Skrevet av Emne: Treningsidéalet: Cristiano Ronaldo (hvordan gå lignende overkropp)  (Lest 56943 ganger)

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Pumpy... du har tydeligvis aldri sett en vektløfter....
Du er helt på viddene. Ikke en eneste fotballspiller vil kunne vinne noe annet enn fotballrelaterte øvelser mot en vektløfter. DVS; fotballspilleren kan sannsynligvis drible og score flest straffer, men han vil tape i alle spurter og atletiske øvelser. 10 kamp og gud vet hva. Smiley

Det var et krisemøte blant fotballpersonligheter og trenere i Norge, nå i mars/apil, tema for dagen var å gjøre fotballspillere til toppidrettsutøvere. For det er de ikke idag, ikke noen av dem her til lands...

Mens Olympiatoppen/Toppidrettssenteret her flere vektløftere og styrkeløftere på listen over toppidrettsutøvere. Det skal mere til en å score mål i norsk eliteserie, for å bli betegnet som toppidrettsutøver. Smiley

God Påske

Utlogget J.JohnSvenøen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 81
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 81

Er det logisk at en vektløfter løper fra en fotballspiller?  En vektløfter er eksplosiv men trener vel ikke overvettes mye løping sånn ellers...En fotballspiller trener løping både sekundært og primert rent kapasistetsmessig. Fantastiske generaliseringer her som vanlig fra visse...'

Styrkeløftere trekkes heldigvis ikke inn i debatten når det snakkes om løping... Grin
Medlem av foreningen for å bevare foreninger

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784



Styrkeløftere trekkes heldigvis ikke inn i debatten når det snakkes om løping... Grin

Ikke all generalisering er feil, skjønner du... Smiley

Og vi styrkeløftere generell, gjør oss dårlig som løpere. Spesielt på distanser over 60 meter. Men her fins det sikekrt også unntak.

Jeg vil fortsatt påstå at vektløftere generellt vil være bedre atleter, løpere, kastere, hoppere og mer bevegelige og fleksible enn fotballspillere gengerellt. Smiley

Det fins sikkert også unntak her, men generellt sett, så står jeg for uttallelsen. Smiley

Har du ellers noe KONSTRUKTIVT å bidra med i en slik diskusjon??  Deal Jeg har ihvertfall argumenter. Hvorvidt de stemmer får være en annen sak, men du kommer bare med vas... Wink

Utlogget J.JohnSvenøen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 81
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 81

Ikke all generalisering er feil, skjønner du... Smiley

Og vi styrkeløftere generell, gjør oss dårlig som løpere. Spesielt på distanser over 60 meter. Men her fins det sikekrt også unntak.

Jeg vil fortsatt påstå at vektløftere generellt vil være bedre atleter, løpere, kastere, hoppere og mer bevegelige og fleksible enn fotballspillere gengerellt. Smiley

Det fins sikkert også unntak her, men generellt sett, så står jeg for uttallelsen. Smiley

Har du ellers noe KONSTRUKTIVT å bidra med i en slik diskusjon?? Deal Jeg har ihvertfall argumenter. Hvorvidt de stemmer får være en annen sak, men du kommer bare med vas... Wink

Hmmm er det vas å hevde at en fotballspiller er bedre til å løpe fordi han bedriver mye av tiden med nettopp dette da Egil?
Medlem av foreningen for å bevare foreninger

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Det fins sikkert enkelte fotballspillere som løper mer enn de sitter på ergometersykkelen, og hvis disse få, også har bakgrunn fra friidrett, så er det en mulighet for at noen av disse unntakene igjen faktisk KAN løpe.
Men generellt sett så løper fotballspillere teknisk som kråker. (Det gjør jeg også... men påberoper meg heller ikke løperegenskaper)

Men du har rett, den med løpstreningen var et argument. uriktig, men dog.. Smiley Fotball og håndball er idretter som er harde kondisjonsmessige osv, men det innebærer for mye retningsendring og ballspill til at spillerne utvikler noe annet enn dårlig løpsteknikk.
Men som sagt, har de teknikken fra tidligere idrettsutførelse, så er det mere håp. Og så fins naturtalenter som T. Henri (?) løper ikke han ganske bra? Og en sprinter på TIL?!

Utlogget J.JohnSvenøen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 81
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 81

Det fins sikkert enkelte fotballspillere som løper mer enn de sitter på ergometersykkelen, og hvis disse få, også har bakgrunn fra friidrett, så er det en mulighet for at noen av disse unntakene igjen faktisk KAN løpe.
Men generellt sett så løper fotballspillere teknisk som kråker. (Det gjør jeg også... men påberoper meg heller ikke løperegenskaper)

Men du har rett, den med løpstreningen var et argument. uriktig, men dog.. Smiley Fotball og håndball er idretter som er harde kondisjonsmessige osv, men det innebærer for mye retningsendring og ballspill til at spillerne utvikler noe annet enn dårlig løpsteknikk.
Men som sagt, har de teknikken fra tidligere idrettsutførelse, så er det mere håp. Og så fins naturtalenter som T. Henri (?) løper ikke han ganske bra? Og en sprinter på TIL?!

Klart vi elsker å mobbe fotballspillere ( jeg er intet unntak der, spesiellt siden jeg hater fotball) jeg synes bare det var i overkant generaliserende med påstander som " alle fotballspillere er late" osv....Da kan vi snakke om vas... (det var ikke ditt utsagn dog)



Videre fant jeg det noe merkelig at en utøver som IKKE trener på en spesifik øvelse (eks løping selv om dette også blir noe generellt) skulle slå en som trener på dette om enn indirekte 5 dager i uka i økter opp til 1,5 time. Eliteserieklubbene ligger nok ikke på mer en 40 minutter ikke fotballteknisk trening per økt (jfr debatten om kondistrening som verserte for noen uker siden) men allikevel..En fotballspiller løper HVER eneste trening, hver eneste dag med unntak av 1 dag per uke dagen etter kamp da de har restitusjonstrening, dvs ergometersykkel...Så når det gjelder løpstrening og evt evne føler jeg meg rimelig trygg på at en fotballspiller i eliteserien slår stian grimseth på 3000 meter ja ( ok han har lagt opp..)

Når det gjelder de andre punktene om spenst og atletisk evne synes jeg det blir vanskelig å skulle hevde noe bastant. Det kommer helt an på hva slags øvelser vi snakker om..Stille lengde f.eks kan jeg se for meg ville gå greit i favør en vektløfter...
Medlem av foreningen for å bevare foreninger

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

jeg tror tilogmed miniputter ville slått Grimseth på 3000 da han var aktiv vektløfter... veide vel over 150 kg... rofl

Men dagens vektløftere er av en litt annen dimensjon stort sett.
Tror man må ha distanser over 400 meter hvis fotballspillerne skal komme vinnende ut av duellen.

 Smiley

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
Sitat
Skulle ønske jeg var like nyttig som deg. Vektere på tveitasenteret står det respekt av
Nå har jeg aldri jobbet på tveitasenteret, men ja, vektere som jan kvalen, som faktisk ryddet opp blant mye menneskelig søppel står det respekt av, ganske korrekt!


Sitat
Generelt sett gjør de ikke det nei. Mest sannsynlig har de dårligere kondis, høyere fett% og høyere vekt som gjør dem tregere.
Her tar du feil, ganske enkelt. Vektløftere er blant de mest eksplosive atletene som finnes. Svært få/ingen slår dem på 0-30m sprint, stille høyde, stille lengde o.l. Videre bør du kanskje få øynene opp for at det finnes vektløftere fra 40kg til 150kg.. ikke BARE tungvektere, så ditt poeng om fettprosent blir bare håpløst.. Smiley Se på folk som Dimas f.eks.

Sitat
Fotballspillere generelt er i dårlig form... skjønner du ikke selv hvor tåpelig påstanden er?

Fotballspillere ER i dårlig form tatt i betraktning at trening er livet deres, se bare på debatten om kondisjonering i Norsk fotball. Det fysiske nivået på fotballspilelre, spesielt i Norge, er ikke imponerende.

og nei, det er aldri for sent for senabort, om man så må bruke grovt skyts.. Smiley
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Jeg så nå heller at barna mine hadde Ronaldo som forbilde, enn Jan Kvalen... :Smiley

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
Iblant trengs menn av en annen støpning.. Wink

Se på Churchill, en annenrangs politiker, dårlig diplomat og vel.. ingen superintelligent mann, men den PERFEKTE løve for england i krig.. Smiley
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
Mye rart å lese her synes jeg nå gitt. Mye usaklige kommentarer som man godt kan spare seg for også.

Det jeg tror alle vi som liker vektløfting mer enn fotball kan trøste oss med er at Holmen, som skrev det første innlegget, raskt vil forstå, når han er like gammel som det Ronaldo er i dag(22år var det vel), at det ikke skal så mye trening til for å få en kropp som er ganske lik den Ronaldo besitter i dag.

Soje

Utlogget Axis

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 220
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 220

  • I can accept failure,but I can't accept not trying
Mye rart å lese her synes jeg nå gitt. Mye usaklige kommentarer som man godt kan spare seg for også.

Det jeg tror alle vi som liker vektløfting mer enn fotball kan trøste oss med er at Holmen, som skrev det første innlegget, raskt vil forstå, når han er like gammel som det Ronaldo er i dag(22år var det vel), at det ikke skal så mye trening til for å få en kropp som er ganske lik den Ronaldo besitter i dag.

Soje
Vel talt!
If your arms are bigger than your legs than you have to think about doings some squats.

Min logg

Utlogget Sakuraba

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 433

Masse bashing av fotballspillere her....noen som ble velgt sist i gymmen i barneskolen thyve? lol

Utlogget Blomsterpotte

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 901
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 901

Masse bashing av fotballspillere her....noen som ble velgt sist i gymmen i barneskolen thyve? lol
Nei, vi brukte "1-2-1-2-1-2" for å velge lag, så ingen ble valgt sist Grin

Utlogget BebigBeCut

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 244
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 244

Det skal litt til for å holde en såpass lav fett%, det burde en del av de som er inne her vite. Å hevde noe annet blir feil. Han har en grei kropp, han trenger ikke mer muskler da de disse bare sinker han. Men hvis du hadde gjennomført en undersøkelse hadde nok langt under 1 av 10 sett så bra ut som han. Bra rygg på han forresten. Den dagen over halvparten av medlemmene her inne stiller opp med en slik kropp skal jeg bli imponert Wink .

Tenker da ikke på styrkeløftere, men folk som vil se bra ut ved å trene.
Fighting over the internet is just like the Paralympics. Even if you win, you're still a retard...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!