Skrevet av Emne: Fasiten  (Lest 2893168 ganger)

Utlogget Egil Skallagrimsson

• Ekstremt avhengig
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

• Kjønn: Mann

Sv: Fasiten
« #7935 : 14. desember 2008, 15:48 »
Informerer Ivrig Pingle og Einar om at de gjerne kan tone ned personangrepene sine.

VI slår ned på tenåringer og andre mer "nye" medlemmers måte å omtale hverandre på, og svare moderatorer på blant annet. Da er det greit om de mer etablerte brukerne av forumet også er passelig moderate i sin hets og svar til hverandre.

Dette gjelder flere av oss, men bruker like gjerne fasiten (som en av de mest leste trådene her) til å formidle budskapet. Smiley

Ingen har tråkket over grensen her enda, men jeg syns det er ubehagelig når nivået på diskusjonen går på personlighetstrekk og karakteristikker som feig og dranker.

Tull er en ting, men dette virker mer alvorlig ment og da treffer det hardere.

Smiley

Bare en liten fredspipe fra meg. Smiley

Utlogget aktiviteten

• .: Aktivutøver :.
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

« #7936 : 14. desember 2008, 17:00 »
Mer diskusjon! Det er altfor sjelden skikkelige diskusjoner og krangler på TF. Grin
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Ivrig pingle

• Global Moderator
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

• RAW = DOPINGFRI
« #7937 : 14. desember 2008, 17:01 »
Jeg synes setningen var berettiget da du er en person som er kjent for å måtte drikke seg til mots kun for å kunne prate med jenter. Og når man
senere ser deg skyte deg selv med softgun i fylla på youtube så er det tydelig at flaska er mer enn en god venn.

Du er en herlig type, ikke norges herligste materiale, men allikevel  Grin
Skyte meg selv med softgun kunne jeg fint gjort edru, akkurat som jeg hånterer kvinnfolk edru.

Hva i innlegget mitt bekrefter at jeg er feig? Jeg har fortsatt ikke klart å forstå hvorfor jeg plutselig ble angrepet og anklaget for å være feig og jeg skjønner ikke hva som
ble skrevet i mitt innlegg som bekrefter at jeg er feig. Du skriver ofte i gåter.

Du er en oppegående fyr, dette må da være lavterskelsgåter i så fall. Har fått et solid inntrykk av at de aller fleste skjønner utmerket godt hva jeg mener. Du bekreftet at du ikke mener at du kan endre på trening (sammensatt begrep hvor også kosthold spiller inn, dette burde jeg kanskje nevnt i stedet) eller lignende for å få bedre resultat. Du viste jo tidlig at du har talent, ved å løfte mye vekter i ung alder på 100 kg kroppsvekt. Prestasjonen i dag er dårligere selv om det ligger mer kilo på stangen. Jeg tror du er en løfter som kunne gjort det veldig bra i 110 kg klassen, muligens hadde du løftet like mye der som i +125 kg. Dersom kosthold og sunn fornuft hadde vært i ditt vokabulær. Når du har anbefalt en ung nybegynner hos dere, for et år tilbake, å skynte seg opp mot 170-180 kg kroppsvekt fordi han var over 185 cm, påberoper jeg meg retten til å si at du mangler sunn fornuft.

At jeg aldri kommer til å kunne gjøre 900 kg godkjent på et styrkeløft stevne er nok noe du skal få bite i deg. Jeg er glad for at du faktisk kan være så dum at du kan skrive
noe slikt. Du har alt å tape på å skrive noe slikt. Det er rett at jeg ikke er i så veldig god kondisjonsform, men selv om jeg hater intensive stevner og mener det ikke har noe
med styrkeløft å gjøre overhodet så har vel aldri et stevne av "større skala" tatt knekken på meg. Skjønner ikke hvor du tar dette i fra.

Dersom du tror at det blir hardt for meg å svelge dette, tar du helt feil. Jeg forventer at du får ut fingeren å løfter disse vektene så snart som mulig. Dersom du hadde hatt hodet med deg, kunne NM 09 vært et stevne å gjøre dette på. Jeg har ingenting å tape på å si nå sånt, om det får deg til å tenne og øker lysten din til å ta det så er jeg ikke annet enn glad på dine vegne. Jeg har jo lest i loggen din opp igjennom Gilberg. Du har selv kommet meg noen begrunnelser for hvorfor du tvangsforer deg selv og nå løfter i en vektklasse som er helt unaturlig for deg å løfte i. Kilo løftet er et greit mål for styrke, men til hvilken pris?!

Jeg var svært lite, om noe, sterkere på midtnorsk enn jeg var på mitt eget litt klubbstevne. På klubbstevnet bommet jeg teknisk på andreløftet på 330 i knebøy noe som gjorde at jeg måtte slite og
løfte redusert på tredjeløftet hvor jeg fikk 330 med et nødskrik. I benkpress løftet jeg med Fury da jeg fikk 220. Og jeg løftet 300 kg i mark hvor første gang var i andreforsøket der 300 kg gikk veldig lett.

På Midt-Norsk fikk jeg bedre uttelling i bøy pga. bedre avløft-teknikk og kanskje 2,5 kg mere styrke men også dårligere surringer enn på klubbstevnet. I benkpress hadde jeg kanskje litt inne, men jeg brukte da Katana i stedet for Fury.

Grunnen til at totalen ble kun 5 kg mer enn på klubbstevnet var jo fordi jeg tapte alt i markløften. Og det var ikke fordi jeg ble tatt knekken på. Jeg hadde mye energi og syntes
stevnet var meget behagelig. Nesten for lange pauser mellom øvelsene. Grunnen var delvis at jeg ikke har supergrep, men mest av alt fordi magnesiumtypen var av elendig kvalitet.
Du vil helt sikkert kalle det en unnskyldning, noe det også er, men jeg mener forklaringen er meget legitim. Jeg var helt sikkert god for 310 i marken den dagen.
Hvorfor tviler du på det?

Tenker du overhodet på hvordan du griper tak i stangen i markløft, eller hvilken posisjon du drar fra?
Alt virker fullstendig random i dine markløft, du løfter jo knebøy som en gud, markløft misser kan du takke deg selv for! Er det mulig for deg å hente kilo på å dra litt annerledes teknisk? Jeg tror det.
Så du ble ikke noe sterkere på et år? Et år med kalorioverskudd og mye trening hele året. Kan dette da skyldes din generelle helsetilstand?

Svært merkelig påstand av en som har konkurrert i 17-18 stevner uten å ha perset sammenlagt. Din egen bestenotering er 660 kg satt 20.november 2004 (!).
Kanskje du ikke er så dedikert selv, men hvis man konkurrerer 17-18 ganger på noen få år så er det vel litt dedikasjon til stede.

Jeg har ikke konkurrert i styrkeløft siden NM 05, da røyk jeg ut i benk. Etterpå har jeg ikke konkurrert annet enn på de stevnene hvor jeg har vært tilstede som lagleder og da uten å ta på utstyr eller prøve noen maksvekter.
Har hatt på utstyr i benkpress og konkurrert litt. Har perset med 37,5 kg etter comebacket i 2006. Det MÅ påpekes at jeg har økt kroppsvekten med 7 kg også i den perioden. Så det er en dårlig prestasjon.
Jeg gjorde 660 kg som 20 åring MED 3 prolapser. Akkurat som du er fornøyd med å løfte barnevekter i tyngste klassen, er jeg fornøyd med å løfte disse lekevektene i klasse -90 kg junior.

Jeg er glad for hver kilo framgang jeg får og man skal aldri ta framgang som en selvfølge. I perioden 1999-2003 sto jeg på stedet hvil. Uten framgang overhodet. Det er riktig at jeg
ikke trente riktig, men jeg var like dedikert og jeg var aldri syk. Og uansett hvordan de har trent har jeg sjelden hørt om dedikerte personer som har fått mindre framgang enn det
jeg gjorde.
Hvis du tenker på Midt-Norsk så kunne stevnet gått i et mye hurtigere tempo for min del. Tempoet var ikke noe problem i det hele tatt og tempoet ødela ikke for totalen min. Du vil sikkert mene
det motsatte uansett hva jeg skriver, men det får nå så være. Mitt eget litt klubbstevne gikk mye hurtigere. Faktisk gikk det i veldig hurtig tempo og det kunne gått hurtigere også.
Jeg skjønner fortsatt ikke hva du mener. Desverre. Jeg tror kanskje din definisjon av ordet feig er en helt annen enn min definisjon av det. Min definisjon av det å være feig er å ikke stå for det
man mener. Det kan også brukes når man ikke tør å gjøre noe man egentlig har lyst til å gjøre men som man ikke tør gjøre fordi man er redd for konsekvensene. I det siste tilfellet er man ofte
imidlertid dum hvis man velger å ikke være feig og lur hvis man velger å være det andre synes er feigt. Så nei, jeg skjønner fortsatt ikke poenget ditt.
Hvis noen skriver til meg og anklager meg for noe og jeg ikke skjønner hva anklagen går ut på så må jeg såklart spørre. Er ikke det naturlig?
Jeg visste ikke hvor langt ute på jordet det var fordi jeg skjønte ikke hva du mente. Nå vet jeg at du er litt på jordet, men jeg skjønner fortsatt ikke helt hva du mener.

Du har et helt fordreid bilde av det å være sterk, du underpresterer fordi kroppen din er kjørt på fyllingen. I alle fall får jeg inntrykket av at Store Gilberg er svært skjør og syk annenhver uke. Og ikke skal det mer enn 1 time mindre søvn til før han kommer ut av homeostase heller. For meg virker en del av disse tilstandene dine selvforskyldt. Før du nevner det, ja jeg mister fremgang fordi jeg drikker, og det er selvsagt ikke noe bedre. Kjører kroppen på dynga selv, men jeg klarer å avstå fra drikkingen svært mange dager i året. Klarer du å spise og trene annerledes en periode?
Jeg mener at du har en dårlig psyke, og at du ikke tør stille på NM, på grunn av x-antall stressfaktorer som da dukker opp. Reise, hotellmat og hotellsenger, tidlig opp å løfte etc. Det er årsaken til at jeg kaller deg feig.

Du er en snedig type Lars Smiley
Såklart jeg svarer. Hvorfor det viser mangel på karakter forstår jeg heller ikke. Skal man ikke svare på tiltale fra folk som drikker, bruker narko eller er på jordet? Mangler man da karakter?
Det har jeg aldri lært på skolen.
Grunnen til at jeg ikke forstår deg er ikke fordi vi er forskjellige, men fordi du ikke ordlegger deg presist og kanskje har annen definisjon av ordet feig enn det jeg har.
Nei, det må du absolutt ikke gjøre. Du forsøpler ikke Fasiten. Du beriker den.

Dersom du helt ærlig trodde jeg drakk burde du kanskje latt være å svare ja. Det mener jeg helt ærlig. Du antok at du svarte en beruset person, men allikevel tok du deg så god tid til å skrive et langt svar? Jeg er overrasket.
Tror ikke jeg ville svart fulle personer, ikke tatt meg tid til å forsøkt å argumentere saklig i alle fall. Antar du bare fleipet når du antok jeg drakk? Eneste fornuftige jeg kan trekke ut av dette.
Ordlegger meg på klingende klar norsk (alt er relativt), har skrevet så mye om så mangt. Som regel klarer jeg gjøre meg forstått.

Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her

Utlogget aktiviteten

• Utlogget Utlogget

« #7938 : 14. desember 2008, 17:19 »
Skal ikke blande meg inn(eller jo de skal jeg) Smiley og skal så absolutt ikke kalle noen fordrukken eller feig.  Tongue

Men jeg er litt enig med Ivrig Pingle om at Einar burde løfte flere stevner, høre på andre når det gjelder markteknikk og prøve å komme i generellt bedre form.  I tillegg burde det legges inn flere utstyrsøkter.  Dette er de fire viktigste faktorene for at Einar skal klare å utnytte sine kjempekrefter til bedre sammenlagtresultater.  Og ja, Einar, jeg vet jeg ikke løfter stort, men jeg har litt greie på styrkeløft da. Smiley

Når det gjelder alle stressfaktorer som Einar blir påvirket av så må jeg si at jeg ble rimelig imponert over Asbjørn Randen som kom kjørende til Melhus på NM i 05 i bil (ca. 50 mil?) tidlig om morgenen, løfta oppunder tonnet og kjørte ned igjen etterpå.  Ikke noe stress... Smiley
Man kan ikke si at det å sove en time for lite eller å miste ett måltid ødelegger hele dagens økt. Det er tull og tøys, det hele sitter mellom øra.

helsing
din tynnjvenn på fjellet. Smiley

Utlogget Kikki

• V.I.P
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

• Kjønn: Kvinne

• Cleverly disguised as an adult!
« #7939 : 14. desember 2008, 20:36 »
Hei!
Hvorfor spør du ikke Gundersen eller en annen som har mulighet til å finne ut?
Tror du Einar vet det? Smiley

Vil du ha forklaringen på PM eller her? Smiley
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget VegarGjerdrum

• Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

• www.kalibergym.no
« #7940 : 14. desember 2008, 20:45 »
Hva i helvette? Kim Gundersen har skrevet til meg på facebook at noen har hacket seg inn på kontoen min på TF og endret passordet mitt. Alle mld på innboks er er blitt slettet...... Og passordet var endret til det han skrev. Vil dette bety at Gundersen har vært inne da eller? Ikke så jævli mange som ville vært interessert i kontoen min.. Snarere veldig få..

?
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget VegarGjerdrum

• Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

• www.kalibergym.no
« #7941 : 14. desember 2008, 20:49 »
Hva har dette med veistasjonen i Moss å gjøre?
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Herman Vandrepølse

• Honnør: 158
  • Utlogget Utlogget

• Jau deet...
« #7942 : 14. desember 2008, 23:00 »
Hva har dette med veistasjonen i Moss å gjøre?

Jo, det var der den j.... bilen min stoppet i sommer, som igjen gjorde at jeg mista lappen for tauing :Smiley
www.kravmaga.mobi

Sitat: fra prizm-image - til Vandrepølsa  21. Mai 2007, 21:38
"men så lenge du har det fint ellers,så har det ikke så mye å bety om du løfter 200 eller 300kg i benken Wink du kan jo uansett trøste deg med at du helt sikkert er norges sterkeste fyllikk" Grin
---------------------------------------------------------------------
Det enkle er ofte det beste Wink

195 - 160 - 215 utstyrsfritt på stevne.
Vekt: 87kg
 Treningsperser raw: 225 - 180 - 240
Frogner Atletklubb Styrkeløft/Kampsport Israeli Krav International(IKI Krav Maga)  http://www.facebook.com/ikikravmaganorway

Utlogget Einar B. Gilberg

• Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

• Meine wut will nicht Sterben
« #7943 : 14. desember 2008, 23:15 »
Du er en oppegående fyr, dette må da være lavterskelsgåter i så fall. Har fått et solid inntrykk av at de aller fleste skjønner utmerket godt hva jeg mener. Du bekreftet at du ikke mener at du kan endre på trening (sammensatt begrep hvor også kosthold spiller inn, dette burde jeg kanskje nevnt i stedet) eller lignende for å få bedre resultat.
Jeg har aldri bekreftet at jeg mener at jeg ikke kan endre på trening, da jeg såklart kan endre på det. Det skjer jo hele tiden også. Jeg kan også endre på kosthold, men jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal endre på hverken trening eller kosthold når jeg mener at begge deler er bra. Når det kommer til trening så trener jeg Dietmar-programmer som altså opprinnelig har blitt laget av den som har lært deg det du kan av trening, nemlig Dietmar Wolf. Joakim Bjerke velger programmer, mål og prosenter. Hvis du mener dette er feil av meg så vil jeg gjerne høre hva jeg bør gjøre annerledes. Akkurat nå trener jeg selvlagd program som jeg har gjort mange perser på grunn av, men programmet er sikkert elendig siden det ikke har noe kjent navn.

Sitat

Du viste jo tidlig at du har talent, ved å løfte mye vekter i ung alder på 100 kg kroppsvekt.
Nå løftet jeg ikke spesielt mye I ung alder. Jeg har aldri vært noe talent og hva man gjør på et viss tidspunkt sier også svært lite om potensialet man har som løfter. Du må også huske på at jeg hadde trent i 5 år før jeg startet med styrkeløft.  

Sitat
Prestasjonen i dag er dårligere selv om det ligger mer kilo på stangen.
Hvordan kan du si noe slik? Dette virker som en typisk “mannen I gata på Røros”-utsagn som tror at 100 kg I benken av en på 50 kg kroppsvekt er bedre enn 200 kg I benken av en på 100 kg. Nå driter jeg egentlig I prestasjoner og slikt da jeg mener at alle, hvis de kjemper så godt som de kan/vet, presterer. Uansett så har vi, som du kanskje vet, noe som heter Wilks I styrkeløft. Og I følge Wilks formell som skal gi et tall på prestasjon (vekt løftet I forhold til kroppsvekt) så har min prestasjon økt jevnt opp og er milevis over det jeg lå på tidligere. Så jeg skjønner ikke hvordan du kan mene at prestasjonen min er dårligere I dag enn den var for ti år siden.

Sitat
Jeg tror du er en løfter som kunne gjort det veldig bra i 110 kg klassen, muligens hadde du løftet like mye der som i +125 kg.
Her må jeg nesten si takk for tilliten, men jeg mener det ikke finnes en eneste faktor som tyder på at jeg kunne løftet like mye I -110 som I +125. Det er rett og slett oppsiktsvekkende at du kan tro noe slikt.

Sitat
Dersom kosthold og sunn fornuft hadde vært i ditt vokabulær.
Kosthold er I mitt vokabulær, men det er mulig jeg vet mer enn deg på området og dermed ikke er forledet til å tro på det samme som det du tror på.

Sitat
Når du har anbefalt en ung nybegynner hos dere, for et år tilbake, å skynte seg opp mot 170-180 kg kroppsvekt fordi han var over 185 cm, påberoper jeg meg retten til å si at du mangler sunn fornuft.
Jeg har vel aldri anbefalt en ung nybegynner å skynde seg opp til 170-180 kg I kroppsvekt, men jeg har anbefalt å ikke begrense vektoppgang. Og ja, mine råd trenger ikke alltid å være begrunnet I sunn fornuft, men jeg har gode argumenter for mine råd likevel. Sunn fornuft har aldri gjort noen gode.

Sitat
Dersom du tror at det blir hardt for meg å svelge dette, tar du helt feil. Jeg forventer at du får ut fingeren å løfter disse vektene så snart som mulig.  Dersom du hadde hatt hodet med deg, kunne NM 09 vært et stevne å gjøre dette på.
Hva har det å løfte på NM 09 med å ha hodet med seg? Og hvorfor forventer du at jeg skal løfte “disse vektene” så snart som mulig? Du må huske på at jeg løfter ikke for deg Lars. Jeg løfter når jeg vil og har fingeren ute konstant. Hvor store vektene blir på neste stevne avhenger av hvilken styrke jeg har og hvilket utstyr jeg bruker. Det er ikke viljen det skal stå på.

Sitat
Jeg har ingenting å tape på å si nå sånt, om det får deg til å tenne og øker lysten din til å ta det så er jeg ikke annet enn glad på dine vegne.
Når du kommer med et utsagn som jeg motbeviser så har du tapt “noe” hvis “du har hodet med deg” som du så fint kaller det. Og motivasjonen til å gjøre 900 på stevne er jeg litt usikker på om øker med slike innlegg som dine. Hvis alle hadde krevd 900 kg av meg, og det ikke blir sett på som en prestasjon å løfte det, så hadde det ikke vært igjen noen å imponere og det er mye av min motivasjon med å stille på stevner. Jeg liker hverken stevner eller utstyr og bruker egentlig bare utstyret fordi jeg faktisk føler meg presset til å gjøre det. Du mener jeg er feig de gangene jeg ikke stiller på stevne. Jeg burde vel stilt på alle tilgjengelige stevner for å ikke være feig I dine øyne. I mine øyne er jeg imidlertid feig når jeg stiller på stevne. Egentlig burde jeg gitt faen I hele opplegget med å prøve å bevise noe for andre på vilkår jeg ikke liker.  

Sitat
Jeg har jo lest i loggen din opp igjennom Gilberg. Du har selv kommet meg noen begrunnelser for hvorfor du tvangsforer deg selv og nå løfter i en vektklasse som er helt unaturlig for deg å løfte i. Kilo løftet er et greit mål for styrke, men til hvilken pris?!
Prisen kan du fortelle meg om. Jeg har en familie på snart to barn og lever akkurat det livet jeg ønsker å leve og løfter snart vekter du tror jeg aldri vil kunne løfte.

Sitat
Tenker du overhodet på hvordan du griper tak i stangen i markløft, eller hvilken posisjon du drar fra?
Ehh...ja?

Sitat
Alt virker fullstendig random i dine markløft, du løfter jo knebøy som en gud, markløft misser kan du takke deg selv for!
Hva er det som er helt tilfeldig med mine markløft? Jeg gjør de samme forberedelsene hver gang og jeg løfter stangen på samme måte hver gang også. Jeg forstår ikke hvorfor du kommer med disse angrepene. Du må virkelig ha mye I mot meg?

Sitat
Er det mulig for deg å hente kilo på å dra litt annerledes teknisk? Jeg tror det.
Si meg hvordan da. Hvor mye bør jeg løfte for å bli godtatt av deg?

Sitat
Så du ble ikke noe sterkere på et år? Et år med kalorioverskudd og mye trening hele året. Kan dette da skyldes din generelle helsetilstand?
Ja, det skyldtes I alle fall helsetilstanden. Jeg var så syk I november/desember at hele meg forsvant. Veien tilbake I form var en fantastisk kamp som jeg er utrolig fornøyd med å klare. Jeg er rett og slett imponert over meg selv. I motsetning til deg så vet jeg nemlig hvor hardt det er å løfte de vektene som mange lettere løftere tror kommer gratis hvis man går opp I vekt.

Sitat
Jeg har ikke konkurrert i styrkeløft siden NM 05, da røyk jeg ut i benk. Etterpå har jeg ikke konkurrert annet enn på de stevnene hvor jeg har vært tilstede som lagleder og da uten å ta på utstyr eller prøve noen maksvekter.
Har hatt på utstyr i benkpress og konkurrert litt. Har perset med 37,5 kg etter comebacket i 2006. Det MÅ påpekes at jeg har økt kroppsvekten med 7 kg også i den perioden. Så det er en dårlig prestasjon.
Jeg gjorde 660 kg som 20 åring MED 3 prolapser. Akkurat som du er fornøyd med å løfte barnevekter i tyngste klassen, er jeg fornøyd med å løfte disse lekevektene i klasse -90 kg junior.
Jeg driter så klart i dette. Poenget med at jeg mente det var en merkelig påstand av en som deg å påeke at jeg kun økte totalen med 5 kg på ett år var at du baserte deg kun på resultatene uten å tenke på historien bak når du selv har såpass behov for å forklare historien bak dine resultater.

Sitat
Du har et helt fordreid bilde av det å være sterk, du underpresterer fordi kroppen din er kjørt på fyllingen. I alle fall får jeg inntrykket av at Store Gilberg er svært skjør og syk annenhver uke. Og ikke skal det mer enn 1 time mindre søvn til før han kommer ut av homeostase heller.
Det kan være det, men hvorfor er du så ivrig etter å påpeke dette? Jeg kommer I alle fall til å bli ganske sterk og det er det jeg ønsker å oppnå (ikke bland det med å løfte store vekter med utstyr som jeg selvsagt også til en viss grad ønsker, men ikke har som prioritert mål).

Sitat
For meg virker en del av disse tilstandene dine selvforskyldt. Før du nevner det, ja jeg mister fremgang fordi jeg drikker, og det er selvsagt ikke noe bedre. Kjører kroppen på dynga selv, men jeg klarer å avstå fra drikkingen svært mange dager i året. Klarer du å spise og trene annerledes en periode?
Hvis jeg får en time mindre søvn om natten så er det nesten alltid selvforskyldt ja. Jeg har irriterende dårlig disiplin når det kommer til å legge meg om natten. Når jeg må opp om natten pga. Min datter så er det selvforskyldt på den måten at jeg valgte å få barn, men ikke ellers. Jeg klarer også å spise og trene annerledes en periode. Jeg klarer det for livet også. Er det noe jeg har så er det disiplin I forhold til akkurat dét, men nok engang ; hva mener du jeg skal forandre på og hvorfor? Hva er det som tilsier at du har et poeng her? Jeg mener altså at jeg spiser bra omtrent hele tiden. De gangene jeg ikke føler jeg spiser bra blir jeg kanonsint. Jeg kjenner når det er noe kroppen mangler og jeg vet hva mat inneholder og hva som er bra for meg. Og når det kommer til treningen så gjør jeg stort sett kun det som min trener og det landslagstreneren mener er riktig. Så jeg skjønner ikke hva du har å bidra til her?

Sitat
Jeg mener at du har en dårlig psyke, og at du ikke tør stille på NM, på grunn av x-antall stressfaktorer som da dukker opp. Reise, hotellmat og hotellsenger, tidlig opp å løfte etc. Det er årsaken til at jeg kaller deg feig.
Endelig fikk jeg vite hvorfor du kaller meg feig. Takk. Jeg er likevel uenig I at jeg er feig om jeg ikke stiller på et NM. Jeg skjønner rett og slett ikke vitsen I å delta I utgangspunktet. Hvorfor skal man delta på NM? For å bevise at man ikke er feig? Jeg har jo en rekke ganger deltatt på NM. Har til og med deltatt når jeg har vært så syk at andre hadde holdt seg I sengen.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

• Utlogget Utlogget

« #7944 : 14. desember 2008, 23:22 »
Du er kongen av personangrep Einar Gilberg, lavmål og latterlig.. Du vet godt at Lars har 3 prolapser som hindrer han i å kjøre noe serlig Tung bøy og mark med utstyr.. Fikk lyst til å skrive min personlige oppfatning av deg, men det holder jeg meg for god til..
Er jeg kongen av personangrep? Javel, takk Smiley It's good to be king!

Jeg bruker ikke personangrep foruten når jeg føler meg angrepet selv. Finner du et eksempel på det motsatte så skal du få en pils i posten så vi kan få en ny softgunvideo på youtube Smiley

Din personlige oppfatning av meg skal du såklart få lov til å skrive. Jeg skal ikke se ned på deg av den grunn.

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr

• Utlogget Utlogget

« #7945 : 14. desember 2008, 23:25 »
Hei Einar.  Jeg så videoen, og noterer med interesse at du gjorde knebøy med pause på boks, en øvelse som var ME-øvelse for knebøy denne uka i mitt Westsideinspirerte opplegg.  Du må da være god for mer enn en treer på 240?  Den treeren så ut som en rein spøk.  Det er forresten artig å se igjen de lokalene der jeg trente i 1992 og 1993.
Hei!

Takk. Jeg er en eksplosiv løfter så det ser nok lettere ute enn det er. På den tredje repen ser du at jeg får litt krum på ryggen. Det er et tegn på at det er på grensen av hva jeg klarer. Jeg klarer kanskje mer på en god dag, men da jeg mener knebøy med stopp på kloss er omtrent 20 kg tyngre enn knebøy uten stopp overhodet så er det nok ikke så mye mer jeg klarer ettersom 3x250 (i vanlig knebøy) er det meste jeg noengang har løftet før. Når jeg klarer 3x260 på mandag 22.desember kommer det til å bli tungt, men det kommer til å gå og jeg gleder meg til følelsen det kommer til å gi meg.

Stevneperser med utstyr
Stevneperser uten utstyr
Trening uten utstyr

• Utlogget Utlogget

« #7946 : 14. desember 2008, 23:53 »
Skal ikke blande meg inn(eller jo de skal jeg) Smiley og skal så absolutt ikke kalle noen fordrukken eller feig.  Tongue
Hehe glimrende Smiley

Sitat
Men jeg er litt enig med Ivrig Pingle om at Einar burde løfte flere stevner, høre på andre når det gjelder markteknikk og prøve å komme i generellt bedre form.  I tillegg burde det legges inn flere utstyrsøkter.
Dette var ryddig og riktig måte å komme med konstruktiv kritikk på. Det er flere som er enige med deg om at jeg bør løfte flere stevner, men jeg skjønner ikke helt hvorfor. Jørn Høyset mener det vil gjøre meg sterkere, men jeg har aldri forstått hvor mye en treningsøkt (et stevne) kan gjøre meg sterkere. Sturla Davidsen mener jeg skal konkurrere på flere stevner – bare møte opp uten å ha toppet formen og løfte de jeg er god for da jeg kan bli overrasket over resultatene. Dessuten blir jeg vant til stevner. Jeg kan delvis være enig med Sturla her, men jeg hater som sagt stevner og spesielt utstyret så jeg finner ikke så mye glede I det. Og da stiller jeg meg spørsmålet hvorfor jeg skal sette motivasjonen på prøve med å holde på med noe jeg ikke liker? Skal jeg delta ofte på stevner fordi de rundt meg ønsker å se meg løfte? Nei, jeg er ingen entertainer selv om jeg liker å showe, men det er ikke pga. showet jeg løfter. Noen mener jeg får bedre stevne-erfaring og dette er viktig. I forhold til hvordan jeg har gjort det på trening så har jeg egentlig alltid prestert jevnt bra I konkurranser. Selv om jeg kan være utrolig stresset og nervøs så har jeg ikke følt dette har satt en stopper på hvordan jeg har prestert. Jeg vet at både Sturla og Olaf aldri ble mindre nervøs for stevnene. Føler I det hele tatt at jeg takler stevner bra når jeg først er med, men jeg hater stevnene likevel.

Det å være I bedre generell form er godt mulig noe som kan være et pluss, men jeg er ikke uten videre helt overbevist over hvor viktig det er. Utstyrsøkter bør helt klart legges inn hvis målet er å til enhver pris løfte mest mulig med utstyret. Jeg har hatt perioder der jeg har trent med utstyret hver uke I et halvt år og det er greit nok det. Nå er jo egentlig ikke hva jeg løfter med utstyret det viktigste for meg heller. Hva man løfter med utstyr får jo mindre og mindre betydning for hver gang nytt utstyr kommer på markedet, mens hva man løfter uten utstyr gjelder for alltid. Setningen pain is temporary, pride is forever er litt gjeldende her. Synes litt synd på Sturla som løftet 992,5 med en prestasjon som tilsvarer 1050 med dagens utstyr.

Når det gjelder markteknikk så holder jeg ørene oppe, men det er ingen som har påpekt at jeg har en dårlig markteknikk. Foruten pingla som mente at markløften min var helt random. Hva er det folk mener jeg bør forbedre med markteknikken min og hvordan mener man dette skal gjøre at jeg løfter mer I mark når det er grepet begrenset meg på sist stevne? Tror selv jeg kunne dra 310 hvis jeg hadde fått Grippy magnesium og brukt min flytende magnesium som grunnlag men for alle, foruten  Olaf og Tiller, så blir nok dette bare sett på som unnskyldninger likevel.

Sitat
Dette er de fire viktigste faktorene for at Einar skal klare å utnytte sine kjempekrefter til bedre sammenlagtresultater.  Og ja, Einar, jeg vet jeg ikke løfter stort, men jeg har litt greie på styrkeløft da. Smiley
Hva du løfter betyr ingenting I en saklig diskusjon, men eksempler, poenger og forslag kan veie mye.

Sitat
Når det gjelder alle stressfaktorer som Einar blir påvirket av så må jeg si at jeg ble rimelig imponert over Asbjørn Randen som kom kjørende til Melhus på NM i 05 i bil (ca. 50 mil?) tidlig om morgenen, løfta oppunder tonnet og kjørte ned igjen etterpå.  Ikke noe stress... Smiley
Asbjørn Randen fortjener all den respekt det er mulig å oppnå. Mannen er stor på alle måter. Foruten at han burde ha løftet I -110 og tatt I mot litt råd om markløften sin Wink

Sitat
Man kan ikke si at det å sove en time for lite eller å miste ett måltid ødelegger hele dagens økt. Det er tull og tøys, det hele sitter mellom øra.
Spørs hva man mener med å ødelegge, men jeg kjenner I alle fall stor forskjell på hvordan kroppen fungerer ifb. Med ulike faktorer. Og hvis man ikke kjenner noe, hva er da vitsen med den ekstra timen og det ekstra måltidet? Hadde det ikke betydd noe kunne alle kuttet det ut. Det betyr såklart noe til alle, men noen er nok mere vár på det enn andre. Jeg får som regel til å løfte det jeg skal uansett, men jeg kjenner forskjell på hvor tungt det kan være. Selv Tanks kan av og til kjenne forskjeller på hvordan kroppen fungerer. Og han er en maskin.

Sitat
helsing
din tynnjvenn på fjellet. Smiley
Hilser tilbake Smiley

Stevneperser med utstyr
Stevneperser uten utstyr
Trening uten utstyr

Utlogget Rulatoren

• Treningsnarkoman
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

« #7947 : 15. desember 2008, 00:08 »
Hei!

Takk. Jeg er en eksplosiv løfter så det ser nok lettere ute enn det er. På den tredje repen ser du at jeg får litt krum på ryggen. Det er et tegn på at det er på grensen av hva jeg klarer. Jeg klarer kanskje mer på en god dag, men da jeg mener knebøy med stopp på kloss er omtrent 20 kg tyngre enn knebøy uten stopp overhodet så er det nok ikke så mye mer jeg klarer ettersom 3x250 (i vanlig knebøy) er det meste jeg noengang har løftet før. Når jeg klarer 3x260 på mandag 22.desember kommer det til å bli tungt, men det kommer til å gå og jeg gleder meg til følelsen det kommer til å gi meg.

Takk for svar!  Jeg har nok lett for å bruke min egen referanseramme når jeg ser på løfting.  Jeg er nemlig treig som melasse i motbakke i en vinternatt på sydpolen.  Jeg løfter tung knebøy med pause på boks med gradvis jekking oppover, med tilhørende dødsralling og bekymrede blikk fra bicepspumperene på Elixia.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget aktiviteten

• Utlogget Utlogget

« #7948 : 15. desember 2008, 00:16 »
Skjønner ikke dette helt.  Du liker ikke stevner men løfter allikevel på ca ett stevne i året.  Du liker ikke utstyr men både trener og konkurerer med det.  Du bryr deg lite om hva du løfter med utstyr men går for pers på stevner?
Du ble da jublende glad når du satte pers i bøy på midt-norsk?  Hva om flere stevner og mer utstyrstrening hadde høynet bøypersen med enda 10 kilo? Du hadde da vel blitt enda gladere da? what
Er du så usikker på hva du egentlig vil med din voldsomme stryke så er det jo bedre å gjøre som Kris, drite i utstyr og konkurere kun med seg selv?

Jeg tror du kan nå 900 kilo med serien 350-240-310, jeg tror faktisk du har rawstyrken til det inne allerede nå.  Smiley Men du er litt uheldig og har grep som en kvinne og grep er vanskelig å gjøre noe med.  Har du prøvd soumostil?

• Utlogget Utlogget

« #7949 : 15. desember 2008, 00:33 »
Skjønner ikke dette helt.  Du liker ikke stevner men løfter allikevel på ca ett stevne i året.  Du liker ikke utstyr men både trener og konkurerer med det.  Du bryr deg lite om hva du løfter med utstyr men går for pers på stevner?
Ja, det er så klart viktig for meg hva jeg løfter med utstyret også, men der kommer følelsen mere av å bevise noe enn bare tallet sånn generelt sett. Jeg kommer ganske trolig til å løfte med Metal King på neste stevne og jeg kommer da til å bli glad når jeg løfter pers, men gleden ville blitt mer ekte om jeg hadde løftet ny pers i det utstyret jeg allerede har. Da har jeg sett en reell økning og ikke bare på forhøyet tall. For tallet betyr i seg selv egentlig ikke så mye. Det er mere mitt poeng. Hadde tallet betydd alt så hadde jeg gjort som Sigmarsson og kjøpt tripleply og løftet i WPC. Jeg går og lurer på om jeg kunne gjort 400 kg da. Sikkert lett å si, men hadde vært litt artig å testet det ut - men hvis jeg hadde klart det med WPC sine regler så hadde jeg ikke nådd målet mitt av den grunn.

Sitat
Du ble da jublende glad når du satte pers i bøy på midt-norsk?  Hva om flere stevner og mer utstyrstrening hadde høynet bøypersen med enda 10 kilo? Du hadde da vel blitt enda gladere da? what
Ja, det hadde så klart vært kjekt med enda mer men jeg tror ikke flere stevner gjør at jeg løfter mer. Flere utstyrstreninger tror jeg på, og det har jeg også gjort i en periode, og kommer sikkert også til å gjøre. F.eks. når det blir mengdetrening så blir det sikkert lette utstyrsøkter lagt inn i programmet. Det er ikke noe problem.

Sitat
Er du så usikker på hva du egentlig vil med din voldsomme stryke så er det jo bedre å gjøre som Kris, drite i utstyr og konkurere kun med seg selv?
Ja, egentlig, men jeg har et ego som gjør at jeg vil vise meg fram for de som synes det er gjevt med store utstyrsløft også. Og hvis jeg ikke gjenvinner tronen over Tiller så har jeg ikke noe å slå i bordet med når vi mobber hverandre i kjelleren.

Sitat
Jeg tror du kan nå 900 kilo med serien 350-240-310, jeg tror faktisk du har rawstyrken til det inne allerede nå.  Smiley
Jeg tror faktisk at både 240 og 310 kunne gått på Midt-Norsk, ja, og jeg tror 350 kunne gått med ny bøydrakt og kryssurringer - men der og da var 340 absolutt maks av min kapasitet. Man kan såklart diskutere utnyttelse av utstyret og hvor mye man kan tjene ved å trene mer med utstyret og slikt.

Sitat

Men du er litt uheldig og har grep som en kvinne og grep er vanskelig å gjøre noe med.  Har du prøvd soumostil?
I forhold til markløft så er jeg helt klart uheldig med grepet. På Midt-Norsk var det helt forferdelig dårlig, men det har jeg fått bevist at var mest grunnet magnesiumtypen. Olaf brukte samme type på VM og slet voldsomt med grepet på 340. Så fikk han Grippy og stangen var klistret til hendene hans. Det har mye mer å si enn hva folk tror.

Jeg har imidlertid testet sumomark og det er ikke så ravgæli for meg. Kan prøve meg litt på det igjen. Prøve å løfte som Ed Coan noe som blir mer likt min naturlige bøystil. Det kan også være bedre for grepet ettersom armene da går rett ned og størst mulig areal får plass i grepet. Jo bredere grep desto mindre bidrar de ytterste fingrene til grepstyrken.

Stevneperser med utstyr
Stevneperser uten utstyr
Trening uten utstyr

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!