Skrevet av Emne: Fasiten  (Lest 2954660 ganger)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #16395 : 28. juni 2013, 22:23 »
Nei angrer ikke, men synes tiden med dere på KK i ettertid har gitt meg mere.
Tiden fra 1-2 år før du dukket opp på KK og til 2005-2006 forblir "The Golden Age". Den tiden kommer aldri igjen, men det er gode minner. Enormt godt kameratskap og kollektiv på oss den gangen. En liten og samlet gjeng.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #16396 : 28. juni 2013, 22:26 »
Fredag 28.juni 2013

Markløft - klassisk til knær og opp
(1 RM = 210kg, 2 RM = 210kg, 3 RM = 235kg)
2 x 100kg
1 x 140kg
1 x 180kg
3 x 220kg @ 8.5 RPE
3 x 220kg @ 9 RPE
 Vis detaljer

11 cm Towel press
5 x 60kg
3 x 90kg
3 x 140kg
2 x 170kg
3 x 190kg @ 9 RPE
3 x 190kg @ 8.5 RPE
3 x 190kg @ 9 RPE
 Vis detaljer

Lever rows
6 x 45kg   
6 x 45kg   
6 x 45kg   
6 x 45kg   

FINITO

Trodde vi stengte 21 i dag så jeg brukte litt tid på regnskap, men fant fort ut, da en kunde spurte, at vi stengte 20.00. Jeg fikk dermed bare litt over én time fra jeg startet treningen til jeg skulle være ferdig. Veldig fornøyd med å klare å bli ferdig tidsnok!

Video:
http://www.youtube.com/watch?v=2k0FygSUH3U
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Fasiten
« #16397 : 29. juni 2013, 13:00 »
http://www.powerliftingwatch.com/node/1331

"As you gain extra mass, even if its all muscle, your neck gets bigger. Eventually, if your throat isn't structured properly, the mass of your neck can force the tissues in your throat closed as you try to inhale while relaxed and sleeping."

Gutta snakker om 117 og 126 blokkeringer per time, så da blir Gilberg forbigått.

http://articles.elitefts.com/features/iron-brothers/powerlifting-101-a-major-cpap-milestone/

Han i artikkelen over er ikke så stor (165 cm 93 kilo) men sjekk nakken hans i det siste bildet.

Det kan tenkes at det er Silverfox' egentlige problem også, bodybuildernakke + lagt på seg en del kilo fett.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Fasiten
« #16398 : 29. juni 2013, 15:15 »
Angående c-pap, vekt og livsstils-sykdommer.

Jeg har drevet med styrkeløft og trening i mange år frem til 2009 og fikk til slutt hjertesvikt og en del andre livstils-sykdommer grunnet av at jeg hadde opparbeidet en litt for høy vekt.
Jeg fikk som sagt hjertesvikt, diabetes 2, ødem i leggene, høyt blodtrykk, høyt kolestrol, søvnapne, noe som medførte innleggelse på st.olav i 2 uker. Jeg ble utredet og går nå på masse medisiner. Fikk også en c-pap med meg hjem, men dette var et helvette, maskina ble innstilt på 12 innpust og 12 utpust i minuttet, det var greit nok. Men bare å ha maska var et helvette. Hvis du må hoste i løpet av natta så kommer du helt ut av rytmen på maskina og det blir bare dritt. Jeg klarte ikke å bruke maska, men jeg sover bedre nå. Dette grunnet av at jeg ikke spiser kveldsmat og maven ikke er full. Når du ligger så blir lungene presset sammen og oppover og dette gjør det verre å puste. Mange puter er også å foretrekke slik at du har hodet høyt oppe, sover best på ryggen.
Nå har jeg snart gått 4 år på trygd og prøvd uttallige kostråd og treninger for å gå ned i vekt, men det er både tungt og slitsomt når man er full av medisiner som hindrer deg i å ned noe særlig i vekt, samt at motivasjonen er på bunn. Jeg har vært med på fysmed og andre instanser for trening og kost, men det funker ikke for meg. Jeg er født latsabb og hater trening bortsett fra å løfte vekter. Jeg er nå henvist til st.olav for en slankeoperasjon. Jeg vet og forstår at mange tenker at jeg kanskje burde unngå en operasjon, men når når intet annet fungerer så ser jeg meg ikke noe annen råd, jeg driter i om jeg må kutte ut enkelte matvarer, og man må spise mer langsomt. Jeg tar denne opersajonen grunnet av at jeg vil ha tilbake livet mitt og vekten kan halveres med operasjon og innsats fra meg selv, jeg veier i dag 165 kilo og det er for mye. Uten en operasjon og kanskje økende vekt så blir jeg knapt 50 år, jeg er 40 år nå.
Så i bunn og grunn så er fedme og vekt grunnen til alle mine sykdommer, men jeg kan bli kvitt mesteparten av medisinene, og ikke minst det helvettes insulinet.
Jeg vet alt om at det er vanskelig å gå ned i vekt og lysten er liten. Jeg hater å se min egen kropp i speil og jeg hater å bli fotografert, dette er fordi at jeg skjemmes av mitt utseende og selvbilde og selvtillit er bare bambus.
Så det å bli stor og sterk kan man bli uten å veie 150 +++ kilo.

Først å fremst vil jeg si du har vært uheldig å havnet på gal vei. Jeg vet det kan være vanskelig å komme seg på rett kjøl igjen, men det vil du ikke klare bare ved å ta en slankeoperasjon for å si det rett ut.
Du må legge om livsstilen din og ikke bare tette et hull i et skip som er fullt av dem.
Til en person som har levd "usunt" i 40 år nytter det ikke å radikalisere om hele kostholdet og treningsopplegget i en smell. Da går man fort tom for krefter og blir fort lei og man faller fort og med mere tyngde tilbake til der man startet. Her må du starte lett med litt trening både styrke og cardio for så redusere litt på den maten du spiser til daglig. Ikke noe kylling og ris i 1. omgang.
Vektreduksjon handler om å spise mindre cal enn det du forbruker. Uansett hva du spiser vil du gå ned i vekt bare du spiser mindre.
Når man da har kommet inn i en fin rytme med trening og synes livet begynner å bli litt trivelig igjen kan man begynne å legge om kostholdet, da forsiktig og ikke med raske steg. Dette er en prosess som kanskje vil ta flere år. Men til slutt vil du stå der på toppen å se utover landskapet å si til deg selv med rikelig av selvtilit at det var godt å gå til toppen også når man ser på de som tar heisen.

Tar du en slankeoperasjon har jeg sett flere eksempler på at de blir fort tynne, men etter en stund blir de tykk igjen. Dette fordi de ikke er motivert og opparbeidet seg grunnleggende kunnskap om hvordan kroppen fungerer. Sprøyter må du også ta resten av livet etter en operasjon. Til slutt er en operasjon et kirurgisk inngrep som også medfører økt risiko for forskjellige ting, ha det i tankene før man velger den "letteste" veien.
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Fasiten
« #16399 : 29. juni 2013, 22:02 »
Nå er du alt for ydmyk her Einar!!! Har du bynt å miste trua eller..?! CPAP meg her og CPAP meg der... Du har vekter som skal løftes, at du sover dårlig om natta har ingenting med saken å gjøre. Du er vel ikke på glid til å slanke deg?
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: Fasiten
« #16400 : 29. juni 2013, 22:47 »
Nå er du alt for ydmyk her Einar!!! Har du bynt å miste trua eller..?! CPAP meg her og CPAP meg der... Du har vekter som skal løftes, at du sover dårlig om natta har ingenting med saken å gjøre. Du er vel ikke på glid til å slanke deg?

Dårlig søvnkvalitet har vel litt med saken å gjøre om man skal restituere/prestere optimalt?


Utlogget HeatoN85

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 218
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Sv: Fasiten
« #16401 : 30. juni 2013, 01:49 »
Angående c-pap, vekt og livsstils-sykdommer.

Jeg har drevet med styrkeløft og trening i mange år frem til 2009 og fikk til slutt hjertesvikt og en del andre livstils-sykdommer grunnet av at jeg hadde opparbeidet en litt for høy vekt.
Jeg fikk som sagt hjertesvikt, diabetes 2, ødem i leggene, høyt blodtrykk, høyt kolestrol, søvnapne, noe som medførte innleggelse på st.olav i 2 uker. Jeg ble utredet og går nå på masse medisiner. Fikk også en c-pap med meg hjem, men dette var et helvette, maskina ble innstilt på 12 innpust og 12 utpust i minuttet, det var greit nok. Men bare å ha maska var et helvette. Hvis du må hoste i løpet av natta så kommer du helt ut av rytmen på maskina og det blir bare dritt. Jeg klarte ikke å bruke maska, men jeg sover bedre nå. Dette grunnet av at jeg ikke spiser kveldsmat og maven ikke er full. Når du ligger så blir lungene presset sammen og oppover og dette gjør det verre å puste. Mange puter er også å foretrekke slik at du har hodet høyt oppe, sover best på ryggen.
Nå har jeg snart gått 4 år på trygd og prøvd uttallige kostråd og treninger for å gå ned i vekt, men det er både tungt og slitsomt når man er full av medisiner som hindrer deg i å ned noe særlig i vekt, samt at motivasjonen er på bunn. Jeg har vært med på fysmed og andre instanser for trening og kost, men det funker ikke for meg. Jeg er født latsabb og hater trening bortsett fra å løfte vekter. Jeg er nå henvist til st.olav for en slankeoperasjon. Jeg vet og forstår at mange tenker at jeg kanskje burde unngå en operasjon, men når når intet annet fungerer så ser jeg meg ikke noe annen råd, jeg driter i om jeg må kutte ut enkelte matvarer, og man må spise mer langsomt. Jeg tar denne opersajonen grunnet av at jeg vil ha tilbake livet mitt og vekten kan halveres med operasjon og innsats fra meg selv, jeg veier i dag 165 kilo og det er for mye. Uten en operasjon og kanskje økende vekt så blir jeg knapt 50 år, jeg er 40 år nå.
Så i bunn og grunn så er fedme og vekt grunnen til alle mine sykdommer, men jeg kan bli kvitt mesteparten av medisinene, og ikke minst det helvettes insulinet.
Jeg vet alt om at det er vanskelig å gå ned i vekt og lysten er liten. Jeg hater å se min egen kropp i speil og jeg hater å bli fotografert, dette er fordi at jeg skjemmes av mitt utseende og selvbilde og selvtillit er bare bambus.
Så det å bli stor og sterk kan man bli uten å veie 150 +++ kilo.



Du er født latsabb, og derfor vil du operere magen slik at du kan fortsette å være latsabb? INGEN er født latsabb. Syns det er trist at mental sykdom (som dette grenser mot), resulterer i unødvendige fysiske inngrep. Du bør ha hjelp av psykolog istedet, eller at du selv tar tak i din egen mentalitet og legger ut på den viktigste reisen i ditt liv - reisen i ditt eget sinn. Den er det mange som har tatt før deg, med god suksess! F.eks narkomane, handikappede eller store personligheter.

Hvis du vil ha tilbake ditt liv, så begynner du med mentaliteten din. Et inngrep vil ikke gi deg et bedre liv når mentaliteten er slik den er. Tenk deg om to ganger før du gjennomfører dette inngrepet. Ett stk råd fra meg, kanskje kan det være det viktigste du gjør i ditt liv; Kjøp inn noen bøker fra populære forfattere på personlig utvikling, og se om du fortsatt ønsker å gjøre inngrepet etter dette.   

 
Overvektige med duft fra baken, HEI det er oss, fettbomber i draktelaken.

Utlogget Pitbull1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 680
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 680

Sv: Fasiten
« #16402 : 30. juni 2013, 08:56 »
http://www.lhl.no/leve-med-sykdom-/behandling/oksygenbehandling-hjemme/

Hei Einar.
Vi har selv en slik oksygen måler hjemme. Tror aldri jeg var under 98 ( vi i familien lå normalt på 98 til 99 ). Unntak var min kjære mor, som fikk KOLS. En forferdelig sykdom. 2 ganger havnet hun i respirator, første gang i 99. Da lå mettningen på det samme som du hadde på lav. Hun ble tåkete, og glemte en masse, diktet opp sin egen verden, og klarte ikke å sove. De fikk henne opp å gå igjen. Min kjære far fikk kjempet igjennom en oksygenmaskin til hjemme bruk, og senere en til reise, men det tok tid. Da fikk hun en helt annen livskvalitet. Fikk sove, og kunne bevege seg mer. Lunge kapasitet var da nede i 30%
Hadde jeg vært deg, så ville jeg fått utredet angående oksygen maskin.
Se om ikke det hjelper.
Så ett fy fy ord. Planlegge kost. Jeg har satt opp kost program for personer, som gjør at de sliter med å spise alt, men fortsatt går ned i vekt. De får mer en nok energi, men ikke en haug med tomme kalorier.
Jeg kjenner dine store mål, men prøv å nå dem litt lettere. Så kan du ta med døtrene dine tin Benidorm, helt til de ønsker å bli med pappaen mer:)
Pga oksygenmaskinen så fikk vi iallfall 3 år ekstra med hu mor.
Du ligger på farlige nivå, håper at du tar ett par grep. Lykke til.
Mvh Roy

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Fasiten
« #16403 : 30. juni 2013, 19:50 »
http://www.powerliftingwatch.com/node/1331

"As you gain extra mass, even if its all muscle, your neck gets bigger. Eventually, if your throat isn't structured properly, the mass of your neck can force the tissues in your throat closed as you try to inhale while relaxed and sleeping."

Gutta snakker om 117 og 126 blokkeringer per time, så da blir Gilberg forbigått.

http://articles.elitefts.com/features/iron-brothers/powerlifting-101-a-major-cpap-milestone/

Han i artikkelen over er ikke så stor (165 cm 93 kilo) men sjekk nakken hans i det siste bildet.

Det kan tenkes at det er Silverfox' egentlige problem også, bodybuildernakke + lagt på seg en del kilo fett.

For min del har ikke antallet pustestopp gått hverken opp eller ned etter at jeg la opp med treningen, men nå var vel ikke min hals av de tjukkeste som er avlet fram her i landet heller. Smiley Fettprosenten har i grunn aldri vært høy, så den skal heller ikke få skylda Smiley
Snorkingen var derimot verre når jeg var tyngre, så sosialt sett har det vært en stor fordel å endre fokus mht muskler og slikt....



Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Fasiten
« #16404 : 30. juni 2013, 19:56 »
For min del har ikke antallet pustestopp gått hverken opp eller ned etter at jeg la opp med treningen, men nå var vel ikke min hals av de tjukkeste som er avlet fram her i landet heller. Smiley Fettprosenten har i grunn aldri vært høy, så den skal heller ikke få skylda Smiley
Snorkingen var derimot verre når jeg var tyngre, så sosialt sett har det vært en stor fordel å endre fokus mht muskler og slikt....

Genetikken, de individuelle forskjellene i bygning spiller jo også en stor rolle. Tynne folk får jo også søvnapnè.

Hvordan var det da du var i konkurranseform ?
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Fasiten
« #16405 : 30. juni 2013, 20:01 »
Skjønner. Jeg ligger på ryggen. Og forblir på ryggen. Hendene mine beveger seg dog, så det er farlig å ligge ved siden av meg fordi jeg slenger armen helt strak til siden :-D Jeg tror maska vil bli bra for meg, men hvis jeg ikke takler den så går jeg ned og så ser vi hva som skjer.
Utrolig!

Det det med å slå ut med armene kan fort bli borte når cpap'en fjerner pustestoppene. Jeg delte for noen år siden under et stevne i Finland rom (heldigvis ikke seng) med en bygger fra Nordmøre. Han som snorket noe helt for jævlig og hyppig hadde pustestopp der han sakte hevet begge armene mot taket for så å slå dem hardt rett ut til siden idet han heiv etter pusten.....
Fjorten dager seinere kolapset han på jobb i Nordsjøen og fikk deretter søvnundersøkelse siden de misstenkte at det var søvnutfordringer. Han hadde 60 stopp pr time, de lengste på 55 sekunder....
Fikk cpap, fikk søvn, fikk tilbake energien både til jobb og barn....og ble vistnok tryggere å dele seng med også Smiley

Dersom en trives med å ligge på ryggen når en sover så er forøvrig det en stor fordel når en har på maska....


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Fasiten
« #16406 : 30. juni 2013, 20:14 »
Genetikken, de individuelle forskjellene i bygning spiller jo også en stor rolle. Tynne folk får jo også søvnapnè.

Hvordan var det da du var i konkurranseform ?

Det er helt klart!

Når jeg var i konkurranseform så veide jeg normalt ti kilo mindre enn off-season så da ble snorkingen mindre påtrengende. I følge kona var som sagt pustestoppene like tydelige (det kvinnfolket legger merke til ALT). Det var i grunn den observasjonen som omsider fikk meg til å ta søvntestingen som avdekket problemet Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #16407 : 01. juli 2013, 03:20 »
Først å fremst vil jeg si du har vært uheldig å havnet på gal vei. Jeg vet det kan være vanskelig å komme seg på rett kjøl igjen, men det vil du ikke klare bare ved å ta en slankeoperasjon for å si det rett ut.
Du må legge om livsstilen din og ikke bare tette et hull i et skip som er fullt av dem.
Til en person som har levd "usunt" i 40 år nytter det ikke å radikalisere om hele kostholdet og treningsopplegget i en smell. Da går man fort tom for krefter og blir fort lei og man faller fort og med mere tyngde tilbake til der man startet. Her må du starte lett med litt trening både styrke og cardio for så redusere litt på den maten du spiser til daglig. Ikke noe kylling og ris i 1. omgang.
En person som får klarsignal om en slik operasjon får all den informasjon og kunnskap som er nødvendig. Så alt dette vet han. Hvem vet, kanskje spiser han bare kylling og ris også? Man trenger ikke gå ut i fra at det er bare kaker, godterier og junkfood fordi en person er overvektig.

Sitat

Vektreduksjon handler om å spise mindre cal enn det du forbruker. Uansett hva du spiser vil du gå ned i vekt bare du spiser mindre. Når man da har kommet inn i en fin rytme med trening og synes livet begynner å bli litt trivelig igjen kan man begynne å legge om kostholdet, da forsiktig og ikke med raske steg. Dette er en prosess som kanskje vil ta flere år. Men til slutt vil du stå der på toppen å se utover landskapet å si til deg selv med rikelig av selvtilit at det var godt å gå til toppen også når man ser på de som tar heisen.
Dette er selvsagt "det riktige", men har man kommet så langt som mange som slankeopereres gjør så virker veien så umulig lang at de gir opp før de begynner. Det er svært irriterende for oss "normale" som har vinneskallene og vet vi klarer målene vi setter oss, men å få en slankeoperasjonskandidat til å gjøre alt det riktig og tenke flere år fram i tid mtp. slankingen er å forvente at en narkoman skal bli nykter uten hjelp. Det er et fåtall som klarer det. Det er statistikken. Så det er bedre at man forblir en taper og vinner et liv. Enn at man for alt i verden skal unngå operasjon fordi da er man "flink gutt" og så mislykkes man noe som betyr tapt liv.

Sitat
Tar du en slankeoperasjon har jeg sett flere eksempler på at de blir fort tynne, men etter en stund blir de tykk igjen. Dette fordi de ikke er motivert og opparbeidet seg grunnleggende kunnskap om hvordan kroppen fungerer. Sprøyter må du også ta resten av livet etter en operasjon. Til slutt er en operasjon et kirurgisk inngrep som også medfører økt risiko for forskjellige ting, ha det i tankene før man velger den "letteste" veien.
Det finnes ulike operasjoner. Gastric bypass involverer vitamintilskudd resten av livet. Gastric sleeve er en mildere operasjon uten like alvorlige bivirkninger. Uansett motivasjon eller ikke, alle vil få mere motivasjon til å leve "riktig" når de får en slik operasjon. Det mange av disse trenger er en kickstart og at de ser at ting fungerer. De må se en liten forskjell på et par uker. DA blir de motiverte. Selv om det er noen som faller av så er det såpass mange suksesshistorier at sannsynligheten er større for at man klarer omskiftingen etter en operasjon enn ellers.

Slankeoperasjon byr meg i mot. Det er det samme som doping for menn og silikon og botox for kvinner. Jeg synes det er juks, men personen som trenger denne hjelpen bør støttes og ikke belæres. Den hører velmente råd hele tiden og det er kanskje like ille som å bli mobbet.

Nå er du alt for ydmyk her Einar!!! Har du bynt å miste trua eller..?! CPAP meg her og CPAP meg der... Du har vekter som skal løftes, at du sover dårlig om natta har ingenting med saken å gjøre. Du er vel ikke på glid til å slanke deg?
Er ikke på glid til å slanke meg, men hvis jeg ikke får sove så vil treningen jeg gjør gi mindre resultater enn den kan gi. Jeg risikerer også å dø i forsøket på å klare målene samt at tiden fram til jeg dør blir dårlig livskvalitet. Det er ikke noe særlig å være trøtt når man våkner. Duppe under frokost. Sove etter frokost. Spise lunsj. Duppe. Drikke koffeinaktige drikker. Være umotivert for trening. Trene knallhardt. Spise middag. Duppe. Spise kveldsmat. Duppe. Man blir en zombie der man glemmer veldig fort og man blir giddesløs. Alt er et orsk. Slik vil man selvsagt ikke ha det. Jeg har stor tro på at C-papen vil hjelpe meg og at jeg kan få en helt ny hverdag hvor jeg bare går og venter på å trene. Og kan opparbeide såpass spenning at jeg skjelver etter å få tatt tak i stanga. Hvis jeg vet hvordan mennesker som sover godt vil kunne få ut av treningen kontra meg selv om jeg ikke sover så vil realisme tilsi at målene jeg har kanskje er umulige. Derfor må jeg få sove skikkelig. Det er nøkkelen. Hvis c-papen ikke er noe for meg, som jeg betviler, så har jeg egentlig ikke noe valg. Da må jeg gå ned i vekt, men det skal mye til før at jeg gjør det. Da er alt mtp. C-Pap prøvd!

http://www.lhl.no/leve-med-sykdom-/behandling/oksygenbehandling-hjemme/

Hei Einar.
Vi har selv en slik oksygen måler hjemme. Tror aldri jeg var under 98 ( vi i familien lå normalt på 98 til 99 ). Unntak var min kjære mor, som fikk KOLS. En forferdelig sykdom. 2 ganger havnet hun i respirator, første gang i 99. Da lå mettningen på det samme som du hadde på lav. Hun ble tåkete, og glemte en masse, diktet opp sin egen verden, og klarte ikke å sove. De fikk henne opp å gå igjen. Min kjære far fikk kjempet igjennom en oksygenmaskin til hjemme bruk, og senere en til reise, men det tok tid. Da fikk hun en helt annen livskvalitet. Fikk sove, og kunne bevege seg mer. Lunge kapasitet var da nede i 30%. Hadde jeg vært deg, så ville jeg fått utredet angående oksygen maskin.
Se om ikke det hjelper.
Vet ikke om du har lest det jeg har skrevet, men det du skriver om her er pusterproblemer til vanlig. Jeg er nok nærme 100%, jeg også, når jeg puster som jeg gjør når jeg er våken. Problemet er at jeg slutter å puste når jeg sovner. Du kan ta en slik oksygentest mens du puster ut og holder pusten. Da skal vi få sett andre verdier Smiley

Utredning har jeg vært til. Jeg får en C-pap som vil hjelpe meg å puste når jeg sover. Alt vil i teorien bli bra nå. Eneste spørsmålstegn er hvordan jeg i praksis vil takle maske over enten munn og nese samtidig eller kun nese.

Sitat
Så ett fy fy ord. Planlegge kost. Jeg har satt opp kost program for personer, som gjør at de sliter med å spise alt, men fortsatt går ned i vekt. De får mer en nok energi, men ikke en haug med tomme kalorier.
Jeg har alltid vært opptatt av kosthold og jeg spiser relativt meget bra. Har ingen intensjoner om å gå ned i vekt.

Sitat
Jeg kjenner dine store mål, men prøv å nå dem litt lettere. Så kan du ta med døtrene dine tin Benidorm, helt til de ønsker å bli med pappaen mer:)
Å gå ned i vekt er ikke å nå målene lettere. Det gjør det bare vanskeligere. Om ikke umulig.

Sitat
Pga oksygenmaskinen så fikk vi iallfall 3 år ekstra med hu mor.
Du ligger på farlige nivå, håper at du tar ett par grep. Lykke til.
Grepet ble gjort den dagen jeg gikk til legen og sa jeg ville ha utredning for søvnapné. Jeg har vært på utredning og jeg får maske som de fleste forståsegpåere sier vil endre mitt liv.

Nå gleder jeg meg til i morgen. Det blir single i alle tre øvelser i flere uker framover. Kanon! Nå skal det terpes på 320-løftet!
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Fasiten
« #16408 : 01. juli 2013, 11:32 »
En person som får klarsignal om en slik operasjon får all den informasjon og kunnskap som er nødvendig. Så alt dette vet han. Hvem vet, kanskje spiser han bare kylling og ris også? Man trenger ikke gå ut i fra at det er bare kaker, godterier og junkfood fordi en person er overvektig.
Dette er selvsagt "det riktige", men har man kommet så langt som mange som slankeopereres gjør så virker veien så umulig lang at de gir opp før de begynner. Det er svært irriterende for oss "normale" som har vinneskallene og vet vi klarer målene vi setter oss, men å få en slankeoperasjonskandidat til å gjøre alt det riktig og tenke flere år fram i tid mtp. slankingen er å forvente at en narkoman skal bli nykter uten hjelp. Det er et fåtall som klarer det. Det er statistikken. Så det er bedre at man forblir en taper og vinner et liv. Enn at man for alt i verden skal unngå operasjon fordi da er man "flink gutt" og så mislykkes man noe som betyr tapt liv.
Det finnes ulike operasjoner. Gastric bypass involverer vitamintilskudd resten av livet. Gastric sleeve er en mildere operasjon uten like alvorlige bivirkninger. Uansett motivasjon eller ikke, alle vil få mere motivasjon til å leve "riktig" når de får en slik operasjon. Det mange av disse trenger er en kickstart og at de ser at ting fungerer. De må se en liten forskjell på et par uker. DA blir de motiverte. Selv om det er noen som faller av så er det såpass mange suksesshistorier at sannsynligheten er større for at man klarer omskiftingen etter en operasjon enn ellers.

Slankeoperasjon byr meg i mot. Det er det samme som doping for menn og silikon og botox for kvinner. Jeg synes det er juks, men personen som trenger denne hjelpen bør støttes og ikke belæres. Den hører velmente råd hele tiden og det er kanskje like ille som å bli mobbet.

Det er veldig enkelt å ha meninger om hva som er best for andre, og hvordan de skal gjøre ting. Det betyr ikke at man ikke skal forsøke å gi råd, men vi aner ikke hva som foregår inne i hodet på en annen person, hva de har opplevd og hva de går igjennom, og hva som er de grunnleggende årsakene til å de gjør hva de gjør. Alle mennesker har alskens rare problemer som surrer inne i hodet nesten konstant, men noen er flinkere til å skjule det enn andre. De som tror at de ikke sliter med noe eller ikke har problemer med noe har liten eller ingen grad av selvinnsikt, og lurer seg selv ubevisst, og vil få det i bakhodet før eller senere. Selv de mest suksessfulle mennesker har alskens rare problemer de sliter med.
 
Det utarter seg forskjellig hos forskjellige mennesker, men nesten alle er i en konstant kamp for å fortrenge tanker og følelser og for å slippe å forholde seg til ting slik som de egentlig er. Vi holder oss alltid opptatt med noe, og selv når vi "slapper av" så skal vi se på TV, drive med mobilen e.l. Noen selvmedisinerer seg med mat, noen stopper å spise, noen spiser normalt men selvmedisinerer med andre ting. Det meste av dette skjer ubevisst.

Når det gjelder slankeoperasjoner o.l. så vet jeg ikke hva som er det beste. Kanskje det er det beste for noen, men ikke for alle. Det er helt klart at det går an å få det til uten, men hva som skal til avhenger av personen og historikken de har. Det er noen grunnleggende dype årsaker til at man har kommet dit man er, og jeg tror at man trenger å få innsikt i disse årsakene for å komme "ut" av problemene. Viljen til å forsøke å øke selvinnsikten tror jeg er kan være en start.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #16409 : 01. juli 2013, 21:18 »
Mandag 1.juli 2013

Knebøy
(1 RM = 302.5kg, 2 RM = 290kg, 3 RM = 282.5kg)
5 x 20kg
5 x 20kg
3 x 60kg
3 x 100kg
3 x 140kg
2 x 180kg
1 x 220kg
1 x 250kg
1 x 270kg
1 x 285kg @ 8.5 RPE
 Vis detaljer

Benkpress - på klosse, med bredt grep
(2 RM = 200kg, 3 RM = 195kg)
5 x 60kg
3 x 100kg
3 x 140kg
1 x 170kg
1 x 185kg @ 8 RPE
1 x 190kg @ 8.5 RPE
 Vis detaljer

Benkpress - gulvpress, smalt grep
(1 RM = 110kg, 2 RM = 110kg, 3 RM = 100kg)
5 x 100kg  40kg opp fra pers på like mange repetisjoner!
5 x 130kg @ 8 RPE   70kg opp fra pers på like mange repetisjoner!
5 x 140kg @ 9 RPE   1 repetisjon opp fra pers på denne vekten!  80kg opp fra pers på like mange repetisjoner!

FINITO

En flott trening med gode kamerater på Nidarø . I dag var det opp til kun en singel i bøy og en singel i towellpress før det var femmer i gulvpress. Jeg mangler litt på dybde og fart/sprett på løftene mine i bøy. Håper å bygge opp denne egenskapen i ukene framover. Neste uke er det mange single og uken etterpå enda flere. Jeg gleder meg til alle øktene! Og akkurat det å glede seg har jeg manglet litt den siste tiden, men i dag var lysten og motivasjonen der.

Litt tregt på bøyen, men jeg er ikke misfornøyd. Benken ble veldig bra synes jeg. Gulvpressen er jeg usikker på da jeg ikke har gjort den mye før.

Takk.

Video:
http://www.youtube.com/watch?v=vUVYnCh8204
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!