Skrevet av Emne: Ungdom, Nybegynner trening  (Lest 2045 ganger)

Utlogget Shoot

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Ungdom, Nybegynner trening
« : 04. august 2003, 03:11 »
Hei, jeg er bare 14 år og har i 3 år trent feil ved og ta push ups og crunch uten og varme opp (hjemme) med kampsport trening på siden.

Jeg har nå lyst til og begynne seriøst og trenger veiledning men har noen spørsmål.

Først og fremst, er det gunstig og starte når man er 14?

Jeg skjønner ikke hva de fleste trenings metodene er (f.eks mark-løft) og hvis noen kunne gi en kjapp forklaring eller gi en link til et sted jeg kan få det ville det hvert topp!

Jeg planlegger og kjøpe et vektsett og benkpress og lurer på hva som ville hvert et gunstig trenings program for en 14 åring.

Etter mine 3 år med feil trening har jeg fått vondt i korsryggen (bare når jeg tar sitt-ups) men har ennå ikke gått og skjekket hva det er. Vil dette ødelegge treningen min? Eller er det mulig og bygge opp korsryggen til og bli som før?

På forhånd takk.
MVH Shoot

Utlogget Zoria

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 597
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 597

  • Mens sana in corpore sano
Re:Ungdom, Nybegynner trening
« #1 : 04. august 2003, 16:43 »
Sjekk ut nybegynner-programmet som er lagt ut øverst på dette forumet. Er det noen øvelser du er usikker på så er det ogsaå en tråd øverst på dette forumet med bilder at de ulike øvelsene.

Hvis du hovedsaklig trener mage og push-ups så er det ikke så rart om du får vondt i korsryggen. Tren korsryggen også! Vil anbefale deg å trene hele kroppen, ikke bare et par muskelgrupper.

14 år er kanskje litt ungt, men uansett bedre at du trener riktig enn at du trener feil og opparbeider deg f.eks. ryggproblemer. Som nybegynner kan du lære mye av å lese det som tidligere har blitt diskutert og skrevet her på forumet.
Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Tuttasb

Utlogget woah

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Re:Ungdom, Nybegynner trening
« #2 : 05. august 2003, 06:52 »
Ok.. Hvilken kampsport har du trent? Du vokser enda, og hvis treningen ikke skal bli skadelig, er du nødt til å spise riktig. Få i deg masse proteiner (ikke noe pulver!) og unngå den maten som de fleste fjortenåringer faktisk spiser og som er så ******** ødeleggende. Hold deg unna av alt av tilskudd og muskelblader (!).

Du skriver at du har en smerte i korsryggen. Hovedgrunnen til at dere fjortiser er for unge til å trene, er at dere lager surtryne når morra deres serverer brokkoli. Hard trening og feilernæring resulterer i skade. Nå skal ikke jeg si hva du spiser og ikke spiser, men er du som fjortenåringer flest, bør du først få orden på kosten din, for så å sette i gang med treningen.

Mvh. Woah

Utlogget Shoot

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Re:Ungdom, Nybegynner trening
« #3 : 05. august 2003, 16:29 »
Takk for alle svarene, og Woah du har rett i at jeg spiser som andre fjortiser, men det har jeg allerede starta og skifte på.

Skal oppsøke gym snarest og skal snart starte og trene der med en venn.

igjen takk for alle svarene.

Mvh Shoot

Utlogget Zoria

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 597
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 597

  • Mens sana in corpore sano
Re:Ungdom, Nybegynner trening
« #4 : 05. august 2003, 19:06 »
Skal oppsøke gym snarest og skal snart starte og trene der med en venn.


Mvh Shoot

Sjekk ut først om du får lov til å trene der. Mange gym som har 16 års eller 18 års-grense.
Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Tuttasb

Gå til:  

Speltlomper er i vinden som bare det.
For deg som er over 40 år bør du gjøre dette for å få fremgang.

Energiboost med morgentrening

Trening14.11.2019371

11 tips for deg som vil få treningen unnagjort på morgenen.
Ønsker du deg drømmeskuldrene? Dette er øvelsene som gir deg akkurat det.

Strak markløft

Trening12.11.2019140

Prøv denne for å isolere bakside lår og rumpe.