Skrevet av Emne: Fasiten  (Lest 2959192 ganger)

Utlogget OD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 123
  • Honnør: 582
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 123

  • Sponset av Proteinfabrikken og Kappi
Sv: Fasiten
« #14190 : 29. november 2011, 14:08 »
Var ikke klar over at du har fått konstatert skjevt bekken?


Meistarar koma og fara en godsøgnin mun aldrei deyja

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Fasiten
« #14191 : 29. november 2011, 14:33 »
Skjevheter er noe alle sliter med her og der. Jeg er helt klar over at de vil bli forsterket med en dobbling av
kroppsvekt og ting ikke blir like lett som da man var 70 kg.
Når man ikke klarer å gå en rolig spasertur rundt Ladestien er det grunn til bekymring spør du meg.
Det er jo bare lett gåing på grusdekke med noen få bakker på noen få meter, ellers er det jo bare flatt.
Dette er noe man bør klare å gå i rolig tempo uten pauser. For det kan være lurt å tenke på helsa til senere
i livet også. Det er for seint å begynne med kondistrim når tegnene/symptomene har kommet. Da er det bedre å trene litt kardio hele tiden å dermed forhåpentligvis forlenge løftekarrieren noen år til og kansje klare ennda flere kg. Husk hjertet og karsystemet trenger trim det også og det trenes kun ved kondisjonstrening.
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #14192 : 29. november 2011, 14:35 »
Var ikke klar over at du har fått konstatert skjevt bekken?
Jeg har ikke vært til lege og fått det undersøkt sånn sett, men det er jo denne muskulære ubalansen som over år har blitt slik at bekkenet har blitt vridd. Det er derfor jeg har vanskelig med utrettingen i markløft. Hvis jeg står rett opp og ned så står jeg egentlig i Hitler-hilsen-stiiling. Altså når beina er strake (knærne låst ut) så går overkroppen forover. Hvis jeg har overkroppen rett så er beina bøyde (knærne ikke låst ut). Hvis jeg skal ha beina strake og ryggen rett (perpendikulært med bakken) så må jeg bruke veldig mye muskelkraft. Så for å rette ut i mark må jeg enten ha en veldig lett vekt eller så må jeg gjøre øvelsen så eksplosivt at jeg smeller på plass. Når jeg går så prøver jeg å slappe av i musklene og da blir ikke holdningen så bra at de små musklene faktisk klarer å slappe av. Og når de blir sliten så må jeg bruke de store musklene på å kompensere og da bryter helvette løs.

Treningsprogrammet jeg trener nå, med lette strake markløft (jeg har gjort 5x225 kg i strake markløft, men for noen måneder siden var bare f.eks. 5x115 ganske tungt), markløft fra bukk (der jeg får fokusert på å få bekkenet fram) og markløft fra heng (der jeg får fokusert på det samme) samt lett markløft der jeg også kan tenke mer teknikk enn å bare få opp vekta, har gjort at jeg føler ting begynner å skje. Jeg har dager der jeg føler meg bedre enn på flere år mtp. å uanstrengt stå oppreist. Ja, fordi problemet er ikke bare å gå ; det er å stå. Jeg kan ikke stå rett opp og ned mer enn 2 minutter før jeg må sette meg. Da spiller det liten rolle om jeg står i ro eller om jeg går. Jeg kan bare ikke så rett opp og ned. Hvis bekkenet blir satt i riktig posisjon kan jeg også stå rett opp og ned og bare stå og hvile uten å bruke så mye krefter. Og da kan jeg også gå normalt foruten den ekstra tyngden det er å veie mye ; men det er altså ikke vekta i seg selv som er problemet selv om hvis jeg hadde veid 50 kg mindre så hadde ujevnheten og skjevheten i bekkenet hatt mindre å si.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Fasiten
« #14193 : 29. november 2011, 18:34 »
Ser dette kjent ut Wink

Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Fasiten
« #14194 : 29. november 2011, 19:39 »
Nei, tror ikke jeg har hatt 3 så tunge supersett før. Har vel 250 over 220 som best fra før, men er usikker. Jeg var uansett veldig redusert. Dette er første knebøyøkt siden RM i februar som har vært litt tung, nesten. Jeg skulle likt å hatt programmet på 270 over 240 med samme reps. Det er der jeg mener nivået mitt ligger nå, men jeg blir holdt igjen av kiloene på programmet. Og ikke minst om jeg må gjennomføre kondisjonsøkter som tapper muskulaturen for power. The strongest of the strong, Vassily Alexeev, gikk nok ikke så mye han heller hehe Smiley

Sitat
Brukte vel 30-40 minutter på å føle meg noenlunde menneske igjen etter bøyen.

Sikkert derfor programmet er satt så lavt Einar Grin






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Mads Robin

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 69
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 69

Sv: Fasiten
« #14195 : 29. november 2011, 21:23 »
Vassily Alexeev, gikk nok ikke så mye han heller hehe Smiley
Der tror jeg nok du tar feil. Smiley
Et sitat fra Jim Moser som nylig skrev om han i tråd om Alexeev's død:
Sitat fra: Jim Moser
Unlike today's USA lifters Alexeev often used methods that put him ahead of his competition.

He walked through waist high water for over an hour, lifting his legs out of the water on each step to develop work capacity.


He would snatch throw a 220 lb. barbell for 100 reps backwards over his head as a warm up to his Olympic lifting workouts.


He trained in solitude.


He trained in his backyard.


There were times he would train with a barbell in the water as well, diving under and emerging seconds later with the barbell ripped through the water into a power clean.

Utstyrsfritt:
Knebøy: 180kgx1
Benkpress: 135kgx1
Markløft: 210kgx1
Frontpress: 90kgx3

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Fasiten
« #14196 : 29. november 2011, 21:43 »
Som om du klarer 4*4 i romaskin Gille.  Ta deg ei bolle! Smiley
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #14197 : 29. november 2011, 22:23 »
Tirsdag 29.november 2011

Vindusviskeren
15 Repetisjoner
8 Repetisjoner

Benkpress - med stopp, bredt grep
5 x 20kg
5 x 60kg
5 x 60kg
3 x 90kg
7 x 115kg
6 x 130kg
5 x 150kg (Super sett 1)
4 x 160kg (Super sett 2)
4 x 160kg (Super sett 3)
4 x 160kg (Super sett 4)

Benkpress - skråbenk (incline), med stopp
6 x 100kg
5 x 110kg (Super sett 1)
4 x 120kg (Super sett 2)
3 x 120kg (Super sett 3)
2 x 120kg (Super sett 4)

Pullovers med stang
8 x 30kg
8 x 30kg
8 x 30kg
8 x 30kg

Dips
5 Repetisjoner
5 Repetisjoner
5 Repetisjoner

FINITO

Formen var ikke helt på G i dag, heller, men jeg er sånn passe fornøyd allikevel. Skulle ha 3 sett som var 4x160 kg i benk over 4x120 kg i skråbenk. Jeg klarte kun det første som jeg var så heldig å få på film hehe. På sett to så gjorde jeg bare 3 rep på skråbenken og på sett tre så klarte jeg å feile på rep 4. Jeg var så langt oppe at jeg øynet håp om å få hektet stangen opp på ene siden og så jekke den opp den andre, men istedet for dette så ropte jeg etter hjelp. Første gang jeg har feilet på år og dag. Grunnen er ene og alene måten jeg benker på for tiden som er utrolig krevende. "Tar" utrolig godt og hele meg blir pumpet. Og pumpen går ikke ned. Etter failuren så tok jeg bare 2 reps på skråbenken. Var sliten da, ja. Noterer, til tross for den hårfine bommen på fjerde reps på sistesettet, fire reps her fordi det var så nærme at det ikke er noe å snakke om Wink Dips ble også tungt som følge av benken, men det overraskende var at jeg klarte å gjøre noe på sistesettet som gjorde at akkurat dét ble lett Smiley

I dag trente jeg sammen med et hyggelig nytt bekjentskap ; Areli Moe. Ei nydelig jente som trener skikkelig og brenner for skikkelig trening. Hun er Nidarø Styrkeløftklubbs første kvinnelige medlem og kommer til å hjelpe både treningssenterets og klubbens kvinnelige andel til å gå opp. Fantastisk bra å bli kjent med flotte jenter som har så mye i hodet som denne jenta. Stolt av å ha fått henne inn i klubben.

I morgen blir det litt gøy da jeg skal på doble på 257,5 kg i bøy. Ser fram til det.

Takk og god natt.

Video:
http://www.youtube.com/watch?v=4CiElycitU4#noexternalembed
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #14198 : 29. november 2011, 22:29 »
Der tror jeg nok du tar feil. Smiley
Et sitat fra Jim Moser som nylig skrev om han i tråd om Alexeev's død:
Du har sannsynligvis rett Smiley

Som om du klarer 4*4 i romaskin Gille.  Ta deg ei bolle! Smiley
Er det greit at jeg spiser kveldsmaten istedet? Hvorfor skulle jeg ikke klare 4x4 i romaskin?
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Fasiten
« #14199 : 29. november 2011, 23:01 »

Hvorfor skulle jeg ikke klare 4x4 i romaskin?

Du hadde fått så pump og syre i ryggstrekkerne at du måtte tappes etterpå Cheesy
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Fasiten
« #14200 : 29. november 2011, 23:17 »
Hvorfor skulle jeg ikke klare 4x4 i romaskin?


 d er tyngre ennn å gå hehe

Utlogget Lili

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 514
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 514

Sv: Fasiten
« #14201 : 30. november 2011, 00:28 »
I dag trente jeg sammen med et hyggelig nytt bekjentskap ; Areli Moe. Ei nydelig jente som trener skikkelig og brenner for skikkelig trening. Hun er Nidarø Styrkeløftklubbs første kvinnelige medlem og kommer til å hjelpe både treningssenterets og klubbens kvinnelige andel til å gå opp. Fantastisk bra å bli kjent med flotte jenter som har så mye i hodet som denne jenta. Stolt av å ha fått henne inn i klubben.

Grin
You aint squat if you can't squat Wink

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=113817.30

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Fasiten
« #14202 : 30. november 2011, 00:41 »
I dag trente jeg sammen med et hyggelig nytt bekjentskap ; Areli Moe. Ei nydelig jente som trener skikkelig og brenner for skikkelig trening. Hun er Nidarø Styrkeløftklubbs første kvinnelige medlem og kommer til å hjelpe både treningssenterets og klubbens kvinnelige andel til å gå opp. Fantastisk bra å bli kjent med flotte jenter som har så mye i hodet som denne jenta. Stolt av å ha fått henne inn i klubben.
Wiiwawawa!! Congrats, Gille Grin

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #14203 : 30. november 2011, 00:58 »
Wiiwawawa!! Congrats, Gille Grin
Cheesy Takk for det Smiley Først etter at jeg inviterte henne så la jeg merke til at du hadde flørtet litt med henne også Wink Veldig viktig å få den første jenta til å ta steget inn i Nidarø fordi da blir det så mye enklere å få nr. 2, 3 og 4. Vi kommer en hel gjeng på julestevnet til KK!
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Fasiten
« #14204 : 30. november 2011, 01:09 »
Cheesy Takk for det Smiley Først etter at jeg inviterte henne så la jeg merke til at du hadde flørtet litt med henne også Wink Veldig viktig å få den første jenta til å ta steget inn i Nidarø fordi da blir det så mye enklere å få nr. 2, 3 og 4. Vi kommer en hel gjeng på julestevnet til KK!
Whaaaat? Er det Lili vi snakker om? Aiaiai, its a fight >Cheesy Vi har jo en deal om at hun skal ta turen til KK over jul, så vi får se Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!