Skrevet av Emne: Fasiten  (Lest 2955060 ganger)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #15555 : 21. juli 2012, 02:24 »
Ja, Bjørnar, det er virkelig 4RM pers i benkpress (med stopp) Smiley Jeg er klar over at det ikke er konkurransestopp, men det foregår absolutt en stopp i hodet og musklene mine. Det er litt vanskelig å forklare, men hvis jeg kjører uten stopp så blir det annerledes. Uansett så har jeg jo som regel fire benkøkter pr. uke og utfører noen øvelser eller noen sett annerledes/bedre enn andre. Noen ganger tar jeg sakte ned, lange stopper og pause på toppen. Andre ganger gjør jeg det litt annerledes. Typisk er at hvis jeg ser at stoppene er så dårlig som de var på dette 172,5-settet så gjør jeg det striktere når jeg går ned igjen. Det ser du jo også på den videon jeg la ut. På første settet var jeg så strikt at jeg feilet. Deretter tok jeg et vanlig godt sett som ble suksess.

Foruten 200-løftet så var denne 4RM min første pers i vanlig benk på mange år uavhengig om det var med sprett, usynlig stopp, meget kort stopp, stopp, lang stopp, rask nedsenking, sakte nedsenking etc. For å si det slik ; hvis jeg kan gjøre et slikt sett med 190 kg så har jeg økt 17.5 kg i styrke og da kan jeg legge på 17.5 på den vekta jeg eventuelt må redusere til for å gjøre et sett som blir "godkjent" av internettdommerne Smiley Jeg er meget glad og fornøyd over dette og føler at nå begynner ting virkelig å røre på seg.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: Fasiten
« #15556 : 21. juli 2012, 14:53 »
Men så i svarte faen så mange bedrevitere det er innom her  Cheesy. Einar for ikke lov til å trene lenger, alt må se ut som i en instruksjonvideo.
"Ja, kaller du virkelig det der en stopp? Albuevinkelen ser littebitt anderledes ut en Sturla Davidsen sin på hans velkjent femmer på samme vekt i 1997. Og hodet ditt er jo rødt etter tredje reppen i bøy, det skal det ikke bli før på vei opp på fjerdereppen. Nå skal jeg gå og runke. Med stopp."
Styrketrening er ikke rakketforskning. Man prøver å gjøre ting riktig, men det er tungt, så av og til blir det stygt, av og til pent.
Slux, jeg vet du har peiling, du er bare så jævlig anal retentiv. Men det gjør ikke noe, det er alle som er med i Nsf. Jeg merker at jeg selv blir mentalt friskere når jeg ikke betaler kontigenten.

Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: Fasiten
« #15557 : 21. juli 2012, 15:59 »
Men så i svarte faen så mange bedrevitere det er innom her  Cheesy. Einar for ikke lov til å trene lenger, alt må se ut som i en instruksjonvideo.
"Ja, kaller du virkelig det der en stopp? Albuevinkelen ser littebitt anderledes ut en Sturla Davidsen sin på hans velkjent femmer på samme vekt i 1997. Og hodet ditt er jo rødt etter tredje reppen i bøy, det skal det ikke bli før på vei opp på fjerdereppen. Nå skal jeg gå og runke. Med stopp."
Styrketrening er ikke rakketforskning. Man prøver å gjøre ting riktig, men det er tungt, så av og til blir det stygt, av og til pent.
Slux, jeg vet du har peiling, du er bare så jævlig anal retentiv. Men det gjør ikke noe, det er alle som er med i Nsf. Jeg merker at jeg selv blir mentalt friskere når jeg ikke betaler kontigenten.



Eg reknar ikkje med at Einar legg ut videoane for ikkje å få konstruktiv kritikk... Ellers ser eg ikkje noko poeng i det utanom å få litt positiv merksamd(som alltid er kjekt, sjølvsagt).

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Fasiten
« #15558 : 21. juli 2012, 16:28 »
Men så i svarte faen så mange bedrevitere det er innom her  Cheesy. Einar for ikke lov til å trene lenger, alt må se ut som i en instruksjonvideo.
"Ja, kaller du virkelig det der en stopp? Albuevinkelen ser littebitt anderledes ut en Sturla Davidsen sin på hans velkjent femmer på samme vekt i 1997. Og hodet ditt er jo rødt etter tredje reppen i bøy, det skal det ikke bli før på vei opp på fjerdereppen. Nå skal jeg gå og runke. Med stopp."
Styrketrening er ikke rakketforskning. Man prøver å gjøre ting riktig, men det er tungt, så av og til blir det stygt, av og til pent.
Slux, jeg vet du har peiling, du er bare så jævlig anal retentiv. Men det gjør ikke noe, det er alle som er med i Nsf. Jeg merker at jeg selv blir mentalt friskere når jeg ikke betaler kontigenten.



Nå er det vel 3 år siden jeg hadde sist hadde lisens i NSF Tongue For det andre må det vel være lov til å stille spørsmål til en benk med stopp pers når Gilberg selv sier han ikke har stopp. Har ingenting med at det skal se ut som en instruksjonsvideo.

Om du ikke tåler at helten din (tydeligvis) skal få helt legitime spørsmål bør du kanskje revurdere litt ting? Det er vel ikke urimelig om øvelser ikke utføres slik de skal være? Er jo det samme som om noen legger ut video av "knebøy" og så er det bøy som ikke er til godkjent dybde.

Kjekt at du er sterkere Gilberg, jeg unner deg det! Du får høre med Walgermo om han kan legge inn følgende øvelser:

Benk uten stopp

Benk med sprett

Benk med mental stopp (ikke ekte)

Benk med litt stopp

Benk med stopp

Så blir det litt lettere å huske på hva som er pers eller ikke Wink Plutselig kan "fremgangen" en har fått bare skyldes at forrige gang så var stoppen dobbelt så lang.

Vi får se neste gang du skal perse Einar, om det ikke går bra håper jeg at du begynner å trene litt mer etter boka, selv om det er bare kjedelige svake NSF nisser som meg som gjør det. Dette er vel fasiten, er det ikke? Og da må vel "benk med stopp" også være utført etter fasiten Wink






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: Fasiten
« #15559 : 21. juli 2012, 17:29 »
Gilberg er et forbilde godt forbilde å ha. Skammer meg ikke over det.
Og joda, lik teknikk gjør det lettere å måle fremgang. Poenget er ikke at du tar helt feil, for som sagt, jeg vet du har peiling.
Det er mere det at ting skjer på trening, og aggressive gutter som Tiller, Dahl og Gilberg SKAL løfte vekta, det er bare en litt annen måte å se på trening. Som Einar sier selv så betyr ikke den noe korte stoppen at den er konk-godkjent, men han DRITER I DET.
Dessuten har han blitt mye flinkere til å være tilbakeholden de siste ukene, og ikke fortvile hver gang han løfter 2kg mindre en ønsket, så vis han har lyst til å ta litt i så er det greit nok.
Og ja, det er lov å komme med kritikk på offentlig forum. Men da må jo jeg få lov til å kritisere kritikken.
Så kan de jo stilles spm om jeg burde være såpass sarkastisk. Jeg burde kanskje ikke det. Som toåringen min sier: Sussyld.
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget Lili

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 514
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 514

Sv: Fasiten
« #15560 : 21. juli 2012, 17:33 »

Benk med mental stopp (ikke ekte)


Hehe, likte den! Synes Stian kan legge til den ja Tongue
Eller, "Benk med Einar-stopp"  Grin
You aint squat if you can't squat Wink

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=113817.30

Utlogget Walgermo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 040
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 040

Sv: Fasiten
« #15561 : 23. juli 2012, 11:41 »
Nå er det vel 3 år siden jeg hadde sist hadde lisens i NSF Tongue For det andre må det vel være lov til å stille spørsmål til en benk med stopp pers når Gilberg selv sier han ikke har stopp. Har ingenting med at det skal se ut som en instruksjonsvideo.

Om du ikke tåler at helten din (tydeligvis) skal få helt legitime spørsmål bør du kanskje revurdere litt ting? Det er vel ikke urimelig om øvelser ikke utføres slik de skal være? Er jo det samme som om noen legger ut video av "knebøy" og så er det bøy som ikke er til godkjent dybde.

Kjekt at du er sterkere Gilberg, jeg unner deg det! Du får høre med Walgermo om han kan legge inn følgende øvelser:

Benk uten stopp

Benk med sprett

Benk med mental stopp (ikke ekte)

Benk med litt stopp

Benk med stopp

Så blir det litt lettere å huske på hva som er pers eller ikke Wink Plutselig kan "fremgangen" en har fått bare skyldes at forrige gang så var stoppen dobbelt så lang.

Vi får se neste gang du skal perse Einar, om det ikke går bra håper jeg at du begynner å trene litt mer etter boka, selv om det er bare kjedelige svake NSF nisser som meg som gjør det. Dette er vel fasiten, er det ikke? Og da må vel "benk med stopp" også være utført etter fasiten Wink
Hehe, likte dette innlegget her Wink
Stevne:
372.5-260-330
Raw:
275-205-287,5


Landslagsløfter i Styrkeløft
____________________________________________________________________________

YouTube | Sjøholt AtletklubbLogg

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #15562 : 23. juli 2012, 20:54 »
Mandag 23.juli 2012

Knebøy
(1 RM = 302.5kg, 2 RM = 282.5kg, 3 RM = 260kg)
5 x 20kg
5 x 20kg
3 x 60kg
3 x 100kg
3 x 140kg
2 x 180kg
2 x 220kg
2 x 260kg
2 x 285kg @ 9 RPE 2.5kg forbedring av treningspers fra 21.05.2012!
2 x 270kg @ 9 RPE
2 x 270kg @ 9 RPE

Benkpress - med stopp, bredt grep
(1 RM = 200kg, 2 RM = 185kg, 3 RM = 175kg)
4 x 60kg
3 x 90kg
3 x 120kg
3 x 150kg
4 x 165kg @ 8.5 RPE
4 x 155kg @ 9 RPE

Benkpress - med stopp, smalt grep på klosse
(1 RM = 170kg, 2 RM = 165kg, 3 RM = 160kg)
5 x 120kg
7 x 150kg @ 9 RPE 2.5kg forbedring av treningspers fra 03.11.2011!

FINITO

Hohoho! Tidenes økt. Er det mulig?

Jeg satt og sov i resepsjonen før trening, men treningen ble årets beste uten tvil. Hadde jo programmets første lette bøy med doble i speedreps på 260 før helgen og det tror jeg ga en formpeek i dag. Nå er det vanskelig å se på filmen av de to filmede settene fordi filmen er tatt stående og på skrå bakfra, alt vil se grunt ut da, men jeg er nok helt sikkert litt for grunn likevel. Jeg teller det uansett for pers og for en lett pers... hadde uten tvil tatt 3 reps på 285 kg. Gikk så ned og det var fortsatt lett. Sistesettet ble teknisk meeget bra og her ble både filming og dybde bra tror jeg. Særdeles fornøyd. Ble varm og mykere under veis og tøff som faen i hodet. Ville være Blaine Sumners. Og lyktes! KANON!

I benk hadde jeg 2 count stopp i benk. Jeg lot Calle telle 1-2 for hver rep og jeg kjente ikke tegn til melkesyre. Pustet for hver rep, som jeg normalt sett ikke gjør, og vekten var luft. Tidenes stopp på siste rep. Kunne tatt en sekser og ny pers.

Fikk veldig dårlig tid etter bøyen så ble liten mengde i benk og kunne bare gjøre de to settene i smalbenken. Er imidlertid strålende fornøyd. Fy flate....


WHAAAAAT A RUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUSH!!!

http://www.youtube.com/watch?v=zusRSfHaVcU#noexternalembed

Takk!

Video av løftene:
http://www.youtube.com/watch?v=k03qzvA8nzY#noexternalembed
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget s0pr0

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 518
  • Honnør: 232
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 518

  • With the force of one thousand suns!
Sv: Fasiten
« #15563 : 24. juli 2012, 01:13 »
Meget sterkt! Den bøyen luktet det i hvert fall 312,5 av, og du har vel knapt hatt et bedre sett på vekter under 170kg i benk?
Bør være mulig å omsette dette til i hvert fall én ny pers på neste teststevne om den gode trenden fortsetter:)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #15564 : 24. juli 2012, 02:05 »
Meget sterkt! Den bøyen luktet det i hvert fall 312,5 av, og du har vel knapt hatt et bedre sett på vekter under 170kg i benk?
Bør være mulig å omsette dette til i hvert fall én ny pers på neste teststevne om den gode trenden fortsetter:)
Takk! Ja, styrken har nok aldri vært bedre i noe enn akkurat i dag. Jeg har følt jeg har vært på gang i både benk og bøy lenge nå. Så det bør være mulig å få til noe bra på neste teststevne ja... 320-målet i bøy har fått en ny bensininnsprøyting.

Den gode trenden har vært der helt siden jeg startet med RTS føler jeg. Jeg føler det har vært slik at alle tre øvelser startet dårlig og ble bedre og bedre. Så stagnerte mark og begynte å gå nedover. Fikk et nytt type program der også benken begynte å stagnere før vi fikk gjort justeringer som gjør at benken fikk skyv på seg igjen. Igjennom hele har bøyen hatt en oppadstigende kurve. Marken virker å ha nådd bunnivået og er på vei opp igjen nå slik jeg føler det. Så det virker veldig bra. Det er imidlertid ganske tidlig enda, men jeg trives veldig med opplegget og har det bedre på trening enn jeg har hatt siden min gode periode i 2004-2005.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget storkman

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 535
  • Honnør: 212
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 535

Sv: Fasiten
« #15565 : 24. juli 2012, 02:26 »
Med "hells bells" på høytalerne hadde du nok knust ut en 4'er i bøyen! Wink

Så kommer det store spørgesmålet! Hva vil du kalle stoppene i benken idag?  Grin
6. plass, Norges Sterkeste -90kg 2014
7. plass, Norges Sterkeste -90kg 2015
15. plass, Verdens Sterkeste -90kg 2015

Logg: Storkman - Loggbok

Instagram: steffenryg

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #15566 : 24. juli 2012, 03:44 »
Med "hells bells" på høytalerne hadde du nok knust ut en 4'er i bøyen! Wink
Wink

Sitat
Så kommer det store spørgesmålet! Hva vil du kalle stoppene i benken idag?  Grin
Stopp 1: briefing
Stopp 2: briefing
Stopp 3: briefing
Stopp 4: kongen av stopp-stopp, mentalt, fysisk og se det spiller ingen rolle om jeg har 0.1 sek eller 10 sek stopp-stopp.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Fasiten
« #15567 : 24. juli 2012, 16:04 »
Fantastiske stopper! Gleder meg til du skal gjøre det samme på 172,5 Grin






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #15568 : 24. juli 2012, 23:26 »
Tirsdag 24. juli 2012

Markløft - klassisk uten belte
(1 RM = 260kg, 2 RM = 267.5kg, 3 RM = 242.5kg)
3 x 60kg
3 x 100kg
3 x 140kg
2 x 180kg
2 x 220kg
2 x 235kg @ 8.5 RPE
2 x 220kg @ 8.5 RPE
2 x 220kg @ 8.5 RPE

Benkpress - med strikk festet nede, bredt grep
(2 RM = 155 kg)
5 x 20kg
3 x 60kg
3 x 90kg
2 x 120kg
2 x 150kg
2 x 160kg @ 9 RPE
2 x 162.5kg @ 9 RPE 7.5 kg PR fra 13.08.2011
2 x 150kg @ 9 RPE
 
FINITO

Hadde det travelt i dag. Liker ikke stresstreninger, men sånn er nå det. Måtte kutte goodmornings.

Essz.

Video:
http://www.youtube.com/watch?v=18zSvUlYgMQ#noexternalembed
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget vio

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 110
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 110

Sv: Fasiten
« #15569 : 25. juli 2012, 00:32 »
Steike, går unna i benken!
Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
http://kissabibben.blogg.no/

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!