Skrevet av Emne: Fasiten  (Lest 2959178 ganger)

Utlogget 1000

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 305
  • Honnør: 350
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 305

Sv: Fasiten
« #10935 : 27. februar 2010, 22:35 »
Bra løfting, Einar! Blir kult på NM Smiley
380 - 250 - 325 = 955 @ 115 kg (554 wilks)

www.laserklinikken.no

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Fasiten
« #10936 : 27. februar 2010, 22:35 »
Meget bra gjennomført Einar! Imponert over hvor lett marken var!
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Fasiten
« #10937 : 27. februar 2010, 22:36 »
Er det noen med mer enn 280 kg på raw rankingen hittil? Smiley
Meget overbevisende løfting
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Fasiten
« #10938 : 27. februar 2010, 22:36 »
Glem utstyr Gilberg! Etter min mening burde du aldri mer trekke på deg de tullete draktene. Utstyr er som å bruke heisekran.

Du løfter rent og pent (i alle betdninger), teknisk upåklagelig! Du er en av landets beste rawløftere innenfor styrkeløft, men med utstyr kommer du aldri til å bli número uno. Nå som man får notert raw-løft i parentes kommer det til å bli kniving om å få det beste resultatet utstyrsfritt. Hvorfor ikke bare sikte seg inn på raw-løfting?! Alle vet jo at det ikke har noe med styrke å gjøre å løfte med utstyr.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget [TK]

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 392
  • Honnør: 110
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 392

  • There can be only one!
Sv: Fasiten
« #10939 : 27. februar 2010, 22:37 »
Jeg synes rett og slett det er demotiverende å gjøre utstyrsløft som jeg vet ikke har noen affeksjonsverdi om 10 år, mens rawløftene vil bety noe i hele menneskehetens eksistens.

Herlig innstilling!
Facts:
- 77\' modell,
- Trent siden mars 2003
- Morgenvekt: 104.5kg
- Høyde 180cm
- Bøy - Benk - Mark: 200 - 170 - 225 (belte + surringer)

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=4800.new#new

Utlogget skylinepower

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 698
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 698

  • If there is a will, there is a way
Sv: Fasiten
« #10940 : 27. februar 2010, 22:37 »
hehe, bra løfting!
ble jo 105kg mer en planlagt da.. Tongue

Men du, har tenkt litt på det at hørte snakk en gang i tia at la oss si at til deg så blir bøyen 145kg(kroppsvekt) + 280kgbøy = 425kg.
La oss si du har gått ned til 130kg kroppsvekt, ville du da ha klart å løfte 305kg greit, sia totalen blir 425kg.

Siden du slipper å bøye "fettet på kroppen" i tillegg, og kan la de kiloene gå til stanga..

Er bare en tanke eller noe jeg hørte en gang i tia, hva du mener/tror om det?
Alder 18 Cheesy  kroppsvekt : 92-94kg
Best løft                                 
Benkpress 110kg      
Markløft 200kg  
Knebøy 150kg
Pushpress 85kg                   

Loggbok
Bildeprofil

Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Sv: Fasiten
« #10941 : 27. februar 2010, 22:42 »
800 raw neste nå Gilberg?



1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Fasiten
« #10942 : 27. februar 2010, 22:42 »
Alle vet jo at det ikke har noe med styrke å gjøre å løfte med utstyr.

Hahaha, dummeste jeg har hørt.. Hvem som helst kan ta på seg en drakt å løfte masse mer kg?
Inviterer deg til en økt i Oslo, låner gjerne bort draktene mine, Jørgen og Grizzly melder seg også villige til det Wink Så skal vi se hvor lite dette har med styrke å gjøre, Tønna
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #10943 : 27. februar 2010, 22:43 »
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Zuul

Sv: Fasiten
« #10944 : 27. februar 2010, 22:45 »
hehe, bra løfting!
ble jo 105kg mer en planlagt da.. Tongue

Men du, har tenkt litt på det at hørte snakk en gang i tia at la oss si at til deg så blir bøyen 145kg(kroppsvekt) + 280kgbøy = 425kg.
La oss si du har gått ned til 130kg kroppsvekt, ville du da ha klart å løfte 305kg greit, sia totalen blir 425kg.

Siden du slipper å bøye "fettet på kroppen" i tillegg, og kan la de kiloene gå til stanga..

Er bare en tanke eller noe jeg hørte en gang i tia, hva du mener/tror om det?

Da burde han jo droppe ned til 75 kg så han kan hente ut 60 kg til, og bøye 350 lett da

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Fasiten
« #10945 : 27. februar 2010, 22:49 »
Fantastisk løfting Einar!
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Studenten

  • Gjest
Sv: Fasiten
« #10946 : 27. februar 2010, 22:52 »
Bra løfting, Gilberg!

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Fasiten
« #10947 : 27. februar 2010, 22:58 »
Hahaha, dummeste jeg har hørt.. Hvem som helst kan ta på seg en drakt å løfte masse mer kg?
Inviterer deg til en økt i Oslo, låner gjerne bort draktene mine, Jørgen og Grizzly melder seg også villige til det Wink Så skal vi se hvor lite dette har med styrke å gjøre, Tønna
Haha, drakt meg her og drakt meg der Wink Det største problemet jeg får når jeg tar på meg drakt er den uvante følelsen av å ha 100kg mer på stanga enn jeg løfter raw Smiley

Neida, jeg vet jo at man sikkert må trene opp en hel haug med rare muskler som hjelper på utstyrsløftene, muskler som utstyrsfrie løftere ikke har Smiley

Men "å bli god til å løfte med utstyr" er noe jeg aldri orker å bruke tid på.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #10948 : 27. februar 2010, 23:02 »
Bra løfting i dag, Gille! Cheesy
Tusen takk Smiley

Bra løfting, Einar! Blir kult på NM Smiley
Takk Smiley Ja, vi får se hva som skjer, men likte ikke helt det gode resultatet til Grizzly i dag! Wink

Meget bra gjennomført Einar! Imponert over hvor lett marken var!
Takk, Bo! Takk i like måte må jeg si. Du løftet jo som en helt selv! Marken var herlig ja. Du husker jo hvor grisetungt det var på fredag i forrige uke. Det var nok mye fordi den 10x3-bøyen på mandagene suger krefter ut av kroppen. Så skal bare et par treninger med litt mindre bøy og marken kommer seg. Jeg synes det var lett med 280, ja, og tror jeg skulle fått opp 300 også i dag - men jeg tror ikke det ville blitt godkjent fordi jeg hadde kommet til å henge mere merkbart enn det ble på 280. For den ser pen ut synes jeg.

Er det noen med mer enn 280 kg på raw rankingen hittil? Smiley
Meget overbevisende løfting
Takk for det!

Glem utstyr Gilberg! Etter min mening burde du aldri mer trekke på deg de tullete draktene. Utstyr er som å bruke heisekran.

Du løfter rent og pent (i alle betdninger), teknisk upåklagelig! Du er en av landets beste rawløftere innenfor styrkeløft, men med utstyr kommer du aldri til å bli número uno. Nå som man får notert raw-løft i parentes kommer det til å bli kniving om å få det beste resultatet utstyrsfritt. Hvorfor ikke bare sikte seg inn på raw-løfting?! Alle vet jo at det ikke har noe med styrke å gjøre å løfte med utstyr.
Det har absolutt noe med styrke å gjøre å løfte med utstyr. Utstyret kan påvirke styrkekurven, ja, men utstyret løfter ikke av seg selv uansett. Det er viktig å ikke rakke ned på resultater gjort med utstyr, fordi personen som har på seg utstyret gjør en helvettes jobb likevel. På mange måter kreves det å løfte med utstyr mye mer enn å løfte uten utstyr da det er vondt, tøft og krevende. Så all respekt til de som løfter med utstyr. Selv om jeg kanskje ikke blir husket for ettertiden, så vil jeg ikke at mine løft bare er endel av tiden vi lever i akkurat nå. For jeg tror at framtiden i styrkeløft kommer til å bli utstyrsfri. Og selv om det er blitt gjort enorme prestasjoner med drakter, så tror jeg ikke disse løftene, desverre, ikke vil få den respekten de fortjener. De vil ikke bli husket som noe annet enn sirkusløft. Nå er imidlertid styrkeløft slik det er og medaljene deles ut til den som løfter mest med de hjelpemidlene man har lov til å bruke. Og jeg vet jeg har talentet til å kunne få medalje i knebøy. Jeg kunne fått sølv på NM i fjor og det irriterte meg skikkelig mye at ikke gikk veien. Før jeg gir meg med utstyrsløfting så ønsker jeg å få medalje i senior-NM. I knebøy og selvsagt mer enn gjerne sammenlagt, men nå virker dette litt fjernt når jeg ser Grizzlys storløfting. NM i år vil være den beste muligheten til både bøymedalje og sammenlagtsmedalje fordi konkurrentene er unge og CYC deltar ikke. Fra og med neste år blir medalje sammenlagt sannsynligvis en umulighet. Uansett så må det brukes utstyr for å få noen av disse medaljene og da kan man ikke mase om utstyrsfri løfting. Det blir ingen medaljer, foreløpig, av det.

hehe, bra løfting!
ble jo 105kg mer en planlagt da.. Tongue

Men du, har tenkt litt på det at hørte snakk en gang i tia at la oss si at til deg så blir bøyen 145kg(kroppsvekt) + 280kgbøy = 425kg.
La oss si du har gått ned til 130kg kroppsvekt, ville du da ha klart å løfte 305kg greit, sia totalen blir 425kg.

Siden du slipper å bøye "fettet på kroppen" i tillegg, og kan la de kiloene gå til stanga..

Er bare en tanke eller noe jeg hørte en gang i tia, hva du mener/tror om det?
Tror Zuul svarte bra på dette Smiley

800 raw neste nå Gilberg?
Ja, jeg skal gjøre 800 på stevne - men det tar nok litt tid.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Fasiten
« #10949 : 27. februar 2010, 23:03 »
Haha, drakt meg her og drakt meg der Wink Det største problemet jeg får når jeg tar på meg drakt er den uvante følelsen av å ha 100kg mer på stanga enn jeg løfter raw Smiley

Neida, jeg vet jo at man sikkert må trene opp en hel haug med rare muskler som hjelper på utstyrsløftene, muskler som utstyrsfrie løftere ikke har Smiley

Men "å bli god til å løfte med utstyr" er noe jeg aldri orker å bruke tid på.

Okei, 100kg hørtes voldsomt ut Tønna, siden du regner med du får dette på drakter, så kan du jo begynne å navngi 3 løftere i NSF som får 100kg mer på en drakt enn de har Raw?

Ja, man løfter mer med drakter, men det er påstanden om at draktløfting ikke har noe med styrke å gjøre jeg vil du skal forsvare..

Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!