Skrevet av Emne: Fasiten  (Lest 2959005 ganger)

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: Fasiten
« #16530 : 16. august 2013, 16:02 »
Å håne en dyslektiker for at han ikke kan skrive er lavt, er det ikke? Litt som å mobbe en med Downs syndrom.

Du får gjøre som du vil, men personlig syns jeg du kommer dårligst ut av samtlige. Èn ting var å fortelle en morsom histore - på en selvironisk måte som krydrer fasiten. Noe ganske annet er behovet for å navngi en person i et eller annet desperat forsøk på å vise at du har større lem enn han, for så å latterliggjøre folk som reagerer på det.

Ja, Torulf gikk over streken, og nei, han skriver ikke feilfritt. Men tør å holde diskusjonen på et litt høyere nivå hvis du er så smart som du selv påstår.

 

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Fasiten
« #16531 : 16. august 2013, 16:28 »
Å håne en dyslektiker for at han ikke kan skrive er lavt, er det ikke?

Tror akkurat den kommer på rundt 162497ende plass på lista over "alvorlige personangrep" på TF. Ikke det at TF nødvendigvis er mye verre enn alt annet. 
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #16532 : 16. august 2013, 18:16 »
Du løfter uten tvil på en helt annen måte en karen på videoen, men mange IPF løftere (m. utstyr) løfter vel tilnærmet "vektløfterbøy"? Har spurt om det før, men husker det ikke: hvor mye henter man på å løfte med vekterløfterstang (hvis man behersker det) i forhold til styrkeløftstang? Varierer vel hvor tungt det er rogså.
Ja, når jeg skiver "vektløfterbøy" så mener jeg ikke løftestilen som da er høystang, jeg mener bruk av myk stang og skiver som går langt ut på stanga slik at stanga blir enda mykere enn myk.

Det er mange variabler som avgjør hvor mye mer man kan løfte med vektløfterutstyr i knebøy jf. styrkeløftsutstyr.

Variabel 1 er selve mykheten i stanga. Jo mykere jo mer muliggjør den å løfte - MEN, det betyr ikke at det gjør det enklere.

Variabel 2 er tykkelsen på skivene. Jo tynnere skiver jo mindre svikt i stanga. Jo bredere skiver desto mere svikt.

Variabel 3 er fart. Hvis man tar saktebøy med 5 sekunder stopp i bunn så vil forskjellen mellom utstyret være minimalt. Hvis man hiver seg ned, ass 2 grass, og tar løftet på spretten så får man enormt mye gratis. Hvis man hiver seg ned til en grunn bøy kan man risikere å dø i forsøket (det kan være verre en med styrkeløftstang).

Variabel 4 er vekt. Det er klart at det er prosentvise økninger man kan forvente. Dette har også med hvor mye vektene dekker på stangen. Altså ; hvis man klarer 40 kg i knebøy og har én tier på hver side av stangen så vil ikke den myke stangen bli noe særlig mykere enn den er uten vekter. Med 400 kg derimot... da bøyer den seg jo kraftig før vendingen i bunn.

Mitt anslag er at man kan tjene rundt 10% av den totale vekten ved å bruke vektkløfterutstyr. For hver styrkeløfter man ser ta 200 kg i rawbøy ser man en vektløfter gjøre 220 kg. For hver styrkeløfter man ser ta 300 kg i rawbøy ser man en vektløfter gjøre 330 kg. Det å kunne "tjene" disse kiloene kontra det å faktisk gjøre det er jo to forskjellige ting, men det er helt klart en stor forskjell på utstyret og hva man kan løfte.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #16533 : 16. august 2013, 18:30 »
Å håne en dyslektiker for at han ikke kan skrive er lavt, er det ikke? Litt som å mobbe en med Downs syndrom.
Jeg er helt enig.

Sitat
Du får gjøre som du vil, men personlig syns jeg du kommer dårligst ut av samtlige. Èn ting var å fortelle en morsom histore - på en selvironisk måte som krydrer fasiten.
Takk for det. Du får mene hva du vil også.

Sitat
Noe ganske annet er behovet for å navngi en person i et eller annet desperat forsøk på å vise at du har større lem enn han, for så å latterliggjøre folk som reagerer på det.
Det var ikke et desperat forsøk på å vise at jeg har større lem enn noen. Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen ; hvis noen kødder med meg så kommer de ikke gratis ut av det. Hvis noen disrespekterer meg så dekker jeg ikke over det. Hvis noen virkelig tråkker på mine følelser, da kan jeg gjerne tidoble en hevn. Ja, er det virkelig ille så blir jeg drapsmann. Så enkelt er det. Jeg godtar ikke å bli køddet med og jeg tar ikke imot råd som å "heve seg over det" eller lignende. Ti øyer for ett øye er mitt motto. Det som ble gjort av den navngitte personen, her, var en mild forseelse av hva som var moralsk riktig. Og da navngir jeg personen på en mild måte. Det er en grunn til at jeg ikke skriver fullt navn men bare ville at folk skulle vite hvem det var. Mange får ufortjent gode rykter på seg. Mange snakker med to tunger. Dette er Fasiten og den forteller hvordan ting er. Er man en ulv i fåreklær eller en gribb så vil jeg gjerne få opplyst om det.

Sitat
Ja, Torulf gikk over streken, og nei, han skriver ikke feilfritt. Men tør å holde diskusjonen på et litt høyere nivå hvis du er så smart som du selv påstår.
Jeg har aldri innbydd til diskusjon og jeg justerer alltid nivået i forhold til hvem som prøver seg. Når det er en anonym drittsekk som prøver å rakke ned på meg så slipper selvsagt jeg også opp på mine sperrer. Jeg ville aldri brukt "dysleksi" mot en person jeg hadde visst hadde hatt dysleksi og som med sin kritikk hadde vært seriøs og saklig. Jeg forholder meg omtrent alltid saklig i diskusjoner som er seriøse, men når det blir drittkasting og om å gjøre å prøve å ta meg på ting og tang da går jeg til motangrep.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Fasiten
« #16534 : 16. august 2013, 20:03 »
Mitt anslag er at man kan tjene rundt 10% av den totale vekten ved å bruke vektkløfterutstyr. For hver styrkeløfter man ser ta 200 kg i rawbøy ser man en vektløfter gjøre 220 kg. For hver styrkeløfter man ser ta 300 kg i rawbøy ser man en vektløfter gjøre 330 kg. Det å kunne "tjene" disse kiloene kontra det å faktisk gjøre det er jo to forskjellige ting, men det er helt klart en stor forskjell på utstyret og hva man kan løfte.

Det kan også tenkes at nivået internasjonalt er noe høyere i vektløfting enn i styrkeløft.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: Fasiten
« #16535 : 16. august 2013, 21:54 »
Æh!
Dette er Fasiten. Torulf kjørte full stil han også.
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #16536 : 16. august 2013, 23:48 »
Det kan også tenkes at nivået internasjonalt er noe høyere i vektløfting enn i styrkeløft.
Absolutt, men det er lite sannsynlig at det gjelder nesten alle. Jeg ser "hvem-som-helst" løfte "hva-som-helst" i vektløfting. Skulle virkelig likt å se mange av de gode vektløfter-bøyene som ligger ute på youtube bli utført med styrkeløftutstyr. Jeg er helt sikker på at alle hadde mistet mange kilo og hvis de hadde brukt samme teknikk så hadde mange av de skadet seg. I alle fall fått et psykisk sjokk de sjelden hadde kommet over. Nå er det imidlertid ikke noen dissing av vektløftere eller de som tar bøy med dette utstyret. All respekt for dem. En sterk vektløfterbøy er jo sterkere enn en svak vektløfterbøy. Og det er skyhøyt nivå på mange. Det eneste jeg er sikker på er at man kan få mange kilo "gratis" i knebøy når man bruker vektløfterutstyr til sammenligning med om man bruker styrkeløftutstyr. De to formen for knebøy kan nesten ikke sammenlignes.

Dette kombineres jo også med egen erfaring av bruk av utstyret samt logikken. Det er jo veldig logisk at en myk stang med vekter helt ut til kanten av stanga vil sprette opp hvis den blir hevet ned på noe smalt i midten (skuldrene til løfteren) og den bøyes ned før den i neste sekund rebounder opp.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Fasiten
« #16537 : 17. august 2013, 00:01 »
Jeg tror nivået er høyere uansett ganske enkelt fordi hverken markløft eller knebøy er det vektløftere har fokus på. Frontbøy er kanskje nærmere selv om det heller ikke blir helt det samme.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #16538 : 17. august 2013, 00:16 »
Jeg tror nivået er høyere uansett ganske enkelt fordi hverken markløft eller knebøy er det vektløftere har fokus på. Frontbøy er kanskje nærmere selv om det heller ikke blir helt det samme.
Joda, nivået i vektløfting er bedre enn nivået i styrkeløft, ja, hvis man tar for seg den sporten disse utøver. Jeg tenkte du mente at nivået på vektløftere i knebøy var høyere enn nivået på styrkeløfter i knebøy. Og det KUNNE vært tilfelle på topp internasjonalt også, men det har jeg svært liten tro på. Samtidig tilsier all logikk at vektløfterstenger + bumperplates muliggjør flere kilo på stanga kontra stykeløftstutstyr.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Fasiten
« #16539 : 17. august 2013, 00:26 »
Vi kan jo ende opp med en dopingdiskusjon her og den vil jo gjelde begge sporter men hvor mange styrkeløftere er det som klarer 300 i frontbøy, med hvilken som helst stang ?

http://www.youtube.com/watch?v=WNInGHz9lCk#noexternalembed&feature=related

Blir det nærmere vektløfting enn styrkeløft ? Kanskje.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #16540 : 17. august 2013, 01:43 »
Vi kan jo ende opp med en dopingdiskusjon her og den vil jo gjelde begge sporter men hvor mange styrkeløftere er det som klarer 300 i frontbøy, med hvilken som helst stang ?

http://www.youtube.com/watch?v=WNInGHz9lCk#noexternalembed&feature=related

Blir det nærmere vektløfting enn styrkeløft ? Kanskje.
Det blir definitivt nærmere vektløfting da frontbøy er endel av øvelsen støt. Uansett så er jo Koklyaev en rendyrket strongman nå selv om han var vektløfter tidligere og har vært med på noen stevner for et par år siden i håp om å få løfte i OL i London. Det er nok ikke mange, hverken vektløftere eller styrkeløftere, som vil kunne gjøre 300 kg i frontbøy. Styrkeløftere trener jo ikke på det engang selv om noen, noen ganger, har frontbøy med i programmet sitt. Jørgen Hansen har vel gjort rundt 250 kg i frontbøy, tror jeg, og jeg tror jeg med litt trening skulle klart det samme (spesielt om jeg hadde fått brukt min frontsquat-harness Wink ). Så gutta som Ray Williams og Blaine Sumner er jeg ikke i tvil om at vil kunne ta 300 kg i frontbøy f.eks. "Selv", det høres ut som en fornærmelse, men han kommer nok til kort i rawbøy, Carl Yngvar , tror jeg kan være nærme 300 kg i frontbøy.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #16541 : 17. august 2013, 02:00 »
Fredag 16.august 2013

Markløft - klassisk uten belte
(1 RM = 282.5kg, 2 RM = 267.5kg, 3 RM = 255kg)
3 x 140kg
1 x 180kg
1 x 220kg
3 x 240kg @ 8.5 RPE
3 x 240kg @ 8.5 RPE
 Vis detaljer

Benkpress - på klosse, med bredt grep
(1 RM = 190kg, 2 RM = 200kg, 3 RM = 195kg)
5 x 60kg
3 x 100kg
3 x 140kg
3 x 170kg
3 x 185kg @ 8 RPE
3 x 195kg @ 10 RPE 
3 x 195kg @ 9 RPE 
 Vis detaljer

Markløft - klassisk, sakte ned med stopp i bunn
(1 RM = 180kg, )
3 x 140kg @ 8 RPE
3 x 140kg @ 8 RPE

FINITO

Fin trening på 1 time og ti minutter. Mark for andre gang denne uka og første gang på et program. Har pleid å være variant av øvelsen på fredag.

Video:
http://www.youtube.com/watch?v=RncGrOlS52Y
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Fasiten
« #16542 : 17. august 2013, 10:10 »
Det blir definitivt nærmere vektløfting da frontbøy er endel av øvelsen støt. Uansett så er jo Koklyaev en rendyrket strongman nå selv om han var vektløfter tidligere og har vært med på noen stevner for et par år siden i håp om å få løfte i OL i London. Det er nok ikke mange, hverken vektløftere eller styrkeløftere, som vil kunne gjøre 300 kg i frontbøy. Styrkeløftere trener jo ikke på det engang selv om noen, noen ganger, har frontbøy med i programmet sitt. Jørgen Hansen har vel gjort rundt 250 kg i frontbøy, tror jeg, og jeg tror jeg med litt trening skulle klart det samme (spesielt om jeg hadde fått brukt min frontsquat-harness Wink ). Så gutta som Ray Williams og Blaine Sumner er jeg ikke i tvil om at vil kunne ta 300 kg i frontbøy f.eks. "Selv", det høres ut som en fornærmelse, men han kommer nok til kort i rawbøy, Carl Yngvar , tror jeg kan være nærme 300 kg i frontbøy.

Verdensrekorden i støt ligger på over 260 kilo. Siden dette er en mye mer kompleks øvelse enn frontbøy som bare blir ett moment (og da atg) så burde det finnes en del vektløftere som klarer 300 kilo i frontbøy enten de gidder å makse det på trening og så legge ut video, eller ikke.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Fasiten
« #16543 : 17. august 2013, 12:10 »
Likevel er det håpløst å bruke frontbøy som mål da dette klart er en øvelse som blir trent og prioritert av vektløftere, mens ingen styrkeløftere på toppnivå trener den seriøst.

Likevel liker jeg videoen av Chingiz, det er kontrollert ned og ikke mye bounce. Mannen er råsterk, han tar uten tvil 330+ i knebøy uten utstyr, uansett stang og skiver. Hans beste plassering er en fjerdeplass fra 2011 VM, men kommer nok veldig sterkt til årets VM.

http://www.youtube.com/watch?v=QDKDjNap8S4&feature=player_embedded

295 kg i frontbøy

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ssgZPXPERJo

Overraskende lite sprett av stanga i bunn der.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Fasiten
« #16544 : 17. august 2013, 12:40 »
Likevel er det håpløst å bruke frontbøy som mål da dette klart er en øvelse som blir trent og prioritert av vektløftere, mens ingen styrkeløftere på toppnivå trener den seriøst.

Likevel liker jeg videoen av Chingiz, det er kontrollert ned og ikke mye bounce. Mannen er råsterk, han tar uten tvil 330+ i knebøy uten utstyr, uansett stang og skiver. Hans beste plassering er en fjerdeplass fra 2011 VM, men kommer nok veldig sterkt til årets VM.

http://www.youtube.com/watch?v=QDKDjNap8S4&feature=player_embedded

295 kg i frontbøy

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ssgZPXPERJo

Overraskende lite sprett av stanga i bunn der.

Tror han har mer å gå på enn det Koklyaev hadde også.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!