Skrevet av Emne: Fasiten  (Lest 2959079 ganger)

Utlogget Bloatron

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 63
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 63

Sv: Fasiten
« #14385 : 31. januar 2012, 21:37 »
Skjønner godt du vil forsvare tjukken. Det er jo selveste FASITEN. Man kan bli urolig når kanskje selveste fastien har feil eller har driti i feil hage Smiley  Men troooor du taper denne... Huh

Og skal du begynne å dra inn strognman og doping i denne "dybde" diskusjonen, så er du helt på jordet.

Men uansett for å svare, så skammer jeg meg ikke. Selv om jeg er NSM så lever jeg ett annet liv enn bare strongman. Jeg har 8-4 jobb, dame og 3 unger. Jeg går faktisk trapper før knebøy økt, jeg pusser opp hus til familien før en knebøy økt(hvilken som helst økt), jeg står opp om natta når lille jenta mi trenger drikke eller har hatt mareritt selv om jeg skal trene dagen derpå, jeg er å ser på fotball og handball kamper til ungene selv om jeg skal trene samme dag, jeg går tur med hunden min på treningsdager osv osv..

Dette er det jeg mener er forskjell på meg og Gille, og nevnte at han trente som en toppidretts utøver, men svak i alt. Han trener som en topp idrettsmann. Satser mer el mindre alt på styrkeløft. Og setter ofte ting jeg har nevnt over her til side for treningen sin. Noe som er helt ok, men da skulle han vært hakke kvassere innen power mener no jeg! Hadde jeg hatt muligheten/samvittigheten til det samme hadde jeg vært NSM for lenge siden, det er jeg sikker på Smiley

For å gjennta, så skammer jeg meg ikke...

PS: Jeg har 340kg RAW i bøy, men den kommer aldri til å bli godkjennt av "fasiten" før jeg er nede på selsbakk trenings senter, løfter med rett stang, rette skiver, rette sko, rette sokker, spis meksikansk gryte, sakt noen salmer til styrkeløft guden og har de rette folka rundt for å si at det er ok. Hørt det før..

Så sonn egentlig, har jeg ikke mere enn 280kg som jeg tok på KK67 for 6-7år siden... Jeg skammer meg Sad Men uansett så har jeg alltid det at jeg trener IKKE som en toppidrettsutøver. Jeg gjøre bare det beste jeg kan ut ifra den tiden jeg til overs...



http://www.youtube.com/watch?v=GCtQmwJ1WAY#noexternalembed&feature=channel_page

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Fasiten
« #14386 : 31. januar 2012, 22:09 »
Den der bøyen var jo overhodet ikke dyp? om den i det hele tatt var paralell??

Et eksempel på at en vektløfter er GODT under godkjent dypde, se de første 8 sekundene, hvis du sier at hofteleddet ikke er under kneleddet her så gir jeg opp Wink

http://www.youtube.com/watch?v=1sA-lEbrgak#noexternalembed&feature=related



EDIT: jo jeg har forlengst forstått det med godkjent dybde Wink men du kan ikke bruke teori mot virkelighet, da du tydelig ser at vektløfteren går dypere enn en styrkeløfter noen gang vil gå, uansett om knærne vandrer.

Jeg var vel styrkeløfter i mine yngre dager da man var ung og sprek. (Eller jeg har stillt i noen styrkeløftkonkurranser for å være mere nøyaktig). Her er bøyen min fra trening uten utstyr. Med utstyr var jeg nok litt grunnere da drakten og bindene var så stramme at de forhindret meg å gå så dypt som jeg gjorde raw.
Med min fysikk var det ikke mulig å komme dypere i bøyen. Så veldig mye dypere enn min bøy vil jeg ikke si den løfteren du sikter til er.

http://www.youtube.com/watch?v=G_3TCY-4kTg#noexternalembed
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #14387 : 31. januar 2012, 22:54 »
Tirsdag 31.januar 2012

Knebøy
5 x 20kg
 5 x 20kg
 5 x 60kg
 5 x 60kg
 3 x 100kg
 3 x 140kg
 5 x 180kg
 4 x 215kg
 3 x 240kg
 2 x 252.5kg
 1 x 270kg

Markløft - klassisk uten belte
3 x 140kg
 6 x 170kg
 5 x 200kg 
 4 x 220kg
 3 x 230kg
 2 x 245kg

Markløft - strakmark
6 x 120kg
 6 x 120kg
 6 x 120kg

Rygg - foroverbøyd stangroing
8 x 120kg
 8 x 120kg
 8 x 120kg

FINITO

Usedvanlig følelse i bøy i dag. Syntes vektene var tung på ryggen. Det er sjelden jeg føler. Styrken var der ikke helt heller, men kjente da jeg var på 270 at jeg måtte bremse vektene veldig fordi jeg var redd for den lille strekkskaden jeg har fått i lysken. Den slår til av og til. Det kan være bare en rep og så går det bra på alle andre reps og sett. I dag var jeg mere vár på den fordi jeg fikk føling på den ganske lett når jeg prøvde å rette opp overkroppen. På 270 så kom jeg litt frampå i forhold til hva jeg ønsket, men det var bare naturlig pga. skaden. Hadde gjort 290 like lett hadde jeg vært skadefri noe jeg håper å være om 25 dager Smiley

Markløften var veldig bra i dag. Desverre kom det dårligste settet på det siste settet som ble tatt opp. Jeg kom veldig frampå på siste rep men klarte å ta meg godt inn igjen likevel så det er jeg fornøyd med. Marken er bedre uke for uke så dette lover bra for min del.

Ellers var det en veldig avslappende trening dette. Ganske tunge vekter, men mye heller det enn lette vekter og mange reps. Slike treninger som dette er treninger jeg liker og gleder meg over. Det er nå det begynner å bli artig. Gleder meg skikkelig til mandag. Da blir det 2x270 over 2x240 i supersett. Essz.

Takk.

Video:
http://www.youtube.com/watch?v=rHoCyNhGJzY#noexternalembed
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget storkman

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 535
  • Honnør: 212
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 535

Sv: Fasiten
« #14388 : 31. januar 2012, 23:48 »
Med min fysikk var det ikke mulig å komme dypere i bøyen. Så veldig mye dypere enn min bøy vil jeg ikke si den løfteren du sikter til er.

http://www.youtube.com/watch?v=G_3TCY-4kTg#noexternalembed

Du er vel unntaket Bob Paar Wink
6. plass, Norges Sterkeste -90kg 2014
7. plass, Norges Sterkeste -90kg 2015
15. plass, Verdens Sterkeste -90kg 2015

Logg: Storkman - Loggbok

Instagram: steffenryg

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Fasiten
« #14389 : 31. januar 2012, 23:52 »
Du er vel unntaket Bob Paar Wink

hehe

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Sv: Fasiten
« #14390 : 01. februar 2012, 12:29 »
Det sa mor di i går kveld også Wink


Er du 15 år eller? Trodde du var voksen?

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Fasiten
« #14391 : 01. februar 2012, 12:51 »
Er du 15 år eller? Trodde du var voksen?

Jeg tror jeg begynner å bli voksen(?). Jeg spiser middag hver dag. Jeg har regningene mine på autogiro. Jeg tar telefoner til skatteetaten. Jeg har en kasse med julepynt. Jeg tar tran. Jeg blir 31år om xantall måneder, og lurer på om det kvalifiserer som “gammel nok til å kalle seg voksen”?. Jeg håper det. Voksen er det beste Wink


Utlogget Bloatron

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 63
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 63

Sv: Fasiten
« #14392 : 01. februar 2012, 13:12 »
Jeg tror jeg begynner å bli voksen(?). Jeg spiser middag hver dag. Jeg har regningene mine på autogiro. Jeg tar telefoner til skatteetaten. Jeg har en kasse med julepynt. Jeg tar tran. Jeg blir 31år om xantall måneder, og lurer på om det kvalifiserer som “gammel nok til å kalle seg voksen”?. Jeg håper det. Voksen er det beste Wink



I posten der du kritiserer styrken til Einar sier du at han trener nærmest optimalt (som en toppidrettsutøver).

Er det da genene/talentet hans du synes det er noe galt med? Er det ikke beundringsverdig i seg selv å presse kroppens ytelse til det ytterste, uten å ta noen snarveier?


Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Fasiten
« #14393 : 01. februar 2012, 15:33 »
styrkeløftere, er det sunt å ha en fett % over 40?Smiley Dette stilles ikke som frekt, jg er nyskjerrig på hva dere mener:) Dere vet jo at dette kan lett føre til hjerte og karsykdomer osv

Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: Fasiten
« #14394 : 01. februar 2012, 15:35 »
styrkeløftere, er det sunt å ha en fett % over 40?Smiley Dette stilles ikke som frekt, jg er nyskjerrig på hva dere mener:)
Jeg tror ikke det er sunt i seg selv å ha for mye fett på kroppen Smiley Men nå har ikke alle styrkeløftere den fett% heller da Smiley

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Fasiten
« #14395 : 01. februar 2012, 15:42 »
Jeg tror ikke det er sunt i seg selv å ha for mye fett på kroppen Smiley Men nå har ikke alle styrkeløftere den fett% heller da Smiley
Riktig det, men disse lekebåddibilderne mener å tro at fett % er veldig høy på alle som driver med styrkeløft fordi noen på TF sier det.
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Fasiten
« #14396 : 01. februar 2012, 15:42 »
Jeg tror ikke det er sunt i seg selv å ha for mye fett på kroppen Smiley Men nå har ikke alle styrkeløftere den fett% heller da Smiley

nei det vet jg. Ikke ikke rettet mot ALLE styrkeløftere:) Men det virker litt som om noen av de som snakker om sunn idrett osv glemmer kanskje den størrste faren av de alle, any way jg er enig med doping ikke hører hjemme i dette men det er ikke mitt poeng:)

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Fasiten
« #14397 : 01. februar 2012, 15:46 »
Riktig det, men disse lekebåddibilderne mener å tro at fett % er veldig høy på alle som driver med styrkeløft fordi noen på TF sier det.

gå å øv litt på dybde i bøy du:)

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: Fasiten
« #14398 : 01. februar 2012, 15:48 »
Hvis du sikter til Einar, glemmer du en vesentlig ting. Magen hans er ikke fett. Det er motoren i knebøyen han, og vi kaller den derfor en muskel. Anslår dermed fettprosenten til 12% Grin

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Fasiten
« #14399 : 01. februar 2012, 15:51 »
Hvis du sikter til Einar, glemmer du en vesentlig ting. Magen hans er ikke fett. Det er motoren i knebøyen han, og vi kaller den derfor en muskel. Anslår dermed fettprosenten til 12% Grin

hehe øye som ser det. For meg så han er nok litt høyere %fett ev hva jg ville følrt mg kombertabl med, men jeg sikter litt mer generelt.  hehe. Må jo være greit å bruke kroppen til mer enn 3 ting hehe

jeg er bare nyskjerrig hva hva dere styreløftere mener om dette:)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!