Skrevet av Emne: Fasiten  (Lest 2957836 ganger)

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Fasiten
« #16425 : 07. juli 2013, 19:30 »
Tore M. (slugger) har brukt maske i mange år. Er det en sånn du skal ha? Han stopper å puste hver natt vet jeg.  Det er kanskje pga fedme han har det?  Du kan jo kontakte han å høre hvordan han oppfatter det.
For deg er tunge bøy alt, og da forstår jeg at du gjør det du kan for å fortsette som nå, men om ting ikke funker så vet jeg også at du er smart nok til å gå ned noen kilo.

 Lykke til!
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Fasiten
« #16426 : 07. juli 2013, 21:45 »
Hvis C-PAPen ikke funker og du må gå ned i vekt så forsvinner et stort spenningsmoment i livet mitt... Tenk om Einar må gå ned i vekt..? Tenk om han ikke lenger kan levere en Fasit med positive lovnader om hvor mye som skal løftes innen det neste halve året..?

Nei, da kommer livet mitt til å bli annerledes. Jeg vet ikke om Fitness-Einar klarer å fenge i like stor grad..?
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Fasiten
« #16427 : 07. juli 2013, 22:22 »
Hvis C-PAPen ikke funker og du må gå ned i vekt så forsvinner et stort spenningsmoment i livet mitt... Tenk om Einar må gå ned i vekt..? Tenk om han ikke lenger kan levere en Fasit med positive lovnader om hvor mye som skal løftes innen det neste halve året..?

Nei, da kommer livet mitt til å bli annerledes. Jeg vet ikke om Fitness-Einar klarer å fenge i like stor grad..?

Kort sagt, vi vil ha 325, 350, 360, 400 etc og det så fort som mulig. Og selvfølgelig : 500 fra CYC asap. Se nå til å få opp farta !!!!  buttrock

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #16428 : 08. juli 2013, 02:38 »
Fantastisk! Smiley Én ting kan jeg love. HVIS, jeg ser det bare som 5% sannsynlighet, at mistrives såpass med maska at jeg gir opp mine styrkemål så blir det ikke stille rundt meg. Håper jeg skal klare å tilfredstille 095378 også. Tenk så artig om det hadde gått en faen i meg som hadde prøvd meg på noe scene-greier og gått inn som diehard antidopingsforegangsmann i miljøet? Kanskje blitt dopingjeger i regi av ADN og kjøpt medlemskap på Harald's Gym, "Gunnars Gym" og lignende. Det kunne blitt meget bra å lese Fasiten da. Kun de få styrkeløfterne som hadde møtt opp for å sett meg på scenen hadde heiet. Alle andre hadde buet. Foruten Silverfox da. Fluefiskere er nøytrale og ville nok også heiet. Tror jeg Smiley 
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Fasiten
« #16429 : 08. juli 2013, 11:47 »
Haha, det hadde vært dødstøft om du stilte i bygging! Da må du love å skildre beretninger om pump, kontakt med muskelen og ikke minst hva du spiser!

Da ville Fasiten nådd ut til folket i større grad enn i dag. Tv2 ville også laget en totimers dokumentar om deg og veien mot scenen, garantert:-)
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Fasiten
« #16430 : 08. juli 2013, 12:07 »
Veien til demo-scenen på C64.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Fasiten
« #16431 : 08. juli 2013, 12:55 »
Fantastisk! Smiley Én ting kan jeg love. HVIS, jeg ser det bare som 5% sannsynlighet, at mistrives såpass med maska at jeg gir opp mine styrkemål så blir det ikke stille rundt meg. Håper jeg skal klare å tilfredstille 095378 også. Tenk så artig om det hadde gått en faen i meg som hadde prøvd meg på noe scene-greier og gått inn som diehard antidopingsforegangsmann i miljøet? Kanskje blitt dopingjeger i regi av ADN og kjøpt medlemskap på Harald's Gym, "Gunnars Gym" og lignende. Det kunne blitt meget bra å lese Fasiten da. Kun de få styrkeløfterne som hadde møtt opp for å sett meg på scenen hadde heiet. Alle andre hadde buet. Foruten Silverfox da. Fluefiskere er nøytrale og ville nok også heiet. Tror jeg Smiley  

Silverfox hadde uansett heiet! Fluefisker'n i'n også!


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Fasiten
« #16432 : 08. juli 2013, 13:32 »
Fantastisk! Smiley Én ting kan jeg love. HVIS, jeg ser det bare som 5% sannsynlighet, at mistrives såpass med maska at jeg gir opp mine styrkemål så blir det ikke stille rundt meg. Håper jeg skal klare å tilfredstille 095378 også. Tenk så artig om det hadde gått en faen i meg som hadde prøvd meg på noe scene-greier og gått inn som diehard antidopingsforegangsmann i miljøet? Kanskje blitt dopingjeger i regi av ADN og kjøpt medlemskap på Harald's Gym, "Gunnars Gym" og lignende. Det kunne blitt meget bra å lese Fasiten da. Kun de få styrkeløfterne som hadde møtt opp for å sett meg på scenen hadde heiet. Alle andre hadde buet. Foruten Silverfox da. Fluefiskere er nøytrale og ville nok også heiet. Tror jeg Smiley  

Mitt inntrykk er at det er vanskeligere å bli svær og rippa enn svær og sterk, uten doping ? Pluss at en sport som strongman med stor grad av allsidighet og mindre grad av spesifikk teknisk briljanse er vanskeligere å bli god i enn styrkeløft eller vektløfting, uten doping.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Fasiten
« #16433 : 08. juli 2013, 15:17 »
Pluss at en sport som strongman med stor grad av allsidighet og mindre grad av spesifikk teknisk briljanse er vanskeligere å bli god i enn styrkeløft eller vektløfting, uten doping.



Dette tror jeg ikke stemmer. Ikke i dag i hvertfall. Strongman er jo en mye mer teknisk aktivitet enn styrkeløft. I styrkeløft vil en ha nærmere 100% overføringsverdi fra steroider og økt styrke. I strongman derimot.. ikke nødvendigvis i alle øvelser. Sier ikke at steroider ikke hjelper i strongman, for det gjør de, men at de ikke hjelper like mye som de ville gjort i styrkeløft hvor styrke er nesten alt.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Fasiten
« #16434 : 08. juli 2013, 15:29 »
Dette tror jeg ikke stemmer. Ikke i dag i hvertfall. Strongman er jo en mye mer teknisk aktivitet enn styrkeløft. I styrkeløft vil en ha nærmere 100% overføringsverdi fra steroider og økt styrke. I strongman derimot.. ikke nødvendigvis i alle øvelser. Sier ikke at steroider ikke hjelper i strongman, for det gjør de, men at de ikke hjelper like mye som de ville gjort i styrkeløft hvor styrke er nesten alt.

Uten doping så gjør kanskje spesielle talenter seg mer gjeldende. Jeg tror det er lettere for en udopet utøver å bli god på bestemte øvelser men vanskeligere å bli like god på alt. I Strongman så bør du være ekstremt sterk i absolutt alt. Så kan det diskuteres om dette også gjelder styrkeløft. Kanskje er det enklere der å kompensere for lavere grad av veldig generell styrke med å bli veldig god på spesifikk teknikk.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #16435 : 08. juli 2013, 22:56 »
Mandag 8.juli 2013

Knebøy
(1 RM = 302.5kg, 2 RM = 290kg, 3 RM = 282.5kg)
5 x 20kg
5 x 20kg
3 x 60kg
3 x 100kg
3 x 140kg
3 x 180kg
1 x 220kg
1 x 250kg
1 x 270kg
1 x 285kg @ 8.5 RPE
1 x 285kg @ 8.5 RPE
1 x 285kg @ 9 RPE
1 x 285kg @ 9 RPE
1 x 285kg @ 8.5 RPE
 Vis detaljer

Benkpress - gulvpress, bredt grep
(1 RM = 180kg, 2 RM = 180kg, 3 RM = 172.5kg)
5 x 60kg
4 x 100kg
3 x 140kg
2 x 170kg
1 x 180kg @ 8.5 RPE
1 x 180kg @ 8.5 RPE
1 x 180kg @ 9 RPE
1 x 180kg @ 9 RPE
1 x 180kg @ 9 RPE
 Vis detaljer

Benkpress - på klosse, med smalt grep
(3 RM = 152.5kg)
5 x 60kg
5 x 100kg
7 x 140kg @ 7.5 RPE
7 x 150kg @ 9 RPE   1 repetisjon opp fra pers på denne vekten!  5kg opp fra pers på like mange repetisjoner!
7 x 140kg @ 9 RPE

FINITO

Fin trening.

Har fått laget nye null på beltet mitt slik at det blir 2 cm romsligere og det betyr mye for meg. Det er merkbart forskjell på hva som blir naturlig dybde på knebøyen. Jeg trenger endel trening på å få til fine førsterepser og det får jeg nå. Neste uke er det enda flere reps som skal gjøres. Kanksje opp til ti sett eller mer av single på 285.

Gulvpressen var bra.

Fikk ikke tid til smalbenken så måtte kjøre til Lade for å fullføre.

Fin økt og jeg er på vei.

Takk.

Video:
http://www.youtube.com/watch?v=TEyyP3FeUA8
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Fasiten
« #16436 : 08. juli 2013, 23:31 »
Du skal få Sukkertøy og du skal få Lade.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Fasiten
« #16437 : 08. juli 2013, 23:32 »
Einar når er det du får Star Wars-maska?
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #16438 : 09. juli 2013, 01:15 »
Einar når er det du får Star Wars-maska?
Lord Vader skal forsøke å bli Darth 12.august tror jeg det var. Tenkte å ringe og høre om jeg kunne få time litt tidligere. Må inn på Aleris igjen, da, og ligge over ei natt der de skal sjekke hvor mye jeg våkner i løpet av natta med maske på.

Jeg har forresten begynt å sove uten pute nå. Leste av han som slet skikkelig med overvekten og som skulle slankeopereres at han likte å sove med mange puter under hodet. Det skjønner jeg ikke helt. Uten puter overhodet må jo luftveiene være bedre? Jeg liker meg nå når jeg har tatt bort puten. Kan ikke vente på å sove uten pute, sove lengre enn nå OG bruke maska. Haha! Jeg skal bli en maskin!
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Fasiten
« #16439 : 09. juli 2013, 12:54 »
Lord Vader skal forsøke å bli Darth 12.august tror jeg det var. Tenkte å ringe og høre om jeg kunne få time litt tidligere. Må inn på Aleris igjen, da, og ligge over ei natt der de skal sjekke hvor mye jeg våkner i løpet av natta med maske på.

Jeg har forresten begynt å sove uten pute nå. Leste av han som slet skikkelig med overvekten og som skulle slankeopereres at han likte å sove med mange puter under hodet. Det skjønner jeg ikke helt. Uten puter overhodet må jo luftveiene være bedre? Jeg liker meg nå når jeg har tatt bort puten. Kan ikke vente på å sove uten pute, sove lengre enn nå OG bruke maska. Haha! Jeg skal bli en maskin!

Jeg har i dag vært inne til en årlig sjekk av hvordan maskinen har fungert det siste året (alt lagres på minnebrikken). Den hadde justert for begynnende pustestopp javnt og trutt slik den har gjort tidligere, så lidelsen er som før. Antall reelle pustestopp (til tross for bruk av maskinen) var nede i et snitt per natt på 0,4 - en halvering fra et års tid siden. Årsaken til forbedringen ble tilskrevet at jeg var blitt mer vant til å bruke den typen "maske" jeg har (jeg bruker "nesemaske").

Jeg nevnte også at jeg ikke lenger snorket noe videre de nettene jeg ikke brukte maskinen. Med den typen maske jeg bruker, så blåser det stiv kuling ut av kjeften dersom den åpner seg under søvnen. Dette skjer så godt som aldri lenger, og var i følge hun jeg var hos årsaken til at jeg i praksis har sluttet å snorke også. Kroppen blir antagelig underbevisst vant til at kjeften ikke skal være åpen når en sover. Den erfaringen var vistnok veldig vanlig, men erfaringen var også at dersom en utelot å bruke maskinen over litt lengre tid så økte snorkingen javnt og trutt opp mot det opprinnelige igjen... Dersom snorking skulle være hovedproblemet da hehe Smiley

Hovedkonklusjonen for sjekken var uansett at maskinen jobbet like intenst som tidligere, så det var ingen forbedring mht de pustestopp jeg ville hatt uten å bruke den. Siden det er rimelig normalt å ha noen pustestopp i timen uten at det kvalifiserer til bruk av cpap, så gjør maskinen at jeg nå har langt færre pustestopp enn det ellers friske personer har. Effekten er derfor rimelig imponerende synes nå jeg. Smiley

Jeg forhørte meg også mht operasjon. Det kunne jeg selvfølgelig få, men hun sa at svært mange av de som tok ganeplastikk uansett måtte gå tilbake til cpap'en - og særlig de med såpass alvorlig søvnapne som meg. Dessuten er det jo, etter sigende, en utrolig smertefull affære...
Jeg slo nok en gang tanken fra meg!

Jepp, det var dagens rapport! Smile


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!