Skrevet av Emne: Fasiten  (Lest 2958229 ganger)

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Fasiten
« #14640 : 29. februar 2012, 11:26 »
Spørsmålet er vel om en i det hele tatt skal gidde å trene som en tidligere dopet som trass det er helt middelmådig i idretten sin. Når det attpåtil er vektløfting som ikke er sammenlignbart med styrkeløft når det gjelder påkjenningen av å makse (vektløftere ligger mye høyere på vektene javnt over) så er vel valget lett. Litt greiere å holde seg til det som er testet ut og som faktisk funker, som Einar gjør. Sikker på at det blir bra vekter på stevne etter en oppkjøring Smiley






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: Fasiten
« #14641 : 29. februar 2012, 11:57 »
Ja, får hoppe oppkjøringen klaffer og vi får se 320-200-???

Edit:Håpe, ikke hoppe
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Sv: Fasiten
« #14642 : 29. februar 2012, 12:36 »
Tror mange av de finske vektløfterne er ganske inspirert av Abadjiev prinsipper. Han sammenligner menneske med rovdyr som løve og tiger. Man ser aldri en tiger kjører et 80 % løp etter byttedyret. Det er maks eller intet. Kan det være noe i dette?

Utlogget Terje Johansen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 061
  • Honnør: 235
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 061

  • Førr en kjekkas!
Sv: Fasiten
« #14643 : 29. februar 2012, 12:47 »
Det har sæ jo gjerne slik at rovdyr trener mye på lav intesistet for å trene opp jaktferdighetene, dette kalles lek og er av naturens side en måte å trene på. Rovdyr, inkl. løver leker mye, hviler mye og jakter kun når de må (stevne?)
Mål: 250-200-300

Min logg

Resultatservice

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Fasiten
« #14644 : 29. februar 2012, 12:49 »
Det har sæ jo gjerne slik at rovdyr trener mye på lav intesistet for å trene opp jaktferdighetene, dette kalles lek og er av naturens side en måte å trene på. Rovdyr, inkl. løver leker mye, hviler mye og jakter kun når de må (stevne?)

da går gille se på det som en kamp mot maten. ingen 320 i bøy eller i 200i benk,da ingen mat på 3 dager:)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #14645 : 29. februar 2012, 13:54 »
Okei, fuckers. Da skal jeg slippe siste nytt.

Da jeg for to år siden vurderte mitt treningsopplegg og innså at jeg måtte få en personlig trener så sto valget mellom to stykker. Valget falt på Trond Palmer Henningsen. Vårt samarbeid har vært bra. Jeg har helt klart fått framgang i knebøy, jeg er sikker på at jeg også har fått framgang i benk men det har bare ikke gitt seg til syne på stevne mens jeg i markløft har stått på stedet hvil. På mitt siste stevne var det ikke meningen jeg skulle være i toppform og med skadeproblematikk inn i bildet også så er det egenltig ingen bombe at det gikk slik det gikk.

Uavhengig av dette så har jeg blitt litt lei av å trene såpass mye og så hardt uten å se de tydlige resultatene at jeg etter sist stevne vurderte muligheten for en annen tilnærming i treningen. Denne gangen sto det mellom to metoder hvorav den ene faktisk var å trene tilnærmet slik jeg trente på mitt første styrkeløftprogram ; Sturlainspirert. Tidspunktet ville passet perfekt ; jeg er nedsyltet med trening og kroppen er klar for oppkjøring. Sturlas trening er jo konstant oppkjøring. Jeg tror et slikt lineært program, simpelt, intensivt og med lite volum, kunne fått meg opp på f.eks. 3x290 i bøy, 3x185-190 i benk og kanskje rundt 3x270 i mark. Med andre ord så tror jeg at jeg med veldig enkle midler skulle klart å komme i tidenes toppform på 3-4 mnd. Når jeg imidlertid hadde nådd denne toppformen så hadde jeg ikke visst hva jeg skulle gjøre. Det er dette som er det negative med denne type program. Det blir kortsiktig gevinst, men det er også det jeg trenger nå ; gevinst.

Det andre alternativet, som også var alternativet for to år siden, er å bli trent av Mike Thuscherer. Og det er dette alternativet jeg nå har valgt. Jeg har fått 2,5 side med spørsmål om meg selv, min trening, mine resultater og min livsstil. Det er virkelig inngående og virker som veldig bra opplegg. Og 18.mars får jeg da mitt første program fra Thuscherer. Her får man én uke i gangen. Treningsmetodene og programmeringen er helt annerledes enn noe jeg noengang har trent så det er både spennende og en motivasjonsboost for min del.

Hvordan dette vil virke for meg gjenstår og se. Får Aktiviteten rett eller kommer jeg nærmere mine livstidsmål? Får Kirketeig rett eller passerer jeg 300 i mark om kort tid?

Jeg vet ikke, men jeg gleder meg. Skal bare trene bort skader og trene på lykke og fromme fram til jeg får mitt første program fra Thuscherer. Og fungerer ikke dette så ser jeg ikke bort fra å innlede nytt samarbeid med Palmer. Et godt samarbeid som jeg har satt stor pris på.

Jeg kommer tilbake. Sterkere enn noensinne. Tror jeg.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Terje Johansen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 061
  • Honnør: 235
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 061

  • Førr en kjekkas!
Sv: Fasiten
« #14646 : 29. februar 2012, 14:24 »
Veldig spennende! Skal bli gøy å følge med Smiley
Mål: 250-200-300

Min logg

Resultatservice

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Sv: Fasiten
« #14647 : 29. februar 2012, 14:56 »
Spennende! Gleder meg til å se disse oppleggene. Kan du si noe om den nye treneren din?

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Fasiten
« #14648 : 29. februar 2012, 15:06 »
Spennende! Gleder meg til å se disse oppleggene. Kan du si noe om den nye treneren din?

Han er brukbar sterk Wink

http://www.youtube.com/watch?v=99YHBEIbiLY&feature=related

Gille? Er ikke dette RPE program? Børge setter opp trening til meg mye ut av dette prinsippet.. Litt fikset på seff, men det er det samme prinsippet mener jeg Smiley

Slik som dette løftet var en RPE 9(@9) og det er jo slik jeg trener på mine base øvelser Smiley

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Sv: Fasiten
« #14649 : 29. februar 2012, 15:07 »
Hvis du ikke er fornøyd med det nye opplegget, foreslår jeg dette >Cheesy : http://www.owresource.com/training/images/bulgarian.jpg

Utlogget Carl P.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 659
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 659

  • Nidarø SK.
Sv: Fasiten
« #14650 : 29. februar 2012, 15:35 »
Kult valg Einar!! Gleder meg til å følge med på dette!!  Da blir det du og han som trekker tenner som blir trent av Mike hos oss! Tongue 

Det blir en gledens fremtid!!! 
"For å styrke hjernen, må man først styrke musklene". - Montaigne

kontinuitet---kontinuitet---kontinuitet!

Stevneperser RAW

Bøy: 232,5kg
BP:  182,5kg
ML:   285kg

Totalt 700kg...

logg med video+bilder:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=106040.msg1602780;topicseen#new

Utlogget Mads Robin

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 69
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 69

Sv: Fasiten
« #14651 : 29. februar 2012, 16:25 »
Hva ligger det på i pris?

Blir spennende å følge loggen fremover :-)
Utstyrsfritt:
Knebøy: 180kgx1
Benkpress: 135kgx1
Markløft: 210kgx1
Frontpress: 90kgx3

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
Sv: Fasiten
« #14652 : 29. februar 2012, 16:36 »

Hvordan dette vil virke for meg gjenstår og se. Får Aktiviteten rett eller kommer jeg nærmere mine livstidsmål? Får Kirketeig rett eller passerer jeg 300 i mark om kort tid?


det kan bli veldig intressant å se hva du får utav Mike Thuscherer som trener. Han er uten tvil dyktig men han er ikke gud.

300 i mark vil du aldri klare å "trene" deg til.
300 i mark må du slanke deg til Grin Grin Grin
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #14653 : 29. februar 2012, 16:40 »
Spennende! Gleder meg til å se disse oppleggene. Kan du si noe om den nye treneren din?
En av de sterkeste i IPF. 27 år? Har jobbet med hundrevis av klienter i det amerikanske forsvaret og lever nå av å coache samtidig som han er blant de absolutt beste både med og uten utstyr i styrkeløft. Jeg både tror og håper også at han er livstids dopingfri.

Han er brukbar sterk Wink

Gille? Er ikke dette RPE program? Børge setter opp trening til meg mye ut av dette prinsippet.. Litt fikset på seff, men det er det samme prinsippet mener jeg Smiley

Slik som dette løftet var en RPE 9(@9) og det er jo slik jeg trener på mine base øvelser Smiley
Ja, det stemmer. Børge selger bøkene til Thuscherer og det er nok gjennom denne boka han har fått mye av kunnskapen som han bruker når han hjelper deg.

Hva ligger det på i pris?

Blir spennende å følge loggen fremover :-)
120 dollar i måneden tror jeg det var. Jeg blir sponset av Nidarø Treningssenter Wink

Ja, nå vil det kunne bli vill logging framover. Artig med mulig forandring uke til uke og hvis RPE-basert så kanskje helt andre vekter fra gang til gang også. Vet ikke hva man løfter før man faktisk har løftet.

det kan bli veldig intressant å se hva du får utav Mike Thuscherer som trener. Han er uten tvil dyktig men han er ikke gud.

300 i mark vil du aldri klare å "trene" deg til.
300 i mark må du slanke deg til Grin Grin Grin
Hehe Smiley Veldig bra. Vi får se. Jeg skal gjøre alt jeg kan for å motbevise deg. Jeg tror jeg kommer til å klare det.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Lars S.K

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 823
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 823

Sv: Fasiten
« #14654 : 29. februar 2012, 16:44 »
Detta blir spennende og følge med på :-). Du bør jo nesten få gratis program, siden du har Norges mest leste trenings dagbok ;-). Bra reklame for Mike T, hvis du får bra resultater av programmene hans.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!