Skrevet av Emne: Fasiten  (Lest 2959016 ganger)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #12525 : 16. oktober 2010, 01:46 »
Hei! Nei, jeg spiser ikke under øktene men jeg drikker Red-Max som inneholder karbohydrater og koffein. Dette, sammen med adrenalin, gjør at jeg klarer å yte ganske godt gjennom flere timer. På konkurranser så kan det bli litt annerledes, men det har nok litt med at man ikke får i seg så mye mat før stevnet og at det er tyngre løft og større press.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget storkman

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 535
  • Honnør: 212
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 535

Sv: Fasiten
« #12526 : 16. oktober 2010, 01:52 »
Okei Wink fikk den følelsen på trening idag skjønner du, ble plutselig bare tom, aldri opplevd det før men d bare smalt Tongue holdt vell på i rundt 2 timer tilsammen. var ikke det at det var så farlig, sidn det var kun dips og noe curl jeg hadde igjen etter å ha kjørt bøy, benk og stangroing. men det var bare en helt forferdelig følelse. men men.

så da har jeg et nytt spørsmål, hvor er disse billigst (red max) ?  :Smiley

Proteinfabrikken? eller kanskje du selger de på nidarø til en enda billigere penge?  :Smiley
6. plass, Norges Sterkeste -90kg 2014
7. plass, Norges Sterkeste -90kg 2015
15. plass, Verdens Sterkeste -90kg 2015

Logg: Storkman - Loggbok

Instagram: steffenryg

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #12527 : 17. oktober 2010, 21:23 »
Red Max har nok omtrent samme pris uansett hvor du drar Smiley

Her er en annen video fra Midt-Norsk. Foruten mine løft har vi også litt bøy fra Andreas Tiller og Iakov Dolgov:

http://www.youtube.com/watch?v=aQs2RSqNkOQ#noexternalembed&feature=youtube_gdata
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #12528 : 18. oktober 2010, 19:36 »
320 kg er det få som forventer at du skal greie, at du selv har nevnt vekta gir oss forhåpninger.
Kan du skjokkere oss igjen Gilberg? Cheesy

Selvsagt skal jeg ikke glemme 310 kg, det må også gjøres, men 320 kg raw.... da har jeg ikke ord.
Den dagen du gjør det må jeg brenne utstyret og gå i bresjen for rawløftingen Wink

Lykke til på ditt nye program, det blir knall!
Jeg har ikke sett dette innlegget før nå, Lars. Beklager at jeg derfor ikke har svart.

Takk for dette innlegget Smiley Jeg likte det veldig godt Smiley Ja, jeg kan sjokkere "dere" igjen Smiley Du skal få se 320 kg raw. Du skal også få se mer, men jeg tør ikke tenke lengre enn som så enda. Det er selvsagt veldig tvilsomt at denne vekta kan gå allerede neste Midt-Norsk, statistikken min tilsier ikke dette, men jeg tør å lansere det som målet mitt Smiley

Mandag 18.oktober 2010

Benkpress
5x60 - 3x60 - 3x90 - 1x120 - 1x150 - 1x170 - 1x185 - 0x200

Knebøy
5x60 - 3x100 - 3x140 - 6x170 - 6x185 - 6x185 - 6x185 - 6x185

I SUPERSETT MED

Nakkebøy
6x142,5 - 4x157,5 - 4x157,5 - 4x157,5 - 4x157,5


Smalbenk på kloss
6x112,5 - 5x135 - 4x140 - 4x140 - 4x140

I SUPERSETT MED

Skrå flyes
8x16 - 8x16 - 8x16 - 8x16

Nedpress triceps
10x50 - 10x50 - 10x50 - 10x50 - 10x50

FINITO


Er veldig forkjølet for tiden. Ble syk to dager før midt-norsk men bra igjen til stevnet. Og så brøt det ut som et helvette. Så jeg har ikke stemme nå hehe. Benk var tungt i forrige uke, men på fredag så føltes den veldig bra ut. Planen om å prøve 200 i gymbenk i dag fikk dermed nytt håp. Jeg meglet med meg selv mellom å dra på KK og bruke eleikovekter, akkurat 200 kg, eller se det ann på gymet mitt og gjøre det med mine vekter som da blir kanskje 203+ kg. Litt usikker, men alle mine vekter veier mer enn det som står på. Jeg valgte det siste fordi jeg ønsket å få kvelden fri. Trodde egentlig jeg kom til å kjenne ganske tidlig at det ville være fånyttes å prøve på 200 også.

Begynte å angre meg litt underveis da jeg kjente at det gikk ganske greit i benken. Tok 170 lett uten avløft. Så gjorde jeg 185. Fikk en avløfter som kun har løftet av maks 90 kg tidligere. Hehe. Ikke idéelt. Det var litt tungt, men jeg tok liksom ikke i heller. Så jeg gikk på 200 og prøvde. Det var hit or miss og det ble miss igjen. Jeg tror nesten ekte 200 kg kunne gått. I alle fall med en perfekt avløfter. Så jeg er nok sterkere enn noensinne nå. Ingen tvil om det. Og forhåpentligvis er jeg enda sterkere til julestevnet der hovedmålet er 200 i godkjent benk. Da blir det ikke noen spesiell tung bøy først. Tror jeg. Nå i alle fall. Ho ho.

Ellers var treningen lett men ultraslitsom. Jeg følte meg knallsterk i bøy! Fantastisk. Kondisjonsmessig slet jeg imidlertid som en nigerianer i ei skiløype. Når man er så forkjølet at det surkler i lungene og man ikke har stemme så blir det ikke bedre. Jeg er veldig fornøyd med å gjennomføre og håper at jeg ikke blir dødsyk i morgen. Dette var veldig bra.

Ellers var det pain, pain og pain mtp. pump i armer og overkropp ifb. smalbenk, flyes og nedpress.

Jeg er imidlertid fornøyd med denne økta. Gleder meg til i morgen. Da er det trening igjen. Det er benk fem dager i uka nå. Det kommer til å bli slit som pokker. Men jeg er beredt. I'm on a roll!

Essz!

Video av nok et mislykket 200-forsøk Smiley
http://www.youtube.com/watch?v=nuNOxqvVEQA#noexternalembed&feature=youtube_gdata

p.s. sjekk det stilige Nautilus ONE utstyret i bakgrunnen.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Fasiten
« #12529 : 18. oktober 2010, 19:58 »
Ikke farlig langt unna suksess på det løftet, nei. Har ikke du en del ikke-Alex-skiver som kanskje er mer nøyaktige? Eller har du kanskje ikke nok av dem til å laste på 200 kg? :p

Stilig Nautilus-utstyr Smiley Var kanskje på tide med en utskiftning av gamle-utstyret. Når var det utstyret fra, forresten?

Hvordan går det med det nye treningssenteret du prata om i sommer?

rofl

Har på følelsen av at dette blir forumets mest leste loggbok!  Grin

Go Einar!  Kickass

Ingen dårlig spådom.

Utlogget skylinepower

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 698
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 698

  • If there is a will, there is a way
Sv: Fasiten
« #12530 : 18. oktober 2010, 20:15 »
Må bare flire, tror du virkelig at han der hadde klart og markløfta 200kg, bare for å sette det litt på spissen.
La oss si det ikke var sikring på benken å at du ikke ha klart det, og at du f.eks had brekt ei arm å ikke hadd mulighet til å fått løftet det, å hjelperen din ikke hadde klart å markløfte vekta.
Velger selv alltid folk jeg vet klarer å markløfte vekta til å sikre, men er veldig nøye på hvem som gjør avløftet, merket om lørdagen at det var utrolig stor forskjell på avløftet.

105kg sa jeg ikke ifra når jeg skulle løfte av å ble mye tull med teknikken, 107,5 og 110kg gikk rimelig fint pga at sikreren og jeg hadde god kjemi ang avløft og ble utrolig mye lettere benke tunge vekter Smiley


Men du vet dette, uten tvil, så neste gang du skal prøve noe slik, velg noen du vet kan klare vekten, f.eks ta maksforsøket på kk-67, for da har du norges beste avløfter som du kalte han, nemlig Gud Smiley !

Edit: Artig det med at du har gjort OD sitt fulle navn om til Gud Cheesy !
Alder 18 Cheesy  kroppsvekt : 92-94kg
Best løft                                 
Benkpress 110kg      
Markløft 200kg  
Knebøy 150kg
Pushpress 85kg                   

Loggbok
Bildeprofil

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #12531 : 18. oktober 2010, 21:00 »
Ikke farlig langt unna suksess på det løftet, nei. Har ikke du en del ikke-Alex-skiver som kanskje er mer nøyaktige? Eller har du kanskje ikke nok av dem til å laste på 200 kg? :p

Stilig Nautilus-utstyr Smiley Var kanskje på tide med en utskiftning av gamle-utstyret. Når var det utstyret fra, forresten?

Hvordan går det med det nye treningssenteret du prata om i sommer?
Alex-vektene er de vektene jeg bruker, men alle veier mer enn det som står på. Jeg har massevis av dem Smiley Flere tonn hehe, men har fraktet 450 kg til nygymmet.

Det går bra med det nye gymmet, men ting er ikke klart enda. Målet er åpning 1.januar.

Det gamle utstyret er, tror jeg, det første komersielle utstyret som kom på markedet. Tror det er fra 1970. Vi har noen apparater igjen på senteret som ikke er erstattet enda - det er nesten ingen produsenter som klarer å erstatte dem. Nisje-apparater som er veldig gode. Grunnen til at vi skiftet ut de som var var mest pga. utseende, men det er klart at de nye, 40 år nyere modell, er bedre på omtrent alle områder. Lydløse, ergometriske og vakre. Ta det en tur og kom og prøv. Er noen spesielle løsninger på noen av dem.

Etter tilbakemeldingene å dømme så er 9 av 10 råfornøyde med apparatene. Og når det før var 0 til 1 som brukte apparatene så er det nå 1 til 10 som bruker dem til enhver tid. Det er artig. Og veldig godt å få positive tilbakemeldinger uoppfordret fra kunder som kommer til resepsjonen for å skryte. Jeg brukte 1,5 år på valget (og oppsparing av midler) til utstyret så det betyr ekstra mye med positive tilbakemeldinger da Smiley

Må bare flire, tror du virkelig at han der hadde klart og markløfta 200kg, bare for å sette det litt på spissen.
La oss si det ikke var sikring på benken å at du ikke ha klart det, og at du f.eks had brekt ei arm å ikke hadd mulighet til å fått løftet det, å hjelperen din ikke hadde klart å markløfte vekta.
Velger selv alltid folk jeg vet klarer å markløfte vekta til å sikre, men er veldig nøye på hvem som gjør avløftet, merket om lørdagen at det var utrolig stor forskjell på avløftet.

105kg sa jeg ikke ifra når jeg skulle løfte av å ble mye tull med teknikken, 107,5 og 110kg gikk rimelig fint pga at sikreren og jeg hadde god kjemi ang avløft og ble utrolig mye lettere benke tunge vekter Smiley


Men du vet dette, uten tvil, så neste gang du skal prøve noe slik, velg noen du vet kan klare vekten, f.eks ta maksforsøket på kk-67, for da har du norges beste avløfter som du kalte han, nemlig Gud Smiley !

Edit: Artig det med at du har gjort OD sitt fulle navn om til Gud Cheesy !
Den beste avløfteren jeg vet om er Einar Hernes. Han gir perfekte avløft. Er blitt coachet av den beste benkeren ; Roy Holte. Hvis man løfter av til ham så får man pryl om det ikke blir gjort korrekt. Hernes har visstnok fått mange hevelser, men nå er ikke ansiktet deformert lengre. Det er bare rumpa som er stor, men det kommer av at han har vært god til å trene knebøy. Og litt genetikk.

Er ingen vits i å velge avløftere som kan markløfte vekta man benker. Trenger ikke SÅ mye hjelp. Å brekke armen er så usannsynlig at jeg glatt tar dén sjansen. Hvis det skjer kan nok flere ting gå galt og hjelperen vil ikke ha sjanser til å reagere. Og hvis stanga legger seg død på brystet mitt så er det ikke noe farlig, det heller. Enten ruller jeg, hvis jeg hadde vært alene, eller så, hvis armen eller begge armene hadde vært brukket, så kunne hjelperen bare gått og tatt av låser og dratt av vekter på den ene siden. Benkpress uten skjorte er ingen risikoidrett. Det er bare lek.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget skylinepower

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 698
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 698

  • If there is a will, there is a way
Sv: Fasiten
« #12532 : 18. oktober 2010, 21:41 »

Er ingen vits i å velge avløftere som kan markløfte vekta man benker. Trenger ikke SÅ mye hjelp. Å brekke armen er så usannsynlig at jeg glatt tar dén sjansen. Hvis det skjer kan nok flere ting gå galt og hjelperen vil ikke ha sjanser til å reagere. Og hvis stanga legger seg død på brystet mitt så er det ikke noe farlig, det heller. Enten ruller jeg, hvis jeg hadde vært alene, eller så, hvis armen eller begge armene hadde vært brukket, så kunne hjelperen bare gått og tatt av låser og dratt av vekter på den ene siden. Benkpress uten skjorte er ingen risikoidrett. Det er bare lek.
Takk for bra svar Smiley
Er mye å si på avløfter synes jeg.


Benken fra Jørgen, pers med 10kg.
Benkpress - 100.3gp

(han som nettopp ble medlem på Nidarø)
Alder 18 Cheesy  kroppsvekt : 92-94kg
Best løft                                 
Benkpress 110kg      
Markløft 200kg  
Knebøy 150kg
Pushpress 85kg                   

Loggbok
Bildeprofil

Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Sv: Fasiten
« #12533 : 19. oktober 2010, 10:25 »

Den beste avløfteren jeg vet om er Einar Hernes. Han gir perfekte avløft. Er blitt coachet av den beste benkeren ; Roy Holte. Hvis man løfter av til ham så får man pryl om det ikke blir gjort korrekt. Hernes har visstnok fått mange hevelser, men nå er ikke ansiktet deformert lengre. Det er bare rumpa som er stor, men det kommer av at han har vært god til å trene knebøy. Og litt genetikk.

Er mange som skulle vært noen uker hos Roy og lært litt disiplin og teknikk Tongue

 Kanskje du skulle ta deg en tur for å spisse benkteknikken din så kanskje 200 går snart? Wink



1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget Ditto

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 511
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 511

  • -=RAWCORE=-
Sv: Fasiten
« #12534 : 19. oktober 2010, 18:47 »
Einar, hva med å trene benk litt mindre? 5 dager i uka?

hadde jeg trent benk 5 dager i uka, hadde jeg gått ned 20kg i max løft minst.

keep it simple?

jeg har lett benk å tung smal tirsdag, å tung benk torsdag, thats it, å jeg puster deg i nakken etter kun 5år, du skal ikke prøve å trene MINDRE MENGDE i benk? Smiley

Mats Gården

Skjorte i benk er som å kjøre moped i Tour De France Wink

RAW 4 LIFE Smiley

Simply I dont do trix, am not gonna lift cars for people, am not a clown - Doug Young

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Fasiten
« #12535 : 19. oktober 2010, 18:56 »
Må bare flire, tror du virkelig at han der hadde klart og markløfta 200kg, bare for å sette det litt på spissen.
La oss si det ikke var sikring på benken å at du ikke ha klart det, og at du f.eks had brekt ei arm å ikke hadd mulighet til å fått løftet det, å hjelperen din ikke hadde klart å markløfte vekta.
Velger selv alltid folk jeg vet klarer å markløfte vekta til å sikre, men er veldig nøye på hvem som gjør avløftet, merket om lørdagen at det var utrolig stor forskjell på avløftet.




Avløfterne dine velger du i allefall ikke med omhu skyline. Ser ut som de står og sover samtlige. Du kunne ha dævva under stanga uten at de hadde reagert Grin
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget skylinepower

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 698
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 698

  • If there is a will, there is a way
Sv: Fasiten
« #12536 : 19. oktober 2010, 19:00 »
Avløfterne dine velger du i allefall ikke med omhu skyline. Ser ut som de står og sover samtlige. Du kunne ha dævva under stanga uten at de hadde reagert Grin
Haha xD
tenker du på den gangen jeg makset i bøy nå Tongue ?
Alder 18 Cheesy  kroppsvekt : 92-94kg
Best løft                                 
Benkpress 110kg      
Markløft 200kg  
Knebøy 150kg
Pushpress 85kg                   

Loggbok
Bildeprofil

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #12537 : 19. oktober 2010, 19:36 »
Einar, hva med å trene benk litt mindre? 5 dager i uka?

hadde jeg trent benk 5 dager i uka, hadde jeg gått ned 20kg i max løft minst.

keep it simple?

jeg har lett benk å tung smal tirsdag, å tung benk torsdag, thats it, å jeg puster deg i nakken etter kun 5år, du skal ikke prøve å trene MINDRE MENGDE i benk? Smiley
Jeg har en trener som setter opp programmene mine nå. Dette er første gang han får sette opp alle tre øvelsene. Jeg vil følge han til punkt og prikke. På den måten kan han bli bedre. Og så kan jeg bli bedre. Det er samarbeid.

Det er ikke antall dager som ville gjort at du hadde gått ned 20 kg i max. Det hadde vært for høy intensitet som ville gjort dette. Foruten den aller beste, Roy Holte, så trener alle de beste mye benk. Frekvensprosjektet har bevist at det fungerer.

Egentlig kunne jeg ha tenkt meg å trene alle øvelsene to ganger om dagen omtrent hver dag. Jeg har veldig stor tro på det vektløfterne har gjort i mange tiår. Det stiller imidlertid veldig store krav til intensitetsregulering.

Når dette er sagt så kan det være at man mister litt maks-styrke når man er på mengdetreningen, men når man deretter slipper opp så kommer styrken og energien. Og så topper man. Og i mitt tilfelle så topper jeg med å gjøre 200 kg godkjent på stevne i desember. Gjør jeg ikke dette så må nok min trener vurdere sin stilling Wink Men man må huske på at å få meg til å gjøre 200 kg i benkpress er som å være fotballtrener og holde Ålesund i eliteserien. Laget gikk opp og ned hvert eneste år før Kjetil Rekdal tok over. En vanskelig oppgave.

Tirsdag 19.oktober 2010

Benkpress
5x60 - 3x90 - 7x107,5 - 6x127,5 - 5x137,5 - 4x147,5 - 3x155 - 2x165

Markløft vanlig
3x140 - 6x165 - 5x185 - 4x200 - 4x200 - 4x200

Markløft sumo
2x180 - 1x180 - 2x180 - 2x180 - 2x180

Strake markløft
6x105 - 6x120 - 6x120 - 6x120 - 6x120

Nautilus ONE midrow med curlgrep
10x80 - 10x65 - 10x65 - 10x65 - 10x65

Hantelcurl begge hender samtidig
10x14 kg - 10x14 kg - 10x14 kg - 10x14 kg - 10x14 kg

Rygghev
10x15 kg - 10x15 kg

FINITO


Hoho. Dette kalles mengde ja.

Jeg jobbet skikkelig med markløften i dag. Hadde en fysioterapeut som har kommet med en teori på hvorfor jeg har problemer med toppen i markløft. Det er skuldrene som ikke blir trukket bra tilbake i startposisjonen. Og ikke blir holdt der. Altså sammentrekning av skulderbladene blir for neglisjert og når skuldrene henger så kommer jeg feil ut. Det er noe av det samme som min trener har vært inne på mtp. å starte med brystet opp, men det er å se på det på en annen måte. Resultatet blir noe av det samme, visuelt sett, men i praksis så blir det annerledes biomekanisk fordi tilnærmingen er annerledes. Denne måten å tenke på gjorde marken min bedre umiddelbart, men det gjenstår selvsagt å se på tyngre vekter.

Så gikk jeg ut til sumo. Jeg prøvde først med midten av hælene på ringene. Veldig lett, men fysioen mente det var noe rart likevel selv om det på en annen måte så veldig kompakt og bra ut. Så gikk jeg ut maksimalt med tærne nesten ut til skivene. Det ble lett men jeg fikk for mye kraft fremover. Så det ble litt rart. Deretter prøvde jeg Coan-bredde ; omtrent samme bredde som jeg tar knebøy. Følte det ble for mye rygg, mere likt vanlig markløft her.

Jeg gikk derfor tilbake til sumo med bredde mellom beina på ca. 80 cm. Husker ikke om jeg hadde ett eller to sett på dette nå, men første rep på én av disse ble bare helt perfekt. Det var 180 kg på stanga og det ville uansett ha vært lett, men på den første der jeg fokuserte veldig på skuldrene så fikk jeg perfekte vinkler og stanga fløy opp. Det var som om det var bare 60 kg som ble løftet. Det var en revelation rett og slett. Så lett. Så naturlig. Jeg ble veldig positivt overrasket. Fysioen gliste. Og Vebjørn Rodal gliste. Sistnevnte trener av og til hos meg som endel av hjelpetrenermannskapet til Strindheim Håndball som vi samarbeider med. Han så ekte idrettsglede da den første på 180 gikk opp. Det stemte så perfekt. Akkurat dén reppen - den blir stående i historiebøkene som perfekt. Slå opp i wikipedia på sumo og denne blir vist.

Så ble det strake markløft som var ekstremt lett.

På programmet sto det så foroverbøyd roing, men jeg tok Nautilus ONE midrow i stedet. Her brukte jeg curl-grep som treneren min tidligere har anbefalt på roingen. Dette skal ta mer inn mot midten av ryggen og jeg tror det kan hjelpe meg mtp. å holde skuldrene tilbake i markløft. Veldig god øvelse.

Så var det biceps. Jeg hadde håpet å unngå pumpen ved å trene med bare 14 kg. På slutten av nest siste sett kom jævelskapen likevel. Så siste sett ble et helvette. Jeg følte absolutt ikke at dette var bedre enn sex. Mona gjør en mye bedre jobb enn et par hantler kan gjøre.

Avsluttet med to sett rygghev. Det tror jeg også er en nøkkel til at jeg har slitt litt i marken. Jeg har vært for dårlig på å trene denne øvelsen. Nå må jeg skjerpe meg litt her.

I morgen er det nakkebøy opp til fire 8'ere på 200 kg. Det ligger ann til å bli litt krevende onsdager i så henseende framover. Trond Henningsen skal ha meg opp på 8x212,5 og 3x6x222,5 i nakkebøy om tre uker. Det er ganske krevende på en onsdag. Jeg husker at 3x225 var det tyngste, og relativt tungt, under oppkjøringen til Midt-Norsk Smiley

Blir mye trening nå om dagen, men det er artig. Føler meg nesten som en atlet.

Nå koser jeg meg med Kylling Tikka Masala. Og etterpå blir det en deilig dusj. Skriv et innlegg her om du vil bli med.

Essz.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget .:BULL:.

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 403
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 403

Sv: Fasiten
« #12538 : 19. oktober 2010, 20:19 »
Einar, hva med å trene benk litt mindre? 5 dager i uka?

hadde jeg trent benk 5 dager i uka, hadde jeg gått ned 20kg i max løft minst.

keep it simple?

jeg har lett benk å tung smal tirsdag, å tung benk torsdag, thats it, å jeg puster deg i nakken etter kun 5år, du skal ikke prøve å trene MINDRE MENGDE i benk? Smiley



Det varierer sikkert fra person til person men jeg har kjørt mye 5 dagers benk å så lenge de er satt opp riktig så
det ikke blir for tungt så fungerer det bra Smiley  jeg økte 15kg i maks sist jeg kjørte ett 5 dagers benk program, jeg får sikkert ikke like bra økning for hver gang jeg kjører programmet men det fungerer på meg Wink kansje vill det fungere
på einar også, hvem hvet Wink

Utlogget Sleggjesletvold

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 254
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 254

Sv: Fasiten
« #12539 : 19. oktober 2010, 23:02 »


Det er ikke antall dager som ville gjort at du hadde gått ned 20 kg i max. Det hadde vært for høy intensitet som ville gjort dette. Foruten den aller beste, Roy Holte, så trener alle de beste mye benk. Frekvensprosjektet har bevist at det fungerer.

Egentlig kunne jeg ha tenkt meg å trene alle øvelsene to ganger om dagen omtrent hver dag. Jeg har veldig stor tro på det vektløfterne har gjort i mange tiår. Det stiller imidlertid veldig store krav til intensitetsregulering.

Det trur eg du har veldig rett i. Same med kasttrening, i grunnen: Kastinga må reknast inn båe i total mengde og intensitet når ein planlegg styrketreninga, og frekvens tel. Ettersom båe kasting og lyfting er teknisk avhengige, trenar ein styrken i rørslebanen høgfrekvent.

Jeg jobbet skikkelig med markløften i dag. Hadde en fysioterapeut som har kommet med en teori på hvorfor jeg har problemer med toppen i markløft. Det er skuldrene som ikke blir trukket bra tilbake i startposisjonen. Og ikke blir holdt der. Altså sammentrekning av skulderbladene blir for neglisjert og når skuldrene henger så kommer jeg feil ut. Det er noe av det samme som min trener har vært inne på mtp. å starte med brystet opp, men det er å se på det på en annen måte. Resultatet blir noe av det samme, visuelt sett, men i praksis så blir det annerledes biomekanisk fordi tilnærmingen er annerledes. Denne måten å tenke på gjorde marken min bedre umiddelbart, men det gjenstår selvsagt å se på tyngre vekter.


Læt mykje likt det tipset eg fekk ein gong: Legg skulderblada i baklommene!

Lukke til mot 200 i benk. Me gler oss til å sjå det.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!