Skrevet av Emne: Fasiten  (Lest 2958839 ganger)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #13290 : 20. mai 2011, 09:42 »
Har du drevet lenge med styrkeløft, Einar?
Jeg løftet mine først benkpress i 1992, begynte å trene vekter i 1993 og var seriøs og målrettet fra første stund. I 1997 deffet jeg for første og eneste gang. I 1998 startet jeg på styrkeløftklubb og gikk fra å trene vanlige splittprogrammer med mange ulike øvelser og 2-20 reps med hovedsaklig 6-12 reps til å trene som en styrkeløfter den gang gjorde ; litt høyere hyppighet på baseøvelsene i forhold til hvordan man trente som kroppsbygger, 1-5 reps og til nød 8 reps på dilldalløvelser. Jeg kom til klubben i april og deltok på klubbstevne i juni, RM i oktober og j-NM i november samme år.

Så jeg har trent styrke i snart 18 år og vært aktiv styrkeløfter i 13 år.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #13291 : 20. mai 2011, 09:45 »
Hvilke klosser bruker du når du trener på kloss? Hvor høy i cm...?
I benkpress bruker jeg som regel singelkloss og den er 2,5-3 cm høy.

I markløft bruker jeg klosser, evt. klosser i kombinasjon med en kloss jeg står på, som gjør at stangen kommer like under kneskålen. Litt usikker på hva høyden vil tilsvare, men rundt 25 cm tror jeg.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Carl P.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 659
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 659

  • Nidarø SK.
Sv: Fasiten
« #13292 : 20. mai 2011, 10:11 »
I benkpress bruker jeg som regel singelkloss og den er 2,5-3 cm høy.

I markløft bruker jeg klosser, evt. klosser i kombinasjon med en kloss jeg står på, som gjør at stangen kommer like under kneskålen. Litt usikker på hva høyden vil tilsvare, men rundt 25 cm tror jeg.

Jeg tenkte spesielt på hvor høy kloss du bruker når du trener på kloss i mark så løfteveien blir lengre enn den opprinnelig er... Om du noen gang trener slik?  (tidenes dårligste forklaring, men forhåpentligvis forståelig)  Tongue
"For å styrke hjernen, må man først styrke musklene". - Montaigne

kontinuitet---kontinuitet---kontinuitet!

Stevneperser RAW

Bøy: 232,5kg
BP:  182,5kg
ML:   285kg

Totalt 700kg...

logg med video+bilder:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=106040.msg1602780;topicseen#new

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #13293 : 20. mai 2011, 10:28 »
Jeg tenkte spesielt på hvor høy kloss du bruker når du trener på kloss i mark så løfteveien blir lengre enn den opprinnelig er... Om du noen gang trener slik?  (tidenes dårligste forklaring, men forhåpentligvis forståelig)  Tongue
Den klossen er ca. 5-6 cm.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Sv: Fasiten
« #13294 : 20. mai 2011, 11:14 »
Hva kan du si om trendene og filosofiene innenfor styrkeløft siden du startet opp? Ikke at jeg har vært noe særlig innenfor styrkeløftmiljøene, men jeg har kjent en del styrkeløftere og snakket med dem. Har litt inntrykk av at det har gått mere fra intensiv løfting til mere mengdeløfting på noe lavere intensitet. Vet styrkeløftere på 1990-tallet som trente mye supramakismalt. Altså med vekter tyngre enn de kunne presse opp med som de greide å holde igen nedover. Er det noen som driver med dette i dag?

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #13295 : 20. mai 2011, 12:28 »
Tror ikke det er noen som driver med dette i dag. Den såkalte "Helvettesmaskina" var å finne på den gangs Leangen Treningssenter i Trondheim. Samme maskin var vel på olympiatoppens treningssenter også. Jeg tror tidligere landslagstrener i styrkeløft benyttet seg av disse prinsippene og har hørt at Ingunn Elise Haakonsen, nå Knutzen, brukte slik trening i begynnelsen av sin karriere. Jeg synes det er veldig spennende. Ellers har ikke så veldig mye skjedd innen styrkeløftmiljøet siden 1998 til i dag annet enn at flere og flere har begynt med Dietmarprogrammer. Det var jo også den gang da jeg startet med aktivt styrkeløft, men da kopierte vi programmer fra hverandre eller kunne betale 250.- for å få et program laget av Dietmar himself som sendte oss programmene. Selv har jo også Dietmar utviklet programmene sine, han er veldig eksperimentell og uredd for å prøve nye ting som fort får en fast plass i programmene. Ellers var det nok mye mindre volum på den gjengse styrkeløfter tidligere og jevnt over mye høyere intensitet. Det har fungerte på mange og ingenting har fungert bedre enn dét ei heller på meg, da det fungerte, men mens noen kunne fortsette å trene med like lite mengde år inn og år ut måtte noen, deriblant meg, innse at det sannsynligvis ikke gjaldt alle.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Sv: Fasiten
« #13296 : 20. mai 2011, 20:28 »
Tror jeg har funnet en passende bi-hobby til deg Einar:

Nå vil alle posere som en tekanne

Oppfordrer deg herved til å ta et par "teapot" bilder Cheesy Kanskje i bøyracket?



Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #13297 : 21. mai 2011, 01:26 »
Fredag 20.mai 2011

Styrkeløftbøy supersett bøy med dabb 2 sek stopp halveis opp
5x60 - 5x60 - 3x100 - 3x140 - 6x170 - 6x185 - 6x200 + 4x170 (m/dabb) - 6x200 - 4x170 (m/dabb) - 6x200 + 4x170 m/dabb

Benkpress medium grep i strikk (37,5 kg hjelp fra brystkassa - 0 kg hjelp på toppen)
5x80 - 5x110 - 8x140 - 6x160 - 5x172,5 - 5x172,5 - 5x172,5

I SUPERSETT MED

Liggende hantelpress
8x34 (i hver hånd) - 8x34 - 8x34 - 8x36

Bred nedtrekk
10x95 - 10x95

Nautilus ONE nedtrekk
8x115

Nautilus ONE biceps
6x90 - 6x90

FINITO


Dette ble en ganske hard dag.

Måtte droppe et måltid i går for å legge meg tidligere. Siste måltid ble mitt brød, egg og melk-måltid. Og det passer dårlig å legge seg etter dette fordi jeg må mye opp om natten for å dra på do da. Så også denne gangen. Var oppe 5-7 ganger i løpet av natten og det er ikke så særlig når man skal føle seg uthvilt. Så uten å være helt uthvilt måtte jeg fungere som alenepappa og fikse ungene og ta de med på barnehagen. Da jeg kom hjem igjen så gikk jeg over en måned på regnskapet som jeg ikke klarte å få til å gå opp. Jeg har gått gjennom måneden tre ganger og det manglet 128 kroner var regnskapsmessig borte. Å jobbe med tall, spesielt når man kommer borti problemer, er slitsomt og trøttende. Og da jeg begynte å duppe så måtte jeg legge meg og sove en times tid før jeg kunne fortsette. Og fortsatte gjorde jeg ; det viste seg at det ikke var noen feil mtp. feilføringer av inn-ut bankkonto ; det var to kontantkjøp jeg hadde beskrevet som betaling fra bank, noe som ikke stemte. Det tok flere timer å finne denne feilen som gjaldt to bilag.

Lunsjen ble i dag seibiff med ris før jeg litt senere dro på jobb. Her var den ordinære lunsjen og ventet på meg, men jeg kunne ikke spise den så tett innpå det forrige måltidet. Og etter måltidet måtte jeg ikke vente for lenge før jeg begynte med treningen. Kjemien i hodet blir ikke helt bra av alt dette.

Treningen ble ganske så slitsom. Jeg følte meg litt oppblåst og første reppene på 200 gikk som skudd med luftpistol, så ble det litt tull men fortsatt veldig lett. Den helt rette feelingen var der imidlertid ikke, teknikken var ikke helt perfekt og konsekvent. Jeg var litt sliten. Og på 170 kg på dabbesettene ; haha, jeg fikk store problemer med å komme meg opp etter den siste 2-sek stopp halveis-stoppen. På siste sett ga jeg meg selv kun 90% sjanse til å komme opp (det høres mye ut, men normalt sett har jeg aldri den minste tvil om at såpass lette vekter går greit). Og siste rep ble veldig tung, men det gikk da greit.

Var ganske kjørt etter dette og følte meg litt tom av trykk også i armer og overkropp. Så mediumbenken ble noe jeg fikk liten skrekkblandet fryd med. Jeg fullførte imildertid her også og supersettet dette med hantelpress liggende. Skal si jeg fikk melkesyre på siste settet med 36 kg-hantler...!

Avsluttet med brede nedtrekk, Nautilus ONE nedtrekk og bicepsmaskina til Nautilus ONE.

Godt å være ferdig med en typisk mandagsøkt gjort på en fredag på en dårlig dag i en stressuke.

Nå må det hvile til og så cruiser vi gjennom neste uke før vi ankommer uke 5 ; den gleder jeg meg sånn passe bra til Smiley                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #13298 : 23. mai 2011, 22:13 »
Mandag 23.mai 2011

Styrkeløftbøy supersett bøy med dabb 2 sek stopp halveis opp
5x60 - 5x60 - 3x100 - 3x140 - 6x170 - 6x185 + 4x160 (m/dabb) - 6x185 + 4x160 (m/dabb) - 6x185 + 4x160 m/dabb - 6x185 + 4x160 m/dabb

Benkpress medium grep på smal kloss
5x60 - 5x60 - 3x90 - 8x120 - 6x130 - 6x130 - 6x130 - 6x130

I SUPERSETT MED

Skråflyes
8x16 (hver hånd) - 8x16 - 8x16 - 8x16

Original Nautilus triceps
8x8 plater - 8x10 - 8x10

FINITO


Veldig lett, men slitsomt. Jeg kan ikke vente mer på tunge vekter. Har holdt på med disse repsene og supersettene i langt tid nå og synes det er ganske umotiverende ; selvsagt når kiloene er så langt unna målet enda.

Knebøyen er ikke verd å kommentere. Egentlig ikke benkpressen heller, men den var så lett at jeg må nevne det likevel Smiley Lett vekt, men enda lettere utført. It's coming home.. it's coming home.. to hundre is coming come..

Var et lite snev av stress over meg i dag fordi jeg måtte være ferdig, og hjemme, fra trening kl. 20. Dro tidlig fra jobb for å hente Holminator og møtte CP-mannen på Selsbakk Treningssenter. Dit hadde jeg med 6,8 kg cookies and cream mutant mass for Holminator som skal bli en dopingfri Yarymbash og så hadde jeg med to håndbakkbord. I dag fikk Selsbakk Treningssenter to splitter nye spesialutgaver av Mazurenko håndbakkbord. Med fargene blått og svart passer de suverent inn på Selsbakk Treningssenter og med alt av metall i rustfritt stål så står det i stil med Eleikostengene som florerer på gymmet. Som regel når jeg får nytt utstyr så er det andre som har rukket å prøve utstyret før meg. I dag ville jeg endre på dette så jeg utfordret CP-mannen i et slag håndbakk. Jeg valgte å bryte med min venstre arm der jeg er relativt sterk og hvis motstanderen ikke er sterk i håndleddet, eller vi surrer sammen hendene, så er det svært få som slår meg. Trodde derfor at jeg komfortabelt skulle slå CP-mannen som aldri har brytt håndbak på håndbakkbord. Samtidig som jeg trodde dette så måtte jeg si til meg selv at jeg ikke måtte undervurdere ham. Selv om man er en anorektiker på 100 kilo så kan man aldri vite i håndbakk. Brzenk er jo på samme vekt. Og Belyaev på 90 kg tok 425 kg i knebøy. Og Bøs sa "You don't have to be fat to be strong" selv om han måtte spare til en liten vaskeball før han vant NSM.

Da jeg likevel tok CP-mannen i hånda så merket jeg at jeg ble mere eplekjekk enn jeg skulle ønsket at jeg var ; jeg skulle la han ta i og bare holde igjen han. Dum taktikk, tror jeg. Han er jo en veltrent anorektiker i forhold til utholdenhet. Jeg eier ikke utholdenhet. Så da jeg lot oss stå status quo i utgangstillingen hvor han brukte litt krefter så var det jeg som ble sliten. Ikke han. Og da jeg skulle, lett trodde jeg, bryte han ned så stoppet det halvveis. CP-mannen var en ekstremt seig jævel. Han klarte å holde meg noe så sinnsykt og jeg tok i omtrent alt jeg hadde for å få han ned, men han rikket seg ikke selv om det var bare 5 cm til der hånda skal lande. Etter litt for lang tid med slit så måtte jeg gi det et første helhjertet forsøk. Da ga jeg absolutt alt og bruke alt jeg kunne av manglende teknikk. Og da måtte han til slutt gi tapt. Heldigvis. 1-0 til The Gil og regjerende venstrehånds-mester i håndbakk på Selsbakk Treningseenter.

Holminator fikk prøvd seg med høyrehånden mot CP-mannen og han gikk ut som en sprinter normalt sett ut. Han gikk ut i hundre og brøt CP-mannen raskt halvveis ned. Der sto han i 1 minutt! CP-mannen var umulig. Holminator ble desperat og rykket til som et helvette. CP-mannen holdt igjen som en sørlending som ikke vil bli muslim. Svetten rant på Holminator. Han ble oppgitt... men til slutt.. til slutt etter et helvettes slit hvor begge nesten ødela arma si så klarte Holminator å bli Selsbakkmester i høyrehånd i håndbakk.

Nevnte Holminator tok også en lett trippel på 200 kg i knebøy i dag. Det er det beste og det sterkeste nivået han har vært på siden oktober 2010.

Perfekt.

Essz!
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Carl P.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 659
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 659

  • Nidarø SK.
Sv: Fasiten
« #13299 : 23. mai 2011, 22:22 »
CP-mannen holder på å le seg skakk i dette øyeblikk!! Tongue  Hahaha! Fantastisk beskrivelse av håndbaken! Jeg var sjanseløs fra første stund... Men skal nok med litt trening kanskje klare å holde dere litt lengre på pinebenken!!   >Cheesy

CP-anorektikeren har for øvrig spist en svær hjemmelaga pizza spylt ned med en liter deilig melk i håp om å legge på  seg et gram eller to...  SHE`S GOT BALLS!!!!  buttrock
"For å styrke hjernen, må man først styrke musklene". - Montaigne

kontinuitet---kontinuitet---kontinuitet!

Stevneperser RAW

Bøy: 232,5kg
BP:  182,5kg
ML:   285kg

Totalt 700kg...

logg med video+bilder:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=106040.msg1602780;topicseen#new

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #13300 : 24. mai 2011, 22:47 »
Tirsdag 24.mai 2011

Styrkeløftbøy
5x60 - 5x60 - 3x100 - 3x140 - 6x170 - 5x190 - 4x210 - 3x220 - 2x235

Benkpress
5x60 - 5x60 - 3x90 - 6x110 - 5x125 - 4x135 - 3x142,5 - 2x152,5

Markløft 4-5 sek senking og 2 sek venting i bunn
3x140 - 5x160 - 4x195 - 4x215 - 4x215 - 4x215

Nedtrekk
8x100 - 8x100 - 8x100

Nautilus ONE biceps
6x95 - 6x105

Alternerende bicepscurl med hantler
6x24 kg

FINITO


Er blitt veldig lei de samme vektene nå. Alt for ofte for mye reps og mye slit uten at det bærer frukter. Nå er jeg veldig giret på å få mere vekter på stengene. Veldig!

Knebøyen føltes ikke helt bra ut i begynnelsen i dag. Det har nok mye med at det er så lite utfordrende å gjøre også. De to siste settene, som jeg tok film av, ble endel bedre. Alt er veldig greit og jeg føler meg helt uberørt etterpå.

Benkpressen fikk en liten nedtur fra i går ; da var mediumbenk på kloss helt fantastisk. I dag satt det ikke helt igjen og jeg irriterer meg over at det kun var opp til 2x152,5 i dag.

I markløft var det én mer rep enn forrige uke på de tyngste settene. Jeg klarte ingen av settene helt perfekt, men det første og andre var sånn nesten ; det tredje av de tunge settene ble slik at jeg var nesten sikker på at jeg ikke skulle klare fjerde rep og fikk ganske rett da jeg like før utretting fikk stangen låst på huden der buksa hadde hull i seg. Ekstremt tungt med markløft og 4-5 senking samt 2 sek pause i bunn med kontinuerlig spenn. Jeg tror treningen har noe for seg, men jeg tror den hadde hatt mere for seg med litt mere opp og ned i vekter. Det blir litt ensidig og kroppen justerer seg på en måte til belastningen den får.

Det er ellers ikke noe mer å si ; dette er en veldig kjedelig ute. Ekstremt kjedelig. Neste uke blir mye bedre, men fortsatt ganske kjedelig. Jeg skal be på mine knær om å få mindre supersett med mange reps og saktemark med samme vekter og så enormt forsiktige belastninger på fortsettelsen av programmet. Jeg ble jo lovet at vi skulle overgå det forrige programmet også så jeg får vel tro at det blir mye bedre på de siste 5 ukene enn de første 5 ukene nå (er i uke 4 nå).

Jeg er en tikkende bombe.

En powerbombe.

..and I'm bout to explode!

October 8th... be there!

Video:
http://www.youtube.com/watch?v=DQgK5OrOEgE#noexternalembed
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Fasiten
« #13301 : 24. mai 2011, 23:35 »
Jeg kan nesten ingenting om programoppsett, men stiller meg tvilende til det du holder på med på treningsfronten om dagen... Programmet er for lett til å trene toppstyrken, og mengden du trener er ikke så voldsom høy, i hvertfall ikke på høye vekter.

Jeg likte programmet du kjørte for en stund tilbake rett før du tok 300kg i bøy. Der lå du vel på triple på opp mot 270kg og brukte det som plattform, eller hva du nå kalte det, for videre styrkeutvikling. Du nevnte også at du skulle kjøre triple på 280kg, men det har jeg sett lite til... Good ol' days Grin
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #13302 : 25. mai 2011, 01:26 »
Tror du tenker på programmet jeg satte opp selv som jeg brukte rundt slutten av 2009 og begynnelsen av 2010. Jeg hadde 10x3x232,5 med stang og vekter som ikke var det som sto på. Da jeg gjorde 300 kg på stevne så ble jeg trent av min nåværende trener. Det er ikke like voldsomme økter på enkeltdagene nå, men det er knebøy eller markløft hver dag, fem ganger i uken nå, så mengden er mye større nå enn da. Programmet jeg er på nå er heller ikke laget for å trene toppstyrken. Det er et mengdeprogram der kroppen får en slags innprogramert hvile. Jeg begynte virkelig å bli i form på slutten av forrige program, for 4-5 uker siden, og den gode følelsen fortsatte inn i dette programmet, men tilbakegangen er gjort med viten om at formtoppen ikke skal komme for tidlig. Hvis jeg får det som jeg ønsker og som forespeilet da jeg fikk nåværende program for 5 uker siden så skal jeg om ti dager begynne å toppe vektene som ble brukt på forrige program. Deretter blir det et oppkjøringsprogram på 12 uker og da skal det kjøres opp gjennom upløyd mark, da skal jeg få gjøre treningsperser og bygge en styrke min kropp aldri før har hatt.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Fasiten
« #13303 : 25. mai 2011, 02:09 »
Programmet er for lett til å trene toppstyrken, og mengden du trener er ikke så voldsom høy, i hvertfall ikke på høye vekter.

235kg i knebøy og 152,5 i benkpress tilsvarer begge i underkant av 80% av 1RM for Einar. Hvordan er dette for lett til å trene "toppstyrken"?

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Fasiten
« #13304 : 25. mai 2011, 10:34 »
Håndbakbord ja. Når kan jeg komme for å bryte? Er det noen som vil?
Nordisk mester i håndbak 2014.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!