Skrevet av Emne: Fasiten  (Lest 2958925 ganger)

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Fasiten
« #14430 : 01. februar 2012, 22:23 »
Nei hun ville ikke sammenligne helsefarer, les det siste innlegget hennes og se at hun skriver:Ergo, hun ville fyre løs mot doping på samme måte som man har "fyrt løs" mot Einars fedme.
En doper kommer inn i Fasiten og klager på Gilbergs usunne livsstil. Mener du virkelig det er urimelig at noen påpeker dette åpenbare hykleriet?
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Fasiten
« #14431 : 01. februar 2012, 22:25 »
EDIT: vil bare si at jeg ikke på noen som helst måte er pro doping, men det irriterer meg at styrkeløftere spesielt skal dra en diskusjon over i den retningen hver bidige gang...

Kanskje det kommer av at dopere elsker oppmerksomhet og positive kommentarer rundt det de oppnår, samtidig som de nekter å diskutere en av de aller viktigste delene for det de har oppnådd. Blir litt som når styrkeløfterne forteller om knebøypersene sine uten å nevne at det er med drakt og bind.

Derfor elsker vi utstyrsfri bøy og ærlige dopere!
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Fasiten
« #14432 : 01. februar 2012, 22:27 »
Nei hun ville ikke sammenligne helsefarer, les det siste innlegget hennes og se at hun skriver:Ergo, hun ville fyre løs mot doping på samme måte som man har "fyrt løs" mot Einars fedme.


EDIT: vil bare si at jeg ikke på noen som helst måte er pro doping, men det irriterer meg at styrkeløftere spesielt skal dra en diskusjon over i den retningen hver bidige gang...
Skjønner godt at du er lei av at mange diskusjoner ender opp i doping(og da som regel styrkeløftere vs byggere/strongmen), men her er det faktisk relevant da det diskuteres helsefare. Det framstår jo som om Einar skriver under på et selvmordsbrev siden han er feit, og da drar jeg frem: hva med doping? Er ikke det en større helsefare i forhold til fedme?

Jeg vil ikke si at jeg drar fram doping fordi jeg vil være overbeskyttende for sporten min, fordi det er jeg ikke. Hva er det jeg prøver å forsvare? Fedme? Jeg ville aldri trivdes om jeg var feit, og kommer aldri til å bli feit for å løfte litt mer. Jeg synes det er dumt at mange tror at alle styrkeløftere faktisk er feite, fordi det er ikke faktum Smiley

Utlogget Staggere

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 829
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 829

Sv: Fasiten
« #14433 : 01. februar 2012, 22:30 »


Derfor elsker vi utstyrsfri bøy og ærlige dopere!

Det som er så jævla synd, samtidig litt uforståelig, er at de som åpenbart doper nekter for det. Går igjen overalt.

Er vel en person her på forumet som har spilt med åpne kort når det kommer til steroider.
Smil med det smilet du har.

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Fasiten
« #14434 : 01. februar 2012, 22:34 »
Nei hun ville ikke sammenligne helsefarer, les det siste innlegget hennes og se at hun skriver:Ergo, hun ville fyre løs mot doping på samme måte som man har "fyrt løs" mot Einars fedme.


EDIT: vil bare si at jeg ikke på noen som helst måte er pro doping, men det irriterer meg at styrkeløftere spesielt skal dra en diskusjon over i den retningen hver bidige gang...

Hun skriver jo det at begge deler må sies å være helsefarlig, men om folk hadde fyrt løs mot doping så hadde folk reagert på en helt annen måte, noe vi ser hver dag her med innlegg som blir slettet i hytt og pine.

Siden du har lyst til å starte dopingdebatt:

Jeg skjønner faen ikke hvorfor det er så galt at man skal si sannheten, alle vet at styrkeløftere er glad i mat og bruker drakter, det gjøres det jo narr av konstant og diskuteres omtrent hver dag

Hva er galt med å diskutere de farmasøytiske hjelpemidlene folk tar i bruk? Vi vet jo at de bruker det, de som bruker vet at vi vet det. Jeg ser ikke helt hvorfor dette temaet skal være skjermet for diskusjon

Jeg personlig har vanvittig mye mer respekt for folk som faktisk innrømmer hva de har tatt i bruk av diverse hjelpemidler, jeg viser bare til Silverfox her på forumet.

Edit: glemt en setning
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Fasiten
« #14435 : 01. februar 2012, 22:36 »
Skjønner godt at du er lei av at mange diskusjoner ender opp i doping(og da som regel styrkeløftere vs byggere/strongmen), men her er det faktisk relevant da det diskuteres helsefare. Det framstår jo som om Einar skriver under på et selvmordsbrev siden han er feit, og da drar jeg frem: hva med doping? Er ikke det en større helsefare i forhold til fedme?

Jeg vil ikke si at jeg drar fram doping fordi jeg vil være overbeskyttende for sporten min, fordi det er jeg ikke. Hva er det jeg prøver å forsvare? Fedme? Jeg ville aldri trivdes om jeg var feit, og kommer aldri til å bli feit for å løfte litt mer. Jeg synes det er dumt at mange tror at alle styrkeløftere faktisk er feite, fordi det er ikke faktum Smiley


bare for å si en ting: fedme er vel samfunnsproblem nr 1 i dag, doping kommer relativt langt ned på lista om idet hele tatt det er på denne lista. Men vil man virkelig ødelegge helsa så er man feit og man boler! hehe. Men jeg er litt overrasket over at toppidrettsutøvere innen visse grener kan være så feite som noen er. Det er vel ett tegn på lite variasjon og mye kcal overskudd, kanskje for mye. Men det er ikke min kropp så jeg det er jo ikke opp til meg:) Det beste er vel å holdt på å si holde seg unna begge deler:)

ang doping så kan man neste ikke skyte de som driver på med dette så lenge de ikke driver med organisert idrett. Men selv kan jeg egentlig ikke se hvorfor de ikke kan gjøre bruk ulovlig også, iogmed at kjøp og salg er ulovlig... Kanskje ikke alt man skal skjønne

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Fasiten
« #14436 : 01. februar 2012, 22:40 »
bare for å si en ting: fedme er vel samfunnsproblem nr 1 i dag, doping kommer relativt langt ned på lista om idet hele tatt det er på denne lista. Men vil man virkelig ødelegge helsa så er man feit og man boler! hehe. Men jeg er litt overrasket over at toppidrettsutøvere innen visse grener kan være så feite som noen er. Det er vel ett tegn på lite variasjon og mye kcal overskudd, kanskje for mye. Men det er ikke min kropp så jeg det er jo ikke opp til meg:) Det beste er vel å holdt på å si holde seg unna begge deler:)

Overvektige styrkeløftere er et mindre samfunnsproblem enn steroidemisbrukere. Latterlig å prøve å putte sånne som Einar i samme kategori som resten av befolkningen.

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Fasiten
« #14437 : 01. februar 2012, 22:42 »
Overvektige styrkeløftere er et mindre samfunnsproblem enn steroidemisbrukere. Latterlig å prøve å putte sånne som Einar i samme kategori som resten av befolkningen.

siktet ikke til noen personlig

Nå er vel sikkert ingen av disse veldig overrepresntert innen helsevesenet, men det finnes nok fler tilfelles man kunne spart seg for

Utlogget Carl P.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 659
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 659

  • Nidarø SK.
Sv: Fasiten
« #14438 : 01. februar 2012, 22:43 »
Hærlig kveldslesning... Har kommet 3 nye sider i fasiten siden jeg logget av nett for å trene og jobbe litt ca kl 16.00 i dag...   Smiley  

"For å styrke hjernen, må man først styrke musklene". - Montaigne

kontinuitet---kontinuitet---kontinuitet!

Stevneperser RAW

Bøy: 232,5kg
BP:  182,5kg
ML:   285kg

Totalt 700kg...

logg med video+bilder:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=106040.msg1602780;topicseen#new

Utlogget storkman

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 535
  • Honnør: 212
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 535

Sv: Fasiten
« #14439 : 01. februar 2012, 22:52 »
Skjønner godt at du er lei av at mange diskusjoner ender opp i doping(og da som regel styrkeløftere vs byggere/strongmen), men her er det faktisk relevant da det diskuteres helsefare. Det framstår jo som om Einar skriver under på et selvmordsbrev siden han er feit, og da drar jeg frem: hva med doping? Er ikke det en større helsefare i forhold til fedme?
Ja du har funnet fellesnevneren mellom doping og fedme (helsefare), men i det hele så er det to vidt forskjellige ting.
Ja man kan forske på hvorfor en som er feit får hjerteinfarkt i tidlig alder og man kan forske på hvorfor en doper får det i tidlig alder, kanskje dra noen linjer. Men igjen er det tusener av andre faktorer som spiller inn på hvorfor en person får det mens en annen ikke blir rammet av det... det vil ikke spille noen rolle om hva folk mener i en slik diskusjon, det eneste som spiller en er pur fakta og forskning.

Skriver på telefonen så det går litt seint :p

edit: ser nå at det er kommet mye nytt ...
6. plass, Norges Sterkeste -90kg 2014
7. plass, Norges Sterkeste -90kg 2015
15. plass, Verdens Sterkeste -90kg 2015

Logg: Storkman - Loggbok

Instagram: steffenryg

Utlogget storkman

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 535
  • Honnør: 212
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 535

Sv: Fasiten
« #14440 : 01. februar 2012, 23:03 »
Bergan01:
Du skriver at du ikke skjønner hvorfor folk ikke kan si sannheten. La oss si at jeg nå er kroppsbygger, jeg har fått meg sponsor og det er du som sponser meg. Jeg har nettopp vunnet NM i bygging i -100kg og blir intervjuet etterpå.
I intervjuet blir det sagt at jeg er et forbilde for mange unge og blir også spurt om jeg doper
jeg svarer:" ja det er umulig å bli så stor og sterk som meg, på så kort tid hvis man bare skal spise kylling og ris".
det jeg da sier er jo at det ikke hjelper å trene hvis man skal bli stor, dop deg og bli som meg.
Dagen etter står jeg uten sponsor. Dagen etter det igjen står jeg kanskje også uten jobb, for å sette det litt på spissen....
Du klarer selv å tenke ut konsekvensene Bergan, både for meg selv og hvilket budskap jeg sender ut til de unge.
6. plass, Norges Sterkeste -90kg 2014
7. plass, Norges Sterkeste -90kg 2015
15. plass, Verdens Sterkeste -90kg 2015

Logg: Storkman - Loggbok

Instagram: steffenryg

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Fasiten
« #14441 : 01. februar 2012, 23:22 »
Bergan01:
Du skriver at du ikke skjønner hvorfor folk ikke kan si sannheten. La oss si at jeg nå er kroppsbygger, jeg har fått meg sponsor og det er du som sponser meg. Jeg har nettopp vunnet NM i bygging i -100kg og blir intervjuet etterpå.
I intervjuet blir det sagt at jeg er et forbilde for mange unge og blir også spurt om jeg doper
jeg svarer:" ja det er umulig å bli så stor og sterk som meg, på så kort tid hvis man bare skal spise kylling og ris".
det jeg da sier er jo at det ikke hjelper å trene hvis man skal bli stor, dop deg og bli som meg.
Dagen etter står jeg uten sponsor. Dagen etter det igjen står jeg kanskje også uten jobb, for å sette det litt på spissen....
Du klarer selv å tenke ut konsekvensene Bergan, både for meg selv og hvilket budskap jeg sender ut til de unge.
Joda, poenget med lyve for å beskytte eget renome og interesse er der, og at dette er en av de store grunnene for at folk nettopp å holde slikt skjult er det ingen tvil om. Men gjør det egentlig saken noe bedre?
Jeg snakket i hovedsak om at man blir halshugd om jeg som en person utenfor forteller sannheten.

Se på saken med Bull Hansen for noen år siden. At saken ble lagt frem på en dustete måte er det ingen tvil om, men det å sitte å se debatten der kjente og godt likte personer åpenlyst løy ut til det Norske folk er forkastelig i mine øyne.

Poenget som rollemodell har jeg ikke tro på, selvfølgelig vil det alltid være noen som fotfølger ikonene, og vil finne det ut før eller siden og begynne da.
Men jeg tror at mange ikke ville satt de gitte personene som forbilder om de visste hva de drev med fra starten av.
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget storkman

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 535
  • Honnør: 212
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 535

Sv: Fasiten
« #14442 : 01. februar 2012, 23:36 »
Poenget som rollemodell har jeg ikke tro på, selvfølgelig vil det alltid være noen som fotfølger ikonene, og vil finne det ut før eller siden og begynne da.
Men jeg tror at mange ikke ville satt de gitte personene som forbilder om de visste hva de drev med fra starten av.
Joda, men ta f.eks Arnold. De fleste vet at han dopet seg for å oppnå det han oppnådde.
Jeg mener du skulle ha hatt mange kort på bordet for å ha driti han ut så jævli at han ikke ville vært en person jeg og mange millioner av andre beundret. Jo du måtte ha sittet med en royal flush! Noe sånn som at han har voldtatt og drept en hel landsby... for å sette det litt på spissen :p
6. plass, Norges Sterkeste -90kg 2014
7. plass, Norges Sterkeste -90kg 2015
15. plass, Verdens Sterkeste -90kg 2015

Logg: Storkman - Loggbok

Instagram: steffenryg

Utlogget storkman

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 535
  • Honnør: 212
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 535

Sv: Fasiten
« #14443 : 01. februar 2012, 23:48 »
Og en annen ting.
Er du virkelig så jævlig interresert i å få frem en byggers skitne lille hemmelighet at du er villig til å kanskje ødelegge personens liv liv, til tross for at han gjør noe som pr dags dato er lovlig i Norge og at han fungerer som en vanlig mann ellers i samfunnet?
Hva gir deg retten til å gjøre dette?
6. plass, Norges Sterkeste -90kg 2014
7. plass, Norges Sterkeste -90kg 2015
15. plass, Verdens Sterkeste -90kg 2015

Logg: Storkman - Loggbok

Instagram: steffenryg

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Fasiten
« #14444 : 01. februar 2012, 23:53 »
Og en annen ting.
Er du virkelig så jævlig interresert i å få frem en byggers skitne lille hemmelighet at du er villig til å kanskje ødelegge personens liv liv, til tross for at han gjør noe som pr dags dato er lovlig i Norge og at han fungerer som en vanlig mann ellers i samfunnet?
Hva gir deg retten til å gjøre dette?

Doperen må stå ansvarlig for sine valg. Det er kanskje ikke ulovlig å bruke, men han støtter organisert kriminalitet ved å misbruke disse medikamentene. Ved å ikke være åpen om bruken så setter han også alle som ikke går den skitne sti i et dårligere lys, og deres ærlige arbeid blir mindre verdt i manges øyne.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!