Skrevet av Emne: Fasiten  (Lest 2954872 ganger)

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Sv: Fasiten
« #14715 : 08. mars 2012, 15:20 »
Synes nå Einer kunne ha svart litt mer høflig og saklig på spørsmålene. Ikke bli fornærmet av litt kritikk og uenighet.

Utlogget .:BULL:.

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 403
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 403

Sv: Fasiten
« #14716 : 08. mars 2012, 15:50 »
Det beste er vell og overlate alt dette til Einar og Mike, så får vi Fasitlesere komme med innlegg og spørsmål når han har kommet i gang med opplegget Wink

Utlogget Joda_jau

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 988
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 988

  • Mer som det ja sa dem!
Sv: Fasiten
« #14717 : 08. mars 2012, 17:26 »
Synes nå Einer kunne ha svart litt mer høflig og saklig på spørsmålene. Ikke bli fornærmet av litt kritikk og uenighet.

At Einar i det store å hele gidder å svare på utallige negative "ekspertråd" fra anonyme fjortiser uten treningsbakgrunn bør være godt nok.

"ok/dårlig i to av tre øvelser".. Vås.

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Sv: Fasiten
« #14718 : 08. mars 2012, 18:08 »
At Einar i det store å hele gidder å svare på utallige negative "ekspertråd" fra anonyme fjortiser uten treningsbakgrunn bør være godt nok.

"ok/dårlig i to av tre øvelser".. Vås.
At Einar i det store å hele gidder å svare på utallige negative "ekspertråd" fra anonyme fjortiser uten treningsbakgrunn bør være godt nok.

"ok/dårlig i to av tre øvelser".. Vås.
Alle fortjener saklighet og høflighet. Det må man kunne forlange av en voksen mann. Det er av kritikk verden går videre. Men Einar opptrer som regel på god måte her inne. Svarer på stort sett alle spm på en fin måte og holder et høyt saklighetsnivå. Men noen ganger synes jeg han tar seg nær av kritikken og svarer flåsete. Det tar seg mye bedre ut holde seg kald og rolig og gi saklige svar. Det er nå i alle fall min mening Wink  over ut herfra!

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #14719 : 08. mars 2012, 19:54 »
Så du har ikke lyst å bli så god som du kan altså i alle tre øvelsene?? Kun være middelmådig/dårlig i to øvelser, og OK i en øvelse??? Da tenker jeg på hva du løfter i forhold til hva du veier.
Ja, jeg vil bli så god som jeg kan i alle tre øvelsene. Det er nettopp derfor jeg ikke vil gå ned i vekt fordi det kan gjøre at jeg ikke kan bli så god som mulig i knebøy. Og det er knebøy som er viktigst for meg. Hva jeg løfter i forhold til hva jeg veier har jeg aldri brydd meg om og det kommer jeg aldri til å bry meg om heller. Wilks er for dverger og anorektikere. Jeg er opptatt av å løfte mest mulig i kilo. Og kun det. Det er mulig at markløften kunne blitt bedre, akkurat nå, ved å gått ned i vekt men for det første så har det lav prioritet for meg og for det andre så betyr ikke det at hvis jeg øker av å gå ned i vekt at jeg ikke skal kunne bli sterkere og løfte mer på dén måten. Ja, kanskje jeg trenger en styrke tilsvarende 340 kg for en tynning for å løfte 310 kg med min kropp, men da må jeg få den styrken da. Det er jo folk som gjør 400 kg i øvelsen. 

Sitat
Kan vel likså godt bare slutte med benk og mark da. Og hvis Mike som jeg spurte om, sier du bør gå ned i vekt. For kroppen din jobber mot deg i mark. Så driter du i det? Siden den kommer uansett i siste rekk!
Hvorfor skulle jeg slutte med benk? Jeg har vurdert å slutte med markløft. Det skal jeg innrømme. Jeg har trent hardt og mye uten å følt at det har vært hverken bedring eller håp. Jeg skylder imidlertid ikke på kroppen pga. dette fordi, som sagt, selv om det skulle være riktig at kroppens proporsjoner ikke er optimale så betyr ikke det at man skal stagnere eller bli svakere. Når man trener riktig så skal man, hvis man ikke har nådd sitt potensiale, kunne bli sterkere. Jeg tror jeg har trent feil, at trening i mark tirsdag og torsdag i mengdetreningen har vært et feilskudd, og jeg tror at Tuscherer har en annen tilnærming som kan gjøre at jeg blir sterkere.

Sitat
Og hvis du skulle drite i det. Hva er da vitsen med hjelp fra han ? Da vil jo det ikke ha noe for seg å få hjelp av noen egentlig. Kan jo egentlig bare kjøre ditt eget løp framover! Det store spørsmålet mitt er egentlig. Kommer du til å gjøre det Mike ber deg om. Uansett hva det måtte være ?
Vitsen med hjelp fra Mike er å bli sterkere fordi jeg tror jeg kan bli mye sterkere enn jeg er. Legg merke til at jeg ikke skriver "løfte mer". Jeg skriver sterkere. Selv om jeg hadde visst at jeg hadde økt 30 kg i markløft ved å gå ned 30 kg i vekt så hadde jeg ikke ønsket å gjøre det. Jeg vil bli sterkere ikke nødvendigvis løfte mer for alt i verden. Jeg vil optimalisere teknikk, men jeg vil ikke bruke drakter. Jeg vil trene så hardt som fornuftig er, men jeg vil ikke gå ned i vekt og ofre knebøyvekter, for å tjene vekter i markløft.

Jeg kommer nok til å gjøre det Mike ber meg om uansett hva det skulle være når det kommer til trening av vekter. Jeg kommer ikke til å ta i mot tips om å løpe, spille fotball, prøve fastediett, lowcarb eller gi 10% av lønnen min til Statskirken for å sikre et liv i himmelen.

Synes nå Einer kunne ha svart litt mer høflig og saklig på spørsmålene. Ikke bli fornærmet av litt kritikk og uenighet.
Jeg svarer som regel både høflig og saklig på de fleste spørsmål, men når man ser på spørsmålet til Dingus så ser man lett at det er spekulativt. Og når det kommer til hvordan jeg svarer så bryr jeg meg ikke om hvordan folk mener jeg burde svare. Det gjelder også oppførsel i ulike settinger. Er det noe jeg hater så er det alle de uskrevne reglene som gjelder overalt. Jeg vil bare være meg selv og unngå all kunstighet. Jeg blir heller ikke fornærmet av litt kritikk og uenighet, men det spørs veldig på hvordan ting blir framlagt og hva intensjonen er. Noen ganger er et knyttneveslag bedre enn å svare saklig. Og ja, det tar seg kanskje ikke så bra ut å være seg selv, alltid, men det bryr jeg meg altså lite om. Hadde jeg brydd meg om å ta meg bra ut hadde jeg drevet kroppsbygging, skiftet dialekt til riksmål og aldri gått i treningsklær som jeg alltid gjør.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Staggere

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 829
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 829

Sv: Fasiten
« #14720 : 08. mars 2012, 20:37 »

Jeg kommer nok til å gjøre det Mike ber meg om uansett hva det skulle være når det kommer til trening av vekter. Jeg kommer ikke til å ta i mot tips om å løpe, spille fotball, prøve fastediett, lowcarb eller gi 10% av lønnen min til Statskirken for å sikre et liv i himmelen.
Jeg svarer som regel både høflig og saklig på de fleste spørsmål, men når man ser på spørsmålet til Dingus så ser man lett at det er spekulativt. Og når det kommer til hvordan jeg svarer så bryr jeg meg ikke om hvordan folk mener jeg burde svare. Det gjelder også oppførsel i ulike settinger. Er det noe jeg hater så er det alle de uskrevne reglene som gjelder overalt. Jeg vil bare være meg selv og unngå all kunstighet. Jeg blir heller ikke fornærmet av litt kritikk og uenighet, men det spørs veldig på hvordan ting blir framlagt og hva intensjonen er. Noen ganger er et knyttneveslag bedre enn å svare saklig. Og ja, det tar seg kanskje ikke så bra ut å være seg selv, alltid, men det bryr jeg meg altså lite om. Hadde jeg brydd meg om å ta meg bra ut hadde jeg drevet kroppsbygging, skiftet dialekt til riksmål og aldri gått i treningsklær som jeg alltid gjør.

Det er akkurat det du skriver her som gjør Fasiten til Fasiten. Du er ikke som den "normale" mannen i gata, men en fargeklatt for oss her på Treningsforum.

Ikke vil jeg si du var spesielt usaklig i kommentarene heller, skal ikke langt bort fra loggen her før det florerer med usakligheter på TF. Ingen galskap, ingen Fasit.
Smil med det smilet du har.

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Sv: Fasiten
« #14721 : 08. mars 2012, 20:40 »
Er ikke enig i deg i alt du sier, men ser ikke noen grunn til å lage debatt ut av det. Men jeg ser den med hvordan spørmålene blir stilt i forhold til hvordan du svarer. Spekulative spørsmål må regn med "frekke" svar tilbake. Men over til noe annet, når begynner du med nytrenerens programmer? Jeg gleder meg stort! Kan du si litt om treningsfilosofien hans?

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Fasiten
« #14722 : 08. mars 2012, 20:49 »
Er ikke enig i deg i alt du sier, men ser ikke noen grunn til å lage debatt ut av det. Men jeg ser den med hvordan spørmålene blir stilt i forhold til hvordan du svarer. Spekulative spørsmål må regn med "frekke" svar tilbake. Men over til noe annet, når begynner du med nytrenerens programmer? Jeg gleder meg stort! Kan du si litt om treningsfilosofien hans?


SHut up and read - Mike T byr på mye god lesing her. Ingen store hemmeligheter.
http://www.reactivetrainingsystems.com/articles
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: Fasiten
« #14723 : 08. mars 2012, 20:55 »
Er ikke enig i deg i alt du sier, men ser ikke noen grunn til å lage debatt ut av det. Men jeg ser den med hvordan spørmålene blir stilt i forhold til hvordan du svarer. Spekulative spørsmål må regn med "frekke" svar tilbake. Men over til noe annet, når begynner du med nytrenerens programmer? Jeg gleder meg stort! Kan du si litt om treningsfilosofien hans?

Han har jo strengt tatt allerede skrevet når han starter det nye programmet.

Hva Mike T sine prinsipper angår, så er det vel bedre å ta en titt på hjemmesiden hans istedet for at Einar som ikke en gang har begynt programmet skal begynne å ramse opp Mike Tuscherer sin treningsfilosofi?

Evt google Mike Turscherer/rts.

Mener ikke å være frekk, men er vel opplagt at teorien rundt programmet allerede ligger ute på nett og at det er poengløst at Einar skal drive å skrive alt på nytt igjen.

Edit:  Ser at Ivrig Pingle kom meg i forkjøpet her.
There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Fasiten
« #14724 : 08. mars 2012, 21:35 »
Tuchscherer er et navn av tysk herkomst. Det består av Tuch (det tyske ordet som er beslektet med med det norske "duk") og Scherer (som er det tyske ordet som er beslektet med det norske "skjærer"). Det er en gammel yrkesbetegnelse, som så mange andre tyske etternavn. Det betyr ikke direkte dukskjærer, men det betyr en person som arbeidet med å lage forskjellige varer lagd av tøy.

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Sv: Fasiten
« #14725 : 08. mars 2012, 21:57 »
Han har jo strengt tatt allerede skrevet når han starter det nye programmet.

Hva Mike T sine prinsipper angår, så er det vel bedre å ta en titt på hjemmesiden hans istedet for at Einar som ikke en gang har begynt programmet skal begynne å ramse opp Mike Tuscherer sin treningsfilosofi?

Evt google Mike Turscherer/rts.

Mener ikke å være frekk, men er vel opplagt at teorien rundt programmet allerede ligger ute på nett og at det er poengløst at Einar skal drive å skrive alt på nytt igjen.

Edit:  Ser at Ivrig Pingle kom meg i forkjøpet her.

Får ikke med meg alt som blir skrevet, men det gjør vel ikke noe at en god ting blir gjentatt ;o) Kan jo finne alt på nettet, men nå vil jeg bruke Einar som kilde i stede for å lete på nettet. Blir jo nesten som en elev som spør læreren om noe, men blir bedt om å søke det opp på nettet.

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Fasiten
« #14726 : 08. mars 2012, 23:30 »
Får ikke med meg alt som blir skrevet, men det gjør vel ikke noe at en god ting blir gjentatt ;o) Kan jo finne alt på nettet, men nå vil jeg bruke Einar som kilde i stede for å lete på nettet. Blir jo nesten som en elev som spør læreren om noe, men blir bedt om å søke det opp på nettet.

Det blir mer som en elev som ikke har tatt med seg boka på skolen.

Ellers, jeg har veldig troa på RTS, har satt meg mer inn i det i det siste og virker å være en smart måte å beregne mengde og intensitet utifra dagsform.
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget Carl P.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 659
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 659

  • Nidarø SK.
Sv: Fasiten
« #14727 : 08. mars 2012, 23:55 »
Det blir mer som en elev som ikke har tatt med seg boka på skolen.



Hehehe!! Tenkte eksakt samme tanken Bo...  Tongue 
"For å styrke hjernen, må man først styrke musklene". - Montaigne

kontinuitet---kontinuitet---kontinuitet!

Stevneperser RAW

Bøy: 232,5kg
BP:  182,5kg
ML:   285kg

Totalt 700kg...

logg med video+bilder:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=106040.msg1602780;topicseen#new

Utlogget Dingus

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 172
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 172

Sv: Fasiten
« #14728 : 09. mars 2012, 00:54 »
Ja, jeg vil bli så god som jeg kan i alle tre øvelsene. Det er nettopp derfor jeg ikke vil gå ned i vekt fordi det kan gjøre at jeg ikke kan bli så god som mulig i knebøy. Og det er knebøy som er viktigst for meg. 
Det går an å bli god uten å bli enda tyngre! Bare se på Asbjørn Randen. Han har aldri vært i nærheten av så tung som deg! Men har vel vært sterkere enn deg i alle løft raw.

Wilks er for dverger og anorektikere.
Wilks er beregnet for utstyrsløfting og blir litt feil raw. Og det favoriserer tyngre løftere i for stor grad da!

Jeg er opptatt av å løfte mest mulig i kilo. Og kun det. Det er mulig at markløften kunne blitt bedre, akkurat nå, ved å gått ned i vekt men for det første så har det lav prioritet for meg og for det andre så betyr ikke det at hvis jeg øker av å gå ned i vekt at jeg ikke skal kunne bli sterkere og løfte mer på dén måten. Ja, kanskje jeg trenger en styrke tilsvarende 340 kg for en tynning for å løfte 310 kg med min kropp, men da må jeg få den styrken da. Det er jo folk som gjør 400 kg i øvelsen. 
Poenget er at du vil ikke kunne få styrken til 340 med din kropp. For du klarer ikke løfte vektene med kroppen din. Du sliter med grepet pga du er tung!
Når du drar mark jekker du alltid stangen med knærne dine. Omtrent uansett vekt. For å i det hele tatt klare å rette ut på toppen. Og du klarer ikke stive av ryggen din i bunn skikkelig heller. Du har korte armer og lang rygg. Dermed kommer og magen din i veien for løftingen i mark.

Jeg skylder imidlertid ikke på kroppen pga. dette fordi, som sagt, selv om det skulle være riktig at kroppens proporsjoner ikke er optimale så betyr ikke det at man skal stagnere eller bli svakere.
Det viser seg på flere løftere at med korte armer, lang rygg og kraftig. SÅ blir ikke mark optimalt! Det er bare fakta det. Jeg vedder faktisk på at hvis du hadde tatt en tlf til Dietmar, og spurt om det. Hadde du fått svaret. Kroppen din jobber mot deg i mark! Fordi du er for tung og ikke kommer i posisjon til å dra skikkelig mark.

Tuscherer har en annen tilnærming som kan gjøre at jeg blir sterkere.
Vitsen med hjelp fra Mike er å bli sterkere fordi jeg tror jeg kan bli mye sterkere enn jeg er. Legg merke til at jeg ikke skriver "løfte mer". Jeg skriver sterkere.
Mer kilo i mark som følge av bedre vinkler pga lavere kroppsvekt er vel ganske sammenlignbart med mer kilo i knebøy pga større mage?
Det er jo også det faktum at du har kraftig søvnapne og antageligvis fungerer dårlig hormonelt pga det.. Restituerer deg dårlig osv.
Sier seg selv at det å være i en tilstand hvor vekten setter en stopper for ereksjon ikke er optimalt for styrkefremgang og restitusjon.

Jeg vil optimalisere teknikk, men jeg vil ikke bruke drakter. Jeg vil trene så hardt som fornuftig er, men jeg vil ikke gå ned i vekt og ofre knebøyvekter, for å tjene vekter i markløft.
Du vil ikke få optimal teknikk med den fysikken du har nå!
Du vil nok hente mer kg i bøy med større mage!

Jeg kommer nok til å gjøre det Mike ber meg om uansett hva det skulle være når det kommer til trening av vekter.
Det er bra, alle vi som leser og følger med i loggen din, vil du skal bli best mulig og sterkest mulig!

Jeg kommer ikke til å ta i mot tips om å løpe, spille fotball, prøve fastediett, lowcarb eller gi 10% av lønnen min til Statskirken for å sikre et liv i himmelen.
Jeg skjønner det! Fotball er tull for styrketrening! Kirken har ikke noe med dette å gjøre!

Jeg svarer som regel både høflig og saklig på de fleste spørsmål, men når man ser på spørsmålet til Dingus så ser man lett at det er spekulativt. Og når det kommer til hvordan jeg svarer så bryr jeg meg ikke om hvordan folk mener jeg burde svare. Det gjelder også oppførsel i ulike settinger. Er det noe jeg hater så er det alle de uskrevne reglene som gjelder overalt. Jeg vil bare være meg selv og unngå all kunstighet. Jeg blir heller ikke fornærmet av litt kritikk og uenighet, men det spørs veldig på hvordan ting blir framlagt og hva intensjonen er. Noen ganger er et knyttneveslag bedre enn å svare saklig. Og ja, det tar seg kanskje ikke så bra ut å være seg selv, alltid, men det bryr jeg meg altså lite om. Hadde jeg brydd meg om å ta meg bra ut hadde jeg drevet kroppsbygging, skiftet dialekt til riksmål og aldri gått i treningsklær som jeg alltid gjør.
Jeg leser de svarene jeg får. Du må svare akkurat det du vil. Men må og regne med å få kritikk og slikt igjen av andre. Og forvente at folk kommer med tips og råd. Vi har jo alle skjønt at du tar til deg det du vil ta til deg!
Ikke skift dialekt, heller ei begynn med bygging. Selv om du kanskje hadde blitt en bra bygger. Det er bare tull! Hva er vel gøy med å ha en trang truse på seg på scenen, full av brunfarge alle plasser!

At Einar i det store å hele gidder å svare på utallige negative "ekspertråd" fra anonyme fjortiser uten treningsbakgrunn bør være godt nok.

"ok/dårlig i to av tre øvelser".. Vås.
Hva vet vel du om at jeg er en fjortis. Er nok ikke den skarpeste. Men jeg vet noenlunde hva jeg snakker om !
Trener litt

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Fasiten
« #14729 : 09. mars 2012, 18:45 »
Det går an å bli god uten å bli enda tyngre! Bare se på Asbjørn Randen. Han har aldri vært i nærheten av så tung som deg! Men har vel vært sterkere enn deg i alle løft raw.

Allerede i din første kommentar viser du jo at du ikke forstår en millimeter av Einar sin tankegang. Det er ikke det at Einar ikke forstår at noen er sterkere enn han på lavere kroppsvekt (det er det mange som er), poenget er at Einar mener at Asbjørn (og forsåvidt de aller fleste andre) hadde blitt enda sterkere hvis de hadde lagt på seg mer. Når man ser hva Asbjørn løfta på 125, mener Einar at det er stor sjangse for at han hadde løftet enda mer om han hadde spist seg opp til 135.
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!