Skrevet av Emne: Hjelp til treningsprogram (Synspunkter&Spørsmål)  (Lest 764 ganger)

Utlogget Gou

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 25

Hei.
Er litt usikker på om dette er plassen , men hvis jeg har lagt ut på feil plass så blir nok det rettet på Smiley

Uansett , jeg er 21 år gammel å har siden jeg har vært 16 år trent styrketrening. Har hatt pause i nesten 18 måneder nå pga skader.
I den sammenheng så la jeg på meg veldig mye , gikk opp 14kg på denne perioden.
Slik som situasjonen er i dag så er jeg på diett , noe som jeg har vært siden starten av februar. Jeg har gått ned 7.5kg så er ca halveis i "programmet". Kaloriinntaket nå er på 2000-2500 kalorier. Er 172 cm høy og veier nå 86kg (var 93.5kg når jeg startet).

Nå vil jeg komme skikkelig i form igjen , har planer om å starte på stryketrening igjen når jeg er ferdig med dietten.
Har et spørsmål med tanke på hvor mye kalorier jeg bør få i meg på vanlige dager ? Kommer til å kjøre med skikkelig matprogram osv.
Personlig så fungerer 5splitt best for min kropp , da jeg liker KORTE/INTENSE treningsøkter. Slik at en får tømt seg skikkelig.
Før har jeg kjørt mye 6-8 repp og ble relativt kraftig. Siden jeg er på diett nå så vil jeg jo forme kroppen litt annerledes , har ikke ambisjoner om å bli norge største person , men vil heller satse på litt mer markerte muskler.
Så er spørsmålet , bør jeg kjøre 10-12 repper ? Eventuelt noen som kan komme med forslag til treningsprogram. Tenker da på inndeling av set/repp. what

Dette var spørsmålene jeg hadde i første omgang , håper på mangen synspunkter/svar. Såklart av den seriøse typen Wink

Takk for hjelp! Bow Bow

Mvh

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!