Skrevet av Emne: kratin og alkohol  (Lest 5719 ganger)

Utlogget -flex-

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 20

kratin og alkohol
« : 28. mars 2006, 21:48 »
hey hey..

no tenkte jeg skulle begynne på igjen med kratin.
men nyter også god av alkohol i helgene Drankere

så lurte på om det er farlig eller skadelig, siden kreatinen gjør at musklene trekker til seg veske. Ohmy

hjelp, noen?

Utlogget Germ

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 726
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 726

  • Let`s grow together
SV: kratin og alkohol
« #1 : 28. mars 2006, 21:51 »
Du vil nok få mindre effekt av krEatinen! Smiley

Alkohol er vanndrivende (drar vannet ut av kroppen) mens kreatin prøver å presse vann inn i musklene. Det er som å trakke på gassen og bremsen samtidig.

Hvilken kreatin skal du bruke?

Dersom det er sterk kreatin som fks CEE (Kreatin Ethyl Ester) ville  jeg ikke anbefallt alkohol i det hele tatt. Man blir så dehydrert av at CEE drar all vannet i musklene, slik at med lite væskeinntak kan man lett få ondt i hodet og slikt!
Join Germ and his friends on magical and learning adventures through the toilet of time and space. Only $9.95!!!

Utlogget Wishy

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

SV: kratin og alkohol
« #2 : 28. mars 2006, 21:55 »
men er du sikker på at det er den økte vannmengden som gir styrkeeffekten av kreatin?

det jeg mener er at lagrene av kreatin vil vel ikke forsvinne ved bruk av alkohol, og hva har vannmengden i musklene å si for prestasjonen? de andre negative virkningene av alkohol er det vel nok av tråder om.

Utlogget -flex-

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 20

SV: kratin og alkohol
« #3 : 28. mars 2006, 22:36 »
bruker bare vannlig kratin- monohydrat.

men det er ikke noe farlig og mikse alkohol og kreatin?

Utlogget samdamnam

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 95
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 95

SV: kratin og alkohol
« #4 : 28. mars 2006, 22:39 »
Farlig er det nok ikke, men er vel ikke så smart (jmfr innlegget til Germ)
Who me?

Utlogget Germ

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 726
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 726

  • Let`s grow together
SV: kratin og alkohol
« #5 : 29. mars 2006, 10:04 »


det jeg mener er at lagrene av kreatin vil vel ikke forsvinne ved bruk av alkohol, og hva har vannmengden i musklene å si for prestasjonen? de andre negative virkningene av alkohol er det vel nok av tråder om.

Jeg har ikke så mye peiling på kreatin. Men et raskt søk på "kreatin+alkohol" støtter vel mye av det jeg sier?
Join Germ and his friends on magical and learning adventures through the toilet of time and space. Only $9.95!!!

Utlogget Wishy

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

SV: kratin og alkohol
« #6 : 29. mars 2006, 12:18 »
jepp gjør nok det, men ville bare ha en liten diskusjon på hvordan kreatin virker jeg! Smiley at alkohol ikke har noe positiv effekt på kroppens fysiologiske prosesser er det vel ingen tvil om ellers hadde det vel ikke blitt skilt ut først som "gift"

Utlogget Germ

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 726
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 726

  • Let`s grow together
SV: kratin og alkohol
« #7 : 29. mars 2006, 12:44 »
Er fullstendig enig at alkohol er ugunstig, for å si det slik! Wink

Hvordan mener du kreatin virker då? Jeg er som sagt, rimelig blank på dette feltet, men vet nok til å svare "Kreatin+alkohol = No, sir!". Smiley
Join Germ and his friends on magical and learning adventures through the toilet of time and space. Only $9.95!!!

Utlogget taurus79

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 325
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 325

SV: kratin og alkohol
« #8 : 29. mars 2006, 13:10 »
Jeg har brukt en del Kreatin og alltid kombinert det med alkohol i helgene, har hatt bra fremgang med Kreatinet for det. Mulig det hadde vært bedre uten, men det tviler jeg på da forbedringene var godt merkbare. .
Alder: 27
Vekt:90+kg
Høyde:180cm
Benkpress: 140kg
Markløft:190kg
Knebøy: 130kg
Stående Militærpress: 2*5 60kg

Min Treningsdagbok

Utlogget Mr.S.T

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 36

  • Always training to failure = failure.
SV: kratin og alkohol
« #9 : 29. mars 2006, 14:13 »
Drikk riklig med vann samme kveld som alkoholen inntas og ikke minst dagen derpå... Samt dobble doseringen av kretin den påfølgende dagen så vil man oppnå omtrent tillsvarende effekt av kreatinen som om man ikke hadde drukket... men det optimale er selvsagt og holde seg unna alt som er vanndrivende når man bruker kreatin... Og ja det er det ekstra vannet i musklaturen som samles ved inntak av kretin som gjør at man øker i styrke og utholdenhet.. tenker da hovedsaklig på monohydrat..

Utlogget Wishy

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

SV: kratin og alkohol
« #10 : 29. mars 2006, 21:36 »
hvorfor er det den økte mengden av vann som gir effekten av kreatin? kreatin funker ved å gi musklene ekstra tilgang til ATP spesielt ved anaerob aktivitet når omdanningen  av ATP ved glykolysen er minimal. Vann gir ikke musklene ekstra ATP, men for all del rett meg noen hvis jeg tar feil!

Utlogget Wishy

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

SV: kratin og alkohol
« #11 : 29. mars 2006, 21:44 »
Kroppen har små lagre av kreatin naturlig, eller ekstra ved tilskudd. Kreatin binder seg til fosfat og danner molekylet kreatinfosfat (PCr). Når ATP brytes ned til ATD+P ved intensivt muskelarbeid vil nivået av ADP stige inne i muskelcellene. Dette aktiverer kreatinfosfatsystemet ved at forsfat og kreatin spaltes og energi kommer fra den bindingen. Denne energien brukes til å gjenndanne ATP fra ADP+p(ATP-resyntese). Dette systemet kan gi oss energi til ca 30sec maks arbeid. Vann er vel heller et "biprodukt" som kommer etter ved diffusjon vil jeg tro.

Jonas som leser til fysiologi

Utlogget Mr.S.T

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 36

  • Always training to failure = failure.
SV: kratin og alkohol
« #12 : 30. mars 2006, 20:24 »
Sikkert mye rett i det du sier men.... dette er velgjerne mer forstålig for allmenheten:

Når det gjelder anabole/ antikatabole effekter, så fungerer kreatin slik at jo mer kreatin som kommer inn i muskelcellene (en gjennomsnittlig kreatinbruker dobler bokstavelig talt hans eller hennes kreatinlager i muskulaturen innen en uke eller så), jo mer vann dras inn sammen med det. Dette fører til at muskelcellene sveller eller får mer volum (mega pumpen du kjenner når du tar kreatin). Denne oppsvulmingen stimulerer cellen til å oppgradere dens proteininkorporeringsaktiviteter, slik at den blir anabolsk. For å si det på en enklere måte, en ”volumisert” celle vokser raskere.

Utlogget lfaro

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 945
  • Honnør: 282
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 945

  • Liksomstyrkeløfter
SV: kratin og alkohol
« #13 : 30. mars 2006, 20:31 »
proteinene er veldig avhengig av vann under nedbrytningen til aminosyrer, den bruker også mye enzymer under den anabolske fasen og enzymer trenger vann.
Kreatinen øker det frie vannet i kroppen som gjør at kroppen kan gjøre flere enzymatiske aktiviteter (øker en av de biologiske faktorene) og på den måten får man mer ut av det fysikalske ved protein-inntak.
Eller noe sånt.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!