Skrevet av Emne: Fasiten  (Lest 2954688 ganger)

Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Sv: Fasiten
« #14850 : 22. mars 2012, 22:26 »
460-470 med utstyr? 500 med low bar?

Minst 900 med et knebind, 1000 med to knebind og 1200 med utstyr. Med lowbar 16-17 tonn.

Utlogget Joda_jau

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 988
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 988

  • Mer som det ja sa dem!
Sv: Fasiten
« #14851 : 22. mars 2012, 22:35 »
På tide at Herr Heiden tar seg en ferie fra Fasiten. Skuffelsen er stor hver gang jeg ser "siste svar på dine innlegg" i Fasiten og Heidens oppgulp er det eneste som åpenbarer seg, side opp, side ned.

Utlogget Carl P.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 659
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 659

  • Nidarø SK.
Sv: Fasiten
« #14852 : 22. mars 2012, 23:00 »
På tide at Herr Heiden tar seg en ferie fra Fasiten. Skuffelsen er stor hver gang jeg ser "siste svar på dine innlegg" i Fasiten og Heidens oppgulp er det eneste som åpenbarer seg, side opp, side ned.

+1
"For å styrke hjernen, må man først styrke musklene". - Montaigne

kontinuitet---kontinuitet---kontinuitet!

Stevneperser RAW

Bøy: 232,5kg
BP:  182,5kg
ML:   285kg

Totalt 700kg...

logg med video+bilder:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=106040.msg1602780;topicseen#new

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #14853 : 23. mars 2012, 19:06 »
Fredag 23.mars 2012
'
Markløft - med kjetting
3 x 60kg
3 x 100kg
3 x 140kg
3 x 180kg
3 x 220kg @ 8 RPE
3 x 230kg @ 9 RPE

Benkpress - gulvpress
5 x 60kg
5 x 60kg
3 x 90kg
3 x 110kg
3 x 130kg
3 x 150kg @ 8 RPE
3 x 157.5kg @ 8 RPE
2 x 162.5kg @ 10 RPE

Rygg - foroverbøyd stangroing
6 x 90kg
6 x 110kg @ 8 RPE
6 x 120kg @ 9 RPE

FINITO

En herlig trening trening nok engang. Markløften er bare nydelig. Trente med kjettinger i dag, men de var veldig lette (tilsammen 16 kg) og de var ikke helt opp fra gulvet heller så var mest i veien kanskje. Av og til kom kjettingen under vektene slik at løftedistansen ble kortere, men det har ikke så mye å si for meg som er sterkest fra gulvet. Tok lett 3x230 etter 2x220. Rangerer den som en nier, men tror jeg skulle klart en nier på høyere vekt også.

I floorpressen så gjorde jeg 3x157,5 såpass greit at jeg trodde jeg hadde 2 reps inne der. Dette gjorde at jeg regnet med at 3x162,5 ville bli en skikkelig og ekte nier. Det ble det ikke. Det ble for tungt. Etter to gode reps så feilet jeg. Irriterende, men greit nok. Vet hvor jeg ligger nå.

Stående roing var pendlay rowing. Omtrent det samme som vanlig roing men gikk ned til gulvet for hver gang.

Takk.

Video:
http://www.youtube.com/watch?v=9TeiOFvchKw#noexternalembed
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Sv: Fasiten
« #14854 : 23. mars 2012, 20:51 »
Er overrasket over at du greier å legge stanga så godt ned på brystkassa på floorpress, jeg er ca en km fra kassa mi. De fleste greier vel ikke å få stanga ned på kassa i det hele tatt. Hva er årsaken? Korte armer eller stor kasse (el kombinasjon).

Utlogget Auk89

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 068
  • Honnør: 348
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 068

  • If doing your best aint good enough, get better!!
Sv: Fasiten
« #14855 : 23. mars 2012, 20:56 »
Er overrasket over at du greier å legge stanga så godt ned på brystkassa på floorpress, jeg er ca en km fra kassa mi. De fleste greier vel ikke å få stanga ned på kassa i det hele tatt. Hva er årsaken? Korte armer eller stor kasse (el kombinasjon).

Tror du klarer å tenke deg hvorfor det er forskjellig fra deg og Einar uten at noen gir deg et konkret svar her, hehe Tongue
Proteinfabrikken.no

Norges 2. sterkeste mann -105kg 2013
7. plass VM -105kg 2013
1. plass Exhale strongmankonk +100kg 2014
1. plass Gjøvik strongmankonk 2014
1. plass Europas sterkeste mann u105kg 2014

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #14856 : 23. mars 2012, 20:57 »
Er overrasket over at du greier å legge stanga så godt ned på brystkassa på floorpress, jeg er ca en km fra kassa mi. De fleste greier vel ikke å få stanga ned på kassa i det hele tatt. Hva er årsaken? Korte armer eller stor kasse (el kombinasjon).
Kombinasjon, men mest stor kasse.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Fasiten
« #14857 : 23. mars 2012, 23:01 »
Kombinasjon, men mest stor kasse.

Tenk om du hadde utnyttet denne kombinasjonen istedenfor å senke stangen ned i ryggraden Wink

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #14858 : 23. mars 2012, 23:08 »
Tenk om du hadde utnyttet denne kombinasjonen istedenfor å senke stangen ned i ryggraden Wink
Tenk om du hadde vært første bergenser som hadde klart å holde kjeft? Wink
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Fasiten
« #14859 : 23. mars 2012, 23:10 »
Tenk om du hadde vært første bergenser som hadde klart å holde kjeft? Wink

Sunn fornuft er sunn fornuft, være seg bergenser eller trønder Smiley

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #14860 : 23. mars 2012, 23:22 »
Sunn fornuft er sunn fornuft, være seg bergenser eller trønder Smiley
Joda, men jeg er faktisk ikke sikker på om det er sunn fornuft å behandle brystkassen som glassbord. Jeg skjønner poenget med å korte ned distansen, men jeg TROR at så lenge man går ned til brystbeinet og ikke øvre del av magen at stangen uansett ikke går langt ned. Og den lengden den går ned tror jeg bare er bra for brystet som får strukket seg naturlig. Jeg tror skaderisikoen er større ved å stoppe kunstig og jeg tror man får mere power og kan løfte mer av å gå den lille centimeteren ned i brystkassen. Jeg tror de fleste gode løftere også gjør det på denne måten selv om det er noen som behandler brystet som en glassplate for å redusere lengden man løfter, men jeg tror ikke det er mange. Man kan selvsagt ikke ta med skjorteløfting her. Så etter min mening er det sunn fornuft å gjøre det som føles naturlig, men det er et spennende og interressant tema men ikke noe jeg orker å bli påmint i tider og utide Smiley
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Fasiten
« #14861 : 23. mars 2012, 23:27 »
Joda, men jeg er faktisk ikke sikker på om det er sunn fornuft å behandle brystkassen som glassbord. Jeg skjønner poenget med å korte ned distansen, men jeg TROR at så lenge man går ned til brystbeinet og ikke øvre del av magen at stangen uansett ikke går langt ned. Og den lengden den går ned tror jeg bare er bra for brystet som får strukket seg naturlig. Jeg tror skaderisikoen er større ved å stoppe kunstig og jeg tror man får mere power og kan løfte mer av å gå den lille centimeteren ned i brystkassen. Jeg tror de fleste gode løftere også gjør det på denne måten selv om det er noen som behandler brystet som en glassplate for å redusere lengden man løfter, men jeg tror ikke det er mange. Man kan selvsagt ikke ta med skjorteløfting her. Så etter min mening er det sunn fornuft å gjøre det som føles naturlig, men det er et spennende og interressant tema men ikke noe jeg orker å bli påmint i tider og utide Smiley

Jeg bare synes det er dumt å se på noe som i mine øyne åpenbart holder deg igjen. Jeg vet at Michael anbefaler den samme stilen som jeg preker. Om du ikke vil høre så vil du ikke høre, det er klart at det er mulig å bli sterk nok til å gjøre 200+ uansett..

Synes dog det er litt rart om du finner det så veldig slitsomt og tilsynelatende provoserende.

Får vel uansett håpe at RTS-treningen er hva som skal til for å ta styrken videre, også i benkpress.

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #14862 : 23. mars 2012, 23:41 »
Jeg bare synes det er dumt å se på noe som i mine øyne åpenbart holder deg igjen. Jeg vet at Michael anbefaler den samme stilen som jeg preker. Om du ikke vil høre så vil du ikke høre, det er klart at det er mulig å bli sterk nok til å gjøre 200+ uansett..
Ja, men det at det i dine øyne er dumt betyr ikke at du har rett. Jeg respekterer din mening, men jeg vet også hva din mening er. Jeg føler ei heller at jeg senker stangen noe særlig, det har jeg gjort tidligere når jeg har truffet med stangen på øvre del av magen, men nå prøver jeg å treffe mere på brystbeinet. Der er det knallhardt. Uansett ; når jeg har hørt en ting en gang så er jeg fornøyd med det. Blir det gjentatt og tatt opp om og om igjen så går det fra å være råd til å bli irriterende, men det er ikke så provoserende som det kanskje virket som om jeg syntes Smiley Det er verre å sitte her jeg nå sitter og høre på at dama spiller "Eufooooooria...up,up,up and up..." høyt. Jeg blir gal av høy popmusikk når jeg skal konsentrere meg.

Hvis imidlertid Mike forteller meg at jeg skal gjøre slik du sier så kommer jeg til å gjøre det, selvsagt, men så lenge jeg filmer og viser han alt jeg gjør så vil jeg ikke endre på noe før han påpeker det. Tror han det er viktig å stoppe der hvor stangen såvidt berører brystet så vil han nok fortelle meg dette.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: Fasiten
« #14863 : 24. mars 2012, 02:33 »
Ja, men det at det i dine øyne er dumt betyr ikke at du har rett. Jeg respekterer din mening, men jeg vet også hva din mening er. Jeg føler ei heller at jeg senker stangen noe særlig, det har jeg gjort tidligere når jeg har truffet med stangen på øvre del av magen, men nå prøver jeg å treffe mere på brystbeinet. Der er det knallhardt. Uansett ; når jeg har hørt en ting en gang så er jeg fornøyd med det. Blir det gjentatt og tatt opp om og om igjen så går det fra å være råd til å bli irriterende, men det er ikke så provoserende som det kanskje virket som om jeg syntes Smiley Det er verre å sitte her jeg nå sitter og høre på at dama spiller "Eufooooooria...up,up,up and up..." høyt. Jeg blir gal av høy popmusikk når jeg skal konsentrere meg.

Hvis imidlertid Mike forteller meg at jeg skal gjøre slik du sier så kommer jeg til å gjøre det, selvsagt, men så lenge jeg filmer og viser han alt jeg gjør så vil jeg ikke endre på noe før han påpeker det. Tror han det er viktig å stoppe der hvor stangen såvidt berører brystet så vil han nok fortelle meg dette.

Dont cry Grin Jeg bare legger ved en link, så kan du jo se hvordan treneren din løfter selv. Så skjønner du nok hva tankegangen hans er angående hvordan man skal kjøre stoppen på brystet Smiley
Så får du se om han sier noe om det til deg med tiden Smiley
http://www.youtube.com/watch?v=aWGldreBwNw#noexternalembed
Ja jeg vet jeg er en dverg og en bergenser som ikke holder kjeft. Men shit happens Smiley

Utlogget Mads Robin

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 69
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 69

Sv: Fasiten
« #14864 : 24. mars 2012, 11:17 »
Skal sies at på dvd'en som Tuscheser selger fra et av deres seminarer så forteller John Bogart, som benk eksperten deres, at en bare skal "barely touch" og ikke senke stanga.

Her er en trailer til John Bogart delen av dvd'en: http://www.youtube.com/watch?v=sS27lQBmNH4#noexternalembed

Men det er jo som du sier, hvis Mike ser et stort problem med det så vil han vell påpeke det.

Men personlig tror jeg ikke du henter noe på det, da hver cm teller. Men det er irrelevant hva jeg tror Tongue
Utstyrsfritt:
Knebøy: 180kgx1
Benkpress: 135kgx1
Markløft: 210kgx1
Frontpress: 90kgx3

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!