Skrevet av Emne: Fasiten  (Lest 2955001 ganger)

Utlogget Carl P.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 659
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 659

  • Nidarø SK.
Sv: Fasiten
« #14460 : 02. februar 2012, 17:24 »
Bra innlegg av min venn Espen! Jeg skjønner godt at han ble provosert av min opprinnelige slengkommentar, men jeg står også på den. Jeg burde imidlertid ha formulert den annerledes, hvis jeg ikke hadde ønsket å høyne temperaturen her, og sagt at dommerne i konkurransen ikke fulgte sine egne regler. For i følge reglene som var så var ikke det som ble vist på filmen tilfredstillende. Og så lenge det får passere så er det jo rett og slett smart av utøveren å ikke endre på noe som fungerer. Så der ble dissingen nesten snudd til en slags honnør til utøveren men kritikk av dommerne Smiley

Når det kommer til død over kroppsbygging og strongman så er det riktig ; jeg kan ikke si jeg ønsker folk død. Det er aktivitetene, slik de er organisert nå, som jeg skulle sett fjernet fra jordens overflate. Jeg må også innrømme at en mørk liten del av meg hadde syntes det hadde vært "litt artig" om en eller annen kjent profil innen et av disse miljøene hadde dødd pga. livsstilen og at det hadde kommet fram, i media, at personen var full av ulike stoffer anabole steroider og ulike narkotiske stoffer. Det kunne gitt en liten "aha"-opplevelse for alle de som er naive ift. dette. Samtidig så er jeg dobbeltmoralistisk og jeg klarer å skille person fra maskin og maskin fra det jeg ønsker død over. Jeg vet hvilken glede det er å gjøre det bra selv om man er en maskin. For inni maskinen vet jeg at det er et menneske med menneskelige følelser. Derfor har jeg også pleid å sende mine hjerteligste gratulasjoner til f.eks. Arild Haugen når han har gjort noe bra eller jeg kunne gitt han oppmerksomhet som jeg vet vil glede et menneske. Derfor har jeg også, ikke BARE fordi du er min venn, sendt sms'er eller ringt, under sending av stevner på TV hvor jeg har formidlet inntrykk og følelser over din opptreden. Jeg har grått av glede for hva du har oppnådd fordi jeg har sett og jeg vet hvor mye det har betydd for deg. Jeg ble rett og slett rørt da jeg så deg vinne NSM selv om det var flere måneder etter at seieren kom.

Når det kommer til kritikk den ene veien og manglende kritikk den andre veien mtp. løft styrkeløft innen idretten styrkeløft og showsporten strongman eller aktiviteten kroppsbygging så synes jeg det er veldig naturlig at det er en skjevhet her. Knebøy, benkpress og markløft er jo en del av idretten styrkeløft. Og det er et sett med regler som definerer hva disse øvelsene er. Mange sier at IPF eller NSF eller whatever ikke har enerett på disse øvelsene, men det er nå engang slik at det er dette forbundet som står for standard-definisjonen. Det å kritisere dét blir som å kritisere at Norsk Ordbok ikke har enerett på definisjonene de bruker på ord. Noe må vi godta er standard og når det kommer til de tre nevnte øvelser så er definisjonene til IPF allment akseptert.

Hvis man da, som strongman eller kroppsbygger, ser godkjente styrkeløft-løft så er det jo ingen grunn til å kritisere dem. Det er jo teoretisk feil. Når derimot en strongman eller kroppsbygger benytter seg av terminologien knebøy, benkpress eller markløft om løft som ligner så er det klart at styrkeløftere føler behov for å kritisere. Det er sannsynligvis ikke tilsiktet fra de andre grenene, men det oppfattes litt krenkende at løft vi streber etter å løfte mest mulig i gjort på korrekt måte, at den prestasjonen som ligger i dette, blir så til de grader dempet annerkjent fordi andre utøvere enten vha. doping eller utførelse av løftet gjør like mye eller mye mer og får de kiloene styrkeløfterne løfter til å virke som noe alle kan gjøre.  Det ble en ufattelig lang setning, men jeg lar den stå. Det samme er min, og mange andres, kritikk av utstyret i styrkeløft også. Folk forstår ikke at staven i friidrett kan sammenlignes med drakt og bind i styrkeløft. De ser, og skjønner, staven som bøyes og skyter utøveren opp i været og forbi den stangen de skal få kroppen sin over men de forstår ikke at bekledningen til en vanlig styrkeløfter er så trang og med et så stivt materiale at det hjelper de, sammen med knebindene, å løfte 100 kg mer enn det de egentlig klarer å løfte på "egen hånd".

Hanne Haugland løfter på folkemunne 220 kg i knebøy. I realiteten løftet hun kanskje 90 kg. Daniel Stisen har pers på 370 kg i knebøy (jf. Treningsforum-magasinet). Med doping, knebind og halvt ned. I realiteten, med doping, har han kanskje 270 kg. Uten doping kanskje 220 kg. Samme som Hanne Haugland. Som egentlig bare har 90 kg.

Det eneste vi egentlig vil er at en spade skal kalles en spade. Hadde journalisten som skrev at Hanne Haugland gjorde 220 kg i kneknekk og Daniel Stisen hadde sagt at han med knebind og doping gjorde 370 kg i halvbøy så hadde alt vært okei. Bare ikke kall de tingene knebøy. Og ikke utelat virkemidlene slik som doping.

På et treningsforum så vet de fleste hvilke løft som blir gjort med doping og hvilke løft som ikke blir gjort med doping. Likevel så finnes det ingen regel for hvor mye man "tjener" på dopingbruk. Mange er derfor ganske naive i forhold til virkningen og bagatelliserer dermed virkningen og sammenligner løft fra dopere med rene utøvere uten å tenke så mye over det. Dette skjer både bevisst og ubevisst. Og det er også irriterende. De som ikke vet at Johann Mühlegg ble tatt i doping anser han sikkert som en legende og mener at hvis han ikke hadde gitt seg så tidlig så hadde Bjørn Dæhlie vært en helt ordinær skiløper. Mühlegg ville vunnet alt.

Så alt jeg vil er at dopingen forsvinner og at en spade blir kalt for en spade. Da vil strongman og kroppsbygging få større AKSEPT (kanskje ikke større oppmerksomhet, selv om jeg er en av få som nå ikke reiser for å betale for å se strongman, men som hadde gjort dette om det var en dopingfri idrett) og de utøverne som fortjener det få den respekt og annerkjennelse som de fortjener. Samtidig vil styrkeløfternes løft nok en gang framstå som umenneskelige, Carl Petter vil slutte å tro at han kan gjøre 300 kg i mark i løpet av neste år og hvis vi blir en olympisk sport så vil styrkeløft få mye større mediadekning i årene som kommer.

No time for tapping!


Liker at jeg er nevnt i det fine innlegget her!  Tro kan man gjøre i kirka Gille! Wink  predikanten fra sørlandet VET Wink
"For å styrke hjernen, må man først styrke musklene". - Montaigne

kontinuitet---kontinuitet---kontinuitet!

Stevneperser RAW

Bøy: 232,5kg
BP:  182,5kg
ML:   285kg

Totalt 700kg...

logg med video+bilder:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=106040.msg1602780;topicseen#new

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Fasiten
« #14461 : 02. februar 2012, 17:52 »
Sier ikke nsf at man bare "må" ha vært rein 12 månder før kontrakt/lisens og 12 månder etterpå? det står vel svart på hvitt hos de selv? eller tar jg feil...? mener å ha lest dette

Utlogget Suppemann

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 414
  • Honnør: 327
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 414

Sv: Fasiten
« #14462 : 02. februar 2012, 18:28 »
Og det med helseproblemer. Jeg tar ingen sjanser slik jeg ser det.  Du kaller det fornektelse og at jeg lager mine egne teorier, men jeg mener at du har ikke peiling og at jeg er langt på den sikre siden.
Når jeg har lagt opp om sannsynligvis 5-10 år så kommer jeg til å gå ned i vekt. Hvis jeg skulle få alvorlige helseproblemer før den tid så tror jeg at jeg er den første personen på planeten som med min livsførsel har fått slike problemer pga. ene og alene stor vekt uavhengig av kroppskomposisjon.
Takk.

Nå skal ikke jeg si noe om din helsemessige fatning. Men jeg syntes du har en veldig stor mage i forhold til mange andre styrkeløftere og strongmen med mye flesk på kroppen, og dette tyder på mye visceralt fett. Er det noe man vet så er det at visceralt fett ikke er sunt.

Sitat
Central obesity is associated with a statistically higher risk of heart disease, hypertension, insulin resistance, and Diabetes Mellitus Type 2 (see below). Belly fat is a symptom of metabolic syndrome, and is an indicator used in the diagnosis of that disorder.

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Fasiten
« #14463 : 02. februar 2012, 18:31 »
Har jo vært litt prat om doping i et par doper-logger her, men det blir jo bare slettet med en gang man kommer noe så det er jo ikke noe gøy.. Tongue Er så dårlig at den som har loggen bare kan slette alle innlegg brått.

Trodde du alltid hadde hatt det slik?
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #14464 : 02. februar 2012, 21:29 »
Torsdag 02.februar 2012

Benkpress - med stopp, bredt grep
5 x 60kg
5 x 60kg
3 x 90kg
5 x 120kg
4 x 142.5kg
3 x 155kg
2 x 165kg
1 x 175kg


Markløft - fra kloss
3 x 120kg
3 x 160kg
6 x 190kg
5 x 230kg
2 x 250kg av 4 fullførte reps
Grepet fikk for mye juling her. Det glipper når stanga kræsjer med bukkene for hver rep. Tok på reimer her.
2 x 265kg
2 x 280kg
Og reimer fungerte. Har slitt LENGE i bukkmark, men fikk publikum her og presterte meget bra

Markløft - bredt grep, med reimer
3 x 180kg
3 x 180kg
3 x 180kg

Skuldre - stående press
6 x 70kg
5 x 80kg
5 x 80kg
4 x 85kg
4 x 85kg

FINITO

En flott økt i dag. Hadde ikke den kjempespruten i benk i dag, men dette er grunnet den store mengden i går samt at jeg ikke hadde bøy først. Bøy før, helst tung bøy, benken er meget bra for benk har jeg funnet ut. Tok litt tid før jeg ble varm i dag men bestemte meg likevel for at jeg skulle prøve å få stor treningseffekt fra økten. Og det tror jeg man får ved å senke vektene sakte. Det gjorde jeg også. Jeg skulle ha en singel på 175 kg og aldri før har jeg senket så mye vekt så sakte og hadde så lang stopp som jeg hadde. Det var rene kunstverket. Lett å løfte opp også, helt til et stickingpoint der hvor teknikken kom litt ut av bane. Regner med dette var en ganske dårlig benkdag egentlig, men likevel så har jeg nok minst 15 kg mer inne med normal nedsenkingshastighet. Det lover bra når toppformen kommer om tre uker...

I bukkmarken har jeg slitt veldig i det siste. Prestasjonen har gått nedover og nedover. Pussig ettersom markformkurven har pekt oppover. Blir helt ødelagt inni hendene av mye mark og begynte derfor med reimer etter 250 i dag. Et smart valg. Jeg hadde ikke trodd jeg skulle gå for, eller klare, 2x280 i mark fra kloss i dag, men jeg fikk litt publikum og dro meget bra 2x280. Endelig et lite lyspunkt!

Rykkmarken var lett og flott. Frontpressen var meget lett. Herlig!

Takk!

Video av benken:
http://www.youtube.com/watch?v=WFX6Bz6vxSc#noexternalembed
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Roy Holte

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 348
  • Honnør: 406
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 348

  • I`ll see you when Ragnarok begins.....
Sv: Fasiten
« #14465 : 03. februar 2012, 01:32 »
Einar du kan ikke slenge ut påstander om ting og tang når du ikke har bevis! Det blir helt feil Einar og folk kan faktisk saksøke deg for dette om de vil. Dette er også lovbrudd Einar. Jeg trodde du var større enn dette....... Cry


3xNSM 2000-2001-2002
2xIPF World Champion Benchpress
IPF European Champion Benchpress
IPF Nordic Benchpress Overall Champion
5x Norweigian Benchpress Champion

EX-IPF World Benchpress record holder-125kg Powerlift with 326kg
EX-IPF World Bencpress record holder-125kg-singellift with 327kg

EX-Strongman
EX-Powerlifter
EX-Benchpresser

www.strongmanroyholte-webshop.no
www.strongmanroyholte.no


Give them nothing...but take from them everything!

I`ll be back........I`ll raise again!and again...and again...my spirit they never get!

May GOD have mercy upon my enemies
......because I won`t!

Utlogget Roy Holte

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 348
  • Honnør: 406
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 348

  • I`ll see you when Ragnarok begins.....
Sv: Fasiten
« #14466 : 03. februar 2012, 01:33 »
Sier ikke nsf at man bare "må" ha vært rein 12 månder før kontrakt/lisens og 12 månder etterpå? det står vel svart på hvitt hos de selv? eller tar jg feil...? mener å ha lest dette

Jo for å være medlem ja, men hvis du skal på landslaget eller representere Norge int. ja selv på ER cup så må du taes ut/vurderes etter uttaksreglene. De står i org.boka om du er int?!


3xNSM 2000-2001-2002
2xIPF World Champion Benchpress
IPF European Champion Benchpress
IPF Nordic Benchpress Overall Champion
5x Norweigian Benchpress Champion

EX-IPF World Benchpress record holder-125kg Powerlift with 326kg
EX-IPF World Bencpress record holder-125kg-singellift with 327kg

EX-Strongman
EX-Powerlifter
EX-Benchpresser

www.strongmanroyholte-webshop.no
www.strongmanroyholte.no


Give them nothing...but take from them everything!

I`ll be back........I`ll raise again!and again...and again...my spirit they never get!

May GOD have mercy upon my enemies
......because I won`t!

Utlogget Roy Holte

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 348
  • Honnør: 406
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 348

  • I`ll see you when Ragnarok begins.....
Sv: Fasiten
« #14467 : 03. februar 2012, 01:40 »
Jo for å være medlem ja, men hvis du skal på landslaget eller representere Norge int. ja selv på ER cup så må du taes ut/vurderes etter uttaksreglene. De står i org.boka om du er int?!

8.6 Kriterier for uttak til landslag, regionslag og representasjonslag i styrkeløft og benkpress
8.6.1 Generelle kriterier
NSF har en visjon; Vi løfter sammen og skaper rene vinnere. Alle landslag og representasjonslag i NSF skal bestå av utøvere som kan vise til tydelige antidopingholdninger og atferd. Det er viktig at alle utøvere som tas ut på landslag i NSF er bevisst sin rolle som gode forbilder for våre yngre medlemmer. De som skal representere NSF internasjonalt må kunne være gode ambassadører for idretten der mottoet Sterk, blid og dopingfri er vist gjennom tydelige standpunkt og handling. Våre landslag og representasjonslag skal representere glede, fellesskap, helse og ærlighet"
De holdninger som representeres gjennom utmeldte utøvere og løftere som har deltatt i styrkebasert konkurranse utenfor NIF (uten etablert antidopingreglement og oppfølging av regelverk), uten samtidig å være medlemmer av NIF, er ikke ønskelige på landslagene eller representasjonslagene. Utøvere med atferd som ikke er forenelig med antidopingstandpunktet til idretten anses ikke som gode forbilder for resten av medlemsmassen og er derfor ikke aktuelle for landslagene.
Kun utøvere som kan vise til atferd som er forenelig med endret holdning der den generelle medlemsmassen vil sitte med samme oppfatning av utøveren som et godt forbilde vil dispensasjon fra det overstående kunne gis. Det å være en rollemodell med tydelige antidopingholdninger i ord og atferd vil være førende for unntak av de generelle kriteriene.


3xNSM 2000-2001-2002
2xIPF World Champion Benchpress
IPF European Champion Benchpress
IPF Nordic Benchpress Overall Champion
5x Norweigian Benchpress Champion

EX-IPF World Benchpress record holder-125kg Powerlift with 326kg
EX-IPF World Bencpress record holder-125kg-singellift with 327kg

EX-Strongman
EX-Powerlifter
EX-Benchpresser

www.strongmanroyholte-webshop.no
www.strongmanroyholte.no


Give them nothing...but take from them everything!

I`ll be back........I`ll raise again!and again...and again...my spirit they never get!

May GOD have mercy upon my enemies
......because I won`t!

Utlogget BøyBenkMark

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 92
  • Honnør: 116
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 92

Sv: Fasiten
« #14468 : 03. februar 2012, 08:40 »
Jøss, kan man bli saksøkt for å påstå (eller rettere sagt påpeke) at noen tar 'halvbøy' eller 'trekvartbøy'? Forresten, det er jo egentlig helt på sin plass. I styrke-miljøet er det jo ganske ydmykende/nedverdigende å være kjent for å være den som alltid tar halvbøy...

Nei, jeg synes heller vi skulle saksøke de som skriver knebøy (som er 'IPF copyright') når de i realiteten tar 'halvbøy. Det er jo ingen som skriver at de tar markløft - når de tar mark fra kloss?

Jeg kan ikke skjønne at det er så vanskelig å bare ta knebøyen på IPF-måten, så slipper man alt dette - og i tillegg så 'slipper' man jo å ha så mye vekter på stanga....

(Til opplysning for de mindre oppvakte - jeg er klar over at Roy Holte refererer til noe annet enn (halv)bøy-en til BØS)

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Sv: Fasiten
« #14469 : 03. februar 2012, 09:33 »
Synes det blir tullete å si at IPF sin versjon av knebøy er def av knebøy. Knebøy er kanskje den mest utbrette treningsøvelsen. Den er en meget effektiv øvelse og folk bryr seg ikke om den utøves som IPF setter krav om. Synes og tror i all hovedsak at dyp knebøy er meste effektiv, men det er vel ikke bevist at det er bedre enn "halv bøy". Synes dere blir så katagoriske. Det er bare det ene som gjelder og dere (mange i alle fall) er villig til å drepe for det. Loggen heter Fasiten, men det fins ingen fasit og det er det som gjøre det hele så spennende  Wink

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Fasiten
« #14470 : 03. februar 2012, 10:35 »
Synes det blir tullete å si at IPF sin versjon av knebøy er def av knebøy. Knebøy er kanskje den mest utbrette treningsøvelsen. Den er en meget effektiv øvelse og folk bryr seg ikke om den utøves som IPF setter krav om. Synes og tror i all hovedsak at dyp knebøy er meste effektiv, men det er vel ikke bevist at det er bedre enn "halv bøy". Synes dere blir så katagoriske. Det er bare det ene som gjelder og dere (mange i alle fall) er villig til å drepe for det. Loggen heter Fasiten, men det fins ingen fasit og det er det som gjøre det hele så spennende  Wink

Hvis man ikke skal ha en felles standard. Hvor skal man da sette grensen for hva man kan kalle knebøy? Der jeg trener har vi en som går rundt og forteller alle at han tar 270kg i godkjent knebøy. Dette er med ca 15 grader fleksjon i kneleddet. Uten en mal for hva vi kan kalle godkjent vil det jo være umulig å sammenligne prestasjoner. Han har jo en bøy i knærne, men er det knebøy av den grunn? Og hvis det ikke er det, hvordan kan du si at det ikke er det hvis du ikke tar utgangspunkt i en felles referanseramme for hva knebøy er?
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Fasiten
« #14471 : 03. februar 2012, 10:38 »
Angående Eric Heiden kjenner jeg en gammel landslagsløper på det norske skøytelandslaget som konkurrerte mot Eric Heiden. Han hevder helt seriøst at Heiden tok tusen (1000) sammenhengende repetisjoner på 200kg i knebøy. 
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget OD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 123
  • Honnør: 582
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 123

  • Sponset av Proteinfabrikken og Kappi
Sv: Fasiten
« #14472 : 03. februar 2012, 11:08 »
Synes det blir tullete at IAAF sin definisjon av 100 meter sprint skal være gjeldende, løping er jo det mest utbredte treningsmetoden i verden, jeg foreslå 100 yards skal gjelde og jeg insistere på at den tiden som blir målt der skal sidestilles tider målt på 100 meter i IAAF Smiley
Knebøy er knebøy ala IPF som kommer fra amerikanske AAU som i sin tid beskrev knebøy som "deep kne bend" at IPF siden har skrevet en sånn og sånn definasjon er jo naturlig for å ha noe og dømme etter Smiley Se på WSM hvilken dybde var det i prøvde og stille inn utøverene etter og hvilken høyde skal marken dras fra? Jo IPF, rart det der Smiley


Meistarar koma og fara en godsøgnin mun aldrei deyja

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Sv: Fasiten
« #14473 : 03. februar 2012, 11:54 »
Er HELT enig i at resulater i knebøy må være IPF-dybde, ellers må du si hvilken dybde de har brukt. Både på trening og konkurranse. Ellers så blir det bare tull. Jeg tenker hva som er treningsøvelsen knebøy. Mange trener bare til 90 gr. Og mener det er knebøy, men de kan ikke sammenligne res med den som har løftet dyp bøy.

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #14474 : 03. februar 2012, 13:15 »
Mange trener bare til 90 gr. Og mener det er knebøy, men de kan ikke sammenligne res med den som har løftet dyp bøy.
De MENER ja, men de tar altså feil. Selv når de blir fortalt at det de gjør kalles halvbøy så fortsetter de å kalle det knebøy. Hvorfor? Stolthet. Poenget her er jo at du sier at det ikke finnes noen Fasit. Og ja, det gjør det. Det er en fasit på hva knebøy er og hvor dypt man skal gå på den øvelsen. Det er en fasit på hva vektløfting er også selv om mange journalister mener at gympumpere driver med vektløfting. Det gjør de selvsagt ikke, de løfter vekter men driver ikke med vektløfting. Ordet vektløfting er suverent og henspiller på en idrett. Ordet knebøy er også suverent. Det henspiller ikke til å bøye knærne, det henspiller til delgrenen i idretten styrkeløft.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!