Skrevet av Emne: Fasiten  (Lest 2955043 ganger)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #14445 : 02. februar 2012, 00:02 »
Storkman: Derfor burde du aldri ha blitt en kroppsbygger Smiley Død over kroppsbygging og strongman og det sirkuset der. Vi vil ha svineriet bort. Bort med kosttilskuddsvindlerne også. Få det bort. Det er svindel og juks alt sammen. Forbandet møkk.

Når det kommer til meg og min fedme, haha, jeg tar det ikke tungt at dette blir diskutert. Jeg driter skikkelig i det. Ja, jeg omtaler meg som feit selv også, men helt ærlig så anser jeg meg ikke som så veldig feit. Jeg så på meg selv som feit da jeg var 60 kg. Og 100 kg. Har alltid hatt litt å ta i. Nå har jeg mye å ta i, men det er lite å ta i både på armer, rumpe, rygg og lår. Det er en håndfull nederst på magen, ellers er magen like hard som bildekk og under riktig lys kan man faktisk skimte sixpack selv på meg Smiley Diabetes har jeg ingen tro på at jeg kan få hvis jeg ikke allerede har det. Det sies jo at mange kan ha det uten å vite om det. Og hvis det ikke er verre enn som så da kan jeg like så godt ha det, mener jeg. Da diabetes ble nevnt av Bob Paar her i loggen så er det akkurat som om det skulle ha noe med fedme å gjøre. Jeg tror ikke det. Diabetes kommer ikke av at man har et energilager av fett rundt magen, det kommer av hvordan man har fått dette energilageret av fett rundt magen ; altså livsstilen. Jeg tviler på at man utvikler sukkersyke av å spise mye mat, det er nok heller når man spiser og drikker mye sukkerholdige ting som mye godteri og brus. Fra jeg var 16 til jeg var 30 så hverken drakk jeg eller spiste hverken brus eller godteri, kaker eller noe. Ingen kroppsbygger i verden har noengang vært striktere enn jeg var da mtp. disse tingene. Den eneste jeg tror kan ha slått meg i denne utholdenhetsdisiplinen på disiplin er Gandhi. Nå kan jeg spise både godteri, kaker og drikke brus eller spise is, men foruten mørk sjokolade (som skal være bra for hjertet) så gjør jeg egentlig ingen av delene. Blir jeg servert kake tar jeg som oftest et veeldig tynt stykke. Jeg synes det er kvalmende. Og brus? Ja, det kan være godt, men det brenner i halsen min når jeg kjenner kulssyra. Et glass pleier å holde i massevis. Og det kan være én gang i måneden.

Jeg synes den kroppen jeg har er meg nærmest kledelig. Jeg elsker å kjenne massen. Folk skjønner ikke hvorfor jeg vil være som jeg er og folk vil ikke legge på seg fett for å bli sterkere. Jeg skjønner nesten ikke hvorfor og synes de fleste andre er skikkelig småttiser og forstår ikke at de ikke vil gjøre noe med det Smiley Det er nesten så at jeg må ta et formbilde, med pump selvsagt, med riktig lys for å vise at jeg faktisk ikke bare er laget av fett. Jeg tror også jeg skulle kunne slå adskillige kritikere hva gjelder blodverdier på utallige ting som man kan sjekke hos legen.

Uansett så synes jeg det er morsomt at jeg, til tross for å være svak, løfter mer enn nesten samtlige på dette forum. Selv doperne. Og jeg gleder meg til 40 år fram i tid når en del av kritikerne er på sykehjem, eller har dødd, mens jeg sitter på altanen på mitt feriehus i Spania og drikker en smoothie etter å ha gått en mil på rollerblades i kun shorts og vist fram min deffede solbrune kropp. Og lever i beste velgående.

So long fuckers Smiley Ho ho ho!
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Fasiten
« #14446 : 02. februar 2012, 00:04 »
Joda, men ta f.eks Arnold. De fleste vet at han dopet seg for å oppnå det han oppnådde.
Jeg mener du skulle ha hatt mange kort på bordet for å ha driti han ut så jævli at han ikke ville vært en person jeg og mange millioner av andre beundret. Jo du måtte ha sittet med en royal flush! Noe sånn som at han har voldtatt og drept en hel landsby... for å sette det litt på spissen :p

Arnold har innrømmet dopingbruk i ettertid, men konsekvensen var ikke akkuratt stor? Guvernør er vel ikke akkuratt så ille

Det er ikke intensjon å drite ut, det gjør jeg på dass.
Det er rett og slett at det er etisk feil å skjule og lyve om hva man gjør, når det er så relevant som det er. Og så er det så feil at det er så mye pro-doping(snakker ikke om deg nå, synes vi klarer å holde dette saklig) politi som angriper de som forteller sannheten.

For meg er dette forumet nå til randen infisert av det jeg snakker om her, kan vel ikke telle på en hånd hvor mange som forteller åpent om bruken sin.

Men, dette blir mye av det samme frem og tilbake mellom oss, dette ble en saklig diskusjon i motsetning til mye annet. La oss se hvor mange som skal halshugge meg imorgen Smiley

Og en annen ting.
Er du virkelig så jævlig interresert i å få frem en byggers skitne lille hemmelighet at du er villig til å kanskje ødelegge personens liv liv, til tross for at han gjør noe som pr dags dato er lovlig i Norge og at han fungerer som en vanlig mann ellers i samfunnet?
Hva gir deg retten til å gjøre dette?

Om vi snakker bygging, så står det faktisk i regelverket til NKF at bruk av stoffer på wadas lister vil medføre utestengelse. For å sette det på spissen
Om det så er at det vil gi konsekvenser for det sosiale at det blir allment kjent hva som foregår bak lukkede dører, så er vel det en risiko man valgte å ta selv da man tok sin første kur. Det er ikke akkuratt en majoritet av aksept når det kommer til doping i samfunnet, uansett om det er på hobbybasis eller ikke.

Sålenge kjøp og salg er ulovlig, ser jeg ikke helt hvordan man skal kunne bruke uten å bryte lover og regler
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Fasiten
« #14447 : 02. februar 2012, 00:12 »
Og en annen ting.
Er du virkelig så jævlig interresert i å få frem en byggers skitne lille hemmelighet at du er villig til å kanskje ødelegge personens liv liv, til tross for at han gjør noe som pr dags dato er lovlig i Norge og at han fungerer som en vanlig mann ellers i samfunnet?
Hva gir deg retten til å gjøre dette?
Dette er et greit poeng når det gjelder hobbybolere. Men store profiler bør skjønne at slik kritikk vil kunne dukke opp. Det gjelder også de som søker eksponering gjennom nettfora. Vil du selv ha oppmerksomhet rundt den dopede kroppen din bør du også tåle at noen påpeker at den er dopet.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #14448 : 02. februar 2012, 00:27 »
Jeg fikk kontakt med han fotografen fra "Helt Hekta". Dette var litt av en fyr. Han hadde tidligere vært ass.redaktør av bladet KampsportBodybuilding og har reist hele verden rundt på mesterskap.

Jeg fikk også denne linken:
http://www.photowrestling2.dk/

Her er det mye kult. Blant annet bilde av Kurt Kvikstad da han vant VM-gull i håndbak (?) i 1995. Det er også bilder av Torkel Ravndal og en sumobryter fra Nigeria som må være den største mannen jeg har sett. Hoho. Sikkert 250+ kg.  Ta en titt. Mye å se der.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Sv: Fasiten
« #14449 : 02. februar 2012, 00:59 »
Siden du kaller deg selv feit og ikke bryr deg om å bli kalt det så sier jeg det rett ut (og håper du ikke blir sur på meg for jeg liker deg og loggen din kjemegodt): Du er smelfeit, Einar! Du har ingen hals, du er under 180 og er over 150 kg. Det er voldsomt. Du har nok mye muskler under alt fettet, men det vet ingen noen ting om, for de synes ikke i det hele tatt. At du løper/går 400m på 3min er det meste tydelige tegnet på at er i en meget dårlig fysisk forfatning. Det nytter ikke om du trener styrke hverdag. Du har dårlig helse, Einar. Det som er skummelt er at du fornekter det, du lager deg egne teorier om hvorfor du har god helse på tross av at alt tyder på det motsatte.

MÅ du være så feit for å løfte tungt? Jeg tviler på det. De fleste andre løftere er ikke sånn som du. Men det er mange som løfte en god del mer enn deg. Tror du har rotet deg bort i en forestilling om feit=sterk, feitere=sterkere, Feitest=sterkest.

Tenker på din familie som elsker deg og som du elsker, det vil råke dem hardt hvis du får helseproblemer. Er det vits i å ta sjansen på det?

Ta nå til vette å få bort noe av fettet ditt og kom i bedre aerob form. Det vil nok mange bli glade for.

Lykke til videre fra en som bare synes du er en kjernekar som er litt på villspor biggrin

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #14450 : 02. februar 2012, 01:59 »
Haha, Eric Smiley Smellfeit, ingen hals, 400 meter på 3 min = dårlig fysisk forfatning, dårlig helse, fornektelse, egne teorier, feitest=sterkest. Her var det mange komplimenter og god doktor-online konsultasjon med påfølgende diagnose. Ja, jeg har ikke god kondisjon og hvis det er så forbasket viktig å ha det så har jeg ikke god helse, men jeg skal fortsatt sitte på altanen min i 75 års alder å drikke smoothie og le når jeg ser tilbake på alle disse helseattestene som blir skrevet om meg. Ja, jeg ser ikke på meg selv som smellfeit, dvs. vi har kanskje ulike definisjoner på hva smellfeit er. Og jeg vet jeg har en enorm muskelmasse ; for 15 år siden, første gang jeg deffet, etter 3 år med trening så ble jeg bedt om å stille i NM i kroppsbygging. Selvsagt vet ingen av internettguruene at jeg har muskler under fettet heller, de ser jo meg bare med joggebukse og t-skjorte. Eller tenker du kanskje på at det finnes nakenbøy på nettet hvor flatterende omskifteromlys lyser rett på kroppen? Alle som er bleke og som ikke er deffet ser ikke muskuløs ut under normale omstendigheter. Ja, de fleste ser ikke ut som om de løfter vekter engang. Hvis man har et trent øye så ser man at jeg har løftet vekter. Selv med klær på. Såpass må det være mener jeg.

Og det med helseproblemer. Jeg tar ingen sjanser slik jeg ser det.  Du kaller det fornektelse og at jeg lager mine egne teorier, men jeg mener at du har ikke peiling og at jeg er langt på den sikre siden. Du skulle vært helsekonsulent for de største gutta i vektløfting også, du. "Hey Reza! You have a double cheek. And your muscles don't show! Do you really need to weigh that much to lift heavy? I don't think so. I think you may lift 270 kg in the clean & jerk if you weigh 130 kg. Your biceps will show as well and you will turn on more women. Look at Taranenko. He was slim. I must admit he did not have any muscles to show for also, but if you take off some fat we MIGHT see some muscles on you. You can die tomorrow, Reza, start jogging for Allahs sake!"

Når jeg har lagt opp om sannsynligvis 5-10 år så kommer jeg til å gå ned i vekt. Hvis jeg skulle få alvorlige helseproblemer før den tid så tror jeg at jeg er den første personen på planeten som med min livsførsel har fått slike problemer pga. ene og alene stor vekt uavhengig av kroppskomposisjon. Når jeg anser sannsynlighetene for så små for problemer og at jeg trives med det jeg gjør så driter jeg selvsagt i forståsegpåere som jeg anser meg både smartere, mere kunnskapsrik, mere intelligent, sterkere og større enn Smiley

Takk.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Fasiten
« #14451 : 02. februar 2012, 08:05 »
La det være helt klart Eric, Einar er fullpakka med muskler.  Husker hvor overasket jeg ble sist jeg traff han. Han er massiv, steinhard i kroppen og et panser av et menneske.  Det er selvsagt pakka inn med mye fett, men klarer man ikke se at Einar har trent vekter så kan man ikke mye om fysiologi...
Også synes jeg at doppratet kan flyttes til PM.  Styrkeløftere MÅ ikke alltid forsvare seg når det gjelder dopprat og utstyrsprat. Overse det hele så blir det mindre prat om det Bo og verdens vakreste Missy.
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Fasiten
« #14452 : 02. februar 2012, 10:23 »
Ganske enig i det Aktiviteten avslutter med her… Alt for mye diskusjon om utstyr, doping, samfunnsproblem osv osv.. Men slik kommer det vel alltid til å bli(?). Det er mange som er hårsår rundt doping og det samme rundt feite styrkeløftere med utstyr osv. Og jeg har ikke helt oversikten over hvem som er verst egentlig, så mye tid bruker jeg ikke her på forumet. Men den oppfattninga jeg har, og det er bare MIN oppfattning, er at kanskje styrkeløftere har en "trang" til å oftere disse ned løft som er gjort av strongmenn, byggere osv, enn byggere/strongmenn disser løft styrkeløftere gjør. Og det lar jeg mer el mindre alltid passere. Utenom her om dagen da Gille fikk høre det litt.  At Gille som er en venn av meg, og  sier at han vil bringe død over alle strongmenn og byggere, skal jeg også  la passere(eller gjorde jeg det nå?), selv om jeg er strongman. Vil du jeg skal dø Gille? Vil du Skog skal dø? Vil du Bull skal dø? hehe… (nå, svarer sikkert Gille at han mener ikke oss, men sporten/underholdninga strongman som skal dø)

Jeg for min egen del har alltid respektert styrkeløftere. Jeg har selv blitt trent opp av styrkeløftere, snakker med flere daglig… Og snakker skjeldent stykt om de. Kan seff kritisere reglene, og kalle ting at dere har en "relgion" osv, men det er nesten like mye på kødd som på alvor( de som kjenner meg vet seff dette bedre enn dere andre som bare kjenner meg på forumet her). Blir vel litt revet med i all den dissinga fram og tilbake jeg også kanskje. Men nevner det som regel til de jeg kjenner bedre innen styrkeløft. Slik som til Gille for eksempel.. OD også… Og som regel ALLTID i forsvar. Kan noen si meg når jeg har kritisert en styrkeløfter uten at noen styrkeløftere har kritisert meg eller strongman først? Det skal jeg nesten tørr å si at ALDRI har skjedd!
Når CYC marker 370kg, så skriver ikke jeg: "Ja, men det er fordi han er feit og bruker drakt. Dette er ikke bra løft, Bennedict løfter jo 460 RAW". Nei, jeg sier det er dritt bra. Og sender han en personlig sms også om hvor gjævelig bra det var. Det skal siees at det har jeg fått fra han også, da jeg for eksempel vannt NSM. Litt sonn gjensidig respekt på hva vi får til, men på forskjellige arenaer. Vi er begge "mestere", og har tilsynelatende respekt på hva vi får til. (det er hvertfall slik fra min side, kan ikke snakke 100% for CYC)

Slik synes jeg personlig det skulle ha vært også jeg da, mellom strongmenn og styrkeløftere. Byggere trener mere ulikt enn oss Smiley
Ser jeg at Bo eller Missy har gjort en god konk/løft så sier jeg det neste gang jeg treffer de også, om jeg kommer på det(nevnes siden aktiviteten nevnte de to akkurat nå), og de sier som oftes det samme tilbake. Kjempe det… Vi brenner for det samme, bli så sterk som overhode mulig. Vi er bare under to forskjellige regel verk og grener. Ellers er vi ganske like når det kommer til trening.

Jeg, fra nå av lover å aldri skrive noe i nærheten av det jeg gjorde til Gille her om dagen, eller noe andre. Selv om jeg vet at jeg traff spiker på hode på flere ting til Gille, føler jeg også at det var veldig dumt, og barnslig i samme slengen.

Håper at flere strongmenn som leser dette følger mitt eksempel på dette. Og styrkeløftere det samme. Snakker hvertfall om de mer erfarende, som vet litt mere enn det som blir slengt ut her på forumet Smiley

Peace out.....

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: Fasiten
« #14453 : 02. februar 2012, 11:04 »
Har du aldri noensinne brukt noe på dopinglista, BØS? Hvis du har brukt noe; hva i så fall?

Rex Rodney

  • Gjest
Sv: Fasiten
« #14454 : 02. februar 2012, 11:43 »
Har du aldri noensinne brukt noe på dopinglista, BØS? Hvis du har brukt noe; hva i så fall?

Slik bør du ikke ta i loggen til en annen, jises! Hørt om PM, eller?

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Sv: Fasiten
« #14455 : 02. februar 2012, 12:25 »
Honnør til BØS!! Cheesy

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #14456 : 02. februar 2012, 13:57 »
Bra innlegg av min venn Espen! Jeg skjønner godt at han ble provosert av min opprinnelige slengkommentar, men jeg står også på den. Jeg burde imidlertid ha formulert den annerledes, hvis jeg ikke hadde ønsket å høyne temperaturen her, og sagt at dommerne i konkurransen ikke fulgte sine egne regler. For i følge reglene som var så var ikke det som ble vist på filmen tilfredstillende. Og så lenge det får passere så er det jo rett og slett smart av utøveren å ikke endre på noe som fungerer. Så der ble dissingen nesten snudd til en slags honnør til utøveren men kritikk av dommerne Smiley

Når det kommer til død over kroppsbygging og strongman så er det riktig ; jeg kan ikke si jeg ønsker folk død. Det er aktivitetene, slik de er organisert nå, som jeg skulle sett fjernet fra jordens overflate. Jeg må også innrømme at en mørk liten del av meg hadde syntes det hadde vært "litt artig" om en eller annen kjent profil innen et av disse miljøene hadde dødd pga. livsstilen og at det hadde kommet fram, i media, at personen var full av ulike stoffer anabole steroider og ulike narkotiske stoffer. Det kunne gitt en liten "aha"-opplevelse for alle de som er naive ift. dette. Samtidig så er jeg dobbeltmoralistisk og jeg klarer å skille person fra maskin og maskin fra det jeg ønsker død over. Jeg vet hvilken glede det er å gjøre det bra selv om man er en maskin. For inni maskinen vet jeg at det er et menneske med menneskelige følelser. Derfor har jeg også pleid å sende mine hjerteligste gratulasjoner til f.eks. Arild Haugen når han har gjort noe bra eller jeg kunne gitt han oppmerksomhet som jeg vet vil glede et menneske. Derfor har jeg også, ikke BARE fordi du er min venn, sendt sms'er eller ringt, under sending av stevner på TV hvor jeg har formidlet inntrykk og følelser over din opptreden. Jeg har grått av glede for hva du har oppnådd fordi jeg har sett og jeg vet hvor mye det har betydd for deg. Jeg ble rett og slett rørt da jeg så deg vinne NSM selv om det var flere måneder etter at seieren kom.

Når det kommer til kritikk den ene veien og manglende kritikk den andre veien mtp. løft styrkeløft innen idretten styrkeløft og showsporten strongman eller aktiviteten kroppsbygging så synes jeg det er veldig naturlig at det er en skjevhet her. Knebøy, benkpress og markløft er jo en del av idretten styrkeløft. Og det er et sett med regler som definerer hva disse øvelsene er. Mange sier at IPF eller NSF eller whatever ikke har enerett på disse øvelsene, men det er nå engang slik at det er dette forbundet som står for standard-definisjonen. Det å kritisere dét blir som å kritisere at Norsk Ordbok ikke har enerett på definisjonene de bruker på ord. Noe må vi godta er standard og når det kommer til de tre nevnte øvelser så er definisjonene til IPF allment akseptert.

Hvis man da, som strongman eller kroppsbygger, ser godkjente styrkeløft-løft så er det jo ingen grunn til å kritisere dem. Det er jo teoretisk feil. Når derimot en strongman eller kroppsbygger benytter seg av terminologien knebøy, benkpress eller markløft om løft som ligner så er det klart at styrkeløftere føler behov for å kritisere. Det er sannsynligvis ikke tilsiktet fra de andre grenene, men det oppfattes litt krenkende at løft vi streber etter å løfte mest mulig i gjort på korrekt måte, at den prestasjonen som ligger i dette, blir så til de grader dempet annerkjent fordi andre utøvere enten vha. doping eller utførelse av løftet gjør like mye eller mye mer og får de kiloene styrkeløfterne løfter til å virke som noe alle kan gjøre.  Det ble en ufattelig lang setning, men jeg lar den stå. Det samme er min, og mange andres, kritikk av utstyret i styrkeløft også. Folk forstår ikke at staven i friidrett kan sammenlignes med drakt og bind i styrkeløft. De ser, og skjønner, staven som bøyes og skyter utøveren opp i været og forbi den stangen de skal få kroppen sin over men de forstår ikke at bekledningen til en vanlig styrkeløfter er så trang og med et så stivt materiale at det hjelper de, sammen med knebindene, å løfte 100 kg mer enn det de egentlig klarer å løfte på "egen hånd".

Hanne Haugland løfter på folkemunne 220 kg i knebøy. I realiteten løftet hun kanskje 90 kg. Daniel Stisen har pers på 370 kg i knebøy (jf. Treningsforum-magasinet). Med doping, knebind og halvt ned. I realiteten, med doping, har han kanskje 270 kg. Uten doping kanskje 220 kg. Samme som Hanne Haugland. Som egentlig bare har 90 kg.

Det eneste vi egentlig vil er at en spade skal kalles en spade. Hadde journalisten som skrev at Hanne Haugland gjorde 220 kg i kneknekk og Daniel Stisen hadde sagt at han med knebind og doping gjorde 370 kg i halvbøy så hadde alt vært okei. Bare ikke kall de tingene knebøy. Og ikke utelat virkemidlene slik som doping.

På et treningsforum så vet de fleste hvilke løft som blir gjort med doping og hvilke løft som ikke blir gjort med doping. Likevel så finnes det ingen regel for hvor mye man "tjener" på dopingbruk. Mange er derfor ganske naive i forhold til virkningen og bagatelliserer dermed virkningen og sammenligner løft fra dopere med rene utøvere uten å tenke så mye over det. Dette skjer både bevisst og ubevisst. Og det er også irriterende. De som ikke vet at Johann Mühlegg ble tatt i doping anser han sikkert som en legende og mener at hvis han ikke hadde gitt seg så tidlig så hadde Bjørn Dæhlie vært en helt ordinær skiløper. Mühlegg ville vunnet alt.

Så alt jeg vil er at dopingen forsvinner og at en spade blir kalt for en spade. Da vil strongman og kroppsbygging få større AKSEPT (kanskje ikke større oppmerksomhet, selv om jeg er en av få som nå ikke reiser for å betale for å se strongman, men som hadde gjort dette om det var en dopingfri idrett) og de utøverne som fortjener det få den respekt og annerkjennelse som de fortjener. Samtidig vil styrkeløfternes løft nok en gang framstå som umenneskelige, Carl Petter vil slutte å tro at han kan gjøre 300 kg i mark i løpet av neste år og hvis vi blir en olympisk sport så vil styrkeløft få mye større mediadekning i årene som kommer.

No time for tapping!
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Fasiten
« #14457 : 02. februar 2012, 15:07 »
Deler noen av dine meninger der, men på langt nær alle. Som du allerede vet fra før av.
Men dette må iforhold til dine meninger være selve kniven i hjertet for deg da? Strongman utøver, RAW styrkeløfter konk og han vinner. Det meste er jo galt her for din del Smiley Utenom at det er en raw styrkeløfter konk da kanskje.. Dette er riktig nokk ikke i Norge, men regner med at dine meninger går utover norges grenser?

http://maxstyrka.se/2012/01/johannes-arsjo-vann-sm-guldet/

http://www.youtube.com/watch?v=-B50odkqIa0&feature=player_embedded

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Fasiten
« #14458 : 02. februar 2012, 15:19 »
Deler noen av dine meninger der, men på langt nær alle. Som du allerede vet fra før av.
Men dette må iforhold til dine meninger være selve kniven i hjertet for deg da? Strongman utøver, RAW styrkeløfter konk og han vinner. Det meste er jo galt her for din del Smiley Utenom at det er en raw styrkeløfter konk da kanskje.. Dette er riktig nokk ikke i Norge, men regner med at dine meninger går utover norges grenser?

http://maxstyrka.se/2012/01/johannes-arsjo-vann-sm-guldet/

http://www.youtube.com/watch?v=-B50odkqIa0&feature=player_embedded

Synes du dette er greit da, Espen?

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Fasiten
« #14459 : 02. februar 2012, 15:31 »
Synes du dette er greit da, Espen?

Jeg hadde ALDRI kommet til å gjort dette nei. Men det er opp til vær enkelt da... Så at Årsjø gjør dette er jo opp til han. Og regner med de testet han også. Siden Sverige er hakke kvassere på slike ting enn Norge for tiden. Der blir jo folk tatt på gata bare for misstanke.

Men jeg kommer aldri til å delta på ett offisielt styrkeløft stevne... Det har jeg alltid sakt. Jeg har tatt mitt valg. Det er Strognman jeg driver med, og skal drive med helt til jeg slutter aktivt. Og selv om jeg mener de "nye" regler ang at strongman utøvere ikke skal delta på styrkeløft/landslag osv er helt LATTELIG, så respekterer jeg regelen.

Synes det er gøy med en Show konk i ny å ne i de 3 store, slik som på Fosen vært år. Men det er like mye for å prøve å sette en "standar" for de andre strongmenner i Norge, som å løfte like mye som OD, CYC osv osv..... Heller mere vil jeg si.... Eller jeg har jo mine interne konker med OD da, som er en god venn av meg og min "lære mester", alle vil jo slå/løfte mere enn sin gammle "mester". Hvertfall jeg Wink Husk jeg har fortsatt interne konker om å ta Sturla sine gammle løft og trenings maxer... Og ja, det er ikke i nærheten samme opplegg osv osv nå som før i tiden osv osv. Men jeg tar det ikke super alvorlig, og det tror jeg ikke de to gjør heller Smiley Men viktig å ha noen vekter å strekke seg etter.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!