Onsdag 20.oktober 2010
Nakkebøy
5x60 - 4x100 - 3x140 - 8x165 - 8x182,5 - 8x200 - 8x200 - 6x200
Benkpress
5x60 - 3x90 - 8x107,5 - 6x122,5 - 5x142,5 - 4x150 - 4x150 - 4x150
SUPERSETT
Skråbenk
6x90 - 5x102,5 - 4x107,5 - 4x107,5 - 4x107,5
Dips
7 - 6
Rygghev
10 - 10
Nautilus ONE mage
10x70 - 10x70
FINITOMengde er forferdelig. Mange reps er forferdelig. Mange reps i et mengdeprogram er døden.
I dag var det knebøy. På mandag var det 6 over 6 og 6 over 4 i supersett. I praksis 12 og 10 reps i bøy. Det er vanvittig når man er vant til triple og ikke trener kondisjon.
To dager etterpå, med mye markløft på hviledagen, så er det knebøy igjen. Og denne gangen skulle det være hele seks åttere derav fire sett med 200 kg. I 2005 gjorde jeg 8x215 kg. Det er det meste jeg har gjort for en åtter. Har blitt sterkere siden den gang, men ikke så mye sterkere. Så 4x8x200 var noe jeg så fram til. På en onsdag. Sterkt forkjølet og redusert etter de to foregående dagene.
Jeg glemte å ta med varmerne mine i dag så jeg måtte bruke en annens som er XL istedet for 2XL. Det er enormt stor forskjell. Det var ubehagelig med så trange knevarmere. Og i stedet for å hjelpe så ødela de nok istedet. Det ble litt okkulasjonstrening ut av det

Nederst ser vi video av min første åtter på 200 kg. Hadde der gjort både 8x165 og 8x182,5. Vektmessig lett, men melkesyren kommer selv på disse vektene. Og pusten går i ett mange minutter etterpå. Psykisk et helvette. Så var det 8x200 som var jævlig før det samme skulle gjentas. På andre settet med 200 kg setter Vebjørn Rodal seg ned for å se på. Det syntes jeg var tøft, men det ble litt prestasjonsangst også. Og spesielt da han begynte å heie etter to reps ; "Kom igjen!". Da fikk jeg litt mindreverdighetskomplekser - hva tror han om meg? Jeg klarer da åtte lett. Lett ble det ikke fordi det kardiovaskulære henger ikke på greip. Det var ikke så lett å prate med han etterpå, men akkurat det forsto han veldig godt. Han har nok pustet like hardt og mye i sine glansdager selv
Apropo Rodal så var det litt artig da vi kom inn på at han tidligere trente på Panatta som var et gym som holdt sted i Mellom-Ila. Her var det endel kroppsbyggere som benyttet seg av doping (vi kom inn på emnet pga. Brennpunkt i går). Av og til kom det folk fra AntiDoping Norge og skulle utføre uanmeldte tester. Da hente det at folk, som hadde sett dem, ropte ut i treningssalen at de kom og at alle måtte ta nødutgangen for å komme på baksiden av bygget. På kaia. Vebjørn trente som normalt og én person ropte til han og ba han springe fort som faen ned bakinngangen for å stikke av fra doping-kontrollørene. Da smilte han bare tilbake og sa at det var ikke noe farlig ; "jeg er vant til dette, jeg" hadde han svart og tatt dopingtesten på strak arm.
Etter det andre settet var jeg helt kake. Hendene var bleke pga. liten blodtilførsel. Jeg ble også litt svimmel og veldig utmotivert i forhold til å fortsette med dette slitet. Likevel forberedte jeg meg til nok et sett. Fra rep 1 så kom det negative tanker. Åtte reps er en evighet for meg. Uansett vekt. Etter den sjette reppen orket jeg ikke mer. Jeg kunne absolutt ha gjort to reps til, men jeg følte ikke for å brenne dette psykiske kruttet. Stimulien var såpass bra at jeg droppet siste sett også. Jeg skulle ha klart både de to siste reppene og det siste settet, men premien for å klare det var alt for liten denne gangen

Benkpressen gikk greit. Nesten overraskende bra med skråbenken som ble kjørt i supersett med benken.
Så kom min hatøvelse ; dips. Jeg er utrolig lite reps-sterk her. Jeg skulle egentlig ha 5x10, men på første sett gjorde jeg 7 dårlige reps. Locket ikke helt ut for hver rep. På andre utførte jeg repsene med viten om at det var viktigere å gjøre korrekte reps.
Avsluttet med to sett rygghev og to sett mage.
Dette ble en slitsom økt igjen, men jeg er fornøyd med å ha gjort den
Trening i morgen igjen. Essz!
Her er video av min første åtter på 200 kg. Det er ikke så veldig sprekt. Dessuten er filmvinkelen veldig dårlig så ser nok grunnere ut enn jeg er.
http://www.youtube.com/watch?v=Q94W-6XuF8s#noexternalembed