Skrevet av Emne: Fasiten  (Lest 2954649 ganger)

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Fasiten
« #14535 : 12. februar 2012, 22:01 »
Han har man bøyd beina så er man blitt kalvbeint. Har du bøyd armen er det nok bare noe du tror. Mest sannsynlig er den brukket.
Ja, det er defor man ikke kaller øvelsen kalvbeint bøy kanskje?
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #14536 : 12. februar 2012, 23:28 »
http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=2010

Er RAW på full fremmarsj? I motsetning til hva en ganske mange aktive IPF-løftere sier synes jeg det blir mer og mer snakk om RAW-løfting. Hvorfor er det blitt slik? Var det benkskjorta som fikk begret til å renne over?
Ja. RAW er på full fremmarsj. Jeg har spådd denne utviklingen for lenge siden, men jeg begynner å tro at utviklingen går hurtigere enn jeg spådde.

Grunnen til at det har blitt slik er all motstanden mot utstyret som har ligget latent, ikke bare i gamle løftere, ikke bare i publikum men også i nåværende løftere. Utstyret har blitt bedre og bedre og latterligheten av å se 60% ryke ut på dedikerte benkpress-stevner har fått folk til å reagere. I USA har det jo lenge tatt helt av og der fikk man for noen år tilbake et nytt forbund som kalles 100% RAW Powerlifting. De har gjort mye. Og ikke minst så fikk man Raw Unity Meet hvor alle fra alle forbund kunne konkurrere (like mye anti-utstyr som anti-masseforbund). Her i Norge så ser jeg på meg selv som en liten bidragsyter og en liten foregangsmann. Jeg har alltid ytret min motstand mot utstyret, første gang på banketten under VM i Veilje 2003 da jeg satt og argumenterte for utstyrsfri løfting mot et helt landslag, landslagsledelse og dommerstand. Ellers har jeg diskutert og argumentert heftig både på styrkeloft.no og gjennom Fasiten som veldig mange i miljøet leser. Prøvde å få gjort noe innad i min forrige klubb også, men der var det ikke mulig å gjøre noe så jeg sluttet og lagde en egen klubb der rekrutteringen til utstyrsfri styrkeløft har prioritet. Var selv en av de første, på relativt godt nivå, som la utstyret på hylla for å i praksis bokstavelig talt løfte for utstyrsfri styrkeløft. På samme tid begynte virkelig Bård Arve Havneraas i Bergen SK og høres i miljøet igjen. Han var en av de som ikke ville at skjorten skulle innføres i Norge den gang dette skjedde 1.januar 2004. Egentlig var det jo flertall mot skjorten i mange år i Norge, men alle som var i mot ble overbevist om at det å følge IPF var det eneste riktige. Selv om de i prinsippet var imot. Bård kom med forslag om utstyrsfri løfting på tinget og har år etter år argumentert mot utstyret på styrkeloft.no.

Etter at stjernemarkeringen i protokollen kom så ble det lettere for folk å stille uten utstyr og det har vist seg at flere da har stilt uten. Naturlig nok. Entusiasmen og opposisjonen har da også blitt sterkere fordi når man gir noen fingeren så vil man gjerne ha hånden osv. Det ga håp i en meget frusterende situasjon for mange. Jeg sammenligner det å være pro-raw i et utstyrsdominert styrt IPF som å være neger i Sør-Afrika for 30 år siden. Eller kvinne i Norge for 100 år siden.

Foruten arbeidet lagt ned i USA så har det internasjonalt kommet forslag fra østblokkland om å ta bort utstyret, moderere utstyret osv. Det meste har blitt avvist, men ettersom flere og flere land har begynt å innføre nasjonale mesterskap i utstyrsfri løfting og USA har hatt kraftig interesse for løfteformen, så har IPF følt seg nødt til å høre på folket. Dermed definerte de hva utstyrsfritt var og plutselig kom Sverige på banen med Classic World Cup. VM i utstyrsfri løfting, bare ikke med offisiell VM-tittel. Og siden VM nå skal arrangeres så har IPF kommet med standardrekorder fordi på dette store uoffisielle VM kan rekorder settes. Ettersom Norge skal følge IPF så må vi også følge etter der og da er vi snart i boks.

Når det kommer offisielle norgesrekorder for klassisk styrkeløft vil det gi en boost av en annen verden. Og da blir det også NM (naturlig nok, men det er ikke sikkert det skjer før det blir EM og VM). Og da kommer, eller helt sikkert i motsatt, ulogisk, rekkefølge VM og EM i klassisk styrkeløft. Når dette skjer og en nybegynner får valget mellom å kjøpe utstyr til flere tusen kroner som forsterker blodtrykket, gir kjøttsår og krever mye øving for å kunne gjøre bevegelser man tror man mestrer, så vil nok en nybegynner velge å løfte slik han har pleid å gjøre. Og da vil styrkeløft med utstyr, slik vi kjenner det i dag, dø ut.

Litt rotete og kanskje ikke helt kronologisk korrekt, men har fått ned endel tanker om emnet.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Walgermo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 040
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 040

Sv: Fasiten
« #14537 : 13. februar 2012, 08:58 »
Ja. RAW er på full fremmarsj. Jeg har spådd denne utviklingen for lenge siden, men jeg begynner å tro at utviklingen går hurtigere enn jeg spådde.

Grunnen til at det har blitt slik er all motstanden mot utstyret som har ligget latent, ikke bare i gamle løftere, ikke bare i publikum men også i nåværende løftere. Utstyret har blitt bedre og bedre og latterligheten av å se 60% ryke ut på dedikerte benkpress-stevner har fått folk til å reagere. I USA har det jo lenge tatt helt av og der fikk man for noen år tilbake et nytt forbund som kalles 100% RAW Powerlifting. De har gjort mye. Og ikke minst så fikk man Raw Unity Meet hvor alle fra alle forbund kunne konkurrere (like mye anti-utstyr som anti-masseforbund). Her i Norge så ser jeg på meg selv som en liten bidragsyter og en liten foregangsmann. Jeg har alltid ytret min motstand mot utstyret, første gang på banketten under VM i Veilje 2003 da jeg satt og argumenterte for utstyrsfri løfting mot et helt landslag, landslagsledelse og dommerstand. Ellers har jeg diskutert og argumentert heftig både på styrkeloft.no og gjennom Fasiten som veldig mange i miljøet leser. Prøvde å få gjort noe innad i min forrige klubb også, men der var det ikke mulig å gjøre noe så jeg sluttet og lagde en egen klubb der rekrutteringen til utstyrsfri styrkeløft har prioritet. Var selv en av de første, på relativt godt nivå, som la utstyret på hylla for å i praksis bokstavelig talt løfte for utstyrsfri styrkeløft. På samme tid begynte virkelig Bård Arve Havneraas i Bergen SK og høres i miljøet igjen. Han var en av de som ikke ville at skjorten skulle innføres i Norge den gang dette skjedde 1.januar 2004. Egentlig var det jo flertall mot skjorten i mange år i Norge, men alle som var i mot ble overbevist om at det å følge IPF var det eneste riktige. Selv om de i prinsippet var imot. Bård kom med forslag om utstyrsfri løfting på tinget og har år etter år argumentert mot utstyret på styrkeloft.no.

Etter at stjernemarkeringen i protokollen kom så ble det lettere for folk å stille uten utstyr og det har vist seg at flere da har stilt uten. Naturlig nok. Entusiasmen og opposisjonen har da også blitt sterkere fordi når man gir noen fingeren så vil man gjerne ha hånden osv. Det ga håp i en meget frusterende situasjon for mange. Jeg sammenligner det å være pro-raw i et utstyrsdominert styrt IPF som å være neger i Sør-Afrika for 30 år siden. Eller kvinne i Norge for 100 år siden.

Foruten arbeidet lagt ned i USA så har det internasjonalt kommet forslag fra østblokkland om å ta bort utstyret, moderere utstyret osv. Det meste har blitt avvist, men ettersom flere og flere land har begynt å innføre nasjonale mesterskap i utstyrsfri løfting og USA har hatt kraftig interesse for løfteformen, så har IPF følt seg nødt til å høre på folket. Dermed definerte de hva utstyrsfritt var og plutselig kom Sverige på banen med Classic World Cup. VM i utstyrsfri løfting, bare ikke med offisiell VM-tittel. Og siden VM nå skal arrangeres så har IPF kommet med standardrekorder fordi på dette store uoffisielle VM kan rekorder settes. Ettersom Norge skal følge IPF så må vi også følge etter der og da er vi snart i boks.

Når det kommer offisielle norgesrekorder for klassisk styrkeløft vil det gi en boost av en annen verden. Og da blir det også NM (naturlig nok, men det er ikke sikkert det skjer før det blir EM og VM). Og da kommer, eller helt sikkert i motsatt, ulogisk, rekkefølge VM og EM i klassisk styrkeløft. Når dette skjer og en nybegynner får valget mellom å kjøpe utstyr til flere tusen kroner som forsterker blodtrykket, gir kjøttsår og krever mye øving for å kunne gjøre bevegelser man tror man mestrer, så vil nok en nybegynner velge å løfte slik han har pleid å gjøre. Og da vil styrkeløft med utstyr, slik vi kjenner det i dag, dø ut.

Litt rotete og kanskje ikke helt kronologisk korrekt, men har fått ned endel tanker om emnet.
Tallene sier vell seg selv her.

2010   
Vanlig 1464
Utstyrsfritt 347 (23%)

2011
Vanlig 1529
Utstyrsfritt 470 (30%)

2012
Vanlig 170
Utstyrsfritt 68 (40% så langt i år)
Stevne:
372.5-260-330
Raw:
275-205-287,5


Landslagsløfter i Styrkeløft
____________________________________________________________________________

YouTube | Sjøholt AtletklubbLogg

Utlogget Mads Robin

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 69
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 69

Sv: Fasiten
« #14538 : 13. februar 2012, 14:05 »
Ja. RAW er på full fremmarsj.....
Tror absolutt du har rett i dette.

Komiske er når en forsøker å forklare dette med utstyr for folk utenfor styrkeløft verden, og når de endelig forstår så spør de "Ja ok, men hvor mye løfter de uten utstyr da?"

Jeg er en fersking og har bare deltatt i 1 stevne selv, men i dette deltok jeg uten utstyr. Jeg var dog den eneste som deltok uten utstyr, og dette er jo litt kjedelig da en kan jo knapt konkurrere mot de som løfter i utstyr.  Således elsker jeg julestevnene på klubben min hvor vi har til tradisjon å løfte utstyrsfritt.

Så jeg både tror og håper at det går retningen som du sier.
Utstyrsfritt:
Knebøy: 180kgx1
Benkpress: 135kgx1
Markløft: 210kgx1
Frontpress: 90kgx3

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Sv: Fasiten
« #14539 : 13. februar 2012, 14:38 »
Ja. RAW er på full fremmarsj. Jeg har spådd denne utviklingen for lenge siden, men jeg begynner å tro at utviklingen går hurtigere enn jeg spådde.

Grunnen til at det har blitt slik er all motstanden mot utstyret som har ligget latent, ikke bare i gamle løftere, ikke bare i publikum men også i nåværende løftere. Utstyret har blitt bedre og bedre og latterligheten av å se 60% ryke ut på dedikerte benkpress-stevner har fått folk til å reagere. I USA har det jo lenge tatt helt av og der fikk man for noen år tilbake et nytt forbund som kalles 100% RAW Powerlifting. De har gjort mye. Og ikke minst så fikk man Raw Unity Meet hvor alle fra alle forbund kunne konkurrere (like mye anti-utstyr som anti-masseforbund). Her i Norge så ser jeg på meg selv som en liten bidragsyter og en liten foregangsmann. Jeg har alltid ytret min motstand mot utstyret, første gang på banketten under VM i Veilje 2003 da jeg satt og argumenterte for utstyrsfri løfting mot et helt landslag, landslagsledelse og dommerstand. Ellers har jeg diskutert og argumentert heftig både på styrkeloft.no og gjennom Fasiten som veldig mange i miljøet leser. Prøvde å få gjort noe innad i min forrige klubb også, men der var det ikke mulig å gjøre noe så jeg sluttet og lagde en egen klubb der rekrutteringen til utstyrsfri styrkeløft har prioritet. Var selv en av de første, på relativt godt nivå, som la utstyret på hylla for å i praksis bokstavelig talt løfte for utstyrsfri styrkeløft. På samme tid begynte virkelig Bård Arve Havneraas i Bergen SK og høres i miljøet igjen. Han var en av de som ikke ville at skjorten skulle innføres i Norge den gang dette skjedde 1.januar 2004. Egentlig var det jo flertall mot skjorten i mange år i Norge, men alle som var i mot ble overbevist om at det å følge IPF var det eneste riktige. Selv om de i prinsippet var imot. Bård kom med forslag om utstyrsfri løfting på tinget og har år etter år argumentert mot utstyret på styrkeloft.no.

Etter at stjernemarkeringen i protokollen kom så ble det lettere for folk å stille uten utstyr og det har vist seg at flere da har stilt uten. Naturlig nok. Entusiasmen og opposisjonen har da også blitt sterkere fordi når man gir noen fingeren så vil man gjerne ha hånden osv. Det ga håp i en meget frusterende situasjon for mange. Jeg sammenligner det å være pro-raw i et utstyrsdominert styrt IPF som å være neger i Sør-Afrika for 30 år siden. Eller kvinne i Norge for 100 år siden.

Foruten arbeidet lagt ned i USA så har det internasjonalt kommet forslag fra østblokkland om å ta bort utstyret, moderere utstyret osv. Det meste har blitt avvist, men ettersom flere og flere land har begynt å innføre nasjonale mesterskap i utstyrsfri løfting og USA har hatt kraftig interesse for løfteformen, så har IPF følt seg nødt til å høre på folket. Dermed definerte de hva utstyrsfritt var og plutselig kom Sverige på banen med Classic World Cup. VM i utstyrsfri løfting, bare ikke med offisiell VM-tittel. Og siden VM nå skal arrangeres så har IPF kommet med standardrekorder fordi på dette store uoffisielle VM kan rekorder settes. Ettersom Norge skal følge IPF så må vi også følge etter der og da er vi snart i boks.

Når det kommer offisielle norgesrekorder for klassisk styrkeløft vil det gi en boost av en annen verden. Og da blir det også NM (naturlig nok, men det er ikke sikkert det skjer før det blir EM og VM). Og da kommer, eller helt sikkert i motsatt, ulogisk, rekkefølge VM og EM i klassisk styrkeløft. Når dette skjer og en nybegynner får valget mellom å kjøpe utstyr til flere tusen kroner som forsterker blodtrykket, gir kjøttsår og krever mye øving for å kunne gjøre bevegelser man tror man mestrer, så vil nok en nybegynner velge å løfte slik han har pleid å gjøre. Og da vil styrkeløft med utstyr, slik vi kjenner det i dag, dø ut.

Litt rotete og kanskje ikke helt kronologisk korrekt, men har fått ned endel tanker om emnet.

Det er godt vi som er interessert i utstyrsfri styrkeløft, men som ikke driver på med det har en mannen innenfor. Vi skal knekke utstyrsparasitten fra begge sidene Cheesy

Utlogget Lagavulin

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 406
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 406

Sv: Fasiten
« #14540 : 13. februar 2012, 14:49 »
Finale i logokonkurranse om hvordan logoen til Nidarø Styrkeløftklubb skal se ut. Vennligst avgi din stemme og kommentér hver enkelt logo. Spesielt om du har innspill til forbedringer etc. :
http://99designs.com/​logo-design/vote-f61ij5

#47 leder; ser at personen på logoen går dypere i bøyen enn på #44, som ligger på andre plass. Det er bra. Men tar meg den frihet å stille et par spørsmål omkring logoen. Selv om jeg trolig risikerer å bli bannlyst fra fasiten.

Bøyer ikke stangen seg litt vel mye på #47, beinstillingen er litt smal og stangen lagt høyt på ryggen? Er det en vektløfter som trener bøy på Nidarø Styrkeløftklubbs kommende logo ?
:Smiley


Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #14541 : 13. februar 2012, 15:56 »
#47 leder; ser at personen på logoen går dypere i bøyen enn på #44, som ligger på andre plass. Det er bra. Men tar meg den frihet å stille et par spørsmål omkring logoen. Selv om jeg trolig risikerer å bli bannlyst fra fasiten.

Bøyer ikke stangen seg litt vel mye på #47, beinstillingen er litt smal og stangen lagt høyt på ryggen? Er det en vektløfter som trener bøy på Nidarø Styrkeløftklubbs kommende logo ?
:Smiley
Skal mye til for å bli bannlyst fra Fasiten, men det er en liten fornærmelse at du bruker liten f Smiley

Stangen bøyer seg vel mye på #47, beinstillingen er litt smal og stangen litt høy på ryggen. Enig. Beinstillingen var egentlig smalere og stangen høyere. Det har jeg fått endret på denne logoen. 

Ellers er det ingen vektløfter, nei, men skivene som er på er 100 kgs-skiver. Ikke reglementært, på lik linje med den manglende bekledningen, men når man går fort ned i bøy med 620 kg så blir det en liten bøy på stangen.

Dine bemerkninger er hva jeg skulle ønske alle som la inn sin mening hadde skrevet. Alle logoer kan justeres, jeg trenger bare å vite hvordan hver enkelt ville justert hver enkelt for at den hadde fortjent 5 stjerner. Det jeg synes er litt artig er at en person kommenterte at det bildet som viser to logoer, at der var logoen for liten. Størrelsen på logoen endres selvsagt slik man selv vil og den med to logoer er egentlig bare en logoen som leder samt en variasjon (som ligner veldig mye på den som er nr. 2) så all logikk tilsier at DEN, som nå ligger nesten nederst, skulle vært på topp. Det frykter jeg gjelder f.eks. #41 også egentlig var min personlige favoritt. Logoen blir vist som liten. Den ble egentlig vist enda mindre, men jeg ba designeren blåse den opp enda mer. Desverre ble den ikke like stor som de andre og jeg tror den fortsatt blir litt glemt.

Jeg lurer på om en blanding mellom #47 og #44 vil være det beste? Jeg synes ansiktet til #47 er litt ape-mutant.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Lagavulin

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 406
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 406

Sv: Fasiten
« #14542 : 13. februar 2012, 17:57 »
Jeg lurer på om en blanding mellom #47 og #44 vil være det beste?

Jeg ga høyest score til #44.
Men det er en ting jeg ville endret. Dybden. La ham sitte litt dypere enn hva man må på konkuranse, så folk skjønner at i Nidarø Styrkeløftklubb tar man skikkelig bøy.

Dette er en logo dere trolig skal leve lenge med, ikke la det se ut som en vektløfter med gummiskiver Smiley

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #14543 : 13. februar 2012, 21:01 »
Mandag 13. februar 2012

Nakkebøy
5 x 20kg
 5 x 20kg
 3 x 60kg
 3 x 100kg
 3 x 130kg
 5 x 150kg
 5 x 165kg
 5 x 180kg
 5 x 190kg
 4 x 202.5kg
 4 x 215kg
 2 x 230kg
 2 x 230kg

Benkpress - med stopp, bredt grep
5 x 60kg
 5 x 60kg
 6 x 100kg
 5 x 120kg
 5 x 120kg
 5 x 130kg
 5 x 130kg
 4 x 140kg
 4 x 150kg
 3 x 155kg
 3 x 155kg

Markløft - strakmark
5 x 140kg 
 3 x 160kg
 3 x 160kg

Skuldre - rotator med hantler
15 x 10kg hver hånd
 15 x 10kg
 15 x 10kg

FINITO

Fin økt i dag. Første og siste nakkebøy-økt. Litt stiv her og der og noen muskelknuter som irriterer, men tror jeg er ganske sterk nå og kunne økt bra på denne bøyvarianten om jeg hadde hatt den oftere. Noe jeg skulle likt å ha ; den beste sideøvelsen til lavstangbøy er nakkebøy Smiley

Benken var veldig bra. Konkurransestopp på alle reps. Herlig utførelse og lett. På onsdag braker det løs. Da er det bare tunge sett. Og mange av dem. Klarer jeg alt i begynnelsen samt 3x175, 2x180 og 1x190 overbevisende på slutten så har jeg håp om 200 på RM.

Ellers tøyde jeg litt. Har blitt mykere i piriformis og det er meget bra!

Takk!
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #14544 : 15. februar 2012, 20:39 »
Onsdag 15. februar 2012

Knebøy

5 x 20kg
5 x 20kg
3 x 60kg
3 x 100kg
3 x 140kg
4 x 160kg
4 x 180kg
4 x 190kg
3 x 215kg
3 x 230kg
2 x 240kg
2 x 252.5kg
2 x 252.5kg


Benkpress - med stopp, bredt grep

5 x 20kg
5 x 20kg
3 x 60kg
3 x 90kg
2 x 110kg
5 x 130kg
5 x 150kg
4 x 155kg
3 x 165kg
3 x 175kg
Mitt beste benksett ever. Selvsagt klarte han som filmet å fucke opp slik at det ikke ble filmet.
2 x 180kg
1 x 190kg


Markløft - klassisk uten belte

3 x 130kg
3 x 170kg
3 x 170kg
3 x 180kg
3 x 180kg
3 x 195kg
3 x 195kg
2 x 210kg
2 x 210kg
2 x 225kg
2 x 225kg

Triceps - nedpress

6 x 70kg
6 x 80kg
6 x 90kg

FINITO

En veldig bra økt. Piriformis har blitt bedre. Muskleknuter og slitne ben har blitt bedre restituert. Jeg har begynt på kreatin igjen og strekken var ikke så veldig til bekymring i dag. Bøyen gikk rett og slett bra.

Benken begynte kanonbra. Alt var lett. Alt var bra. Alt var med gode stopper. Selv også 3x175 som er mitt beste sett i benk noensinne. På dobbel på 180 bommet jeg litt på banen på andre reppen og fikk slite litt for den, men det gikk veldig bra. Første repen var kanon. På 190 så gjorde jeg også en feil på banen. Ble derfor tungt ved sticking punktet mitt, men ble veldig lett på toppen.

Slitsomt med 10 sett i markløft, men jeg fullførte alle.

Avsluttet med hele 6 reps på 90 kg i nedpress.

Takk.

Video:
http://www.youtube.com/watch?v=hHAngnmcBQM#noexternalembed
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Maevar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 676
  • Honnør: 598
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 676

Sv: Fasiten
« #14545 : 17. februar 2012, 22:43 »
Burde du ikke kjøre litt lengre stopper i benk? Den stoppen på 190kg's løftet var en smule slurvete vil nå jeg påstå. Stangen ligger vel aldri helt i ro. Jeg mener, det er vel det beste da du må ha full stopp på stevne?

Uansett, lykke til! Satser på at 200 går denne gangen!

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #14546 : 17. februar 2012, 22:46 »
Fredag 17.februar 2012

Knebøy - nakke med stopp

5 x 20kg
 5 x 20kg
 4 x 60kg
 3 x 100kg
 5 x 140kg
 5 x 155kg
 4 x 170kg
 3 x 180kg
 3 x 180kg

Benkpress - med stopp, medium grep

5 x 60kg
 5 x 60kg
 8 x 100kg 
 5 x 120kg 
 5 x 120kg 
 5 x 130kg 
 5 x 130kg 
 3 x 140kg
 3 x 150kg
 3 x 150kg

Markløft - strakmark

4 x 150kg 
 4 x 150kg
 4 x 150kg

Skuldre - stående press

3 x 60kg
 4 x 80kg
 3 x 90kg
 3 x 90kg
 2 x 92.5kg
 2 x 92.5kg

Rygg - foroverbøyd stangroing

6 x 60kg
 6 x 60kg

FINITO

En grei økt med Calle, Bankmannen, Zellin og Benjamin Baldwin. Kun stevneuke igjen!
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #14547 : 17. februar 2012, 22:56 »
Burde du ikke kjøre litt lengre stopper i benk? Den stoppen på 190kg's løftet var en smule slurvete vil nå jeg påstå. Stangen ligger vel aldri helt i ro. Jeg mener, det er vel det beste da du må ha full stopp på stevne?

Uansett, lykke til! Satser på at 200 går denne gangen!
Ja, jeg er ikke enig. Stangen ligger i ro og stoppen er god, den. Ellers takk.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Maevar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 676
  • Honnør: 598
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 676

Sv: Fasiten
« #14548 : 17. februar 2012, 23:11 »
Ja, jeg er ikke enig. Stangen ligger i ro og stoppen er god, den. Ellers takk.

Stoppen starter når stangen ligger i ro, ikke når den treffer kroppen og begynner å synke.. Men hvis du ikke ser det så skal jeg ikke kverrulere mer.

Utlogget Dingus

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 172
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 172

Sv: Fasiten
« #14549 : 17. februar 2012, 23:14 »
Burde du ikke kjøre litt lengre stopper i benk? Den stoppen på 190kg's løftet var en smule slurvete vil nå jeg påstå. Stangen ligger vel aldri helt i ro. Jeg mener, det er vel det beste da du må ha full stopp på stevne?

Uansett, lykke til! Satser på at 200 går denne gangen!
Den ser litt tynn ut den stoppen ja. Synker den ned i kassen.
Trener litt

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!