Skrevet av Emne: Treningsidéalet: Cristiano Ronaldo (hvordan gå lignende overkropp)  (Lest 53087 ganger)

Utlogget pumpalicious

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 174
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 174


Jeg håper trådstarter får den kroppen han ønsker... Smiley

Da har du ihvertfall gitt god veiledning Wink

Utlogget samdamnam

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 95
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 95

tror ikke det er mange 100kg byggere (som er like høye som Ronaldo) som løper i fra han for å si det sånn, men hvem vet kanskje jeg tar feil!

PS tenker da ikke på maurice green & co nå!
Who me?

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 595
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 595

Da har du ihvertfall gitt god veiledning Wink

Skjønner ikke vitsen med dette innlegget, kanskje jeg er litt kamplysten nå, men kritiserte du expedite fordi ikke satte seg ned og hjalp trådstarter? Hvorfor skulle han det? Trekker fram mitt og hitman sitt innlegg, noe mer trenger Holmen ikke for å oppnå sitt mål (kanskje litt ståpåvilje).

Sitat
Svar: Problemstillingen din ("få en overkropp som denne") dreier seg ikke om behov for å spesialisere seg på enkeltøvelser. Generelt er basisøvelsene (bøy, mark, benk, roing, militær, dips, chins etc.) uansett best for å bygge muskler.

Omformulering av trådstarters spørsmål: Hvor lenge må man trene effektivt med basisøvelser for å oppnå en overkropp som denne, forutsatt et bra kosthold og nok hvile?

Svar: Dette kommer an på det genetiske (utrente) utgangspunktet:

*Har du et meget godt ugangspunkt, altså en rimelig atletisk utrent fysikk (mesomorf kroppstype), ser du sannsynligvis ut som CR (eller bedre) før du rører en vekt i det hele tatt.
*Har du en del muskler og samtidig en hel del fett (endomorf kroppstype) bør du først og fremst innrette treningen mot å redusere fettprosenten. Lykkes du med det, vil du etter hvert kanskje kunne se ut som CR, kanskje uten å trenge å røre en vekt.
*Har du et meget tynt utgangspunkt, med lite muskler og lav fettprosent (ektomorf kroppstype, eller Jahn Teigen) vil sannsynligvis 1-2 år (i verste fall) med tung overkroppstrening være nok for å oppnå en CR-lignende fysikk - altså en litt over middels muskuløs overkropp med lav fettprosent og lite markeringer og, tja, meget skrinne bein.  Smiley

H

Ok, for å motbevise påstanden din skal jeg svare skikkelig (selv om jeg egentlig ikke synes Holmen fortjener dette)

Holmen, for å bygge en atletisk kropp trengs det mat, trening og hvile.

Et godt treningsprogram som trener hele kroppen og som på sikt sammen med mat og hvile kan gi deg kropp som Ronaldo finner du her:
http://www.treningsforum.no/article/article.php?dir=programmer&fname=041222_treningsprogfornybegynner

Informasjon om kosthold finner du her:
http://www.treningsforum.no/article/article.php?dir=kosthold&fname=051117_15n%E6ringsmiddel
http://www.treningsforum.no/article/article.php?dir=kosthold&fname=060129_g%E5rduikkeoppivekt

Pass på å ha noen treningsfrie dager i uka så kroppen kan få hente seg inn igjen og hvile og bygge seg opp!

Ellers kan du lese rundt her og lære mer om trening og ernæring.

Lykke til med å få drømmekroppen, om du trener, hviler og spiser skikkelig er det bare genene dine som kan stoppe deg!






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
Tror Holmen har lært hva han må trene nå, så hva med å bare stenge tråden? Smiley
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget pumpalicious

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 174
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 174

Skjønner ikke vitsen med dette innlegget, kanskje jeg er litt kamplysten nå, men kritiserte du expedite fordi ikke satte seg ned og hjalp trådstarter? Hvorfor skulle han det? Trekker fram mitt og hitman sitt innlegg, noe mer trenger Holmen ikke for å oppnå sitt mål (kanskje litt ståpåvilje).


Hadde tråden kun inneholdt de tre postene hadde jeg vært enig Wink

Utlogget Germ

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 726
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 726

  • Let`s grow together
Hadde tråden kun inneholdt de tre postene hadde jeg vært enig Wink

De påfølgene postene er jo et resultat av trådstarters påstander og generaliseringer.  what No no
Join Germ and his friends on magical and learning adventures through the toilet of time and space. Only $9.95!!!

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

hvor mye drit har ikke de puttet i kroppen sin da?
er ikke uten grunn til at nba (basketball) ikke har dopingtester feks. vet ikke om det gjelder i samtlige am. sporter på toppnivå. men tviler ikke.

Slike kommentarer kan du spare deg for.

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Og du trente ikke noe styrke på den tiden?
Den styrken jeg trente var relatert til løping,det gikk mest på pushups og chins uten vekter.

Jeg kan også svare litt på andre innlegg her i denne tråden uten å virke for selvgod..

Jeg var riktig nok ikke så bra på kroppskoordinasjon som fotballspillere er,men jeg har faktisk aldri opplevd at en fotballspiller har løpt i fra meg.Jeg er også ganske sikker på at det ikke er mange internasjonale fotballspillere som har løpt noe særlig ifra meg når jeg var på topp."98".Det være seg alt fra 800-10000m.eller lengre??Interval..m.m.
Mine svakheter må vel ha vært 60-200m,da min bestetid på 60m er 7,6sek.
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget TigertownWR#80

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 99
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 99

  • "No guts, no glory"(stjelt fra trenern min)
hvor mye drit har ikke de puttet i kroppen sin da?
er ikke uten grunn til at nba (basketball) ikke har dopingtester feks. vet ikke om det gjelder i samtlige am. sporter på toppnivå. men tviler ikke.

Når du sier det her gjør du meg sint og skuffet. Dette er som og si at alle bodybuildere boler. Disse menneskene(am fotball,rugby og bodybuildere) er atleter: Disse vill oppnå mest mulig. De vil ikke jukse, det er en skam. Selvfølgelig er det noen som doper seg men de er sjelden de beste. Tenk deg om før du generaliserer og sier at de har puttet masse drit i seg.  Kan også legge til at det er doping tester på college nivå i usa noe som 95% av spillerne spiller før de blir proffe.

Det er også doping tester men det må fire ganger til før du blir utestengt 1 år. De kan ha doping tester delv om de ikke er med i WADA.

Men hadde det ikke vært for at det er en fordel/forutsetning at de må være relativt massive i rugby og amerikansk fotball, hadde de kanskje vært smidigere ved å gå ned 10-20 kg Wink
Det er tydelig at du ikke har sett en kamp i noen av sportene, Se åssen de beste spillerne beveger seg. Få noen du kjenner til å forklare deg hva som skjer mens du ser på så skal du skljønne at mange av de er smidigere en de fleste topp fotballspillere. I tilleg har de mange egenskaper som fotball spillere ikke vet hva er. Det eneste jeg kan si fotball spillere har som ikke utøvere i disse sportene har er ballkontroll.
Årgang:1989
Skole: Lambertster, Trener der gratis også ja.
Høyde: er vel ca 181 cm
Vekt:75kg
Benkpress:67,5kg
Knebøy:3x12x55kg
markløft:kommer
militærpress:kommer
Pec Dec: 95 kg

andre øvelser vil komme senere. Trent fra September 2005.

Hobby: amerikansk fotball.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=38491.0

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 211
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 211

  • jeje
Tenk deg om før du generaliserer og sier at de har puttet masse drit i seg. 
TENK...? Heheh dagens rofl Har da begynt å finne ut at enkelte medlemmer her går gjennom livet uten å tenke i det heletatt...? (Som faktisk er en ganske stor bragd i seg selv..)
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
pumpalicious virker som nok et ubrukelig medlem av menneskeheten..

1) Vektløftere knuser fotbalspillere på ALT av sprint-, lengde- og  høydeøvelser, kroppsbeherskelse, fleksibilitet og generelt sett: atletisk ytelse.

2) Fotballspillere er generelt stive, i dårlig form og late.


PUNKTUM!


ps: det er aldri for sent for senabort.
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Jerome LeBanner veier 125 og er _ekstremt _ smidig.. OG rask.. Smiley

Videre kan man jo se vektløftere som ligger rundt 100kg... er de trege og lite smidige? Wink

Uvitenheten florerer blant ungdommen nå til dags.. Grin

Siden du sammenlikner; fotballspillere vs vektløftere, hvem er raskest og smidigst tror du?
Når ble Le Banner en vektløfter? what
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget pumpalicious

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 174
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 174

pumpalicious virker som nok et ubrukelig medlem av menneskeheten..

Skulle ønske jeg var like nyttig som deg. Vektere på tveitasenteret står det respekt av!  Cool



1) Vektløftere knuser fotbalspillere på ALT av sprint-, lengde- og høydeøvelser, kroppsbeherskelse, fleksibilitet og generelt sett: atletisk ytelse.


Generelt sett gjør de ikke det nei. Mest sannsynlig har de dårligere kondis, høyere fett% og høyere vekt som gjør dem tregere.


2) Fotballspillere er generelt stive, i dårlig form og late.


Fotballspillere generelt er i dårlig form... skjønner du ikke selv hvor tåpelig påstanden er?
 rofl Gull


ps: det er aldri for sent for senabort.

Jo, faktisk så er det det Wink





Utlogget pumpalicious

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 174
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 174

Når ble Le Banner en vektløfter? what

Det vet jeg godt Wink Kampsportutøver om jeg ikke tar helt feil?

Siden thyve sammenliknet, sammenliknet jeg også.. det var det jeg mente Smiley


Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
Le Banner:



Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!