Skrevet av Emne: Fasiten  (Lest 2958803 ganger)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #15765 : 18. oktober 2012, 23:48 »
Back to the bench!

Torsdag 18.oktober 2012

Benkpress - med strikk festet nede, bredt grep
(2 RM = 200kg, 3 RM = 180kg)
5 x 20kg
4 x 60kg
3 x 90kg
3 x 120kg
4 x 140kg @ 8.5 RPE
4 x 142.5kg @ 9 RPE
4 x 135kg @ 9 RPE
Vis detaljer

Benkpress - gulvpress, bredt grep
(1 RM = 170kg, 2 RM = 170kg, 3 RM = 172.5kg)
3 x 100kg
3 x 130kg
3 x 160kg @ 9.5 RPE
3 x 150kg @ 8.5 RPE
3 x 150kg @ 8.5 RPE
3 x 150kg @ 8.5 RPE
3 x 150kg @ 8.5 RPE
3 x 150kg @ 8.5 RPE
3 x 150kg @ 9 RPE
Vis detaljer

Benkpress - på klosse, med smalt grep
(3 RM = 152.5kg)
6 x 100kg
5 x 130kg @ 8 RPE
4 x 145kg av 6 fullførte reps @ 10 RPE 10kg opp fra pers på like mange repetisjoner!
5 x 130kg av 6 fullførte reps @ 10 RPE
Vis detaljer

FINITO

Litt av en dag i dag. La meg klokken 05 og tenkte vel å stå opp rundt 12. Gledet meg litt fordi vi skulle få en container med treningsapparater tilsendt i dag og jeg skulle bli oppringt én time før leveranse slik at jeg kunne være tilsted og ta imot. Containeren skulle bli levert "midt på dagen", en det er svært pussige definisjoner mange folk har på dag. Min definisjon er i alle fall helt annerledes enn de hos shippinselskapet som ringte meg klokken 10.15. At de ringte fikk ikke jeg med meg. Jeg som pleier å våkne ganske så ofte hadde satt telefonen på lydløs og alarm er jo ikke så viktig når man uansett våkner til rett tid. Ja, så lenge man ikke tar morfin. For med morfin i kroppen så fikk jeg nok søvn for første gang på 2 måneder. Haha. Jeg våknet i panikk og uforståenhet da jeg så klokken var 14.23!? For meg er det sinnsykt. Tror det må være ny rekord for når jeg står opp fra sengen.


Det var bare å hive i seg frokosten og skyndte seg på jobb hvor jeg skulle være med i et møte. Etter møtet ventet jeg litt før jeg spiste en ganske sen lunsj og så måtte jeg forlate jobben for å hente en pakke på postkontoret, 2 sett med korte strikk og 1 sett med lange slik at vi aldri skal bli i mangel av strikk igjen. Deretter måtte jeg dra for å sjekke at containeren var levert og alt sto vel til ; folk kan bare gå og forsyne seg med flere hundre kilo tunge apparater om de vil - men jeg tror ikke de får med seg noe. Bare det å åpne containeren var ikke bare, bare. Jeg forsto etterhvert hvordan det skulle gjøres, men brukte litt krefter før den tid og da jeg forsto at det var en sikring som jeg måtte fjerne så lot jeg alt stå slik det sto. Ingen narkomane kommer langt der og jeg tror 3T holder seg for gode til å ta mine apparater.

Etter dette var det å få se ned til fotobutikken for å hente et bilde. Det har seg nemlig slik at moren til en ungdomsløfter i Nidarø SK tok mange fine bilder på Midt-Norsk som var på Skogn. Hun var virkelig dyktig og for første gang i min karriere så fikk jeg et knebøybilde som jeg følte var omtrent perfekt. Jeg har håpet på et slikt godt bilde i mange år, helst tatt ved en stor begivenhet f.eks. da jeg tok 300 kg i 2010 eller 310 kg i 2011. Ikke like stort at det kun var 300 kg på stanga, men bildet ble ekstremt bra og uttrykket jeg hadde i bunn var priceless. Så bildet ble jeg stolt av og tenkte å få forstørret litt opp for så å ramme det inn og henge det litt anonymt opp på et rom vi kaller powrerrom. Jeg tenkte at størrelsen skulle være A4 eller maks A3, men ble overtalt av andre til å virkelig gå all in og få en forstørrelse på 150 x 100 cm! Haha! Jeg mente det ville være meget kvalmt og lyse selvopptatthet av dette, nesten flaut å tapetsere et bilde av seg selv på en vegg på et komersielt treningssenter, men ettersom jeg omtrent aldri blir flau uansett så trykte jeg bestill-knappen og har ventet i spenning helt siden.

Rakk desverre ikke å hente bildet i dag fordi butikken stengte 6-10 minutt før jeg rakk å komme til den. Måtte derfor dra tilbake på jobb med det jeg hadde fått til og så begynne treningen. De nye strikkene ble tatt i bruk og det er lenge siden jeg har fått brukt skikkelige strikk i strikkbenken. Ble en godt gjennomført øvelse.

I floorpresses var jeg godt under pers men hadde fin utførelse. Ble hele 6 loaddrop-sett ble det på 3x150 kg før jeg sa meg fornøyd og gikk videre til smalbenk på kloss hvor selv 6x100 kg kjentes. Tok en veldig lett femmer på 130 kg og økte til 145 kg. Følte det var litt konservativt, men formen var ikke helt bra heller. Lang dag og blodsukkernivået nådde bunnen. Feilet lett på femte repisjon og tok av til 130 kg. Tok jo en meget lett femmer og tenkte at jeg nå kunne kjøre en strikt sekser. Haha. Drøm videre. Melkesyra kom strømmende til og jeg var sjanseløs på en sjette reps. Og da måtte jeg bare erkjenne at nå måtte jeg ha mat så da bár det rett på den lokale naborestauranten for å spise kylling i sze suan saus.

I morgen er jeg litt usikker på hvordan ting blir. Jeg har egentlig GPP-dag og bøy med kjetting og rackmark på lørdag, men jeg vurdere å stille i en sjakkturnering der det er parti kl. 19 på fredag, to partier lørdag og to partier søndag. Da blir det i såfall sjakk omtrent hele helgen bare med rom for måltidene, såvidt, innimellom. Og det er litt dét det står på for meg nå. Det er vanskelig å være styrkeløfter og sjakkspiller. Jeg er den eneste aktive sjakkspilleren som begynner å spise mat midt under et sjakkparti hehe. Nei, vi får se. Snart må jeg uansett legge meg igjen for i morgen må min eldste datter leveres på skolen så dette blir en meget kort dag for mitt tilfelle.

God natt!

Video:
http://www.youtube.com/watch?v=zLmZc4XvqcA
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Staggere

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 829
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 829

Sv: Fasiten
« #15766 : 18. oktober 2012, 23:50 »
Er nok ikke det. Jeg har kun en konto, og sier det jeg har å si med den.
Får vel tro deg.

Måtte spørre siden jeg ikke føler at du farer med så mye oppgulp her på forumet, men nå har ikke jeg alle 1054 sider fra Fasiten i minnet.
Smil med det smilet du har.

Utlogget GunnarP

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 208
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 208

Sv: Fasiten
« #15767 : 19. oktober 2012, 12:24 »
Uansett er jeg dritt lei dette nesten konstruerte fokuset på meg og min helse. Det er nesten slik at bare jeg nyser så skal internettlegene komme med en teori på hvorfor. Lurer på hvordan reaksjonene hadde blitt om jeg hadde gått ned til 90 kg og fått kreft. Da hadde vel grunnen vært at jeg har spilt for mye sjakk. Slik det er nå så finnes det folk rundt om i hele Norge som vet bedre hvordan det er å være meg enn jeg selv vet det. Kanskje jeg er for flink til å skrive. Hvis jeg hadde skrevet om alle gangene jeg tenker på sex så hadde jeg kanskje blitt diagnosert som sexgal og nymfoman selv om jeg kanskje er den mest tålmodige mannen jeg vet om mtp. det å avstå fra sex.


Jeg tror ikke du hverken har eller vil få så dårlig helse som mange skal ha det til. Jeg tror det er mye pga hva du omtaler og måten du skriver på (som forøvrig er helt glimrende). Men det er klart at man blir påvirket når man gjentatte ganger leser om driting ørten ganger om dagen, oppkast og brekninger i tide og utide, asthma- eller asthmalignende symptomer, slim i halsen, søvnproblemer/søvn-apnea (?), reflux (?), problemer med å gå rundt halve fotballstadioen pga pump i korsryggen etc.

Men du skriver jo om positive helsemessige ting også da, som tøying/aktivering som du gjør nå, du spiser ganske bra mat, og spesielt den gangen du dreit så "reint" at du ikke trengte dopapir. Da hadde du tydeligvis Konge-fordøyelse :-)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #15768 : 19. oktober 2012, 12:37 »
Bra, Gunnar. Du har forstått Smiley Nå i det siste har det forresten blitt brukt veldig lite dopapir selv om det har kommet mye dritt på forumet. Rart, egentlig, men "evighetstørkingen" som jeg kaller det når man tørker og tørker og papiret aldri forblir hvitt er veldig sjelden nå. Jeg blir veldig sint og frustrert hvis jeg må bruke 20 minutter på å tørke. Spesielt når man har det travelt. Nå kan hele prosessen ta bare 2 minutter totalt og det er jo glimrende.

Er forresten påmeldt sjakkturneringen nå. Det er to grupper ; A og B. Og jeg kommer til å være omtrent favoritt til å vinne gruppe B. Det er premier på 3000.- for førsteplass, 2000.- for andreplass og 1000.- for tredjeplass. Litt kult om jeg stikker av med en pengepremie. Jeg har både forhåpninger og ambisjoner om dette, men det er mange år siden jeg har spilt en slik turnering nå. Hadde ett innhopp i fjor høst, men det var en turnering over flere uker. Den vant jeg overlegent, men 5 partier i løpet av 3 dager er krevende. Nervene kommer til å bli store. Spennende greier!
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget GunnarP

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 208
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 208

Sv: Fasiten
« #15769 : 19. oktober 2012, 12:49 »
Bra, Gunnar. Du har forstått Smiley Nå i det siste har det forresten blitt brukt veldig lite dopapir selv om det har kommet mye dritt på forumet. Rart, egentlig, men "evighetstørkingen" som jeg kaller det når man tørker og tørker og papiret aldri forblir hvitt er veldig sjelden nå. Jeg blir veldig sint og frustrert hvis jeg må bruke 20 minutter på å tørke. Spesielt når man har det travelt. Nå kan hele prosessen ta bare 2 minutter totalt og det er jo glimrende.

Mulig du allerede vet dette siden du har barn, men hvis man har en pakke Libero våtservietter stående ved siden av do så eliminerer man nesten problemet med evighetstørking. Og hånd- og ansiktsservietter er en glimrende portabel versjon som man kan ha med seg overalt. Kan til og med brukes når man slipper en våt promp nederst i bøyen.

Utlogget GunnarP

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 208
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 208

Sv: Fasiten
« #15770 : 19. oktober 2012, 12:53 »
Stå på. Det er moro når noen har skikkelig passion for det de driver med.

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: Fasiten
« #15771 : 19. oktober 2012, 13:51 »
Det er vel ingen her som vil deg vondt, Einar? "Internettlegene" ønsker deg i bunn og grunn bare ditt beste. At du selv mener at 151kg på 1.80(?) er uproblematisk, får så være. Men det er en lang vei derfra til å overbevise gud og hvermansen om det.

Hva sier forresten legen din om vekta? Uten å legge altfor mye i det, vet jeg fra far og farfar(leger) at enkelte leger mener kraftig overvekt er minst like farlig som hardcore røyking. Jeg tviler på at du noensinne kommer til å ta imot råd fra andre enn deg selv, men prøv å forstå at folk kun sier fra fordi de er bekymret Smiley

Selv leser jeg fasiten daglig, og må innrømme at du skriver svært fengende og at tankene dine rundt trening - og livet generelt - er interessante. Likevel er inntrykket mitt etter litt over 1 år her inne at det er mye klaging over dårlig  dagsform. Selvfølgelig er det lett å finne mer eller mindre gode argumenter for sykdommen(e) din(e), men mtp døgnrytmen og vekta di(sett i forhold til høyden), er det vel ikke så rart at du stort sett alltid er småsyk? Du skriver at du legger deg 5 om morgenen. Hvor skal du få kvalitetssøvnen fra? Jeg gjetter at CRP-nivåene dine er på kode rød 24/7, men det har du kanskje sjekket? Jeg vil hvertfall tro at et godt sted å starte for bedret restitusjon er med døgnrytmen.

Uansett var ikke det poenget her;

Som pappa for to barn har du ansvar for mer enn deg selv, uansett hvor mye egoet ditt skriker om 330kg i bøy. Det er et ansvar jeg personlig(kun min mening, ingen fasit Grin ) mener er langt viktigere enn et diplom for veterangull eller norgesrekord. Om du er enig i det, bør vel fokus være å leve så lenge som mulig - hvertfall frem til ungene dine kan klare seg selv.

Hvilke tanker har du rundt det?

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #15772 : 19. oktober 2012, 15:05 »
Det er vel ingen her som vil deg vondt, Einar? "Internettlegene" ønsker deg i bunn og grunn bare ditt beste.
Hvis noen vil meg det beste så burde de ha forstått at det å holde kjeft er til det beste. Det er mange som er utrolig frekke og noen som absolutt ikke ønsker meg det beste. Det er greit å komme med velmenede råd og tips, men når det samme maset kommer fra flere kanter og jeg svarer på dette og maset fortsetter ; da er det ikke velment lengre.

Sitat
At du selv mener at 151kg på 1.80(?) er uproblematisk, får så være. Men det er en lang vei derfra til å overbevise gud og hvermansen om det.
177 cm. Når det er så mange som både har dysleksi, må bruke kalkulator for alle regnestykker , ikke har hørt om George Washington, vet hvilket band Ringo Starr spilte i, tror Afrika har en hovedstad og tror på demokratiet - ja, da vet jeg at det er en lang vei til å overbevise gud og hvermansen om hva som helst. I alle fall folk som aldri har møtt meg, som ikke er leger og som diagnosterer meg på bakgrunn av hva jeg skriver her. Eller har skrevet for 2-3 år siden. Jeg bryr meg ikke om å overbevise noen heller, jeg bare uttrykket at jeg synes det er latterlig av folk å bry seg på den måten de gjør det på. For det er ikke å bry seg. Det er å ignorere hva jeg sier og skriver. Og det er å ikke vise respekt.

Sitat
Hva sier forresten legen din om vekta?
Legen min sier ingenting om vekta. Nå har jeg ikke spurt direkte heller, men jeg har jo tatt prøver da folk begynte å skrive min dødsdom og jeg har hatt veldig gode prøver og tester.

Sitat
Uten å legge altfor mye i det, vet jeg fra far og farfar(leger) at enkelte leger mener kraftig overvekt er minst like farlig som hardcore røyking.
Ja, jeg legger i alle fall ikke mye i det. For det første har jeg liten tillitt til allmennpraktiserende leger og for det andre så mener jeg at mine 151 kg er en 90% mindre skadelig enn 99% av andres 151 kg kroppsvekt. Det kan ikke engang sammenlignes.

Jeg også forstår at det ikke er en fordel helsemessig å være 150+ kg i forhold til f.eks. 70 kg. Mye bedre for hjertet å ha en kropp på 70 kg å fordele blod til, men når man først skal veie 150 kg så er ikke min kroppskomposisjon den verste.

Sitat
Jeg tviler på at du noensinne kommer til å ta imot råd fra andre enn deg selv, men prøv å forstå at folk kun sier fra fordi de er bekymret Smiley
Ja, det forstår jeg ikke. Spesielt ikke når det også kommer fra personer jeg kan ha på facebook, skype eller msn. Hvis noen vil mge godt, da, så skriver de det til meg der og ikke med en frekk tone her inne. Da blir det for å prøve å uthenge noen. Helt greit for meg. Jeg klarer å kvitte meg med mange såkalte venner på denne måten. Og det er bra.

Sitat
Selv leser jeg fasiten daglig, og må innrømme at du skriver svært fengende og at tankene dine rundt trening - og livet generelt - er interessante. Likevel er inntrykket mitt etter litt over 1 år her inne at det er mye klaging over dårlig  dagsform. Selvfølgelig er det lett å finne mer eller mindre gode argumenter for sykdommen(e) din(e), men mtp døgnrytmen og vekta di(sett i forhold til høyden), er det vel ikke så rart at du stort sett alltid er småsyk?
Synes jeg har vært veldig frisk siste to år, jeg, men selvsagt ville en bedre døgnrytme bedret alt på alle punkter. Det er min største utfordring. Jeg kommer lett ut av rytmen og da er det vanskelig å komme inn i den igjen. Det kommer til å bli bedre fremover tror jeg når jeg nå blir alene og slipper alle krav og forventninger. Hvis jeg klarer å lage mat på forhånd slik at jeg kan komme hjem og bare varme opp middagen er mye gjort. Det pleier å bli sent for meg pga. alle måltidene som må spises og at jeg må vente en stund etter siste måltid før jeg legger meg. Og disiplinen da ; jeg er glad i å surfe om nettene.

Sitat
Du skriver at du legger deg 5 om morgenen. Hvor skal du få kvalitetssøvnen fra?
Nå er ikke dette helt vanlig, men kan bli kvalitetssøvn likevel. Uansett er ikke dette noe jeg vil.

Sitat
Jeg gjetter at CRP-nivåene dine er på kode rød 24/7, men det har du kanskje sjekket? Jeg vil hvertfall tro at et godt sted å starte for bedret restitusjon er med døgnrytmen.
Absolutt enig.

Sitat
Uansett var ikke det poenget her;

Som pappa for to barn har du ansvar for mer enn deg selv, uansett hvor mye egoet ditt skriker om 330kg i bøy. Det er et ansvar jeg personlig(kun min mening, ingen fasit Grin ) mener er langt viktigere enn et diplom for veterangull eller norgesrekord. Om du er enig i det, bør vel fokus være å leve så lenge som mulig - hvertfall frem til ungene dine kan klare seg selv.

Hvilke tanker har du rundt det?
Dette har jeg fortalt om tidligere. Jeg er IKKE et A4-menneske. Jeg er IKKE en vanlig mann som trener med vekter som hobby. Jeg hverken vil eller klarer å leve FOR andre eller GJENNOM andre. Jeg ER styrkeløft og sjakk og business. Ta fra meg det og jeg kunne like så godt tatt mitt eget liv. Det er nesten ingen som forstår dette. Jeg vet om en som forstår det 100% og jeg vet om en annen som forstår det 80%. Nesten ingen andre forstår det. Jeg har ambisjoner og jeg har mål. Disse går jeg for. Jeg vil samtidig være en så god far som mulig og jeg elsker mine barn og de elsker meg. Og jeg vil selvsagt leve så lenge jeg kan, men IKKE på bekostning av mine ambisjoner. Hadde jeg trodd på at jeg ville dødd om 5 år om jeg ikke sluttet med det jeg gjør hadde jeg sluttet på dagen, men jeg tror hverken jeg dør om 5 år eller om 15 år. Derfor må jeg fortsette med det jeg gjør. Det er det som er livet mitt. Jeg kunne ha gått ned tli 70 kg i kroppsvekt og drukket urtete og livnært meg på sushi, begynt med yoga og sovet fra 21.00 til 06.00 ; sikkert perfekt det, men da bare er jeg. Da lever jeg ikke.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Fasiten
« #15773 : 19. oktober 2012, 15:30 »
Dette har jeg fortalt om tidligere. Jeg er IKKE et A4-menneske. Jeg er IKKE en vanlig mann som trener med vekter som hobby. Jeg hverken vil eller klarer å leve FOR andre eller GJENNOM andre. Jeg ER styrkeløft og sjakk og business. Ta fra meg det og jeg kunne like så godt tatt mitt eget liv. Det er nesten ingen som forstår dette. Jeg vet om en som forstår det 100% og jeg vet om en annen som forstår det 80%. Nesten ingen andre forstår det. Jeg har ambisjoner og jeg har mål. Disse går jeg for. Jeg vil samtidig være en så god far som mulig og jeg elsker mine barn og de elsker meg. Og jeg vil selvsagt leve så lenge jeg kan, men IKKE på bekostning av mine ambisjoner. Hadde jeg trodd på at jeg ville dødd om 5 år om jeg ikke sluttet med det jeg gjør hadde jeg sluttet på dagen, men jeg tror hverken jeg dør om 5 år eller om 15 år. Derfor må jeg fortsette med det jeg gjør. Det er det som er livet mitt. Jeg kunne ha gått ned tli 70 kg i kroppsvekt og drukket urtete og livnært meg på sushi, begynt med yoga og sovet fra 21.00 til 06.00 ; sikkert perfekt det, men da bare er jeg. Da lever jeg ikke.

Du kunne vel ha gjort det like bra i -120. Å gå ned fra 150 til 120 kilo burde ikke være et problem. I motsetning til CYC så setter du neppe noen verdensrekord eller vinner noe VM noen gang, uansett vektklasse.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Fasiten
« #15774 : 19. oktober 2012, 16:57 »
Du kunne vel ha gjort det like bra i -120. Å gå ned fra 150 til 120 kilo burde ikke være et problem. I motsetning til CYC så setter du neppe noen verdensrekord eller vinner noe VM noen gang, uansett vektklasse.
Det her er tøv! Einar har Norges tyngste bøy pr dags dato! Det hadde han aldri klart i -120!
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Fasiten
« #15775 : 19. oktober 2012, 17:01 »
Det her er tøv! Einar har Norges tyngste bøy pr dags dato! Det hadde han aldri klart i -120!

det skal du ikke se bort ifra han hadde klart. ned 30 kg i vekt= 30 kg mindre å løfte:P

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Fasiten
« #15776 : 19. oktober 2012, 17:04 »
det skal du ikke se bort ifra han hadde klart. ned 30 kg i vekt= 30 kg mindre å løfte:P
Vel, de fleste løfter mer i benk og bøy på høy kroppsvekt. I bøy har man fordel av stor mage, lår og ræv! Man spretter opp på fettet...
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Fasiten
« #15777 : 19. oktober 2012, 17:08 »
.
[/quot
Vel, de fleste løfter mer i benk og bøy på høy kroppsvekt. I bøy har man fordel av stor mage, lår og ræv! Man spretter opp på fettet...

om det er grunnen for at de løfter d de gjør så er det nok ingen fordel å bli kvitt magen:P

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Fasiten
« #15778 : 19. oktober 2012, 18:05 »
Det her er tøv! Einar har Norges tyngste bøy pr dags dato! Det hadde han aldri klart i -120!

Det der er vel diskutabelt så lenge det ikke er så mange som stiller i RAW mesterskap. CYC tok iallfall en lett 315 RAW i bare shortsen med elektroder festet over hele kroppen for ikke så lenge siden. Tror det ligger en video av det på youtube. Men det kan vel hende at Gilberg hadde kunne hevdet seg like godt i -120 selv om han hadde løftet noen få kilo mindre enn han gjør nå.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Fasiten
« #15779 : 19. oktober 2012, 18:13 »
Det løftet var i Smith maskin... Men at cyc har mer inne enn Einar er sikkert og visst! Men det må løftes først...
Education is important, but big biceps are importanter.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!