Skrevet av Emne: Fasiten  (Lest 2958162 ganger)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #14910 : 01. april 2012, 13:37 »
Hva med noen flere strikker oppe på Selsbakk, Einar ? Wink Det hadde vært noe....
Selvsagt. Skal kjøpe inn alle typer strikker og må vel også få fikset samme kjetting-oppheng som jeg fikset og har i bilen nå men som er beregnet å ha på Nidarø.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget S.Sandness

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 925
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 925

Sv: Fasiten
« #14911 : 01. april 2012, 13:39 »
Selvsagt. Skal kjøpe inn alle typer strikker og må vel også få fikset samme kjetting-oppheng som jeg fikset og har i bilen nå men som er beregnet å ha på Nidarø.

Ja, det høres ut som en god plan Smiley
Reconstruction in progress Smiley

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #14912 : 01. april 2012, 14:15 »
Da har jeg kjøpt alle 41 inch og 20 inch strikkene fra de minste til og med de svarte. De svarte er de største strikkene jeg har brukt så jeg ser ikke nødvendigheten av å kjøpe kraftigere strikker. Kommer vel på Selsbakk om ei uke. Mulig jeg må be Kenny om å hjelpe meg med å sette opp et par bolter som kan være fester for strikkene. Begynner å bli mye utstyr og vil at ting skal være oversiktelig. Husk å si fra til den person det gjelder hvis det er noen som ikke rydder opp e.l. etter seg Smiley
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Carl P.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 659
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 659

  • Nidarø SK.
Sv: Fasiten
« #14913 : 01. april 2012, 14:19 »
Da har jeg kjøpt alle 41 inch og 20 inch strikkene fra de minste til og med de svarte. De svarte er de største strikkene jeg har brukt så jeg ser ikke nødvendigheten av å kjøpe kraftigere strikker. Kommer vel på Selsbakk om ei uke. Mulig jeg må be Kenny om å hjelpe meg med å sette opp et par bolter som kan være fester for strikkene. Begynner å bli mye utstyr og vil at ting skal være oversiktelig. Husk å si fra til den person det gjelder hvis det er noen som ikke rydder opp e.l. etter seg Smiley

Kjempebra Einar!!  Smiley

Morro!
kommer det belter i alle størrelser og?  Smiley
"For å styrke hjernen, må man først styrke musklene". - Montaigne

kontinuitet---kontinuitet---kontinuitet!

Stevneperser RAW

Bøy: 232,5kg
BP:  182,5kg
ML:   285kg

Totalt 700kg...

logg med video+bilder:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=106040.msg1602780;topicseen#new

Utlogget vio

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 110
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 110

Sv: Fasiten
« #14914 : 01. april 2012, 14:20 »
Jeg er villig til å, istenfor misbruke en badevekt, kjøpe inn en kranvekt og henge i taket over powerracken på Selsbakk. Dette har jeg tenkt på. Da kan man måle eksakt kilomotstand på alle strikker til alle personer i alle mulige posisjoner i alle øvelser. TAKK.

Dette kan man forsåvidt gjøre med en tendounit også.. hint hint..
Trengs mer enn en kran for å holde vektene du tar i knebøy og mark etter 12 uker til på RTS! Cheesy
Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
http://kissabibben.blogg.no/

Utlogget S.Sandness

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 925
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 925

Sv: Fasiten
« #14915 : 01. april 2012, 14:24 »
Da har jeg kjøpt alle 41 inch og 20 inch strikkene fra de minste til og med de svarte. De svarte er de største strikkene jeg har brukt så jeg ser ikke nødvendigheten av å kjøpe kraftigere strikker. Kommer vel på Selsbakk om ei uke. Mulig jeg må be Kenny om å hjelpe meg med å sette opp et par bolter som kan være fester for strikkene. Begynner å bli mye utstyr og vil at ting skal være oversiktelig. Husk å si fra til den person det gjelder hvis det er noen som ikke rydder opp e.l. etter seg Smiley

Kjempe Smiley Den er god!
Reconstruction in progress Smiley

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #14916 : 01. april 2012, 14:27 »
Kjempebra Einar!!  Smiley

Morro!
kommer det belter i alle størrelser og?  Smiley
Vet ikke om folk bør bli så bortskjemte, men kanskje det ja... er det noe mer jeg trenger å kjøpe? Tenkte på triceps-stangen vi fjernet fra Nidarø pga. de stygge vektene som tilhørte. Vi har jo en olympisk versjon på Selsbakk. Tenker også på en slik trapbar og selvsagt også Tendo-unit.

Dette kan man forsåvidt gjøre med en tendounit også.. hint hint..
Trengs mer enn en kran for å holde vektene du tar i knebøy og mark etter 12 uker til på RTS! Cheesy
Hvordan kan man måle vekt med en tendounit?

Takker for komplimentet og optimismen, men det finnes kranvekter som tar nesten uendelig med kilo hehe.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Carl P.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 659
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 659

  • Nidarø SK.
Sv: Fasiten
« #14917 : 01. april 2012, 14:35 »
Vet ikke om folk bør bli så bortskjemte, men kanskje det ja... er det noe mer jeg trenger å kjøpe? Tenkte på triceps-stangen vi fjernet fra Nidarø pga. de stygge vektene som tilhørte. Vi har jo en olympisk versjon på Selsbakk. Tenker også på en slik trapbar og selvsagt også Tendo-unit.
Hvordan kan man måle vekt med en tendounit?

Takker for komplimentet og optimismen, men det finnes kranvekter som tar nesten uendelig med kilo hehe.

Jeg ser ikke det store behovet for den triceps stangen.. Tongue Men det er vel mest fordi jeg ikke bruker den.. Er helt sikkert noen som blir glad for en slik en! Trapbar kunne vært kult! Send en mail til Mike å spør om det er noe du bør skaffe deg.. Tendo Unit vet jeg du skal ha! Smiley

Ønsker også å få fjernet musefella som ingen bruker (smith maskinen) for mere plass evt  få inn et kombi rack til (vet du har et liggende) Wink   Vi må få handlet de gopro kameranene, så vi får litt skikkelig filming når vi løfter! Smiley 

Du bestilte noen ellipse maskiner gjorde du ikke? Smiley 

trenger og å få strekt kablenen til prosjektoren på aerobic salen... hmm... kommer ikke på mere i farten..
"For å styrke hjernen, må man først styrke musklene". - Montaigne

kontinuitet---kontinuitet---kontinuitet!

Stevneperser RAW

Bøy: 232,5kg
BP:  182,5kg
ML:   285kg

Totalt 700kg...

logg med video+bilder:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=106040.msg1602780;topicseen#new

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #14918 : 01. april 2012, 14:53 »
5 ellipsemaskiner og 3 ergometersykler er på vei, ja. Musefella skal bort når jeg blir motivert til å skuffe vaktmesteren. Video-oppsettet blir bestilt så snart fjernkontrollen som skal styre alle kameraene samtidig kommer på markedet.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Cueball

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 354
  • Honnør: 42
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 354

  • Sir, you are making a scene
Sv: Fasiten
« #14919 : 01. april 2012, 15:09 »
Premisset ditt som er helt galt her er at strikket tilbyr en lineær vektøkning gjennom løftet (jamfør din briljante logikk: Dersom man bruker et lineært strikk er begge deler lineære). Det gjør det ikke, ergo er alt du sier tøv. I bunnposisjon gir strikket 0kg ekstra. I topposisjon omtrent 40-45kg avhengig av armlengde og grepsbredde. Midt i løftet omtrent 10kg. Nær sagt all motstanden i et strikk slår inn på de siste 5cm når man når yttergrensen for hvor langt strikket lar seg strekke.

Jeg er villig til å gjøre et eksperiment på Nidarø hvor vi fester strikket til benkpressen og lar stangen hvile på en badevekt i bunnposisjon, for deretter å registrere inkrementer i den målte vekten etterhvert som vi høyner stangens posisjon mot lockout med like tykke planker. Dersom differansen mellom inkrementene avviker er det fastslått at økningen gjennom løftet ikke er lineær og du må legge ut en videobeklagelse her på treningsforum for din arroganse. Deal?
Beklager dersom jeg framsto som arrogant... Blir selvsagt et stort rødt merke i margen dersom jeg farer med usannheter i fasiten! Som du sikkert la merke til refererte jeg til en "bra" strikk. Med dette mener jeg en som jobber innenfor sitt elastiske område i denne anvendelsen. I så fall burde Hookes lov være gyldig.
Videobeklagelse blir det nok ikke, da jeg ikke er videomateriale.
PS: du måler lineariteten i kraftutviklingen i en strikk svært lett med en tommestokk, og en fiskevekt. Ingenting skulle glede meg mer enn at du har rett. Wink
Beklager igjen min arroganse, og håper dette tjener som en midlertidig unnskyldning til Vio

Nå overlater jeg tråden til Fasitens forfatter.

Utlogget vio

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 110
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 110

Sv: Fasiten
« #14920 : 01. april 2012, 19:59 »
Safety squat bar og tendo unit!
Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
http://kissabibben.blogg.no/

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Lili

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 514
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 514

Sv: Fasiten
« #14922 : 01. april 2012, 20:33 »
Awsome! Grin
You aint squat if you can't squat Wink

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=113817.30

Utlogget Ørsting

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 271
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 271

  • Syklist med sans for nedoverbakkar
Sv: Fasiten
« #14923 : 01. april 2012, 20:42 »
Du kan jo lese kva Jim Wendler meiner er kjekt å ha ang. spesialstenger :
http://www.t-nation.com/free_online_article/most_recent/6_specialty_bars_for_strength_and_size
Train insane or remain the same.

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #14924 : 01. april 2012, 20:55 »
Hadde vært moro om du dro igang med safety bar osv Smiley Du er ikke langt unna Norges beste utstyrte "Styrkeløft" gym Smiley

Hadde vært gøy om du tok en video "tour" av gymma dine... Det kan bidra med noen flere medlemmer for deg og kanskje?
Takk. Skal gjøre det når de nye hjemmesidene kommer opp.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!