vi har ikke utviklet oss fra aper. Og homofili kan kureres.

Bestefaren min sa engang til meg, ikke diskuter med mennesker som er så overbevist over sitt standpunkt at det blir religiøst. Dette betyr, ikke svar dama når hun spør om hun har lagt på seg. Svaret blir alltid feil. Derfor gå det ikke an og overbevise kristne om at dette aldri har skjedd ved hjelp av logikk. Kristendommen er ikke bygd opp av logikk. Som svar får man alltid "god works in mysterious ways", eller "i bibelen er dette kun billedlig ment". Jeg priser meg glad for kristendommen i Norge. Verdiene, moralen og grunnprinsippene religionen har gitt oss (etter lang tid), er med å å bringe interforståelse og rasjonalitet på et annet plan enn andre religioner som ikke har utviklet seg like godt(les islam), og religionsfrie samfunn.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

silentk

  • Gjest

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

SV: HVOR SKAL VI STARTE OPPTØYENE?!
« #142 : 31. mars 2006, 16:39 »

Kan vi ikke sende disse bibelvennene ut av landet sammen med Krekar? Slik at vi vanlige vestlige kan fortsette å leve i det 21. århundre, mener jeg...

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: HVOR SKAL VI STARTE OPPTØYENE?!
« #143 : 31. mars 2006, 17:24 »
Lurer stadig vekk på hva du har for noe i mot disse "bibelvennene" jeg da. Smiley
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Celdiir

  • Gjest
SV: HVOR SKAL VI STARTE OPPTØYENE?!
« #144 : 31. mars 2006, 23:44 »
Kan vi ikke sende disse bibelvennene ut av landet sammen med Krekar? Slik at vi vanlige vestlige kan fortsette å leve i det 21. århundre, mener jeg...

Minst en gang i uka, om morgenen, etter at jeg har stått opp, laget meg frokost og sitter med en kaffekopp i hånden og leser lokalavisa får jeg (og alle andre som leser) servert lovnader om evig fordømmelse i helvette til evig tid hvis ikke jeg/vi/samfunnet skifter kurs snarest.

Dagens avis er borte så kan ikke sitere ordrett disse fine ord, men i dag var det å få kristendom, og ikke religion og etikk/KRL, tilbake som skolefag. Tidligere ble man oppfordret til å ikke sende hjelp til jordskjelvofrene i Pakistan, da dette var guds straff over de vantro.  Undecided

(Dette gjelder sånne SMS-sider hvor man kan skrive inn og si sin mening om alt og ingenting)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!