Skrevet av Emne: Fasiten  (Lest 2954715 ganger)

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Fasiten
« #13965 : 18. oktober 2011, 09:19 »
Du vet at noen kan finne på å gnåle på dette? "Hva er vitsen med å bøye så dypt?" "Sikkert full av varer." "RAW kan brenne." osv...  Tongue

Haha.. Ja , jeg vet Smiley Like gøy og dumt vær gang Smiley

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Fasiten
« #13966 : 18. oktober 2011, 13:33 »
Når vektløftere og strongmen skal trene for å bygge opp grunnstyrken, så trener de som styrkeløftere, for det er det som funker.

Som Olaf sier, så skal det mye til for å nå toppen i styrkeløft. I Strongman, derimot, er det bare å dope seg, så vinner man alt.  :Smiley  Wink

Utlogget TBF

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 778
  • Honnør: 137
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 778

Sv: Fasiten
« #13967 : 18. oktober 2011, 15:19 »
Det er ingen som har påstått at spesialiserte styrkeløftere kan gå rett inn i strongman, er det vel? Det sier seg selv, på bakgrunn av flere ting at man ikke gjør.

Hva vet forresten du om hvordan Årsjø har trent? Om man skal ta Espen Aune som et eksempel, så baserer han seg i stor grad på styrkeløftene - hvem vet om Årsjø ikke gjør det samme.

Akkurat hva du blir lei av eller ikke er meg revnende likegyldig, Mummel. Det kan du holde for deg selv eller ta opp med moderatorene.

Edit: Poenget er at det finnes plenty med strongman vs styrkeløft-tråder her på treningsforum. Du tok deg tid til å svare på et spørsmål i Einar sin logg, som Einar allerede hadde svart på.

Var en som sa en gang, la oss kalle han Bo, at gutta på styrkeløftlandslaget kunne gå rett på pallen i KSO. Jeg tror han lyger.
Norgesmester i grep -90 2011.

Sterkmanntrening

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Fasiten
« #13968 : 18. oktober 2011, 16:28 »
Var en som sa en gang, la oss kalle han Bo, at gutta på styrkeløftlandslaget kunne gå rett på pallen i KSO. Jeg tror han lyger.

Ikke glem at jeg skrev med en oppkjøring med strongmanøvelser i forkant Wink

Stian Walgermo, Kristoffer Eikeland, Joachim Lindseth, Andreas Hjelmtveit og jeg er jo minimum like sterke, eller sterkere enn alle i toppen av -105. Jeg kan ikke på noen måte se at det er usansynlig at pallen er innen rekkevidde for disse med øvelsestrening..
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Fasiten
« #13969 : 18. oktober 2011, 17:15 »
Ikke glem at jeg skrev med en oppkjøring med strongmanøvelser i forkant Wink

Stian Walgermo, Kristoffer Eikeland, Joachim Lindseth, Andreas Hjelmtveit og jeg er jo minimum like sterke, eller sterkere enn alle i toppen av -105. Jeg kan ikke på noen måte se at det er usansynlig at pallen er innen rekkevidde for disse med øvelsestrening..

Det er jo ingen tvil om at dere er råe i bøy og mark, men strongman er så mye mer enn bare det. Hva med armstyrke, press over hodet osv?Smiley


Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Fasiten
« #13970 : 18. oktober 2011, 17:53 »
Jeg så Hjelmtveit på Tufte farmer challenge. Han er god, men vil nok slite med å slå Nils Kjetil på -105.... men nå er jo Nils Kjetil styrkeløfter også da! Smiley

Jeg brukte nesten 7 år i strongman på å bli topp 5 i NSM. Jeg begynte som styrkeløfter i 2004 og trente dietmar og styrkeløftspesifikt til 2008....

Andreas vil nok likevel ha god sjangs på pallen med øvelsestreningen som du beskrier, Bo! Smiley

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #13971 : 18. oktober 2011, 20:59 »
Tirsdag 18. oktober 2011

Benkpress - med stopp, bredt grep
5 x 20kg
5 x 60kg
8 x 100kg
6 x 120kg
5 x 140kg (Super sett 1)
5 x 140kg (Super sett 2)
5 x 140kg (Super sett 3)
5 x 140kg (Super sett 4)

Benkpress - skråbenk (incline), med stopp
6 x 90kg
5 x 102.5kg (Super sett 1)
5 x 102.5kg (Super sett 2)
5 x 102.5kg (Super sett 3)
5 x 102.5kg (Super sett 4)

Flyes med hantler på flatbenk
8 x 22kg (hver hånd)
8 x 26kg (hver hånd)
8 x 30kg (hver hånd)
8 x 22kg (hver hånd)

Dips
8 Repetisjoner
6 Repetisjoner
6 Repetisjoner

FINITO

Glimrende trening i dag igjen! Jeg slet vanvittig med lettere vekter forrige uke. Ingen problem i dag. Ingen. Og i dag kjørte jeg på i flyesen! Min pers er 10x24 kg hantlene, tror jeg, I dag gikk jeg på 8x26 kg hantlene og det var som oppvarming å regne! Hadde planlagt å prøve 28 kg-hantlene, men ble oppfordret til mektige 30 kiloser. Kanon! Det var nothing like a peanut! Tror jeg skulle klart 8x36 kiloshantler også! Jeg vet jo ikke, men jeg tror da i alle fall dét skal være relativt bra?

Dipsen ble også forbedret kraftig i forhold til forrige gang. Jeg har et ekstremt problem med å locke ut den siste centimeteren her, men ellers er jeg ganske sterk i øvelsen. Den siste centimeteren kan jeg ikke forstå hvorfor er så tung.

Avsluttet treningen med 15 minutter på Ergometersykkel. Makan til kjedelig aktivitet vet jeg ikke om finnes Smiley

Så forøvrig hele videon med Arild Haugen på iForm.no i dag. Den var konge. Jeg fikk nesten tårer i øyekroken av å se på. Gutten har absolutt blitt voksen og jeg prøvde å finne nummeret hans for å sende en rosende SMS. Jeg digger måten han framstår på. Han blir nesten sint der han sier: "Kordan i HELVEDDE skal muskelen kunna voksa?", "Ein har SÅ mykje ressursar... ska man træna, shoppe, spele fodball, gå på byen, sova og vila" eller "ska man træna, spisa og sove", "Me har 18-åringane som kommer te meg... dei står ein halvtime og spør ka slags whey-protein dei ska ha..DET E DET SAMA!", "Brukar dei 3-4 timar når dei ska handla på Rimi også? Når i svarte skal dei spisa?", "Kroppsbyggarar treng ikkje å trena... dei treng berre å posera!", "Sama ka André seie.. MAN KAN IKKJE BLI STOR AV BERRE KYLLING OG TORSK!", "Man må trena! Det nytta ikkje å trena slik dilldall som han derre der! Sånt piss! Ikkje helvedde om man vokser av å pusle rundt med 10 kilo på kvar sida av stånga!". Dette er gull!

The King is coming! 330 - 210 - 300 i 2012. Essz!
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget østnes93

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 105

Sv: Fasiten
« #13972 : 18. oktober 2011, 21:05 »
spor!

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Fasiten
« #13973 : 18. oktober 2011, 22:10 »
Det er jo ingen tvil om at dere er råe i bøy og mark, men strongman er så mye mer enn bare det. Hva med armstyrke, press over hodet osv?Smiley



Press over hodet og grep har de fleste habilt styrkenivå i, jeg kan snakke for min egen del iallefall. Jeg har bra grep(232,5 i overhånds) , ok presstyrke ( 117,5 i mp), bra overstøt (170 i nakkestøt). Men det jeg muligens tror at kan bli akilleshelen for styrkeløftere vil være bicepsstyrke i f.eks dekkvelt.
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Fasiten
« #13974 : 18. oktober 2011, 22:17 »
Press over hodet og grep har de fleste habilt styrkenivå i, jeg kan snakke for min egen del iallefall. Jeg har bra grep(232,5 i overhånds) , ok presstyrke ( 117,5 i mp), bra overstøt (170 i nakkestøt). Men det jeg muligens tror at kan bli akilleshelen for styrkeløftere vil være bicepsstyrke i f.eks dekkvelt.


tviler ikke på at du kunne gjort det bra:)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #13975 : 18. oktober 2011, 22:21 »
Men det jeg muligens tror at kan bli akilleshelen for styrkeløftere vil være bicepsstyrke i f.eks dekkvelt.
Ikke hvis man følger Dietmarprogrammene slavisk. Det er biceps to ganger i uken der Smiley Dessuten så er det en meget effektiv teknikk i dekkvelt hvor man etter å ha løftet opp dekket ved å gjøre 45-graders markløft bare fortsetter å presse med kroppen og på den måten unngår så mye biceps og heller får brukt kroppen og deretter bare dytter dekket overende. En slank styrkeløfter på landslagsnivå trenger bare 3 måneder spesialisering på å slå andre rene og dopingfrie strongmen. En ren og dopingfri strongman trenger flere år med spesialisering for å slå en styrkeløfter på landslagsnivå.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Fasiten
« #13976 : 18. oktober 2011, 22:22 »
tviler ikke på at du kunne gjort det bra:)

Det har egentlig ingen betydning, men det var noen som påsto at det ikke var mulig for landslagsløftere i styrkeløft å nå pallen i Showliften med øvelsestrening i forkant, og jeg synes det hørtes usansynlig ut. Som Egil sier, det tar tid for mange. Men når man i utgangspunktet er sterkere enn de beste i vektklassene, så bør det absolutt være mulig å nå pallen
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget TBF

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 778
  • Honnør: 137
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 778

Sv: Fasiten
« #13977 : 18. oktober 2011, 22:29 »
Ikke glem at jeg skrev med en oppkjøring med strongmanøvelser i forkant Wink

Stian Walgermo, Kristoffer Eikeland, Joachim Lindseth, Andreas Hjelmtveit og jeg er jo minimum like sterke, eller sterkere enn alle i toppen av -105. Jeg kan ikke på noen måte se at det er usansynlig at pallen er innen rekkevidde for disse med øvelsestrening..

Med øvelsetrening blir saken annerledes ja Smiley Jeg har vel lest for fort gjennom tråden det ble nevnt.
Gutta i toppen av -105 trener dog øvelser hver uke hele året, og jeg mener det er viktigere enn grunnstyrke i de tre store. Er du sterk i mark er ikke det overførbart til f.eks stein. Sterk i bøy er ikke det samme som å gå med tunge vekter, dekkflipp, eller conans.
Presstyrke er derimot direkte overførbart så lenge man klarer å vende det.
Skal ikke krangle for mye, men det har tross alt vist seg mer enn en gang at flesteparten av styrkeløftere som har prøvd seg ikke har prestert meget bra i sterkmann.
Norgesmester i grep -90 2011.

Sterkmanntrening

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Fasiten
« #13978 : 18. oktober 2011, 22:32 »
Med øvelsetrening blir saken annerledes ja Smiley Jeg har vel lest for fort gjennom tråden det ble nevnt.
Gutta i toppen av -105 trener dog øvelser hver uke hele året, og jeg mener det er viktigere enn grunnstyrke i de tre store. Er du sterk i mark er ikke det overførbart til f.eks stein. Sterk i bøy er ikke det samme som å gå med tunge vekter, dekkflipp, eller conans.
Presstyrke er derimot direkte overførbart så lenge man klarer å vende det.
Skal ikke krangle for mye, men det har tross alt vist seg mer enn en gang at festeparten av styrkeløftere som har prrøvd seg ikke har prestert meget bra i sterkmann.

Nei jeg kan se den, men det har som regel vært ganske runde karer som har spist et par boller for mye. Og holdt seg for gode til å trosse wadas lister. Jeg tror ingen styrkeløfter i Norge kunne klart pallen i Nsm, snakker kun om vektklassene.
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Fasiten
« #13979 : 18. oktober 2011, 22:48 »
Det har egentlig ingen betydning, men det var noen som påsto at det ikke var mulig for landslagsløftere i styrkeløft å nå pallen i Showliften med øvelsestrening i forkant, og jeg synes det hørtes usansynlig ut. Som Egil sier, det tar tid for mange. Men når man i utgangspunktet er sterkere enn de beste i vektklassene, så bør det absolutt være mulig å nå pallen

neida, jg bare skreiv d iogmed at du skreiv opp hva du hadde hatt i press over hodet og slikt.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!