Skrevet av Emne: Fasiten  (Lest 2954834 ganger)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #6330 : 04. juli 2008, 08:06 »
Hva føler du fokuset til ADN ligger på Einar? Juksing eller skadevirkninger steroider?
Jeg tror nok det er en blanding men at fokuset ligger mest på juksing. Dette gjenspeiler seg veldig i hvor mye hver enkelt blir testet. Kristian Kolstad er f.eks. like viktig for samfunnet generelt (akkurat nå er han faktisk kanskje viktigere Wink ) enn Olaf Dahl, men Kolstad blir kanskje testet én gang hvert andre-tredje år mens Dahl blir testet nesten hver måned i snitt. Ja, det kan være to ganger i løpet av et par uker også. Og grunnen til denne testingen er ikke fordi de er så bekymret over helsa til Dahl (evt. at man ser på Kolstad at han er i toppform (de har ikke sett youtube-løpingen:) )) Det at man klassifiserer både det ene og det andre som doping blir litt banalt hvis skadevirkninger hadde vært den eneste grunnen iallefall. Jeg vil tro at anabole steroider f.eks. kan gi verre bivirkninger enn f.eks. astmamedisin likevel så er det omtrent likestilt innen antidoping-arbeidet. Og dette selv om det ene såklart gir mye større gevinst enn det andre. Ja, jeg vil påstå, selv i utholdenhetsidretter.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #6331 : 04. juli 2008, 08:36 »
Torsdag 3.juli 2008

Trening på Nidarø Treningssenter

Benkpress med STOOOPP
5x60 - 5x60 - 5x90 - 7x110 - 6x130 - 5x140 - 4x150 - 3x155

Rotary twist (sidebukmuskler) (hver side)
12 - 12

Nautilus magemaskin
12xstack - 12xstack

FINITO

Aldri benket så mye på ei uke før. 192,5 og to mislykkede forsøk på 200 samt mye smalbenk på mandag, opp til 3x155 på tirsdag, supersett 140 med 102,5 i skråbenk, frontpress+hantelpress og dips på onsdag for så opp til 3x155 på torsdag igjen. Fredag, i dag, er det også benktrening. Det er sykt, men det føles veldig bra ut. Denne uka er vektmessig den tyngste jeg har vært på i 5-dager-i-uken-benk-programmene jeg har kjørt (dette er første uke av det nye programmet), men det er langt ifra den tyngste for kroppen. Er veldig spent på hvordan ståa er når dette programmet er overstått... veldig spent...
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Sv: Fasiten
« #6332 : 04. juli 2008, 08:37 »
Hva føler du fokuset til ADN ligger på Einar? Juksing eller skadevirkninger steroider?

ADN jobber jo for ren idrett, så de er helt klart ute etter det som definerers som juksere.

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #6333 : 04. juli 2008, 08:41 »
ADN jobber jo for ren idrett, så de er helt klart ute etter det som definerers som juksere.
Er dette din mening eller...

Sitat fra: buajoa
Hva mener jeg? Godt spørsmål. I alle diskusjoner prøver jeg å være uenig med alle andre bare for å få til en diskusjon som gir meg ny kunnskap og lærdom jeg kan ta med meg videre.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Sv: Fasiten
« #6334 : 04. juli 2008, 08:47 »
Hvis man er identisk som en annen så har man ingen egenart. I praksis vil man såklart aldri være helt identisk som en annen, men hvis vi tar "alle andre" som den gemene hop så setter jeg det generelt  høyere å ikke være som alle de andre, ja.

Litt vanskelig å si at et menneske er mindre verdt fordi det ikke har tatt seg tid til å tenke igjennom etiske og moralske spørsmål som i mange tilfeller forklarer og bestemmer hvem man er. Jeg setter imidlertid gjennomtenkte mennesker som gjør rasjonelle valg basert minst mulig på påvirkninger høyere enn folk som ikke har egne meninger.

Det å verdsette noe høyere vil si at noe annet er mindre verdt. I og med at du føler deg annerledes enn den gemene hop og dette er noe du setter høyere, verdsetter du deg selv mer enn andre. Det er der vi er uenige Smiley

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Fasiten
« #6335 : 04. juli 2008, 09:22 »
Hva føler du fokuset til ADN ligger på Einar? Juksing eller skadevirkninger steroider?

Tror det kommer ann på hvem du spør. Ovenfor idrettsutøverne ligger fokuset mot juksing - når ADN holder foredrag for massene ligger fokuset helt og holdent på skadervirkningene.
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Sv: Fasiten
« #6336 : 04. juli 2008, 11:25 »
Tror det kommer ann på hvem du spør. Ovenfor idrettsutøverne ligger fokuset mot juksing - når ADN holder foredrag for massene ligger fokuset helt og holdent på skadervirkningene.

Alt kommer alltid til å komme an på hvem du spør.

Det er sannsynligvis fordi det er mer skremmende med skade virkningene enn et foredrag om moral. Det å fokusere på skadevirkningene kan være mer effektivt for å forebygge juksing enn å rakke ned på juksingen i seg selv. De som jukser har nok rasjonalisert bruket sitt uansett. Enten det eller så driter de i konsekvensene.

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Sv: Fasiten
« #6337 : 04. juli 2008, 11:47 »
Er dette din mening eller...


Dette er sitat fra ADN sin hjemmeside.

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Fasiten
« #6338 : 04. juli 2008, 12:50 »
Alt kommer alltid til å komme an på hvem du spør.

Det er i beste fall et kontroversielt utsagn Smiley
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Sv: Fasiten
« #6339 : 04. juli 2008, 13:33 »
Det er i beste fall et kontroversielt utsagn Smiley

Når man spør deg ja Grin

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #6340 : 04. juli 2008, 22:56 »
Fredag 4th of July 2008

Trening på KraftsportKlubben av 1967

Knebøy uten belte
5x60 - 5x60 - 5x100 - 8x125 - 6x150 - 4x160 - 5x170 - 5x162,5 - 5x170 - 5x162,5

SUPERSETT

Benkpress medium grep med strikk (grønne Iron Woody strekt under benkplate og festet på hver sin side av 20 kgsvekt på stanga)
5x60 - 5x60 (uten strikk) - 5x60 - 6x90 - 5x102,5 - 4x115 - 4x115 - 4x115

Flyes
8x21 - 8x21 - 8x21 - 8x21

Markløft med sko og uten belte PÅ 10 cm høy kloss
6x152,5 - 5x170 - 4x190 - 4x180 - 4x190 - 4x180

Nedtrekk bak
8x100 - 8x100 - 8x100

Triceps nedpress
8x70 - 8x70 - 8x70

FINITO

Veldig dårlig vær for tiden i Trondheim. Selv sent på kvelden er det rundt 25 grader varmt. Heldigvis er sommeren kort og høsten gjør det behagelig å leve igjen.

Etter en dusj etter trening igår så ble jeg med familen på Jula kjøpesenter. Stivnet fort i ryggen slik som i gode gamle dager. Det er positivt for det betyr at markløften er på gang igjen. Etter å ha spist en softis (som jeg synes er fantastisk godt) på OBS! så kjørte vi innom Tanem Grill & Pizza hvor jeg fikk kjøpt meg en kyllingrullekebab. Tanem Grill & Pizza var Verdensmesterens faste fastfood-sjappe da han var singel og de årene han ikke forsto at det hadde vært best for han å bli singel. Jeg husker engang, sent på 90-tallet, da jeg skulle besøke Sturla. Tor Oskar Rydheim var da hjemme hos ham og fikk Sturla til å hjelpe seg med hårklippen med en hårklippemaskin. Den sterke oksen hadde en skikkelig liten vom som hang ned, men han var veldig sterk i både knebøy og markløft. Husker godt at han fortalte at mangen kom da han gikk opp i -125. Da han var i -110 så var han virkelig fast i fisken. Uansett så var dette bare en avsporing for å gjøre Fasiten mer interresant. Det jeg egentlig skulle skrive var at Oksen og Verdensmesteren begynte å bli sultne. Jeg var oppimot 100 kg tung og lurer på om det ikke var så lenge siden jeg hadde spist, men okkesom, jeg ville bli med disse to idolene og spise. Verdensmesteren skrøt av at han kom til å spise meg under bordet. Han ville ta meg med for å kjøpe rullekebab og han var skeptisk på om jeg klarte å spise opp hele kebaben... jeg var absolutt IKKE i tvil om at jeg skulle klare å spise en kebab. Det hadde jeg gjort før... Det viste seg imidlertid at denne rullekebaben absolutt ikke var en vanlig negerkebab for anorektikere. Kebaben vi fikk fra Tanem Grill & Pizza var gedigen. Og jeg ble rett og slett utspist til de grader den gangen. Gutta boys var ferdig med å spise sin da jeg hadde spist en fjerdedel. Da var jeg ganske mett også. Halvveis var jeg stappmett og Verdensmesteren begynte å fortelle meg at han kunne spise opp for meg om jeg ikke klarte hele noe han veddet på at ikke gikk. Haha. Han burde egentlig ha fått rett også fordi jeg spiste siste halvparten på trass. Satt horisontalt over bordet for å få plass til de siste bitene. Det var ikke en god opplevelse.

I går kjøpte jeg altså en tilsvarende rullekebab. Denne gang av kylling og den var veldig god. Mettende var den også, men jeg hadde ingen problemer med hele denne gangen såklart Smiley Når man kjøper kebab der kan man velge mellom medium sterk eller sterk. Jeg valgte det første og selv om det ikke var veldig sterkt så kjente jeg at den ikke var mild som rømme.

La meg litt over midnatt og skulle stå opp 07.30 for å dra på jobb til 08.00. Imidlertid, og dette tror jeg er kebabens skyld, så våknet jeg klokken 06.30 og bare måtte på do. Etter å ha gjort anus så ren at Ibuxus kunne spist spaghetti ut av hullet så gikk jeg og la meg under den svette dyna. Fem minutter etterpå måtte jeg på toalettet igjen og da ga jeg opp og sove lengre. Det ble en ganske så urolig natt med en veldig kjip avslutning. Jeg dro på jobb og slet rævva av meg på kontorstolen før jeg spiste lunsj og kom hjem og spedde på med to porsjoner cornflakes+havregryn+jordbærsyltetøy og melk. Etter dette måtte jeg sove for å ta igjen litt tapt søvn.

Da jeg våknet trodde jeg at jeg var frontvokalist hos Dizzy Tunes. Formen føltes mildt talt ut veldig laber, men etter middag kort tid etter og så en liten forfriskningsdupp på 10 minutter så var det tid for trening. Hadde tatt livet med ro etter jobb slik at tiden bare fløy ifra meg så jeg kom meg senere på trening enn normalt i det siste. Kroppen var overopphetet av det dårlige været og jeg tok med meg en kaldbløtet håndtørkle for å hjelpe meg igjennom økten. Heldigvis var det kjølig nede på KK, men det er ikke vanskelig å kjenne at kroppen er påvirket av å gått omkranset av varme hele dagen.

Likevel var formen svært bra. Alt var lett. Ja, samtlige ting var lett. Føler meg virkelig i god form nå.

Videre så må jeg fortelle at RBK har fått en ny ving. Han heter Lynvingen Davidsen. Verdensmesteren kom iført singlett og RBK-shorts på trening i dag og jeg håper han ønsker å bidra til å være nordlendingenes håp i RBK.  Greit å få et par millioner for å spille litt fotball, men dette får vel bil med drømmen.

Fitness-Kristian virker å ha det meste på g. Han vil ikke si så mye om det selv, men det virker som om han blir nedrent av damer. Ex'er står i kø for han mens nye, selv styrkeløftere, flørter åpenlyst med ham på Facebook. Fitness-Kristian får så mange sms'er på mobilen for tiden at da han var nede i bunkersen, hvor det egentlig ikke er signal, så var pågangen så stor på mobilen hans at sms-sentralen hans brukte den ordinære telefonlinja vår til å overføre noen SMS'er fra beundrerinner. Nja, det var såklart ikke så ekstremt, men det gir et bilde på hvordan det er. Det virker imidlertid som om at han har fått mer og mer sansen for styrkeløftsdamer. Det store spørsmålet er hva framtiden viser. På KK har vi tre styrkeløftsdamer hvorpå den ene er opptatt og godt beskyttet av Gud. De to andre derimot... Jeg regner med at det blir catfight snart så jeg må prøve å huske å ta med kamerautstyr på trening framover. Utenbys er det også mange styrkeløftsdamer, f.eks. i Oslo, men uansett så er Kiwi-jentene fortsatt høy i kurs.

Avslutter der.

 Dance
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Kris

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 408
  • Honnør: 1067
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 408

Sv: Fasiten
« #6341 : 04. juli 2008, 23:17 »
Du er en raring, Einar Tongue Undertegnede er en ensom mann uten noe pågang fra det motsatte kjønn. Dessverre.

"Fitness-Kristian" :Smiley Jeg foreslår heller "Fett-Kristian". Jeg vet at det kan høres litt vulgært ut på trøndersk, men skitt au.

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #6342 : 04. juli 2008, 23:41 »
Tullfetta!
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Fasiten
« #6343 : 04. juli 2008, 23:56 »
Hva med å få Kiwi damene til å starte med styrkeløft. Da blir det ikke benkpress til kloss eller flaske, men benkpress til meloner.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Fasiten
« #6344 : 05. juli 2008, 00:00 »
Huff, må innrømme at jeg lo passe godt av innlegget oppi der. Rett og slett morsomt å lese loggen din! Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!