Skrevet av Emne: Fasiten  (Lest 2954753 ganger)

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Fasiten
« #16410 : 01. juli 2013, 23:00 »
Veldig fine svar til alle som mener noe om deg og din BMI og CPAP osv!

Når det gjelder overvekten din så har vel denne en funksjon? Du ønsker å løfte mest mulig og da er høy vekt en viktig faktor (med delvis unntak for markløft). Hverdagen din må bestå av mye (tvangs)spising for å holde vekta oppe, og jeg tviler sterkt på at du har problemer med å holde fingrene unna kakefatet og potetgullskåla...

Men, rent hypotetisk sett? Hvis du må slanke deg for å unngå søvnproblemer, hva er planen din da? Man kan forestille seg 3 mulige scenarioer:

1. Du må ned til 120kg og kan konkurrere i -125. På denne kroppsvekten sover du normalt/bedre, men det kan bli vanskelig å nå supermannvektene på 360-220-320...

2. Du må ned til 90kg og har ikke nubbsjans til å nå supermann-målene dine. Men, du har mulighet til å være norges sterkeste i -93kg klassen, og ekstremt sterk i forhold til egen kroppsvekt. Dessuten vil du fronte en bra fysikk rent utseendemessig og være sunn og frisk etter alle målestokker.

3. Du gir opp all trening i fortvilelse over å ikke nå supermann-målene. Kroppsvekta går ned, men Eleikostanga parkeres for evigheten i knebøy-racket.

Hva er planen, og hvilken scenario er mest sannsynlig?
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #16411 : 02. juli 2013, 01:25 »
Veldig fine svar til alle som mener noe om deg og din BMI og CPAP osv!

Når det gjelder overvekten din så har vel denne en funksjon? Du ønsker å løfte mest mulig og da er høy vekt en viktig faktor (med delvis unntak for markløft). Hverdagen din må bestå av mye (tvangs)spising for å holde vekta oppe, og jeg tviler sterkt på at du har problemer med å holde fingrene unna kakefatet og potetgullskåla...
Jeg spiser nesten aldri kaker eller potetgull. Jeg kan spise det, ja, men det er veldig sjelden og sjeldent mye. En potetgullpose kan vare i mange uker og etter ett kakestykke er jeg ikke lysten på mere fordi det er for søtt.


Sitat
Men, rent hypotetisk sett? Hvis du må slanke deg for å unngå søvnproblemer, hva er planen din da? Man kan forestille seg 3 mulige scenarioer:

1. Du må ned til 120kg og kan konkurrere i -125. På denne kroppsvekten sover du normalt/bedre, men det kan bli vanskelig å nå supermannvektene på 360-220-320...
Hvis jeg ikke klarer å gå ned på en slik måte at det meste er fett og at jeg ikke ser det som realistisk å klare mine mål så er det mulig jeg går ned mere og bare trener for å holde meg i form. Helt uten ambisjoner. Hvis jeg ser det er mulig å nå målene uten å veie mer enn 120 kg så går jeg all-in.

Sitat
2. Du må ned til 90kg og har ikke nubbsjans til å nå supermann-målene dine. Men, du har mulighet til å være norges sterkeste i -93kg klassen, og ekstremt sterk i forhold til egen kroppsvekt. Dessuten vil du fronte en bra fysikk rent utseendemessig og være sunn og frisk etter alle målestokker.
Dette kan skje, ja, men jeg tror nok ikke jeg ville ønsket å konkurrere noe. Jeg driver ikke med dette hovedsaklig for å vinne medaljer. Jeg vil løfte mest mulig absolutte kilo på samme måte som at jeg som kroppsbygger ikke hadde ønsket å deffe for å veie -80 kg. Jeg hadde trent for å fått 22" armer. Deffet.

Sitat
3. Du gir opp all trening i fortvilelse over å ikke nå supermann-målene. Kroppsvekta går ned, men Eleikostanga parkeres for evigheten i knebøy-racket.
Jeg vil aldri slutte å trene, men når jeg legger opp satsingen så vil det bli masse komfortable øvelser Smiley Konsentrasjonscurl, kabel krossover, lår press osv Smiley

Sitat
Hva er planen, og hvilken scenario er mest sannsynlig?
Planen er:
1. At C-pap løser alle problemer og jeg kan fortsette som før. Bare med mere energi og motivasjon.
2. C-pap virker ikke eller jeg takler den ikke ; da går jeg ned til 120 kg og forsøker å fortsette å nå mine mål.
3. Jeg finner ut at jeg ikke har sjanser til å nå mine mål ; går ned til en vekt der jeg føler jeg flyver, trener for å se og føle meg bra og begynner å spille sjakk på heltid.

Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget storkman

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 535
  • Honnør: 212
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 535

Sv: Fasiten
« #16412 : 02. juli 2013, 02:00 »
Nå er det jeg personlig som snakker her, og jeg tar hensyn i at du Gille er frisk, (som jeg håper på) i alle mulige scenarioer.

Jeg syned det hadde vært fett om du hadde gått ned til 90-105kg, vært relativt ripped (det hadde du nok vært rundt 105kg), begynt og trent strongman, tatt det derfra og kanskje gått opp til 120-130kg iløpet av noen år (gradvis).
Jeg hadde sett det som en ære å fått konkurrert mot "El grande Gille" i eventuelle strongman-konkurranser i fremtiden! Enten -105kg eller åpen klasse!
Tror også du kunne gjort det riiiiiimelig bra med den styrken du allerede har Smiley
Du besitter jo en enorm muskelmasse til naturlig styrketrenende å være!

Har denne tanken noen gang streifet deg? Altså ikke bry deg om -105kg ellet åpen klasse, heller ikke bry deg om tallet på vektene annet enn den aktuelle konkurransen, men det å kun konkurrere mot andre uten å bli målt i wilks! Faktisk det å enkelt å greit være best! Kunne du tenkt deg det?! Tenk deg å slå mulig dopede utøvere! Det er jo enormt! Jeg elsker tanken på dette og det er en liten (veldig liten) del av det som holder meg gående. Det og det at jeg føler meg dritt at jeg ikke løfter vekter :p Husker jo hvordan CYC gjorde det i NSM  år han var 17-18 år!

Hva er dine tanker rundt dette Einar? Gleder meg til svar Smiley

PS: Tror ikke du hadde gjort deg bort på en kvalikk Wink
6. plass, Norges Sterkeste -90kg 2014
7. plass, Norges Sterkeste -90kg 2015
15. plass, Verdens Sterkeste -90kg 2015

Logg: Storkman - Loggbok

Instagram: steffenryg

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #16413 : 02. juli 2013, 02:44 »
Nå er det jeg personlig som snakker her, og jeg tar hensyn i at du Gille er frisk, (som jeg håper på) i alle mulige scenarioer.
Flott. Jeg liker at folk "prater" uten filter og stiller oppriktige spørsmål.

Sitat
Jeg syned det hadde vært fett om du hadde gått ned til 90-105kg, vært relativt ripped (det hadde du nok vært rundt 105kg), begynt og trent strongman, tatt det derfra og kanskje gått opp til 120-130kg iløpet av noen år (gradvis).
Jeg liker følelsen av å være stor og sterk, men hvis jeg først går ned så vil jeg nok aldri opp igjen. Det å veie normalt "lite"/"mye" er en fantastisk følelse. Man tenker ikke over det når man ER stor og tung, men når man går ned så innser man hvor krevende det egentlig har vært å være stor. Å bli 120-130 over tid hvis jeg først går ned til å veie -105 vil nok gjøre liten forskjell fra om man faktisk gjør det over tid eller ikke. Det er ikke lett å bygge muskler naturlig når man blir litt eldre så hvis man er relativt rippet på ca. 105 kg så er det nok best på alle muliget måter å forbli der. Det er jo mulig å gjøre det brukbart i strongman i -105, men hvis jeg skulle gjort noe i den idretten i klassen over så ville det ikke vært mye å hente.

Sitat
Jeg hadde sett det som en ære å fått konkurrert mot "El grande Gille" i eventuelle strongman-konkurranser i fremtiden! Enten -105kg eller åpen klasse!
Tror også du kunne gjort det riiiiiimelig bra med den styrken du allerede har Smiley
Du besitter jo en enorm muskelmasse til naturlig styrketrenende å være!
Takk for fine ord og tillitt. Jeg har vært med i to strongmankonkurranser tidligere. Da var jeg -105 men det var ikke noe blæst om slike klasser da så vi stilte i åpen. Ble vel sist på begge konkurransene. Meget uerfaren og gjorde mange feil. Husker godt Østfolds Sterkeste mann hvor styrkeløfter Lars Markussen vant i 2001. Jeg startet konkurransen og alle lærte av mine feil. Først ute var Farmers walk. Jeg sprang med resultat av at koffertene ble slitt ut av grepet mitt og jeg ga meg etter en strekning på ulent terreng av gress. De andre lærte hvor de ikke skulle gå og at de måtte forsøke å ikke løpe fordi man da mistet grepet lettere pga. alle dumpene i bakken. På steinene så gikk jeg tom for klister på armene og klarte ikke å få opp de tyngste fordi jeg glapp. Jeg visste ikke at, som jeg så de andre utøverne gjøre, at det var lov å ta på ny smøring av klister. Jeg trodde det man hadde på fra starten var alt man kunne ha på Smiley Dekkvelt gjorde jeg det bra på. Her husker jeg Tiller såvidt klarte étt velt. Han sklei veldig og måtte kjempe livet av seg for å klare ett eneste velt. Jeg tok sju velt og ble en av de beste her. I crucifix hold (?) holdt vi to økser på 13 kg hver ut til sidene. Jeg var sterk her. Veldig sterk. Jeg trodde faktisk jeg kunne vinne øvelsen. Ikke bare i amatørklassen men også i proffklassen. Jeg har imidlertid spinkle håndledd som ikke er så sterke så plutselig ga det ene håndleddet seg noe som gjorde at bladet på den ene øksen gikk ned i underarmen min. Jeg måtte derfor bare gi meg fra øvelsen. Husker svært godt min frustrasjon da jeg så de etter meg bruke wrist-wraps! Jeg trodde det var juks!

Sitat
Har denne tanken noen gang streifet deg? Altså ikke bry deg om -105kg ellet åpen klasse, heller ikke bry deg om tallet på vektene annet enn den aktuelle konkurransen, men det å kun konkurrere mot andre uten å bli målt i wilks! Faktisk det å enkelt å greit være best! Kunne du tenkt deg det?! Tenk deg å slå mulig dopede utøvere! Det er jo enormt! Jeg elsker tanken på dette og det er en liten (veldig liten) del av det som holder meg gående. Det og det at jeg føler meg dritt at jeg ikke løfter vekter :p Husker jo hvordan CYC gjorde det i NSM  år han var 17-18 år!
Har ikke tenkt så mye på relativ konkurranse, men hvis jeg føler jeg kan gjøre det bra i noe så vil nok fristelsen til å satse litt blir for stor til å la være. Jeg tror imidlertid at jeg ikke kommer til å bruke så mye tid på det som er fysisk tungt på denne måten da. Tror jeg kommer til å bruke tiden mest på sjakk ; studere, spille og reise for å spille turneringer.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           

Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Fasiten
« #16414 : 02. juli 2013, 13:56 »
Tror folk flest har et veldig feilaktig bilde av hvordan Gilberg spiser. Ser det snakkes over her om at Gilberg gjerne spiser potetgull osv. Lett å tenke, men husker at Gilberg har postet hvordan han spiser før - og det er bemerkelsesverdig rent! Kan ikke du legge ut kostholdet igjen Einar? Husker det var mye skiver med egg, fiskemåltider og middag.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Fasiten
« #16415 : 02. juli 2013, 13:59 »
Tror folk flest har et veldig feilaktig bilde av hvordan Gilberg spiser. Ser det snakkes over her om at Gilberg gjerne spiser potetgull osv. Lett å tenke, men husker at Gilberg har postet hvordan han spiser før - og det er bemerkelsesverdig rent! Kan ikke du legge ut kostholdet igjen Einar? Husker det var mye skiver med egg, fiskemåltider og middag.

Det skal ikke så mye ekstra spising til for å gå opp mye i vekt over lang tid. Kanskje bare noen få hundre kalorier for mye per dag. Det som hovedsaklig trengs er et fravær av slanking.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #16416 : 02. juli 2013, 22:13 »
Tror folk flest har et veldig feilaktig bilde av hvordan Gilberg spiser. Ser det snakkes over her om at Gilberg gjerne spiser potetgull osv. Lett å tenke, men husker at Gilberg har postet hvordan han spiser før - og det er bemerkelsesverdig rent! Kan ikke du legge ut kostholdet igjen Einar? Husker det var mye skiver med egg, fiskemåltider og middag.
Frokost: fire brødskiver med kylling/kalkun-pålegg og 1 liter skummet melk
Lunsj: Fjordland sweet & sour eller Toro Bali Kylling + mutant mass to scoops og 6 dl skummet melk. I helger blir det 400 gram kyllingkjøttdeig, 2 dl (ukokt) jasminris, 2 speilegg og sweet chilli sauce. Lager det ikke, men retten er perfekt med litt salat og paprika til.
Middag: Det mor lager. Seibiff med råkost, poteter og remulade. Fiskepudding med råkost, poteter og remulade. Sånn avkuttede pølser, husker ikke hva det heter, med poteter. I helger blir det enten kjøttkaker eller karbonader og poteter eller så blir det som regel buffet på Kinarestaurant. Da er det ris og kylling og/eller ris og svin. Masse snadder med grønnsaker.
Kvelds: To liter melk, to brødskiver med to egg.
Nattmat: Ris og 2 seibiffer eller ris og 2 laksefileter.

I tillegg kommer Red-Max og Crystal før trening på treningsdager. Et eple i ny og ne. Jeg  spiser sjelden, og lite, godteri, snacks eller kaker. Fastfood spiser jeg vel så godt som aldri. 
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #16417 : 02. juli 2013, 22:33 »
Tirsdag 2.juni 2013

Markløft - klassisk uten belte
(1 RM = 282.5kg, 2 RM = 267.5kg, 3 RM = 255kg)
3 x 60kg
2 x 140kg
1 x 180kg
1 x 220kg
1 x 250kg @ 8.5 RPE
 Vis detaljer

Benkpress - med stopp, bredt grep
(1 RM = 202.5kg, 2 RM = 187.5kg, 3 RM = 180kg)
5 x 60kg
3 x 90kg
3 x 120kg
2 x 150kg
1 x 170kg
1 x 185kg @ 8.5 RPE
 Vis detaljer

Knebøy - pin-press
(1 RM = 300kg, 2 RM = 240kg, 3 RM = 262.5kg)
5 x 20kg
4 x 60kg
2 x 100kg
2 x 140kg
2 x 180kg
2 x 220kg
5 x 240kg @ 9 RPE   10kg opp fra pers på like mange repetisjoner!

FINITO

Herlig økt. Litt småtung mark, lett benk og ny pers med full kontroll og snakking i bøy til pinner.

Tøft med single. Håper at mengde går ut av kroppen og ekspolisivteten kommer. Tror neste uke blir kanonbra når det er mer enn én singel når det først er single. Da blir det mange. Terping på hvordan det skal være når man står på plattingen.

Takk!

Video:
http://www.youtube.com/watch?v=ZEyzQ65IdJk
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Jokke101

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 213
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 213

Sv: Fasiten
« #16418 : 02. juli 2013, 22:42 »
Spooor Smiley Honnør Wink

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Fasiten
« #16419 : 02. juli 2013, 23:33 »
Epic fail å ikke ha spor i Fasiten før nå.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget HeatoN85

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 218
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Sv: Fasiten
« #16420 : 02. juli 2013, 23:42 »
Epic fail å ikke ha spor i Fasiten før nå.


Ja, det må sies å være den endelige manifestasjonen av Murphy's lov.
Overvektige med duft fra baken, HEI det er oss, fettbomber i draktelaken.

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #16421 : 04. juli 2013, 23:19 »
Torsdag 4.juli 2013

Benkpress - med stopp, bredt grep
(1 RM = 202.5kg, 2 RM = 187.5kg, 3 RM = 180kg)
5 x 60kg
3 x 90kg
3 x 120kg
3 x 150kg
1 x 170kg
1 x 185kg @ 8.5 RPE
 Vis detaljer

Knebøy - med kjetting
(1 RM = 250kg, 2 RM = 260kg, 3 RM = 245kg)
5 x 20kg
3 x 20kg
3 x 60kg
3 x 100kg
3 x 140kg
2 x 180kg
2 x 220kg
1 x 260kg @ 8.5 RPE   10kg opp fra pers på like mange repetisjoner!
 Vis detaljer

Skuldre - stående hantelpress
4 x 28kg + 28kg
4 x 36kg + 36kg
4 x 36kg + 36kg @ 6.5 RPE

FINITO

Kanksje litt mindre benktrykk enn på tirsdag,men godt utført konkurransebenk med 185 kg.  Vanskelig å evaluere RPE. Bedre enn @9, men kanskje litt tyngre enn @8.5? Det samme med knebøy med kjetting. Jeg har gjort en dobbel på 260 kg tidligere og fikk til en fin rep i dag, men hadde jeg klart 3? Den andre hadde jeg klart, men den tredje?

Avsluttet med stående hantelpress hvor jeg prøvde å bruke et remedie for å unngå å hive opp de tunge hantlene. Det river sånn i skuldre og bicepsfester. Remediet funket men det var et ork å løfte og bære de tunge hantlene til remediet og det var litt skummelt nå.

Takk!

Video:
http://www.youtube.com/watch?v=y1dqSMVlHqY
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Fasiten
« #16422 : 06. juli 2013, 01:01 »
den benken så jo helt vanvittig lett ut? Nå aner ikke jeg mye om RPE, men jeg ville gjettet lavere enn 8,5 ihvertfall, men nå vet jeg jo ikke hvordan den føltes Tongue Sett denne her forresten? http://www.youtube.com/watch?v=QDKDjNap8S4 Litt motivasjon før mandagsbøyen Wink






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #16423 : 06. juli 2013, 04:12 »
Fredag 6.juli 2013

Markløft - med kjetting
(1 RM = 250kg, 2 RM = 240kg, 3 RM = 232.5kg)
5 x 20kg
2 x 140kg
1 x 180kg
1 x 210kg
1 x 230kg @ 8.5 RPE
 Vis detaljer

Benkpress - på klosse, med bredt grep
(1 RM = 190kg, 2 RM = 200kg, 3 RM = 195kg)
5 x 60kg
3 x 100kg
3 x 140kg
1 x 170kg
1 x 190kg @ 8.5 RPE
8cm towel press
 Vis detaljer

Markløft - klassisk, sakte ned med stopp i bunn
(1 RM = 180kg, )
4 x 180kg @ 10 RPE   Tangering av pers på lavere kroppsvekt!

FINITO

Flott trening igjen på Nidarø med en liten stor gjeng. Alt var bra.

Gleder meg til neste uke nå når det er mange single istedet for bare én slik som denne uka. Kan jo risikere å bli i form.

Takk.

Video:
http://www.youtube.com/watch?v=-6NI4sD53jc

Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #16424 : 06. juli 2013, 04:17 »
den benken så jo helt vanvittig lett ut? Nå aner ikke jeg mye om RPE, men jeg ville gjettet lavere enn 8,5 ihvertfall, men nå vet jeg jo ikke hvordan den føltes Tongue Sett denne her forresten? http://www.youtube.com/watch?v=QDKDjNap8S4 Litt motivasjon før mandagsbøyen Wink
Takk, Bjørnar! RPE 8.5 tilsvarer at man har to repetisjoner tilgode - altså at jeg kunne gjort 3x185 kg på dette settet. Min personlige rekord er vel 3x180 eller 3x182.5, så derfor satset jeg på, ettersom jeg er i god form for tiden, å gjøre 185 kg og håpe jeg er sterk nok til to reps til. Det var jeg ganske sikkert på tirsdag da jeg ikke hadde signaler og stevnegodkjent stopp, men jeg er ikke like sikker her på torsdag. Jeg er imidlertid sikker på at jeg med denne utførelsen ikke hadde klart TRE til, altså 4x185. Det er jeg ikke sterk nok til. Derfor vil dette settet umulig være @8 eller lavere. @8.5 er å legge godviljen til. Jeg er eksplosiv så ting kan skje lettere ut enn det er.

Gleder meg til neste uke. Da blir det single etter single, sett etter sett. Hadde vært artig å gjøre 200 kg uten avløfter :-D
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!