Skrevet av Emne: Fasiten  (Lest 2967142 ganger)

Utlogget JanB Diddl etc

• Ekstremt avhengig
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

• Kjønn: Mann

Sv: Fasiten
« #4380 : 10. oktober 2007, 23:10 »
FY FAEN FOR EN KNEBØY!!! (Du har en lang vei igjen her OD!  ::biggrin:Smiley

http://www.youtube.com/watch?v=t5oKj3hcxDM&NR=1

http://www.youtube.com/watch?v=GfdyPb1OalM

http://www.mantras.dk/starkeman/

ps. fyren tok 300 kg i knebøy uten drakt som UNGDOM!!! UNGDOM!!!?! (håper det var med knebind?)

pss. fyren er 152 kg og både styrkeløfter, vektløfter og strongman.

Wow!

Her er mer trening med ham, men hvem i helsikke er han som spotter på venstre side i bøyen? Han må veie 200 kg?
http://www.youtube.com/watch?v=b9TtWPoTygg

http://www.youtube.com/watch?v=lZ3n_15qeDo&NR=1
Gloria in Excelsis Deo

Utlogget JanB Diddl etc

• Ekstremt avhengig
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

« #4381 : 10. oktober 2007, 23:12 »
Haha, sjekk dette her da!!! 300 kg i stiff leg mark med gips på hele venstrebeinet!!!
http://www.youtube.com/watch?v=4mBghehUIL4&NR=1
Gloria in Excelsis Deo

Utlogget Einar B. Gilberg

• .: Aktivutøver :.
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

• Meine wut will nicht Sterben
« #4382 : 11. oktober 2007, 02:23 »
Onsdag 10.oktober 2007

Trening på KK-67

Knebøy uten belte med stopp på kloss
8x145 - 6x150 - 5x155 - 5x155 - 5x155

Benkpress medium grep med stopp
5x150 - 4x152,5 - 3x160 - 3x160 - 3x160

Benkpress
3x100 - 1x120 - 1x140 - 1x160 - 1x180

Markløft halvsumo med sko og uten belte PÅ kloss (står på 10 cm høy kloss)
5x180 - 5x180 - 5x180

Frontpress
4x85 - 3x90 - 3x90

Goodmornings uten belte
5x130 - 5x130 - 5x130

Henge etter en hånd i håndtak festet i chins-stativ
10 sek x kv+17,5 kg høyre, 10 sek x kv+17,5 kg venstre, 28 sek x kv høyre, 25 sek x kv venstre

Framoverbøyd stangroing
8x102,5 - 8x102,5 - 8x102,5

Biceps hantelcurl
7x16 kg (i hver hånd) - 7x26 kg - 7x26 kg

Rotator cuff
3 sett á 20 reps på hver hånd. Hvert sett var en ulik variasjon (forover, bakover og til siden)

FINITO

Var litt sliten i dag. En naturlig årsak etter bøyen på mandag som kostet littegrann. Bøyen i dag var med såpass lette vekter at det selvsagt gikk veldig bra. Trenger ikke trykk på slike dager.

Benkpressen er en øvelse godt trykk kunne vært en fordel. Var skikkelig råtten i benkpress etter konkurransen 17.august og så det nesten som utopi at jeg skulle klare å bli så sterk som jeg er nå. Er såklart ikke i toppform enda, men det har vært merkbar framgang uke for uke. Ibuxus skulle prøve på 200 kg i benkpress idag og jeg, som ikke har trent vanlig benkpress på ca. 8 uker, lekte litt med tanken på å sjekke formen i benk og hvis knall snyte ham for seier i først-til-200-kampen. Var veldig synd at det ikke var noe trykk i kroppen i dag, men likevel så er jeg passe fornøyd med å det som ble gjort i dag. Etter fem tunge sett i medium benk så bestemte jeg meg for å teste litt vanlig benk. Det er sjelden jeg avviker fra treningsprogram og det er sjelden jeg tester form og slikt. Nå i dag var ett unntak.

Jeg merket absolutt at det er lenge siden jeg har trent vanlig benkpress. At jeg trener mediumbenk, skråbenk, smalbenk, dips, nedpress, militærpress osv. er ingen erstatning. Skal man bli god i benk må man trene benk. Likevel er jeg ganske så fornøyd med at jeg klarte 180 kg i benkpress i dag med en sliten kropp som nettopp hadde fullført programmets, for meg, tunge mediumgreps benkøkt. Persen min er 190 kg  og da prioriterte jeg benk og hadde trykk og var utvhilt. Hadde jeg ikke gjort de fem tunge mediumgrepsbenkene så hadde jeg sikkert fått opp minst 185 kg i dag også. Er derfor veldig optimistisk mtp. økning i benk framover når jeg kan løfte opp mot tidligere pers uten å ha trent øvelsen på så mange uker.

Etter benken så var det markløft halvsumo på kloss som sto for tur. Dette gikk veldig lett. Er i form her nå.

Frontpressen gikk også lett, men det skal bare mangle. På mandag blir det persforsøk.

Goodmornings var en lek. Sykt å tenke på at under første goodmorningsøkt for 7 uker siden så holdt kroppen på å falle av hverandre og jeg kunne blitt invalid av kun 92,5 kg på ryggen.

Grepet føltes veldig bra ut i dag. På hengeøvelsen så var det å henge med vekt null problem. Tror jeg kunne hengt dobbelt så lenge. Å holde i 10 sekunder var easy og jeg fikk også veldig mye mindre vondt enn jeg har pleid å få. Håper det tyder på at sener begynner å venne seg til dette hardkjøret.

Uten ekstrabelastning så var jeg bare 4 sekunder under pers med høyrehånda mens jeg sannsynligvis aldri har holdt like lenge som jeg gjorde på venstrehånda. Det har som regel vært slik at når jeg har perset på høyre så har jeg ikke orket å holde like lenge med venstra  Selv om jeg ikke perset på dette i dag så er jeg fornøyd fordi jeg gikk ikke inn for å perse. Følte også at jeg ikke fikk ett godt grep i utgangspunktet slik at det at jeg klarte å holde lenge var rett og slett pga. at grepet mitt har blitt bedre. For ikke å snakke om at håndtaket var fullt med magnesium og virket glattere i dag enn normalt. Neste gang skal jeg bruke stålbørsten på det og få fram håndtaket til sin naturlige form. Da kan det bli artig å se tidene som blir målt.

Etter litt lett rygg- og bicepstrening som jeg nedprioriterte i dag ettersom jeg var sliten, så gjorde jeg litt rotator cuff. Når man får melkesyre i disse små musklene så er det nesten som om skuldrene ikke virker etterpå. Snedig opplegg. Kan trene med hundrevis av kilo i andre øvelser og kroppen er like fin - men når man bruker 5 kg, eller noe slikt, på en stabiliseringsøvelse som rotator cuff så kan man gjøre slik at kroppen ikke fungerer i det hele tatt så å si.

Ellers var det en veldig spennende dag på KK-67 i dag. Mr. Allmost Ultra Ibuxus skulle prøve på 200 kg i benkpress uten skjorte. Det har i lang tid vært kamp om å komme dit først. En kamp som Holminator vant. Nå kjemper Tiller og jeg om andreplassen - og det å unngå sisteplass. Jeg prøvde å klare målet før 10.mars 2007 men mislyktes i mitt forsøk på å nå skamgrensen. Jeg ble stående med kun 190 kg etter den runden med seriøs benking. Etter dette har jeg roet det hele ned i påvente av en ny syklus med knallhard benking som skal gi de siste kiloene jeg trenger.

Tiller, på sin side, har trent med mord i blikket og han er snart klar for ett nytt stevne. Han har trent benk veldig bra og gjorde trippel på 180 med stopp i øvelsen i forrige uke. Med en tidligere pers på 190 kg, satt i fjor, så skulle han i dag bli andremann av de tre squatiteter som gjorde 200 i benk. Så at han varmet opp og det så ganske så lett ut. 180 kg i benken var latterlig lett. Han tenkte videre å gå på 190 kg men vi rådet han til å gå på 192,5 kg. Klarte han dette ville han ha ny pers uansett om han klarte 200 eller ikke. Dessuten tror jeg det er smart å gå såpass nærme det man skal ha på slike dager.

192,5 kg gikk meget greit og jeg, som er litt skeptisk av natur når det kommer til Tiller og kiloøkninger, mente at det var 60% sjanse på at han skulle klare 200 kg. Så bra var 192,5 kg. Mannen var sinnsyk i blikket i dag. Psyket ut av en annen verden. Han var stor og kraftig og sugde til seg all kraft. Strongman-sangen ble spilt for full guffe. Hele gymet samlet seg rundt benken hvor det var en stang som var lastet med 200 kg. Skamgrensen. Nå skulle det gjøres!

Han løftet og presset, presset, presset... ja, alle trodde han skulle klare det. Han selv inkludert. Han var 3 cm i fra lockout... og shit... stanga ville ikke opp. Det ville imidlertid Tiller. Han spratt opp av benken, lynet strålte ut av øynene hans og han tok ett rundspark på ei flaske som sto på ett bord like ved. Rundsparket var knallhardt og fylt med sinne. Bruce Lee ville blitt imponert. For ett nederlag. Jeg jublet nesten som om han skulle ha klart løftet. Ikke fordi jeg ikke unner han 200 kg i benk, for det gjør jeg virkelig, men fordi jeg fortsatt har sjansen til å bli andremann   Og Tiller forstår meg godt

Mister Allmost skulle imidlertid få sin revansje. Fordi dette skulle egentlig være bare en ordinær skjortedag. Den siste skjorteøkta før RM. Etter ett førsteløft på 205 kg som så merkverdig tungt ut satte han på 220 kg og tok det smoooooth. Det var det fineste løftet jeg noensinne har sett han gjøre i benk. Det var så lett at det kanskje blir åpningsvekt til tross for at det er hans pers. Etterpå gikk han på 230 kg og han tok også denne vekta veldig greit. Ikke like fint løft som det på 220 - men 10 kg over pers med en god utførelse. Ja, 235 kg hadde nok gått i det løftet. 230 får likevel være målet på RM. Og etter det så må persen til Holminator stå for tur. Tiden Holminator er ute bruker konkurrentene til å hale innpå....

På kvelden så ble det bare Ibuxus og meg selv som var i lokalet. Mens vi satt i de herlige skinnstolene så fortalte han meg en litt artig historie fra helga. Én dag hadde han møtt Geir Grønnevik på en bensinstasjon og han skulle da hilse til alle på KK-67. Det var ett veldig hyggelig møte fordi Geir virker å være en kjernekar. Den artige historien hendte imidlertid i taxien. Han skulle kjøre to Selfjordinger. Da Tiller fikk høre hvor de kom ifra så spurte han om Sterke-Nils, steinen og om Frode Rui. De visste om alt dette. Etter å ha pratet litt om dette så nevnte de for Tiller at Trondheim også har en meget sterk fyr. "Hvem da?" lurte Tiller på... "Espen Aune" svarte Selfjordingene. Når Tiller spurte om hvordan de visste om Espen Aune så svarte kompisene nesten i kor: "Vel, vi kjenner ei dame i Selbu. Ei meget fin dame som vi absolutt skulle ha pult. Det har seg slik at hun kjenner Espen Aune godt.." Ho ho ho. Tiller kunne ikke annet enn å smile for seg selv for han vet jo hvor godt damemagneten til Bøs virker. Den tiltrekker seg damer i hele Trøndelag. No problem.

Nei, nå må jeg fortsette å jobbe med ett prosjekt jeg har pågående.

Far vel. Løft godt.

Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Nomadic

• Litt godt kjent
  • **
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

« #4383 : 11. oktober 2007, 05:03 »
Hehe skjønne ingenting av det hær forumet, men det kjæm væl med tida Smiley Hehe.. Koselig at du nevte oss i innlegg i september Wink Hehehe..

Utlogget Kris

• Honnør: 1067
  • Utlogget Utlogget

« #4384 : 11. oktober 2007, 08:42 »
Hehe skjønne ingenting av det hær forumet, men det kjæm væl med tida Smiley Hehe.. Koselig at du nevte oss i innlegg i september Wink Hehehe..

Hvem er du Huh

Utlogget Cochise

• Leieboer
  • Honnør: 234
  • Utlogget Utlogget

• By the power of Greyscull!
« #4385 : 11. oktober 2007, 08:44 »
ser ikke det bildet ut som frk Caspersen Davidsen / Davidsen Caspersen?
kk67

Utlogget Kris

• Utlogget Utlogget

« #4386 : 11. oktober 2007, 08:49 »
Jøss  Cool

Utlogget Espen Bøs Aune

• .: Eliteutøver :.
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

• Sponset av www.Norkost.no
« #4387 : 11. oktober 2007, 09:13 »
Haha, sjekk dette her da!!! 300 kg i stiff leg mark med gips på hele venstrebeinet!!!
http://www.youtube.com/watch?v=4mBghehUIL4&NR=1

Rått:)

Utlogget Espen Bøs Aune

• .: Eliteutøver :.
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

• Sponset av www.Norkost.no
« #4388 : 11. oktober 2007, 09:22 »

På kvelden så ble det bare Ibuxus og meg selv som var i lokalet. Mens vi satt i de herlige skinnstolene så fortalte han meg en litt artig historie fra helga. Én dag hadde han møtt Geir Grønnevik på en bensinstasjon og han skulle da hilse til alle på KK-67. Det var ett veldig hyggelig møte fordi Geir virker å være en kjernekar. Den artige historien hendte imidlertid i taxien. Han skulle kjøre to Selfjordinger. Da Tiller fikk høre hvor de kom ifra så spurte han om Sterke-Nils, steinen og om Frode Rui. De visste om alt dette. Etter å ha pratet litt om dette så nevnte de for Tiller at Trondheim også har en meget sterk fyr. "Hvem da?" lurte Tiller på... "Espen Aune" svarte Selfjordingene. Når Tiller spurte om hvordan de visste om Espen Aune så svarte kompisene nesten i kor: "Vel, vi kjenner ei dame i Selbu. Ei meget fin dame som vi absolutt skulle ha pult. Det har seg slik at hun kjenner Espen Aune godt.." Ho ho ho. Tiller kunne ikke annet enn å smile for seg selv for han vet jo hvor godt damemagneten til Bøs virker. Den tiltrekker seg damer i hele Trøndelag. No problem.

Nei, nå må jeg fortsette å jobbe med ett prosjekt jeg har pågående.

Far vel. Løft godt.

Godt å bli nevnt i Fasiten igjen:) For de som vil hoppe etter Wirkola...Lykke til Wink

• Utlogget Utlogget

« #4389 : 11. oktober 2007, 16:08 »
Hvem er du Huh
Ja, det er ganske utrolig hvordan menn fungerer. Her sitter man på trening og sikler på denne jenta, men gjenkjenner du henne på ett bilde? Nei. Hvorfor? Fordi det er bare ansiktet som vises og ikke den herlige kroppen, med den fine sprettrumpa og de fyldige puppene? Wink

Og ja.. Nomadic er Anniken Grin Nå venter vi bare på at den blonde bakerivenninna kommer her inne. Og ikke minst at de kommer på trening igjen!!!

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr

Utlogget Kris

• Utlogget Utlogget

« #4390 : 11. oktober 2007, 16:19 »
Burde ikke du heller håpe på at din kjære blir med på trening? Wink

• Utlogget Utlogget

« #4391 : 11. oktober 2007, 16:31 »
Burde ikke du heller håpe på at din kjære blir med på trening? Wink
Nei. Ikke på KK iallefall. Da blir det bare én mindre stolplass. Jeg vil helst slippe å se dama mi mens jeg trener. Det kunne kanske ha gått hvis hun hadde vært en seriøs og selvstendig styrkeløfter, men det er det bare Olaf som har klart å få her i Trondheim. Dama mi sitter hjemme og ser TV og passer Erina, dama til Tiller sitter på McDonalds og spiser is, dama til Rollermannen sitter hjemme og strikker, damene til Bøs flørter med en dørvakt mens damene til Holminator, Tanks og deg er avbildet i Playboy.

Stevneperser med utstyr
Stevneperser uten utstyr
Trening uten utstyr

Utlogget Egil Skallagrimsson

• Ekstremt avhengig
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

« #4392 : 11. oktober 2007, 20:32 »
HOHO!!!

Utlogget Varknebøyer1

• Treningsnarkoman
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

• Dont worry be happy ;-)
« #4393 : 11. oktober 2007, 21:16 »
Jeg er imponert over dine skrive ferdigheter, såvell som rå styrke. Jeg har tittet på de siste fire sidene og notert meg følgende:
KB 235/3 = 250
BP 180 dårlig dag = 190
ML kloss 270/3 = 280

Fullt utstyr med normal bra uttelling:
KB 252 + (80-100kg) =330-350 Noterer 330 fra sist stevne som er greit.
BP 190 + (40-70kg) =230-260 Noteter 220 fra siste stevne (hva f... betyr dette?)
ML 280+ (10-30 kg) = 290-310 Noterer 300 fra sist stevne som er bra.
Totalt 860-920 mener jeg du er god for.

Jeg tipper du har for stor metal bøy drakt og ei stor fury skjorte. Tipper du kunne fått enda mer ut av ei trangere drakt og spes Titan Centurion RS super+ samt ei trangere katana skjorte. Det hadde vært moro å fått deg over 900 da Einar.

Utlogget aktiviteten

• Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

« #4394 : 11. oktober 2007, 21:20 »
Titan Centurion RS Super + faktisk! Grin  Tenker på Øystein Sundes  SuperSSRallyGTFastbackhardtop osv.....
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!