Skrevet av Emne: Fasiten  (Lest 2958228 ganger)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #11625 : 17. mai 2010, 23:48 »
Mandag 17.mai

Knebøy uten belte
5x60 - 5x60 - 3x100 - 3x130 - 3x160 - 3x180 - 3x200 - 3x220 - 3x220 - 3x200

Benkpress med stopp
5x60 - 5x60 - 3x90 - 3x120 - 3x150 - 2x160 - 2x170

Smalbenk med stopp
3x120 - 3x140 - 3x140

Frontpress
5x80 - 5x80 - 5x80

Foroverbøyd roing
6x100 - 6x100 - 6x100

FINITO


Følte meg myk og fin i kroppen i dag. Følte meg ganske sterk, også, men var ikke så veldig sterk. Jeg visste det egentlig på forhånd, men hater å kjenne at det stemmer.

Mandag, tirsdag og onsdag i neste uke blir de siste småtunge dagene før NM og da er det bare å surfe inn. Håper derfor at formen blir knall igjen til den tid.

Heldigvis er det trening hver hverdag igjen et stykke framover. Selv om det var stevne på lørdag så føltes det ut som om det var lenge siden i dag.

Styrkeløft er gøy.

Essz.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #11626 : 18. mai 2010, 18:48 »
Tirsdag 18.mai

Knebøy uten belte
5x60 - 5x60 - 3x100 - 3x140 - 3x140 - 3x140 - 3x140 - 3x140

Benkpress med stopp
5x60 - 5x60 - 3x100 - 3x120 - 3x120 - 3x120 - 3x120 - 3x120

Nautilus Pullover
5 - 5

Nautilus mage
10 - 10

Nautilus abducction
8 - 8

FINITO


En veldig bra trening. Den beste treningen jeg har hatt på en lettdag tirsdag på eget gym hehe Smiley Så bra at jeg logger mens jeg er på jobb i stedet for å gjøre det når jeg kommer hjem.

Beina er myke og fine og bøyen var kjempebra.

Teknikken sitter som bare det i benk. Det var ganske tungt med 2x170 i går og det ble litt trist i forhold til at jeg ønsker å gjøre 2x185, ny dobbelpers, i benk og siste tungøkt i benk neste tirsdag. I dag var jeg bare på 120 kg, men alt ble gjort på tyngst mulig måte og likevel var det veldig lett. Så nå har jeg tro på at jeg er på sporet igjen. Hehe.

Gjorde også noen alternative øvelser i dag. Mage, pullover (rygg og bryst, men ettersom øvelsen gir rotasjon i skulderleddet er den bra for skuldrene også) og abduksjonsøvelse (mulig jeg tar feil, men mener den variasjonen der man tar beina fra samlet tilstand til spagattilstand med belastning). Dette er for hoftene og noe jeg prøvde for å se om det kan hjelpe mot tensor fascie latea problemene som nå virker å ha blitt mindre.

Nå er det hjem til familien og spise mat. Og i kveld er det også MasterChef på TV3. Og Paradise Hotel. Og Hotel Cæsar. Ho ho! Essz!

Jeg skal fly til Essz Airport!

Og aldri lande!

Lucy in the Sky with Diamonds!
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Anger is a Gift

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 36

Sv: Fasiten
« #11627 : 19. mai 2010, 15:17 »
Du HAR altså brukt LSD i oppkjøringen?? Det var det jeg visste! Gratulerer med flott gjennomført stevne Smiley

Utlogget ST0RMTRIGGER

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

  • Vekt: 130kg Høgde: 1.84
Sv: Fasiten
« #11628 : 19. mai 2010, 16:41 »
Du sier du av og til har problemer øverst i markløft. Er det hofta du ikke helt klarer å låse ut med, eller er det overkroppen? På videoen av stevnet er i alle fall knærne dine låst.
HOBBYSTYRKELØFTER

Knebøy 240 kg
Benkpress 205 kg
Markløft 270 kg

Belt only!

            "There is no point in being alive
               if you cannot do the deadlift"
                    -Jòn Pàll Sigmarsson-

                   -Real men armwrestle!-

                             RAW 4 life!

Min youtube kanal: http://www.youtube.com/channel/UC4klTp6sCJkDrrQ51ZmCwCQ

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #11629 : 19. mai 2010, 17:23 »
Du sier du av og til har problemer øverst i markløft. Er det hofta du ikke helt klarer å låse ut med, eller er det overkroppen? På videoen av stevnet er i alle fall knærne dine låst.
Ja, jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare det. Jeg kommer litt frampå og blir hengende. Hvis knekken i øvre del av rygg skjer med tunge vekter så kan det være umulig å få gjort noe med den knekken. Likevel føler jeg at jeg kan rette ut ryggen, men da blir ikke beina utrettet. Og så kan jeg rette ut bein, men da blir ikke rygg utrettet. Én skulle tro jeg kunne rettet ut rygg og så bein etterpå, men det går heller ikke. Markløften er ganske ofte en todelt bevegelse til meg.

Jeg har forskjellige teorier på hva jeg kan og hva jeg bør gjøre for å rette opp denne svakheten, men alt er ikke like lett å få gjennomført. Har også noen apparater jeg tenker å kjøpe til gymmet som jeg med fordel tror kan hjelpe min mark (Glute-Ham, Stående rygghev (!), Reversed Hyper Extention alla Louie Simmons).

Dessuten er nok kanskje en litt back-to-basic teknikk gjennomkjøring og litt flørting med halvsumo igjen noe jeg ser for meg.

Når det kommer til den teknikken jeg har nå så spekulerer jeg faktisk i om følgende ; normalt skal man holde så smalt som mulig (hendene inntil beina) i konvensjonell markløft. Det er slik jeg holder nå, men det er bare måneder siden jeg skiftet tilbake til dette. Før holdt jeg bredere og det var en grunn til at jeg gikk fra smalere til bredere og det var at jeg fikk til utrettingen bedre. Når jeg holder bredt så kommer stanga lengre opp når jeg skal gjøre utrettingen så den går også bedre. Jeg har jo 2,5 kg mere i 3RM i rykkmark der jeg bruker tid på å feste reimer i bunnen enn jeg har i vanlig markløft, så jeg bør også kanskje vurdere å gå tilbake til den litt bredere grepsbredden? Det var den jeg brukte da jeg tok 300 kg i 2007...

Problemet med å holde bredt er grepet som da blir dårligere fordi det blir mindre kontaktflate med fingrene rundt stanga. Hvis man tar det helt ut og holder helt ut til siden av stanga så er det f.eks. bare tre fingre som går rundt stanga. Når hendene går rett ned så er det optimalt for grepet og for de fleste fysikker tror jeg det er optimalt også for selve markløften sin del. For min egen del er jeg imidlertid ikke sikker på at dette er optimalt, i alle fall ikke med nåværende styrkefordeling. Hvis jeg klarer å holde grepet ved å holde bredt så tror jeg det gir mine beste markløfter. Det virker som om det å holde smalt bare tilsynelatende virker lettere for meg, for det var da det føltes helt perfekt ut at jeg skiftet tilbake igjen, men det er altså mulig at det bare er lettere på lette vekter mens jeg på tyngre vekter kan lettere låse ut vektene med å holde bredt.

Uansett hva som skjer så må jeg trene mer. Jeg går også med planer om markløft hver dag. Selvsagt skal hoveddelen av treningen være svært lett. Vi snakker ned mot 50% på flere av dagene, men jeg ønsker å gjøre noe nå. Jeg er forbannet over å ikke være en jevn 320-løfter nå. Jeg synes jeg bør være der, men når ikke opp enda.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Lars S.K

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 823
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 823

Sv: Fasiten
« #11630 : 19. mai 2010, 18:05 »
Jeg sliter også med urettinga, og har flytta grepet endel utover i det siste.
Og synes det gjøre toppen a løftet lettere men bunnen litt tyngere, men er  sterkere i bunn fordet.
Prøver også og løfte teknisk bedre å, ikke dra til så veldig i starten men heller få et javnt drag hele veien.

Utlogget ST0RMTRIGGER

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

  • Vekt: 130kg Høgde: 1.84
Sv: Fasiten
« #11631 : 19. mai 2010, 22:10 »
Ja, jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare det. Jeg kommer litt frampå og blir hengende. Hvis knekken i øvre del av rygg skjer med tunge vekter så kan det være umulig å få gjort noe med den knekken. Likevel føler jeg at jeg kan rette ut ryggen, men da blir ikke beina utrettet. Og så kan jeg rette ut bein, men da blir ikke rygg utrettet. Én skulle tro jeg kunne rettet ut rygg og så bein etterpå, men det går heller ikke. Markløften er ganske ofte en todelt bevegelse til meg.

Jeg har forskjellige teorier på hva jeg kan og hva jeg bør gjøre for å rette opp denne svakheten, men alt er ikke like lett å få gjennomført. Har også noen apparater jeg tenker å kjøpe til gymmet som jeg med fordel tror kan hjelpe min mark (Glute-Ham, Stående rygghev (!), Reversed Hyper Extention alla Louie Simmons).

Dessuten er nok kanskje en litt back-to-basic teknikk gjennomkjøring og litt flørting med halvsumo igjen noe jeg ser for meg.

Når det kommer til den teknikken jeg har nå så spekulerer jeg faktisk i om følgende ; normalt skal man holde så smalt som mulig (hendene inntil beina) i konvensjonell markløft. Det er slik jeg holder nå, men det er bare måneder siden jeg skiftet tilbake til dette. Før holdt jeg bredere og det var en grunn til at jeg gikk fra smalere til bredere og det var at jeg fikk til utrettingen bedre. Når jeg holder bredt så kommer stanga lengre opp når jeg skal gjøre utrettingen så den går også bedre. Jeg har jo 2,5 kg mere i 3RM i rykkmark der jeg bruker tid på å feste reimer i bunnen enn jeg har i vanlig markløft, så jeg bør også kanskje vurdere å gå tilbake til den litt bredere grepsbredden? Det var den jeg brukte da jeg tok 300 kg i 2007...

Problemet med å holde bredt er grepet som da blir dårligere fordi det blir mindre kontaktflate med fingrene rundt stanga. Hvis man tar det helt ut og holder helt ut til siden av stanga så er det f.eks. bare tre fingre som går rundt stanga. Når hendene går rett ned så er det optimalt for grepet og for de fleste fysikker tror jeg det er optimalt også for selve markløften sin del. For min egen del er jeg imidlertid ikke sikker på at dette er optimalt, i alle fall ikke med nåværende styrkefordeling. Hvis jeg klarer å holde grepet ved å holde bredt så tror jeg det gir mine beste markløfter. Det virker som om det å holde smalt bare tilsynelatende virker lettere for meg, for det var da det føltes helt perfekt ut at jeg skiftet tilbake igjen, men det er altså mulig at det bare er lettere på lette vekter mens jeg på tyngre vekter kan lettere låse ut vektene med å holde bredt.

Uansett hva som skjer så må jeg trene mer. Jeg går også med planer om markløft hver dag. Selvsagt skal hoveddelen av treningen være svært lett. Vi snakker ned mot 50% på flere av dagene, men jeg ønsker å gjøre noe nå. Jeg er forbannet over å ikke være en jevn 320-løfter nå. Jeg synes jeg bør være der, men når ikke opp enda.

Du har tenkt mye på dette skjønner jeg. Det er bra Wink
Jeg sliter også med utretninga og har derfor løftet med bredt grep lenge, men slik som deg er jeg sikker på at for de fleste er det mest gunstigt å holde skulderbredt. Jeg har nå flyttet grepet inn og det føltes helt riktig ut.... på lettere vekter.  Så fort jeg hadde en del vekt på stanga fikk jeg problemer med utretninga, men må forske en stund til for å finne ut om det ble verre enn tidligere ved bredt grep.
HOBBYSTYRKELØFTER

Knebøy 240 kg
Benkpress 205 kg
Markløft 270 kg

Belt only!

            "There is no point in being alive
               if you cannot do the deadlift"
                    -Jòn Pàll Sigmarsson-

                   -Real men armwrestle!-

                             RAW 4 life!

Min youtube kanal: http://www.youtube.com/channel/UC4klTp6sCJkDrrQ51ZmCwCQ

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
Sv: Fasiten
« #11632 : 19. mai 2010, 22:32 »
Ja, jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare det. Jeg kommer litt frampå og blir hengende. Hvis knekken i øvre del av rygg skjer med tunge vekter så kan det være umulig å få gjort noe med den knekken. Likevel føler jeg at jeg kan rette ut ryggen, men da blir ikke beina utrettet. Og så kan jeg rette ut bein, men da blir ikke rygg utrettet. Én skulle tro jeg kunne rettet ut rygg og så bein etterpå, men det går heller ikke. Markløften er ganske ofte en todelt bevegelse til meg.

Jeg har forskjellige teorier på hva jeg kan og hva jeg bør gjøre for å rette opp denne svakheten, men alt er ikke like lett å få gjennomført. Har også noen apparater jeg tenker å kjøpe til gymmet som jeg med fordel tror kan hjelpe min mark (Glute-Ham, Stående rygghev (!), Reversed Hyper Extention alla Louie Simmons).

Dessuten er nok kanskje en litt back-to-basic teknikk gjennomkjøring og litt flørting med halvsumo igjen noe jeg ser for meg.

Når det kommer til den teknikken jeg har nå så spekulerer jeg faktisk i om følgende ; normalt skal man holde så smalt som mulig (hendene inntil beina) i konvensjonell markløft. Det er slik jeg holder nå, men det er bare måneder siden jeg skiftet tilbake til dette. Før holdt jeg bredere og det var en grunn til at jeg gikk fra smalere til bredere og det var at jeg fikk til utrettingen bedre. Når jeg holder bredt så kommer stanga lengre opp når jeg skal gjøre utrettingen så den går også bedre. Jeg har jo 2,5 kg mere i 3RM i rykkmark der jeg bruker tid på å feste reimer i bunnen enn jeg har i vanlig markløft, så jeg bør også kanskje vurdere å gå tilbake til den litt bredere grepsbredden? Det var den jeg brukte da jeg tok 300 kg i 2007...

Problemet med å holde bredt er grepet som da blir dårligere fordi det blir mindre kontaktflate med fingrene rundt stanga. Hvis man tar det helt ut og holder helt ut til siden av stanga så er det f.eks. bare tre fingre som går rundt stanga. Når hendene går rett ned så er det optimalt for grepet og for de fleste fysikker tror jeg det er optimalt også for selve markløften sin del. For min egen del er jeg imidlertid ikke sikker på at dette er optimalt, i alle fall ikke med nåværende styrkefordeling. Hvis jeg klarer å holde grepet ved å holde bredt så tror jeg det gir mine beste markløfter. Det virker som om det å holde smalt bare tilsynelatende virker lettere for meg, for det var da det føltes helt perfekt ut at jeg skiftet tilbake igjen, men det er altså mulig at det bare er lettere på lette vekter mens jeg på tyngre vekter kan lettere låse ut vektene med å holde bredt.

Uansett hva som skjer så må jeg trene mer. Jeg går også med planer om markløft hver dag. Selvsagt skal hoveddelen av treningen være svært lett. Vi snakker ned mot 50% på flere av dagene, men jeg ønsker å gjøre noe nå. Jeg er forbannet over å ikke være en jevn 320-løfter nå. Jeg synes jeg bør være der, men når ikke opp enda.

Jeg er villig til å vedde 10 000.- kr på at du vil dra mer i markløft om du hadde gått ned 40 kg enn du gjør i dag...
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Fasiten
« #11633 : 19. mai 2010, 22:35 »
Jeg er villig til å vedde 10 000.- kr på at du vil dra mer i markløft om du hadde gått ned 40 kg enn du gjør i dag...

Jeg vedder 10 000 på at han samtidig vil gå ned mer i bøy (ihvertfall raw) enn det han vil tjene i mark på en slik vektnedgang. Forøvrig tror jeg 40kg ned i vekt kanskje heller ikke vil gagne marken - 20kg ned er nok nærmere fasiten Smiley
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget [TK]

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 392
  • Honnør: 110
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 392

  • There can be only one!
Sv: Fasiten
« #11634 : 19. mai 2010, 22:37 »
Gilberg ut av plussen ja... skjer det? neppe.
Facts:
- 77\' modell,
- Trent siden mars 2003
- Morgenvekt: 104.5kg
- Høyde 180cm
- Bøy - Benk - Mark: 200 - 170 - 225 (belte + surringer)

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=4800.new#new

Utlogget Johannes Doperen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 151

  • GET BIG - HAVREGRYN!
Sv: Fasiten
« #11635 : 19. mai 2010, 22:51 »
Jeg vedder ei krukke med testo på at han nå vil komme med et syrlig formulert forsvar av sin overvekt. Med påfølgende argumentasjon på hvordan
a) det ikke gjør markløft vanskelig og
b) hvordan det ikke hjelper ham i bøy.

Smiley
I don't care if I die young, as long as the coffin is big!

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Fasiten
« #11636 : 19. mai 2010, 23:01 »
Hvordan det ikke hjelper han i bøy? Har du lest Fasiten før?
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Fasiten
« #11637 : 19. mai 2010, 23:04 »
Finne frem popcorn...  Spise
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Johannes Doperen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 151

  • GET BIG - HAVREGRYN!
Sv: Fasiten
« #11638 : 19. mai 2010, 23:06 »
mm.. Smiley

Du har sikkert rett. Einar er sikkert enig i at overvekta, spesielt vomma, hjelper i bøy.
Det vurde være like innlysende at 40 kg på forsida av ryggrada er med på motvirke utrettinga i markløft.

Jeg veier det halve og tar halvparten av det Gilberg tar, så jeg har egentlig ingen grunn til å uttale meg. Men dette er fasiten. Her er alt lov.
I don't care if I die young, as long as the coffin is big!

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #11639 : 20. mai 2010, 01:49 »
Onsdag 19.mai

Knebøy med stopp uten belte
5x60 - 5x60 - 3x100 - 3x130 - 3x160 - 3x190 - 3x220 - 2x240 (!) - 3x190 - 3x190

Benkpress medium grep med stopp
5x60 - 5x60 - 3x90 - 3x120 - 3x150 - 3x160 - 1x170 - 5x140 - 5x140 - 5x140

Markløft uten belte
3x150 - 5x175 - 4x200 - 3x220 - 2x235 - 1x250 - 1x250

Strakmark med sko og uten belte
6x120 - 5x150 - 4x160 - 3x165 - 2x170

Frontpress
5x80 - 5x90 - 5x90

Foroverbøyd roing
6x120 - 6x120 - 6x120

FINITO


Popcornet kan legges tilbake. Kirketeig skal få beholde pengene sine og Doperen må gi meg en krukke med testo. Det er absolutt godt mulig at jeg vil løfte mer med mindre mage. For da hadde jeg nok fått til markdrakten bedre. Jeg kunne kanskje løftet mer uten utstyr også fordi lårene hadde blitt mindre, men jeg tror ikke noe spesielt på at fortungheten jobber så mye i mot at det er spesielt merkbart. Da skjønner jeg ikke hvorfor Glenn Ross, hvalrossen på 220 kg, Savickas, Bolton og Benedikt løfter så mye som de gjør. De er litt lengre, ja kanskje, men magene er jo større enn min.

Så over til dagens trening.

Det var stevne på lørdag. Formen på mandag føltes bra ut men var ikke så bra likevel. I går kjentes formen dødsbra ut. Og i dag trodde jeg også styrken var veldig bra. Den generelle formen har vært helt jævlig de siste dagene, men det pleier bare å bety at styrken er fantastisk. Og styrken var bra i dag. Den var ikke helt på topp, men mye bedre enn på mandag.

Dette resulterte i at jeg gjorde 3x220, som er 10 kg under trippelpers, i knebøy med stopp uten belte. Og så heiv jeg på til 240 og gjorde en dobbel her. Trippelsettet var helt greit mens dobbelen ble tung og stoppen i bunn var særdeles kort Smiley Likevel veldig fornøyd med dette.

I benkpress medium grep var jeg egentlig sterkere i dag enn i vanlig benk på mandag. Jeg gjorde da en dobbel på 160 og en dobbel på 170, mens jeg i dag gjorde en trippel på 160 og en singel på 170. Innrømmer at jeg prøvde på dobbel på 170 men bommet for første gang på måneder. Vet ikke helt som skjedde, men trippelen på 160 var veldig grei. Så avsluttet jeg med 3 femmere på 140 kg. Første sett ble overraskende tungt, men de to andre ble luft. En vanvittig forskjell.

Markløften føltes okei ut. Egentlig overraskende bra ettersom det var stevne for få dager siden. På 220 så fant jeg ut at jeg skulle prøve meg med mitt brede grep (to-tre fingre lengre ut til siden) og føle etter hvordan dette kjentes ut. Og det føltes veldig bra ut. Gikk opp til en singel på 250 som jeg filmet. Det ble veldig lett og komfortabelt med utrettingen. Så prøvde jeg den samme singelen med samme grepsbredde som jeg brukte på stevnet og selv på den vekta kjente jeg tendenser til problemer. Det var en klar seier til bredgrepsvarianten min. Jeg filmet begge variantene for sammenligning. Har ikke noe bra videoredigeringsprogram nå, men skal prøve å få tak i det og legge videoopptakene side ved side avspilt i saktefilm for å studere både bevegelsesbane, teknikk og farta løftet tar.

Ellers gikk strakmarken som på skinner og resten var en lek.

Her er dagens film:
http://www.youtube.com/watch?v=2ZsTd-sJAew#noexternalembed&feature=youtube_gdata
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!