Skrevet av Emne: Fasiten  (Lest 2958012 ganger)

Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Sv: Fasiten
« #11655 : 20. mai 2010, 20:49 »
fine anklets Egil :p



1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
Sv: Fasiten
« #11656 : 20. mai 2010, 20:54 »
Alex, jeg tar ikke det du skriver stygt ment, men jeg tror størrelsen på magen min er litt overdrevet faktisk. Uansett så ønsker jeg å vite ; hvis det er magen som er handicappet mitt i forhold til markløft - hvorfor er det da et handicap? Er det pga. framtungheten som enkelte her mener? Noen nevner også at det er vanskelig å komme ned til stangen, men dette merker jeg ikke noe til. For meg virker det litt slik at man går ut ifra at jeg bør løfte 350 kg i markløft og at hvis jeg ikke gjør det så er det pga. magen. Selv om det finnes mange jævlig gode løftere i -90 så finnes det også dårlige. Hvis jeg har korte armer som gjør at jeg må løfte stangen lengre så blir vel ikke armene lengre av at jeg får mindre mage? Jeg forstå at armene går mere rett ned hvis jeg har mindre lår, men jeg skjønner ikke at magen skal bety noe. Det måtte vært hvis magen hadde vært stor "på sidene" men der er den i alle fall ikke stor og den kommer ikke i konflikt med armene. Jeg tror det med mage og markløft er en teori som har blitt omtalt så mange ganger at folk ser på det som en sannhet uten at det trenger å være noen hold i det av den grunn. Jeg ser jo at f.eks. Wahlqvist har enorme problemer, men han har problemer med å komme ned til stanga og det har jeg ikke i det hele tatt. jeg føler jeg får en fin utgangstilling og ikke har noen hindringer. Jeg ser også det samme med Midote og andre dverger, men problemet jeg har og har hatt har vært det samme helt siden jeg startet med styrketrening.

Jeg må si jeg finner litt motivasjon i det som blir skrevet her, så jeg lurer på følgende:
1. Hva mener du jeg kunne løftet uten utstyr i -110 i markløft?
2. Du skriver at jeg aldri vil bli noen særlig bedre markløfter på den kroppsvekten jeg har nå ; hva vil særlig bedre bety i kilo? Hvor mye må jeg løfte i markløft for å motbevise ditt utsagn?

De lange armene til Benni gjør at han ikke trenger å dra stangen over fettmassene på øvre del av låret, det samme gjelder Bolton. Zavickas ser ut til å ha en teknikk der han ikke drar langs lårene, eventuelt at han ikke har noe fett på lårene som hindrer han å rette ut.

Hvorfor tror du det føles letter i utrettingen med bredt grep enn smalt grep, til tross for at dette nedfører ett lengre løft?

Det er ikke bare magen din som er i veien, men den gjør det nok vanskelig å komme ned i en optimal utgangstilling. I tillegg vil fettet rundt brystet, sammen med sidene av magen, gjører at du må jobbe mot deg selv på toppen (her kan du prøve å la armene henge ned til siden med samme bredde som du holdt i markløft når du var 100-110 kg) jeg er sikker på at du må skvise frem brystet ditt og at armene ikke vil henge fritt. Ta gjerne film at dette i bar overkropp. 

I tillegg må du dra stangen opp langs lårene og på veien oppover må stangen skyve en bølge av fettmasse oppover, også her er det motstand.

Jo tyngre du blir jo mer motstand vil du få både fra fettet på lårene og fra lettet rundt brystet sammen med den dårlige utgangstillingen.

Når det kommer til kg du vil løfte, så kan jeg ikke gi noe eksakt svar, men jeg tror aldri du vil dra 310- sannsynligvis ikke 300 en gang i en konkurranse med nåværende kroppsvekt, derimot tipper jeg at du kan dra opp mot 330 på en kroppsvekt ned mot 110 kg.

Jeg tror aldri du vil forsøke dette, så det er ikke min hensikt med innlegget. Min påstand er at det vil kreve svært lite trening å holde marken ved like, og jeg tror all trening i verden ikke vil gjøre deg noe særlig bedre i markløft. Men ,om du prioriterer ned marktreningen, så vil du ha mer ”overskudd” til å knebøy og benk, og vil få et løft i disse øvelsene og totalt sett vil en bedre styrkeløfter.
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Fasiten
« #11657 : 20. mai 2010, 21:28 »
benni og zudrunas

Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Sv: Fasiten
« #11658 : 20. mai 2010, 21:29 »
De ser jo slanke ut i forhold til Gilberg



1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget OD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 123
  • Honnør: 582
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 123

  • Sponset av Proteinfabrikken og Kappi
Sv: Fasiten
« #11659 : 20. mai 2010, 21:32 »
Noen som husker denne karen, leste om han i ett gammelt styrkeidrett, 2m høy og over 200 kg diiiiiger fyr Smiley
http://www.youtube.com/watch#!v=78OCuj2DCCs&feature=related


Meistarar koma og fara en godsøgnin mun aldrei deyja

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Fasiten
« #11660 : 20. mai 2010, 21:33 »
Bolton har stor mage, og er vel den som kommer nærmest Einar og Ross.

Og sliter Bolton med noen del av løftet sitt?? Jo utrettingen.

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Sv: Fasiten
« #11661 : 21. mai 2010, 07:47 »
herlig!

Endelig noen som forsvarer min bruk av tights Grin

Det er på en måte min singlet. jeg har ingenting annet å skryte av, enn bra lår, derfor er tights en fin ting. og bra til bøy og mark! Grin



Satan du har tynne legger!

Utlogget TT

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 419
  • Honnør: 217
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 419

Sv: Fasiten
« #11662 : 21. mai 2010, 08:54 »
herlig!

Endelig noen som forsvarer min bruk av tights Grin

Det er på en måte min singlet. jeg har ingenting annet å skryte av, enn bra lår, derfor er tights en fin ting. og bra til bøy og mark! Grin


Vel vel, særlig heterofilt er det dog ikke ...


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Fasiten
« #11663 : 21. mai 2010, 09:02 »
Vel vel, særlig heterofilt er det dog ikke ...

Er det missunnelse eller er du (dere) jålete?

Jeg synes Einar burde spise seg opp ennda mere. Tror 170 kg hadde vært en fin kroppsvekt. Da går helt sikkert 400 kg i bøy og 260 kg i benk med utstyr.  Smiley
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Fasiten
« #11664 : 21. mai 2010, 10:38 »
For ikke å snakke om tights, som jeg registrerer at deler av ungdommen ikler seg ...
Alle menn som har store lår burde ha tights-tvang  biggrin

Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Sv: Fasiten
« #11665 : 21. mai 2010, 10:43 »
Hva er store lår? Finnes det en tabell som en kan kontrolere opp i mot? eller blir det en ren visuell og subjektiv vurdering fra den enkelte? Burde det være en egen komite her på TF som godkjente den enkeltes bruk av thights? Mine egne lår er små, men ser store ut når jeg er deffet og tynn.. Bruker forøvrig thights når jeg løper, men tar sjelden bilde av at jeg løper..



1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Fasiten
« #11666 : 21. mai 2010, 10:53 »
Hva er store lår? Finnes det en tabell som en kan kontrolere opp i mot? eller blir det en ren visuell og subjektiv vurdering fra den enkelte? Burde det være en egen komite her på TF som godkjente den enkeltes bruk av thights? Mine egne lår er små, men ser store ut når jeg er deffet og tynn.. Bruker forøvrig thights når jeg løper, men tar sjelden bilde av at jeg løper..

Skamgrensa er 80 cm.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Fasiten
« #11667 : 21. mai 2010, 10:54 »
Hva er store lår? Finnes det en tabell som en kan kontrolere opp i mot? eller blir det en ren visuell og subjektiv vurdering fra den enkelte? Burde det være en egen komite her på TF som godkjente den enkeltes bruk av thights? Mine egne lår er små, men ser store ut når jeg er deffet og tynn.. Bruker forøvrig thights når jeg løper, men tar sjelden bilde av at jeg løper..
Det blir min subjektive vurdering som gjelder. Bergan-størrelse er veldig godkjent, mens man burde unngå å bruke tights når man løper siden løping er så og si forbudt blant de med store lår. Løper man med tights kan man lett bli tatt for å være maratonløper etc, noe som ville vært en tragedie for menn som trener styrke.

Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Sv: Fasiten
« #11668 : 21. mai 2010, 11:52 »
Skamgrensa er 80 cm.

lengde, omkret , radius? summen av hypotenusen?

80 cm hvor? og maks eller minimum?



1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Sv: Fasiten
« #11669 : 21. mai 2010, 11:54 »
Det blir min subjektive vurdering som gjelder. Bergan-størrelse er veldig godkjent, mens man burde unngå å bruke tights når man løper siden løping er så og si forbudt blant de med store lår. Løper man med tights kan man lett bli tatt for å være maratonløper etc, noe som ville vært en tragedie for menn som trener styrke.

Nå har jo antagelig mr Bergan veldig små lår, siden han unlater å ta dem med , og kun har med ryggbilde i avataren sin.. Wink Trodde det var ræv som var viktig for folk som trente styrke jeg?



1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!