Skrevet av Emne: Fasiten  (Lest 2954863 ganger)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #7920 : 14. desember 2008, 02:31 »
Støtter denne Smiley
Jeg tviler veldig, men håper at jeg tar feil når jeg antar at Gilberg er feig  Wink
Feig? Denne må du forklare.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Fasiten
« #7921 : 14. desember 2008, 02:36 »
Feig? Denne må du forklare.

Du vet du er sterk nok til tett opp mot 900 kg, meeen det betyr at du må endre noe på hvordan du trener og justere døgnrytme etc. Tror ikke du er villig til å gjøre disse endringene, og totalen din blir dårligere enn forventet. Derfor stiller du ikke.

Du kan gjerne skylde på ustyret, men det er feigt, i og med at du ikke er total avholds som f.eks Kris.
Stevner går i snegletempo, det vet alle som har sett på, så det er heller ingen god unnskyldning.


Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: Fasiten
« #7922 : 14. desember 2008, 02:43 »
350-250-300 blir veldig nære 900 serien din tipper jeg.

Er litt uenig i døgnrytme. Så lenge det rytme er det bra, Er det ikke rytme om det er dag, kveld eller natt funker det dårligere.

Nå har vel ikke KK vært noe utstyr sted akkurat da... vi får unnskylde Einar der IP.

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #7923 : 14. desember 2008, 02:50 »
Du vet du er sterk nok til tett opp mot 900 kg, meeen det betyr at du må endre noe på hvordan du trener og justere døgnrytme etc.
Tror ikke du er villig til å gjøre disse endringene, og totalen din blir dårligere enn forventet. Derfor stiller du ikke.

Du kan gjerne skylde på ustyret, men det er feigt, i og med at du ikke er total avholds som f.eks Kris.
Stevner går i snegletempo, det vet alle som har sett på, så det er heller ingen god unnskyldning.
Har du drukket nå igjen Lars?

Jeg skjønner ikke hvordan dette er en forklaring på at jeg er feig og jeg skjønner ikke at du antar at jeg er feig.
Jeg skjønner i det hele tatt lite av hva du har prøvd å si med de to siste innleggene.

Er det slik å forstå at du antar at jeg ikke kommer til å stille på NM og at grunnen til at du antar jeg ikke kommer til å stille på NM er fordi jeg ikke
kommer til å få de resultatene jeg forventer? Og at grunnen til at jeg ikke får de resultatene jeg forventer er fordi jeg må trene annerledes og endre døgnrytme?
Og hvis jeg ikke gjør dette så er jeg feig?

Hvordan bør jeg trene for å få de resultatene jeg forventer? Og hvis jeg ikke hadde ønsket å trene slik hvordan får du det til å være feigt?

Nei, jeg skjønner deg ikke her Lars.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #7924 : 14. desember 2008, 02:52 »
350-250-300 blir veldig nære 900 serien din tipper jeg.
360 (med Metal King, kryssurringer og mere styrke enn på Midt-Norsk), 250 (litt mer styrke enn på Midt-Norsk, samme treff som på 220-løftet) og 320 (litt mer styrke enn på midtnorsk, bedre grep og bedre magnesium) blir over 900 Smiley Vi får se når neste utstyrskonkurranse blir.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: Fasiten
« #7925 : 14. desember 2008, 03:11 »
så var det å få perfekt oppkjøring og 9 av 9 da... LYKKE TIL, det hadde vært moro (900 i andre løftet da)

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Fasiten
« #7926 : 14. desember 2008, 03:25 »
Har du drukket nå igjen Lars?

Jeg skjønner ikke hvordan dette er en forklaring på at jeg er feig og jeg skjønner ikke at du antar at jeg er feig.
Jeg skjønner i det hele tatt lite av hva du har prøvd å si med de to siste innleggene.

Er det slik å forstå at du antar at jeg ikke kommer til å stille på NM og at grunnen til at du antar jeg ikke kommer til å stille på NM er fordi jeg ikke
kommer til å få de resultatene jeg forventer? Og at grunnen til at jeg ikke får de resultatene jeg forventer er fordi jeg må trene annerledes og endre døgnrytme?
Og hvis jeg ikke gjør dette så er jeg feig?

Hvordan bør jeg trene for å få de resultatene jeg forventer? Og hvis jeg ikke hadde ønsket å trene slik hvordan får du det til å være feigt?

Nei, jeg skjønner deg ikke her Lars.

Jeg har deltatt på julebord uten å drikke faktisk, helt utrolig Smiley
Forøvrig en helt latterlig setning å begynne sitt forsvar med Gillis, hadde forventet mer fra deg... Nei det hadde jeg såklart ikke  Cheesy

Du ER jo feig, og det bekrefter du til gangs med dette innlegget!
Du kommer aldri til å gjøre 900 kg godkjent på styrkeløft stevne fordi du er i for dårlig form. Du er svært sterk det kan ikke bestrides, men i en ekstremt ræva form. Et stevne av litt større skala tar knekken på deg.

Du løftet 5 kg mer totalt på midt norsk enn på ditt eget lille klubbstevne, men hvor mye sterkere var du ikke på Midt Norsk enn på klubbstevne reelt sett?!
Tviler på at en så dedikert mann som deg kun øker 5 kg totalt i klasse +125 kg på over et år dersom han trener riktig i forhold til sin idrett.
Du har nok skrevet side opp og side ned om mulige årsaker til denne lille skuffelsen (?), men jeg tror det er din fysiske forfatning som er grunnen til at et stevne i normalt tempo ødela for totalen din. Og den KAN du bedre. Uten at du mister styrke...Hence my point; du er feig!

Når du ikke skjønner hva jeg mener, hvorfor gidder du da å svare? Dersom det jeg skriver var så ute på jordet som du skal ha det til, burde du ikke da bare overse innleggene helt fullstendig?!
Følte du deg kanskje truffet?
Dersom du antar at jeg drikker så burde du i alle fall ikke falle til mitt nivå å svare, dette viser jo bare mangel på karakter!
Glad vi to er så veldig forskjellige, så det er helt i orden at du ikke forstår meg. 

(kan godt slette innleggene mine, vil ikke forsøple Fasiten).

Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Kris

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 408
  • Honnør: 1067
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 408

Sv: Fasiten
« #7927 : 14. desember 2008, 07:41 »
Jeg har deltatt på julebord uten å drikke faktisk, helt utrolig Smiley
Forøvrig en helt latterlig setning å begynne sitt forsvar med Gillis, hadde forventet mer fra deg... Nei det hadde jeg såklart ikke  Cheesy
(...)

Vel, og det er ikke latterlig å anklage Gilberg for å være feig? Dette skriver du i ditt første innlegg, da bør du tåle å få svar på tiltale Wink

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Fasiten
« #7928 : 14. desember 2008, 08:52 »
Vel, og det er ikke latterlig å anklage Gilberg for å være feig? Dette skriver du i ditt første innlegg, da bør du tåle å få svar på tiltale Wink

IP er kanskje inne på noe i forhold til å få ut potensialet?Bruken av ordet feig var kanskje ikke optimalt for å starte en sunn debatt, men poenget tåler vel en diskusjon?

Utlogget Kris

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 408
  • Honnør: 1067
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 408

Sv: Fasiten
« #7929 : 14. desember 2008, 10:32 »
Debatt i Fasiten vil nok de aller fleste sette pris på Grin Men å komme med anklage/injurie for så å spille fornærmet grunnet motbør, blir bare teit.

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #7930 : 14. desember 2008, 13:51 »
Jeg har deltatt på julebord uten å drikke faktisk, helt utrolig Smiley
Forøvrig en helt latterlig setning å begynne sitt forsvar med Gillis, hadde forventet mer fra deg... Nei det hadde jeg såklart ikke  Cheesy
Jeg synes setningen var berettiget da du er en person som er kjent for å måtte drikke seg til mots kun for å kunne prate med jenter. Og når man
senere ser deg skyte deg selv med softgun i fylla på youtube så er det tydelig at flaska er mer enn en god venn.

Sitat
Du ER jo feig, og det bekrefter du til gangs med dette innlegget!
Hva i innlegget mitt bekrefter at jeg er feig? Jeg har fortsatt ikke klart å forstå hvorfor jeg plutselig ble angrepet og anklaget for å være feig og jeg skjønner ikke hva som
ble skrevet i mitt innlegg som bekrefter at jeg er feig. Du skriver ofte i gåter.

Sitat
Du kommer aldri til å gjøre 900 kg godkjent på styrkeløft stevne fordi du er i for dårlig form.
Du er svært sterk det kan ikke bestrides, men i en ekstremt ræva form. Et stevne av litt større skala tar knekken på deg.
At jeg aldri kommer til å kunne gjøre 900 kg godkjent på et styrkeløft stevne er nok noe du skal få bite i deg. Jeg er glad for at du faktisk kan være så dum at du kan skrive
noe slikt. Du har alt å tape på å skrive noe slikt. Det er rett at jeg ikke er i så veldig god kondisjonsform, men selv om jeg hater intensive stevner og mener det ikke har noe
med styrkeløft å gjøre overhodet så har vel aldri et stevne av "større skala" tatt knekken på meg. Skjønner ikke hvor du tar dette i fra.

Sitat
Du løftet 5 kg mer totalt på midt norsk enn på ditt eget lille klubbstevne, men hvor mye sterkere var du ikke på Midt Norsk enn på klubbstevne reelt sett?!
Jeg var svært lite, om noe, sterkere på midtnorsk enn jeg var på mitt eget litt klubbstevne. På klubbstevnet bommet jeg teknisk på andreløftet på 330 i knebøy noe som gjorde at jeg måtte slite og
løfte redusert på tredjeløftet hvor jeg fikk 330 med et nødskrik. I benkpress løftet jeg med Fury da jeg fikk 220. Og jeg løftet 300 kg i mark hvor første gang var i andreforsøket der 300 kg gikk veldig lett.

På Midt-Norsk fikk jeg bedre uttelling i bøy pga. bedre avløft-teknikk og kanskje 2,5 kg mere styrke men også dårligere surringer enn på klubbstevnet. I benkpress hadde jeg kanskje litt inne, men jeg brukte da Katana i stedet for Fury.

Grunnen til at totalen ble kun 5 kg mer enn på klubbstevnet var jo fordi jeg tapte alt i markløften. Og det var ikke fordi jeg ble tatt knekken på. Jeg hadde mye energi og syntes
stevnet var meget behagelig. Nesten for lange pauser mellom øvelsene. Grunnen var delvis at jeg ikke har supergrep, men mest av alt fordi magnesiumtypen var av elendig kvalitet.
Du vil helt sikkert kalle det en unnskyldning, noe det også er, men jeg mener forklaringen er meget legitim. Jeg var helt sikkert god for 310 i marken den dagen.

Sitat
Tviler på at en så dedikert mann som deg kun øker 5 kg totalt i klasse +125 kg på over et år dersom han trener riktig i forhold til sin idrett.
Hvorfor tviler du på det? Svært merkelig påstand av en som har konkurrert i 17-18 stevner uten å ha perset sammenlagt. Din egen bestenotering er 660 kg satt 20.november 2004 (!).
Kanskje du ikke er så dedikert selv, men hvis man konkurrerer 17-18 ganger på noen få år så er det vel litt dedikasjon til stede.

Jeg er glad for hver kilo framgang jeg får og man skal aldri ta framgang som en selvfølge. I perioden 1999-2003 sto jeg på stedet hvil. Uten framgang overhodet. Det er riktig at jeg
ikke trente riktig, men jeg var like dedikert og jeg var aldri syk. Og uansett hvordan de har trent har jeg sjelden hørt om dedikerte personer som har fått mindre framgang enn det
jeg gjorde.

Sitat

Du har nok skrevet side opp og side ned om mulige årsaker til denne lille skuffelsen (?), men jeg tror det er din fysiske forfatning som er grunnen til at et stevne i normalt tempo
ødela for totalen din.
Hvis du tenker på Midt-Norsk så kunne stevnet gått i et mye hurtigere tempo for min del. Tempoet var ikke noe problem i det hele tatt og tempoet ødela ikke for totalen min. Du vil sikkert mene
det motsatte uansett hva jeg skriver, men det får nå så være. Mitt eget litt klubbstevne gikk mye hurtigere. Faktisk gikk det i veldig hurtig tempo og det kunne gått hurtigere også.

Sitat
Og den KAN du bedre. Uten at du mister styrke...Hence my point; du er feig!
Jeg skjønner fortsatt ikke hva du mener. Desverre. Jeg tror kanskje din definisjon av ordet feig er en helt annen enn min definisjon av det. Min definisjon av det å være feig er å ikke stå for det
man mener. Det kan også brukes når man ikke tør å gjøre noe man egentlig har lyst til å gjøre men som man ikke tør gjøre fordi man er redd for konsekvensene. I det siste tilfellet er man ofte
imidlertid dum hvis man velger å ikke være feig og lur hvis man velger å være det andre synes er feigt. Så nei, jeg skjønner fortsatt ikke poenget ditt.

Sitat
Når du ikke skjønner hva jeg mener, hvorfor gidder du da å svare?
Hvis noen skriver til meg og anklager meg for noe og jeg ikke skjønner hva anklagen går ut på så må jeg såklart spørre. Er ikke det naturlig?

Sitat
Dersom det jeg skriver var så ute på jordet som du skal ha det til, burde du ikke da bare overse innleggene helt fullstendig?!
Jeg visste ikke hvor langt ute på jordet det var fordi jeg skjønte ikke hva du mente. Nå vet jeg at du er litt på jordet, men jeg skjønner fortsatt ikke helt hva du mener.

Sitat
Følte du deg kanskje truffet?

Du er en snedig type Lars Smiley

Sitat
Dersom du antar at jeg drikker så burde du i alle fall ikke falle til mitt nivå å svare, dette viser jo bare mangel på karakter!
Såklart jeg svarer. Hvorfor det viser mangel på karakter forstår jeg heller ikke. Skal man ikke svare på tiltale fra folk som drikker, bruker narko eller er på jordet? Mangler man da karakter?
Det har jeg aldri lært på skolen.

Sitat
Glad vi to er så veldig forskjellige, så det er helt i orden at du ikke forstår meg. 
Grunnen til at jeg ikke forstår deg er ikke fordi vi er forskjellige, men fordi du ikke ordlegger deg presist og kanskje har annen definisjon av ordet feig enn det jeg har.

Sitat
(kan godt slette innleggene mine, vil ikke forsøple Fasiten).
Nei, det må du absolutt ikke gjøre. Du forsøpler ikke Fasiten. Du beriker den.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Fasiten
« #7931 : 14. desember 2008, 13:58 »
Einar : tror det ivrig pingle mener,er at du er feig som ikke har poseringsbilde som avatar slik som han. eller at du ikke legger ut mange kroppsbygger wannabe bilder slik som han også gjør.

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Fasiten
« #7932 : 14. desember 2008, 14:10 »
Hei Einar.  Jeg så videoen, og noterer med interesse at du gjorde knebøy med pause på boks, en øvelse som var ME-øvelse for knebøy denne uka i mitt Westsideinspirerte opplegg.  Du må da være god for mer enn en treer på 240?  Den treeren så ut som en rein spøk.  Det er forresten artig å se igjen de lokalene der jeg trente i 1992 og 1993.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Fasiten
« #7933 : 14. desember 2008, 14:25 »
Har du drukket nå igjen Lars?

Jeg synes setningen var berettiget da du er en person som er kjent for å måtte drikke seg til mots kun for å kunne prate med jenter. Og når man
senere ser deg skyte deg selv med softgun i fylla på youtube så er det tydelig at flaska er mer enn en god venn.

Svært merkelig påstand av en som har konkurrert i 17-18 stevner uten å ha perset sammenlagt. Din egen bestenotering er 660 kg satt 20.november 2004 (!).
Kanskje du ikke er så dedikert selv, men hvis man konkurrerer 17-18 ganger på noen få år så er det vel litt dedikasjon til stede.

Du er kongen av personangrep Einar Gilberg, lavmål og latterlig.. Du vet godt at Lars har 3 prolapser som hindrer han i å kjøre noe serlig Tung bøy og mark med utstyr.. Fikk lyst til å skrive min personlige oppfatning av deg, men det holder jeg meg for god til..
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Fasiten
« #7934 : 14. desember 2008, 15:09 »
Hehe - norges mest hårsåre idrettsutøvere slår til igjen! Leve FASITEN!!! Grin

(styrkeløftere må lære seg å gå til angrep og ikke automatisk gå i forsvar - dette bør overføres til stevner sånn at dere høyner ordentlig og ikke safer inn hver eneste gang - det er jo løfte tungt dere vil...feiginger Grin)
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!