Skrevet av Emne: Fasiten  (Lest 2957537 ganger)

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Fasiten
« #15135 : 29. april 2012, 00:39 »
"Og det er hvis slike som deg fortsetter med det de gjør at jeg kan finne fram til sidene i meg som er for sharialover med øye for øye og tann for tann. Her kan det blir liv for ord og ja jeg er klar over at det kan høres sykt ut for mannen på gata og det er derfor jeg er en av få som forstår handlingene til min kompis og at jeg, helt fra første stund, har ansett han som tilregnelig. "

dette er en evig sirkel som aldrii tar slutt einar. Dreper du noen, dreper sikkert broren hans deg igjen... Med andre ord alle blir tapere

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Fasiten
« #15136 : 29. april 2012, 00:41 »
Helt øverst ved muskelfestet er det ikke nødvendigvis så mye fett selv om magen er stor, så begynnelsen på en 2-pack kan nok tenkes.



er du rusa eller?

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: Fasiten
« #15137 : 29. april 2012, 00:43 »
An eye for an eye makes the whole world blind Smiley

Utlogget Maevar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 676
  • Honnør: 598
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 676

Sv: Fasiten
« #15138 : 29. april 2012, 00:44 »
Helt øverst ved muskelfestet er det ikke nødvendigvis så mye fett selv om magen er stor, så begynnelsen på en 2-pack kan nok tenkes.




Hehe, det skjer ikke.

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #15139 : 29. april 2012, 00:44 »
Jeg måtte bare kvesse klørene mine først.  
Hvorfor? Hva er poenget?

Sitat
1. Du mener du har perfekt teknikk i bøy.
Ja, tilnærmet perfekt teknikk når jeg får klaff ja. Det mener jeg.

Sitat
2. Du mener at du har god forståelse av teknikk, bedre enn de fleste her i Norge.
Absolutt.
Sitat
Hvorfor har stort sett alle Nidarøløftere dårlig teknikk da?
Dette spørsmålet innebærer at du bruker din vurdering på hva som er god teknikk. Det  impliserer også at jeg har ansvaret for alle Nidarøløftere. For det første har stort sett alle Nidarøløftere god teknikk, for det andre så er de veldig ferske, for det tredje så hører ikke alle på meg og for det fjerde så trener ikke alle på samme tid og på samme plass så jeg for det femte ikke kan coache alle og enhver til enhver tid.

Sitat
3. Du mener at du kan se sixpacken/magemusklene dine i godt lys.
Ja, hva så? Jeg har meget tykke magemuskler.

Sitat
4. Du mener at du trener like mye som Petter Northug.
Mener jeg det altså? Jeg husker det var snakk om Northug engang. Tror det var Aktiviteten som trakk det fram når jeg snakke om hvor mange timer jeg trente i uken. Jeg vet ikke hvor mye Petter Northug trener så jeg kan ikke forstå at jeg mener jeg trener like mye som han. Hvis jeg derimot har sagt at jeg trener så-så mye og det viser seg å være mer enn det Petter Northug trener, vel, da gjør jeg det da. Det er så enkelt som det, men jeg regner med at Northug trener mer enn meg. I alle fall mer enn hva jeg gjør nå. Ettersom jeg driver med en annen type aktivitet enn det han gjør så måler jeg selvsagt trening i timer og minutter og ikke effektiv trening. Gjør man det siste så trener jo selv den styrkeløfteren i verden som trener mest, hvem så det måtte være, mindre enn en dårlig fotballspiller i andredivisjon.

Sitat
5. Og nå mener du at du skal bøye mer enn noen nordmann er eller har noen gang vært god for. Som igrunn er umulig, siden absolutt ingen kan gi et 100% riktig svar på det.
Mener og mener. Ja, jeg tror at jeg skal klare å løfte mitt mål som er 360 kg i knebøy. Klarer jeg det så er det 100% sikkert mer enn noen styrkeløfter noensinne har klart å løfte på stevne (den har jeg allerede). Det er 99,9% sikkert at det er mer enn noen nordmann noen gang har vært god for. Selvsagt kan man ikke være 100% sikker, men sannsynligheten er såpass stor som den er fordi det krever så mye å bli så sterk at det er meget utenkelig at en vanlig mann eller hobbyløfter, uten doping, har trent og trent så godt og lenge at han har vært god for å løfte slike tall i knebøy. Så fremt dette er utenkelig så må man se på vektløfterne og styrkeløfterne. De to sterkeste gjennom alle tider der, i knebøy, er Stian Grimseth og Sturla Davidsen. Stian har gjort 350 kg i knebøy ; 95% sikkert med vektløfterutstyr. Sturla Davidsen har gjort 3x320 kg. Han gjorde 400 kg i knebøy med utstyret. Jeg har store betenkeligheter for at han tjente bare 40 kg på utstyret, men det er kanskje en liten sjanse for at han kunne vært god for 360 på sitt absolutt beste. 99,9% er da kanskje litt vel mye prosentsjanse, men hvis vi sier 95% så er jeg fornøyd med det. Er det egentlig så viktig?

Sitat
Det er flott å ha drømmer, men man bør kanskje være en smule realistisk en gang i blant også. Tviler ikke på at du fortsatt har en del uløftet kg, men 50kg pers i knebøy? Du får iallfall ha lykke til, da Smiley Målene dine blir vel 900kg sammenlagt det, 360+220+320.
Ja, jeg er realistisk. Hvorfor skal jeg ikke klare å perse med 50 kg i knebøy om f.eks. 15 år? Hva får deg, en nybegynner, til å snakke om realisme i forhold til å kunne løfte mye mere senere? Jeg synes rett og slett du er frekk, Marte. Da jeg begynte med styrkeløft så tok jeg kanskje 80 kg i knebøy. Da jeg vant junior-NM i 1999 så tok jeg rundt 200 kg i bøy. Jeg løftet 210 kg i 2001. Jeg løftet 272,5 kg i 2007-2009 og jeg løftet 300 kg i 2010 og 310 kg (som var lettere enn 300) i 2011. Jeg har altså økt 230 kg i knebøy siden starten, ca. 50 kg på 4 år og over 10 kg på 1 år. Det er andre som har løftet mye mer enn 360 kg både nå og tidligere i historien i verden.

Jeg skjønner egentlig ikke helt hvor du vil. Jeg har aldri sagt noe negativt om deg og jeg trodde du var en venn, men nå har jeg mistet all respekt for deg. Du prøver å rakke ned på folk til enhver tid. Jeg tror det er for å oppheve deg selv ettersom du er veldig så opptatt av oppmerksomhet og det nok er endel misunnelse i bildet her også. Slutt med dét, det kler deg ikke.

Du burde vurdere å konventere til Allah, og bli muslim. Makan!
Ja, kanskje det? Hva er i så fall galt med det? Har du noe i mot muslimer?

Sitat
Jeg velger å tro at mange, veldig mange av dine tilhengere her på TF får, eller har fått ett helt annet inntrykk av deg nå, Einar, for du viser deg virkelig fra en ny side her må jeg si.
Det kan være, det, hvis de ikke kjenner meg fra før eller har lest Fasiten fra side 1. Er det én ting jeg ikke bryr meg om så er det om hva folk mener om meg basert på mine meninger. Jeg sier det jeg mener. Jeg hadde vært en hypokritt om jeg hadde sagt det du hadde ønsket å høre eller om jeg hadde bare delt meninger jeg visste var populære. Jeg liker heller å komme med mine meninger når jeg føler jeg er ganske alene om dem. Som regel så er det mange som er enige med meg men de fleste tør ikke å si det høyt offentlig. Jeg har nylig skrevet et skriv på Facebook som for mange ble sett på som hårreisende. Noen mente jeg var gal selv om jeg egentlig ikke skrev min mening mens andre ga støtte-erklæringer. Noen få skrev også direkte til meg fordi de ikke kunne bifalle det jeg skrev offentlig pga. redsel på hva andre skulle mene om dem, både venner, kunder osv. Det er denne justisen som Breivik er så klinkende klar på at eksisterer og som han ville bryte igjennom.

Sitat
Dette er rett og slett ynkelig!
Ja, det får være din mening. Jeg synes det er ynkelig å ta i mot uten å gjøre affære om man kan gjøre det. Vi er bare av forskjellig mening.

Sharia er et islamsk begrep og er veldig omfattende. Med mindre du er Muslim så tror jeg ikke du er for sharialover, iallfall ikke generelt sett. "øye for øye og tann for tann" er et jødisk lovbegrep som omtales i Bibelen der straffen direkte tilsvarer handlingen. "Liv for ord" er vel ditt eget begrep, det går langt utover "øye for øye og tann for tann" begrepet og kan kanskje sammenlignes med "avhogd hånd for tyveri" ala sharia.
Når man går utover "straffen tilsvarer handlingen" prinsippet så er derimot alt mulig. Hvor ender dette hen, Gilberg ?
Jeg har skrevet om dette tidligere. Min mening er at tyveri SKAL IKKE SKJE. Så HVIS det skjer, vel, kutt av hånda på tyven. Skjer det igjen. Kutt av den andre hånda. Osv. Det burde vært helt greit. Hvis et menneske dreper et annet menneske uten en veldig god grunn ; halshugg personen. Er man bevisst utro (bevisst sex bak ryggen på sin kjæreste eller ektefelle) ; pang - ei kule i panna. Alt skal være så sivilisert. Når en mann dreper 77 mennesker kan vi bruke en dag på å lære av hvorfor han gjorde det, men vi skal ikke bruke millioner av kroner på en rettsak som ikke er en rettsak. Vi skal bruke én dag på å forstå. Og så skal vi få fjernet mannen fra samfunnet én gang for alle. Rettsak på 10 minutter holder med så sterke bevis. Deretter tortur og så døden. Kanskje gapestokk til man dør av sult eller menneskehorder som gjør hva de vil med mannen. Det eneste jeg mener er at vi skal være gode med hverandre og respektere hverandre, men samtidig ha nulltoleranse for svik og kriminalitet på personlig nivå. Ingen nye sjanser.

Konge Einar! Endelig noen saftige uttalelser i fasiten igjen! Det har vært lite action her i det siste, men Gilba er tilbake igjen, bra!
Takk! Jeg har alltid vært her. Idiotene har vært fraværende, men plutselig var de tilbake igjen. De klarer ikke å holde fingrene av fatet.

Det er tydelig at det er mange som er misunnelige på den oppmerksomheten jeg får via Fasiten. Det eneste jeg gjør er å skrive fritt og fortelle om min trening og mine mål. Angrep skal man få fra alle kanter likevel. Det virker som om dette er tiden for å utvilke uvennskap Smiley Fikk en veldig snedig spørsmålsrunde på Facebook her istad fra godeste Kjell Egil Bakkelund. Han avsluttet samtalen så fint at jeg føler det er greit å dele denne samtalen med mine lesere. Det begynte så "fint", men jeg skjønte fort at intensjonen ikke var å bare ha en vennlig samtale.

Here it goes:
KEB:
Hei Einar! Jeg ser det er mye styr i loggen din om dagen, og det blir nevnt dette med landslagsløftere og raw og slik. Er det bare kg som teller inn her?
EBG:
Hva tenker du på da? På knebøyen?
KEB:
egentlig mest generelt
EBG:
Ja, da forstår jeg ikke helt spørsmålet [Smiley] Kan du være mere konkret?
KEB:
hvis du bøyer 340 og jeg bøyer 300 på 83kg kroppsvekt så er du fortsatt den sterkeste?
EBG:
Selvsagt, men jeg har aldri skrevet noe om noe slikt. Jeg skriver at jeg har som mål å gjøre mer enn noen nordmann noensinne har gjort og noen nordmann noensinne har vært god for dopingfri. I knebøy uten utstyr. Det er mitt mål.
KEB:
så du mener at 340 er en større prestasjon enn 300 når jeg veier 70kg mindre?
EBG:
Nei, det har jeg ikke sagt noe om. Prestasjon er et ord jeg ikke synes så mye om. Alle gjør så godt som de kan.
KEB:
jeg mener den som gjør best prestasjon er den som er sterkest
er vel derfor vi har wilks
EBG:
Wilks er til for å sammenligne løftere på tvers av vektklasse. Og ja, best prestasjon om du vil, men det har ikke noe med sterkest å gjøre. Den som løfter mest er sterkest. En gorilla er sterkere enn et menneske. Enkelt og greit. Slik kan ikke diskuteres. Det er fakta og definisjoner.
KEB:
du er som de fleste plussløftere ja [Wink]
EBG:
Vet ikke hvordan de fleste plussløftere er jeg, men hvis du spør om definisjoner så er det bare å bruke leksikon eller ordbok. Skjønner ikke hvordan man skal prøve å endre på dét.
KEB:
så det er plussklassen som er viktig da
de som er sterke fordi de løfter mest kg
EBG:
Det viktige for meg er å løfte mye. Så mye som mulig. Det var utgangspunktet da jeg begynte og det er fremdeles tingen. Mange styrkeløftere er idrettsmenn, mens andre er folk som bare vil løfte mest mulig og derfor av og til løfter i styrkeløftstevner. Jeg bryr meg ikke spesielt om det idrettslige, det jeg bryr meg om er å løfte tunge vekter. Så ja. -120 og +120 er det som er verd å se på.
KEB:
men derfor er det ikke verdt og se på plussklassen i mark da de såvidt drar 300? da kan man jo like gjerne se på 100kgs klassen der man drar 350?
EBG:
Spørs hvilken plussklasse man ser på da. 400+ er det plussklassen fortsatt som gjør.
Utrolige merkelige spørsmål. Det er ikke tilfeldigvis du som er Luddergutten?
KEB:
nei det er nok ikke det, jeg bare syns du har absurde tanker
absurde tanker? hva mener du med det?
jeg syns det er latterlig og si om du bøyer 1g mer enn meg i bøy og veier 100kg mer så er du fortsatt sterkere
er jo ingen som tenker sånn
EBG:
Kjell... det er jo ALLE som "tenker" slik. Det er jo ikke noe som kan diskuteres, som jeg sier. Det er jo definisjoner du kommer med her. Bruker du uttrykket ditt prestasjon så vil alle si at din prestasjon er større. Ingen tvil om det, men du kan ikke begynne å prøve å endre betydningen av ord. Betydninen av sterk. Betydningen av sterkest. Det har ikke noe med tanker eller meninger å gjøre, Kjell.
KEB:
nei dette er mer dere plussløftere som tenker
men det får bare være
EBG:
Ja, du kan i alle fall få lov til å tro det slik. Du kunne ha spurt meg da jeg var 12 år og 52 kg også og jeg ville selvfølgelig sagt det samme.
KEB:
så vi som ikke veier så mye vil alltid forbli svake da?
EBG:
Du spør så rart, hehe, mennesker som veier lite har mye mindre mulighet til å virkelig bli sterk, ja. Den sterkeste er som regel den største. Du er ikke svak, men du kan aldri bli den sterkeste. Desverre. Du kan ei heller aldri løpe raskest. En høy mann må til for å løpe raskt. Jo høyere han er desto bedre. Er man 1 kilometer høy trenger man bare å gjøre et halvt steg så har man løpt 100 meter.
KEB:
okey så om jeg slår deg sammenlagt raw så ser ud på meg som en sterkere mann?
EBG:
Hvorfor er du så opptatt av dette?
KEB:
fordi du skal være bedre enn alle oss andre [Smiley]
EBG:
Hvem skal jeg være bedre enn?
KEB:
du skal jo være sterkere enn det noen har vært før
EBG:
Er det galt å ha det som mål?
KEB:
nei, men når du tar det målet så frem så det da galt av meg å ville slå deg?
EBG:
Nei, det er det selvsagt ikke, men da kan du bare si det da ; at du vil løfte mer enn meg. Da oppnår du det. Trenger ikke å ha en hel spørrerunde av den grunn.
KEB:
du lever av å diskutere så det kan ikke være så ille
EBG:
Lever og lever. Jeg pleier som regel å holde meg til ting som kan diskuteres. Dette blir jo bare svada [Smiley]
KEB:
ja du syns vel det
EBG:
Absolutt.
KEB:
du burde jo like wilks. det er jo til dere plussløftere til gode til og med
EBG:
Hvorfor skal jeg like Wilks og hva i all verden får deg til å tro at det er til gode for "oss" plussløftere?
KEB:
fordi jeg må benke sånn 280 for og slå martin på poeng når han benker 320
om ikke det er plussløftere til gode så vet ikke jeg
EBG:
Ja, da vet du kanskje ikke da. Wilks er laget for styrkeløft-totalen og ikke enkeltøvelser. Det er det første. Og for det andre er den gjort så rettferdig som mulig ved å bruke løfteres prestasjoner på ypperste nivå. Du må bare finne deg i at du ikke kan komme til alt gratis. Hadde Wilks vært feil så hadde de oppradert den, men det er det mest rettferdige sammenligningsgrunnlaget styrkeløften har.
KEB:
haha tror du noe jeg har gjort har kommet gratis?
tabellen er jo tøv. Men man har jo ikke noe annet
EBG:
Tabellen er utarbeidet av hvordan løftere har løftet tidligere. Derfor er den ikke tøv. Det er ikke tall som er blitt funnet på, de er blitt regnet ut fra statistikk.
KEB:
når jeg må benke like mye som de i plussen for og få lik poengsum så er det tøv. det er ikke riktig
EBG:
Jeg løfter også i plussen. Du knuser da meg på poeng, gjør du ikke?
KEB:
ja men nå løfter jeg mer enn deg i benk også
EBG:
Så hva er problemet?
Du godtar ikke wilks-skalaen fordi du ikke kommer ut som best? Kanskje du må jobbe i 10-15 år til for å bli best?
Kanskje du aldri kan bli best?
Martin og CYC er enormt begavede benkpressere
Ingen kan måle seg med disse, men du vil altså være like god som dem hvis ikke så er tabellen bare tøv. Det er jo det største svada.
KEB:
du bare ser ikke hva jeg skriver du
EBG:
Jo, jeg ser hva du skriver.
KEB:
er det svada at jeg som veier så mye mindre må løfte ca det samme som dem for og slå dem?
er du virkelig så tett
EBG:
Du må jo ikke det
Jeg er absolutt ikke tett.
Å løfte 320 kg i benk er umenneskelig
Da må du også gjøre noe umenneskelig for å slå dem
KEB:
ja da må jeg benke 280 eller no
EBG:
Ja, det er godt mulig. Vi har da en benker i din klasse som løfter 272.5 har vi ikke?
Er det ikke det han løfter ; jeg husker ikke navnet på han engang.
KEB:
jo det er vel 1 løfter som kan gjøre sånne tall
og et hav av plussløftere som ka nbenke 320+
EBG:
Et hav er det nå ikke da, men kanskje talentene i benk ligger der da. Jeg vet jo hvor vanskelig det er å benke mye. Kanskje du har samme problemet som meg. Jeg burde ha benket mye mer enn hva jeg gjør. Kanskje det samme gjelder deg.
KEB:
nei jeg ser ikke på meg selv om en dårlig benker
men sånn får wilks bare være
EBG:
Nei, du ser på deg selv som god og anklager wilks for å være dårlig [Smiley]
Jepp. Du får ha en fortsatt fin kveld. Nå har jeg viktigere ting å gjøre.
KEB:
såklart kan ikke du si noe galt med wilks som får den med deg
EBG:
Du er bare rar, Kjell. God natt [Smiley]
KEB:
ja alle som ikke har samme meninger som deg blir vel fort det
derfor du ikke liker luddergutten
EBG:
Nei, absolutt ikke, folk får lov til å ha andre meninger enn meg, men når meningene blir så til de grader påvirket av sitt eget selvbilde som det du utviser her så blir det helt rart for meg. Du vil jo ikke diskutere med meg, du vil fortelle meg hvordan ting er og hvilke syn du har på forskjellige saker. Jeg orker ikke å høre på det. Så god natt.
KEB:
hvordan jeg vil ha det? at du tror den wilksen er så riktig sier bare hvor mye du kan om styrkeløft tydeligvis
rotte

---

Sånn gikk den samtalen. Og slik sluttet dette innlegget.

Takk for meg!
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Fasiten
« #15140 : 29. april 2012, 00:56 »
Jeg har skrevet om dette tidligere. Min mening er at tyveri SKAL IKKE SKJE. Så HVIS det skjer, vel, kutt av hånda på tyven. Skjer det igjen. Kutt av den andre hånda. Osv. Det burde vært helt greit. Hvis et menneske dreper et annet menneske uten en veldig god grunn ; halshugg personen. Er man bevisst utro (bevisst sex bak ryggen på sin kjæreste eller ektefelle) ; pang - ei kule i panna. Alt skal være så sivilisert. Når en mann dreper 77 mennesker kan vi bruke en dag på å lære av hvorfor han gjorde det, men vi skal ikke bruke millioner av kroner på en rettsak som ikke er en rettsak. Vi skal bruke én dag på å forstå. Og så skal vi få fjernet mannen fra samfunnet én gang for alle. Rettsak på 10 minutter holder med så sterke bevis. Deretter tortur og så døden. Kanskje gapestokk til man dør av sult eller menneskehorder som gjør hva de vil med mannen. Det eneste jeg mener er at vi skal være gode med hverandre og respektere hverandre, men samtidig ha nulltoleranse for svik og kriminalitet på personlig nivå. Ingen nye sjanser.

Og så var det noe som het justismord. 10 minutter rettssak, tortur, henrettelse og ooops - det var visst ikke helt sånn. Hva nå ? Torturere dommerpanelet for feiltagelsen ?

Men jeg tror ikke helt på deg. At du ville ha gjennomført det der hvis du hadde makta i Norge.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #15141 : 29. april 2012, 01:13 »
Og så var det noe som het justismord. 10 minutter rettssak, tortur, henrettelse og ooops - det var visst ikke helt sånn. Hva nå ? Torturere dommerpanelet for feiltagelsen ?

Men jeg tror ikke helt på deg. At du ville ha gjennomført det der hvis du hadde makta i Norge.
Justismord kan ikke forekomme når man er 100% sikker på noe. I ABB-saken så var det flere hundre vitner live til morderen og han ble også identifisert på tv samt at han innrømmer selv. Det må såklart visse kriterier til, men ABB-saken hadde ikke trengt en rettsak på over 10 minutter. Andre saker hadde normalt sett måtte vært mere omfattende såklart, men denne rettsaken er jo egentlig bare et stort foredrag som koster like mye som om Bill Clinton skulle ha hatt foredrag. En farse.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Fasiten
« #15142 : 29. april 2012, 01:21 »
I Breivik-saken er det ikke mye tvil om skyldspørsmålet. Jeg er generelt imot dødsstraff på grunn av faren for justismord. Men i særtilfeller så bør det kanskje gjøres et unntak. Vidkun Quisling var et godt eksempel på det. I Breiviks tilfelle så er det kanskje et spørsmål om hva som egentlig foregår inne i hodet hans. Han innbiller seg mye rart. Det gjorde ikke Quisling. Men forvaring resten av livet er nok et minimum.

Men har du tenkt over at et av målene med en rettssak er å få klarhet i detaljene ved saken, ikke bare å avgjøre skyldspørsmålet ? I dette tilfellet ikke bare for de skadde og etterlatte, men også for det norske samfunnet som sådan.







Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Terje Johansen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 061
  • Honnør: 235
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 061

  • Førr en kjekkas!
Sv: Fasiten
« #15143 : 29. april 2012, 01:22 »
Jeg måtte bare kvesse klørene mine først.  

2. Du mener at du har god forståelse av teknikk, bedre enn de fleste her i Norge. Hvorfor har stort sett alle Nidarøløftere dårlig teknikk da?


Husk at vi er en veldig fersk gjeng med løftere og jeg synes vi har fått til mye på kort tid. Persoling, til motsetning av mange andre hadde æ aldri rørt en stang før æ var 22-23 år gammel og deltok i midt første offiesiele stevne 1 mnd før jeg ble 28 år gammel. Helt fram til sommeren 2011 trente jeg på eiga hånd på Gløshaugen stort sett alene og la til meg en hel haug med uvaner jeg jobber ennå med å legge av meg. Resten av klubben er like fersk som meg. Carlp har trent styrkeløft i 1 år, Espen Myrholt aka Bankmannen like lenge og han er også 28 år gammel. mao er det ingen av oss som begynte spesielt tidlig å trene styrkeløft og ingen av oss med tilgang til trenere. Vi legger stien mens vi går den og egentlig synes jeg vi har fått til respektable resultater på det året vi har eksistert. Jeg synes vi også er veldig flinke med konstruktiv kritikk mtp. teknikk til hverandre og vi vet vi har mye å hente. Egentlig syntes jeg det du sa var en ikke spesielt gjennomtenkt eller konstruktiv måte å kommentere teknikken vår og KK-67 er vel heller ikke utlært teknikkmessig?
Mål: 250-200-300

Min logg

Resultatservice

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: Fasiten
« #15144 : 29. april 2012, 01:45 »
Luddergutten, du er en mobber og en feiging som gjemmer seg bak et nikk. Og du fikk det som du ville, du provoserte Einar på en dårlig dag, noe alle kan ha, og så eskalerte det. Og du sitter og ler deg i skjegget mens Einar sitter fast i en vond krangel med venner og bekjente.
Og hør nå her: Einar kommer med uttalelser. De er meninger. Teoretiske. Mange mennesker har sterke tanker/fantasier, det er normalt. I virkeligheten, vis  man blar tilbake i loggen, forteller Einar om at han møtte en tjuv som er mistenkt for å stjele på et treningsenter. Han tenkte på å slå ham ned,men gikk fredelig videre. Han reagerte altså som en sammfunsborger og familiefar med en velfungerende samvittighet. Så selv om han gjør en del intellektuelle krumspring -som de fleste andre- ser han ut til å være en sivilisert man.
 Du, derimot kommer ikke bare med meninger som står i et vakum. Innleggene dine tar sikte på å provosere og såre et annet menneske, og det har du lykkes med i de grader. Du nedgraderer hans livsmål, kaller ham fet, sier det han gjør er rævva, att han trener feil, osv, osv.
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget s0pr0

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 518
  • Honnør: 232
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 518

  • With the force of one thousand suns!
Sv: Fasiten
« #15145 : 29. april 2012, 02:56 »
Here it goes:
KEB:
Hei Einar! Jeg ser det er mye styr i loggen din om dagen, og det blir nevnt dette med landslagsløftere og raw og slik. Er det bare kg som teller inn her?
......
Legitime spørsmål til denne dialogen er vel om Kjell var edru? Eller om det var et godt kamuflert forsøk på å være morsom? Eller om det i det hele tatt var Kjell som satt bak tastaturet? Mye merkelig var det i hvert fall...

At den som løfter tyngst er sterkest kan det da umulig herske tvil om?
Og å påstå at wilks er til fordel for 120+, etter først å ha hevdet at lettere løftere drar mer i mark, må kunne sies å være en smule selvmotsigende. Kan jo forøvrig nevnes at 4 av de 5 beste wilksresultatene fra forrige benk-vm kom i -93, og at champ of champions i vm-sammenheng har vært lettere enn 75 kg hvert eneste år siden formelen ble innført i 1996. Og for å korrigere ytterligere, så trenger man på 83 kg kroppsvekt ~265, ikke 280+, for å være på wilks-nivå med Grizzlys 320.




Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #15146 : 29. april 2012, 03:26 »
Legitime spørsmål til denne dialogen er vel om Kjell var edru? Eller om det var et godt kamuflert forsøk på å være morsom? Eller om det i det hele tatt var Kjell som satt bak tastaturet? Mye merkelig var det i hvert fall...
For å si det slik. Jeg tror man må være venner på FB for å chatte på FB. Etter samtalen gikk jeg inn på hans profil og da så jeg en knapp hvor det sto: "Legg til som venn" og 72 felles venner Smiley Smiley Smiley

Sitat
At den som løfter tyngst er sterkest kan det da umulig herske tvil om?
Og å påstå at wilks er til fordel for 120+, etter først å ha hevdet at lettere løftere drar mer i mark, må kunne sies å være en smule selvmotsigende. Kan jo forøvrig nevnes at 4 av de 5 beste wilksresultatene fra forrige benk-vm kom i -93, og at champ of champions i vm-sammenheng har vært lettere enn 75 kg hvert eneste år siden fromelen ble innført i 1996. Og for å korrigere ytterligere, så trenger man på 83 kg kroppsvekt ~265, ikke 280+, for å være på wilks-nivå med Grizzlys 320.
Hehe  Smiley
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Preben35

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 455
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 455

Sv: Fasiten
« #15147 : 29. april 2012, 04:07 »
Er det bare meg som synes det er litt spesielt at etablerte styrkeløftere blir så provoserte av at en "konkurrent" uttaler målet sitt med treningen i sin egen treningslogg..?? Er det så mye misunnelse og "intriger" i styrkeløftmiljøet som det virker som her, eller er dette sjelden kost? Hatt inntrykk av at det er ett godt miljø blant de aktive..

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Fasiten
« #15148 : 29. april 2012, 04:24 »
Må nesten ha spor her!

Veldig bra at noen faktisk tørr å skrive sine egne meninger, stå på Einar! Smiley

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Fasiten
« #15149 : 29. april 2012, 05:14 »
For en fiasko dette utartet seg til.

Einar, du gjør en god jobb, ingen tvil om det; men, jeg syns det er unødvendige ting som skjer i denne loggen, og det tror jeg faktisk du er enig i innerst inne. Smiley
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!