Skrevet av Emne: Fasiten  (Lest 2954949 ganger)

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Fasiten
« #16935 : 27. mars 2014, 22:34 »
Markløft - bredt grep, med reimer
(2 RM = 222.5kg, 3 RM = 250kg)
3 x 140kg   
3 x 180kg   
3 x 180kg   
3 x 180kg   
simulerte rykk her - prøvde å shrugge og dra stanga litt opp på kroppen

Du skulle ha kastet deg under stanga og håpet på det beste. Trippel på 250 i rykk!
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #16936 : 27. mars 2014, 23:31 »
Du skulle ha kastet deg under stanga og håpet på det beste. Trippel på 250 i rykk!
Hehehe! Det blir vel en ny artikkel under Sett og Hørt snart. Ryktene sier at Einar B. Gilberg har begynt med vektløfting. Han har begynt å øve med 180 kg i rykk. Flere melder imidlertid at han har misforstått helt og bare rykker i stanga.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: Fasiten
« #16937 : 31. mars 2014, 01:44 »
Verdens mest fortjente 200 løft?

Gratulerer!!

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Sv: Fasiten
« #16938 : 31. mars 2014, 12:44 »
Synes det går sakte her nå. At du ikke har oppdatert stevnepers uten utstyr i benk til 200kg er jeg skuffet over.  Grin

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Fasiten
« #16939 : 31. mars 2014, 12:51 »
Synes det går sakte her nå. At du ikke har oppdatert stevnepers uten utstyr i benk til 200kg er jeg skuffet over.  Grin
           

Ny sammenlagtpers med 780 også.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #16940 : 02. april 2014, 09:05 »
Nasjonalt Utstyrsfritt 2014

Knebøy
(320kg)
5 x 20kg
5 x 20kg
5 x 20kg
3 x 60kg
3 x 60kg
3 x 100kg
3 x 140kg
180kg   
220kg   
250kg   
280kg   
300kg   

Benkpress - med stopp, bredt grep
(192.5kg)
5 x 20kg
5 x 20kg
3 x 60kg
3 x 100kg
130kg   
160kg   
180kg   
192.5kg      Tangering av pers!
200kg      7.5kg forbedring av stevnepers fra 09.10.2010


Markløft - klassisk
(280kg)
3 x 100kg
2 x 130kg
170kg   
200kg   
230kg   
260kg   
280kg      Tangering av pers!
- 300kg   

FINITO

Norges første nasjonale utstyrsfrie stevne ble arrangert av Oslo SK 30.mars 2014. Nidarø SK hadde 10 påmeldte løftere, men den ene slet med sykdom og sto derfor over.

Selv hadde jeg innveiing søndag kl. 13.00 så jeg reiste med fly slik at jeg var på Gardermoen 11.20. Videre med flytog til Oslo S og derfra buss, sammen med Terje Johansen, til Bjølsen. Dette er første gang jeg har hatt en slik oppladning til et stevne. Jeg har ALLTID, på store stevner utenfor trøndelagsfylkene, pleid å reise minst et døgn i forveien og stresset minst mulig. Nå ble det mye stress, men stevnet var heller ingen prioritet for meg. Jeg er ikke glad i stevner, hater nervene og prestasjonsangsten, hater å feile og hater å reise og stresse. Jeg elsker imidlertid å vinne og nå mål. Og jeg så på deltakelse som en politisk sak ; jo flere deltakere desto bedre for utstyrsfri løfting.

Fram til Midt-Norsk 2013 hadde jeg pådratt meg en liten kneskade og noe problemer med en underarmsene i venstre arm på grunn av tunge vekter og min bøyteknikk. Planen var derfor å slappe litt av og være langsiktig etterpå så jeg trente kun én gang på de 10 dagene jeg deretter var i Spania. Der begynte jeg å kutte ned til fire daglige måltider også. Og siden har regimet vært slik, men jeg spiser ved få anledninger fem måltider om det passer seg slik. Jeg begynte også å trene omtrent eksklusivt nakkebøy uten belte og helt til det siste hadde jeg ingen store ambisjoner med dette Nasjonalt Utstyrsfrie stevne. Ca. tre uker før stevnet gikk jeg imidlertid tilbake til min lavstangstil i bøy for å kunne terpe litt på teknikken så jeg kunne ha en sjanse på å gjøre 300 - 200 - 300.  Fant ut at styrken var på ca. 310-nivå, men spinnet litt på tanken at om Martin Borgland Rønning hadde en dårlig dag eller mislyktes på ett løft så skulle jeg være der. Jeg skulle ha minst 300 kg godkjent, men jeg ville gjerne ha muligheten til å sette en offisiell norgesrekord etter å ha hatt en ubestridt uoffisiell rekord helt siden september/oktober 2010.

Stevnelokalet var et eldre industribygg med herlig passende temperatur. Jeg har deltatt på stevner hvor det både har vært litt for kaldt og noen ganger helt klart for varmt eller med ubekvemme lukter. I stevnelokalet til Nasjonalt Utstyrsforbund var dette ingen problem. Alt var behagelig. Uten det faktum at toalettet tilhørende stevnelokalet var to etasjer opp og toalettet tilhørende oppvarmingen var 5 etasjer opp i forhold til oppvarmingslokalet. Og gulvet i øverste etasje var fryktinngytende der det rørte på seg og hadde store stygge hull så man trodde man kunne ramle igjennom gulvet. Og selve toalettene var virkelig noen dass. Jeg har sjelden sett så stygge/uryddige/uhygeniske toalett, men det hadde jo sin sjarm dette også all den tid vi løftet i et eldre industribygg.

Det var godt da oppvarmingen var i gang. Det evinnelige stresset med når skal man være klar og kampen om å få rack til å løfte på og få den vekten man ønsker er helt sedvanlig. Det var likevel en meget flott stemning på oppvarmingslokalet, godt samarbeid med klubbkollegaer og konkurrenter. Vi var heller ikke så mange, og det var såpass mye utstyr, at det var egentlig bare tiden som ble det vanskelige. Martin Borgland Rønning hadde med seg mobiltelefonen og fulgte med live på puljene før oss slik at vi kunne beregne som cirka vår egen oppvarming. Det ble ganske feil hver gang allikevel, men ikke så feil at det betydde noe for hvordan stevnet forløp.

Før selve oppvarmingen startet fikk jeg hilse på en person Martin omtalte som den eneste styrkeløfteren i Norge som ikke visste hvem jeg var :-D Det var litt morsomt. Én annen person jeg satt ved siden av på en benk snudde seg til meg og fortalte at han støttet meg i kampen for utstyrsfri løfting. Det var hyggelig.

Blant deltakerne var det én person, en stor jævel, som gikk med en t-skjorte hvor det sto: "Kjenner dere Jesus?". Jeg hadde aldri møtt han før, men fått fortalt flere historier og legender om vedkommende. Personen var selveste David Haraldsen! Jeg trodde han bare var stor i kjeften, men mine inntrykk fra historier og internettskriverier stemte ikke overens med virkeligheten. David var en fantastisk person som jeg likte godt. Han var realistisk i sine ambisjoner, menneskelig, jordnær, veldig høflig og innehadde både god humor og godt humør. Han ønsket egentlig bare å se på oss andre varme opp fordi han var så nervøs, men fant tid til oppvarming likevel og var vel den som til syvende og sist fikk best klaff mtp. oppvarmingstimingen. Og han var ikke så stor i kjeften ; han var stor fysisk og veldig sterk.

I knebøy bøyde jeg først 280 kg. Jeg kom litt utav banen så jeg brukte et lite millisekund på å rette meg opp igjen og løfte stanga lett opp. I andre løft valgte jeg 300 kg og styrkenivået var omtrent der jeg regnet med. Det ble et veldig tungt løft, men jeg holdt muligheten åpen til  å øke helt til jeg så hvor lett Grizzly gjorde 315 kg. Jeg tenkte da at jeg ikke hadde noe å vinne på å å prøve å løfte mer, så jeg føllte  jeg gamblet med alle løft som var forestående om jeg presset meg helt til 100%.  Jeg visste at benkformen var bra og jeg hadde tatt 300 med reimer i markløft noen få uker tidligere, så 5 - 10 kg mer i bøy var ubetydelig, men kunne fått betydning for benk og definitivt markløft. Det var litt bittert at jeg ikke fikk noen norgesrekord i knebøy denne dagen. Ettersom både Haraldsen og jeg startet på 280 kg, og han løftet før meg, så fikk han rekorden først og jeg som løftet samme vekten kunne da naturligvis ikke få noen rekord. Omtrent det samme skjedde i andreløftet hvor Grizzly hadde løftet 300 kg i første. Hadde jeg løftet mellom 260 - 277.5 kg, eller 282.5 kg eller mer, i første løft så hadde jeg hatt rekorden noen sekunder. Det var kun 280 kg som ikke ville kunne gi rekord, hehe. I andre løfte ville 302,5 kg gitt rekord, men jeg valgte 300 kg. Tenkte ikke over dette før etter stevnet. Og dette burde jeg absolutt ha tenkt på jeg som hadde planer om å delta på RM på Melhus kun for å få bøyrekorden eller delta på RM i Askim for samme misjon. Det ble ikke noe av noe. Og så hadde jeg sjansen uten å vite om den. Uansett er det selvsagt hva og hvem som har rekorden etter et stevne er over som betyr noe og mine største gratulasjoner går til Martin Borgland Rønning som tok hele 325 kg. Meget bra.

Det paradoksale var at jeg skulle få norgesrekord i BENKPRESS! :-D 180 kg i første løft holdt til norgesrekord. Den ble selvsagt raskt slått, men jeg har vært norgesrekordholder i benkpress. Hehe. Er selvsagt ikke spesielt stolt av den all den tid jeg vet at det har blitt løftet mye mer i tilsvarende klasse utstyrsfritt tidligere og at den varte i 30 sekunder, men det er uansett litt artig. Det største med dette stevnet var imidlertid tredjeløftet, hvor jeg etter å ha gjort 192,5 kg og tangering av pers fra 2010, gikk for 200 kg. Jeg har gjort 200 kg på alle mulige måter. Med avløft, uten avløft, med stopp, uten stopp, på vanlig benk, med monolift-funksjon og på stevne. Men ikke fått GODKJENT på stevne. Under oppvarmingen ble jeg møtt av Endre Wollan som presenterte seg som plattingsjefen under min pulje. Han spurte om jeg ville ha avløft og jeg uttrykte litt skepsis før han med engang kontret med: "...jeg har lest Fasiten så jeg vet hvordan du vil ha det!". Og da ble jeg med engang veldig entusiastisk og positiv. Han hjalp meg deretter med avløft på oppvarmingen og jeg fortalte i mere detalj hvordan jeg ønsket det. Og på plattingen, ikke bare til meg, men til alle, så leverte han upåklagelige avløft! Det var utrolig deilig å kunne løfte benk på skikkelig måte med gode avløft på stevne! Og han spratt unna etter avløftet slik at hoveddommer kunne gi startsignalet raskt. Dette var meget bra! Jeg fortalte Wollan, en meget sindig og avbalansert godgutt, at jeg skulle hive meg opp på skuldrene hans om han hjalp meg til å få 200 kg i benkpress på stevne godkjent for første gang. Ja, jeg tipset fotograf Stian Jensen om at han kunne få meget gode bilder om han fulgte godt med. Og stangen, som jeg halvveis trodde at ikke skulle komme helt opp, ble strukket ut til strake armer og godkjent av dommerne! Det var en enooorm lettelse og det ble en herlig glede! Jeg hoppet opp på benken, som jeg aldri har gjort før, og skulle til å hoppe over Endre! Akkurat da jeg var på vei over stanga som lå racket så kom jeg på bedre tanker og innså at selv om Endre er supersterk så kan omtrent 150 kg, ja faktisk kun 149,2 kg foruten klærne og skoene (jeg hadde gått ned 11 kg siden september!) , faktisk drepe mannen. Jeg som ville ha en epic feiring og gi fotograf Jensen et episk bilde kunne blitt med i en epic fail compilation på YouTube og det ville jeg ikke.  Det ble uansett bra. ENDELIG!!!

I markløft gikk det også ganske bra. Jeg åpnet rolig på 260 kg og kjente her at det var så lett som det bør være. På stevner har jeg på dette tidspunkt generelt begynt å føle meg kald og stiv og hatt lavt blodsukker. Har ikke klart å prestere og blitt skuffet gang på gang. Nå var alt bra. Ja, selv etter stevnet var jeg ikke spesielt berørt. Energien var veldig bra og kroppen fungerte perfekt. 280 kg var relativt lett i andre løft. Litt svakt teknisk men jeg var greit fornøyd. Det var god stemning bak plattingen også. Den Lave Verdensmesteren som ved forrige samtale i chat på Facebook kalte meg rotte, forlot samtalen og kuttet meg ut som venn på Facebook hadde tilsynelatende forbedret personligheten etter å ha blitt best. Noen får primadonnanykker bare de kommer på landslaget, men for miniverdensmesteren virker det som om mindreverdighetskompleksene har forsvunnet og en god personlighet dukket fram. Og det syntes jeg var hyggelig. Jeg følte at han ønsket at jeg skulle lykkes, han gratulerte meg med benken og det jeg gjorde og foreslo 300 kg (som jeg allerede hadde tenkt) i mark da muligheten bød seg. Slikt blir man et godt forbilde og en godt likt person. Honnør!

Høynet til tangering av markløftpersen min, 300 kg, satt forrige gang høsten 2007! Jeg har slitt veldig mye med markløft pga. ubalanse i muskulaturen som har påvirket holdningen min og da evnen til å kunne få god startposisjon og evnen til å rette ut. Nå er problemene mye mindre og jeg kan trene øvelsen uten disse hindringene. Hele salen reiste seg da jeg skulle forsøke å nå SKAMGRENSEN! 300 - 200 - 300. Den er viktig for meg. Det sto bare ETT løft i mellom meg og denne serien. Jeg ga alt men jeg var desverre litt for svak i dag. Ropte til publikum at jeg klarer dette om 10 år. Og det stemmer også, men jeg klarer da også veldig mye mere. For 300+ kg gjør jeg ved neste stevne og etter det skal jeg klatre videre.

Dette var et meget bra stevne. Det var mange publikum, det var mange løftere, det var hurtige skivepåsettere, gode spottere, bra volum og musikk, godt kameraderi, fantastiske speakere og god fotograf. Det er nesten ikke mere man kan forvente.

Nå skal jeg slå terningkast.

Lokalets størrelse: 6
Lokalets utseende: 6 (kunne blitt 6 selv om det hadde sett helt annerledes ut også, men var perfekt på sin måte)
Temperatur/luft/lukt: 6
Bo Bergan: 6 (fantastisk speaker)
Endre Wollan: 6 (kanon avløfter og hjelper)
Toaletter: 2 (det VAR toalett der)
Oppvarmingslokale: 4 (det var bra, men jeg liker best når det er rett bak plattingen)
Spottere: 6
Kantine: Check
Stian Jensen: 6
Stemning blant deltakerne i min pulje: 6
Hyggelige mennesker: 6
Publikum: 6

Sammenlagt: 5

Tusen takk til Oslo SK som arrangerte dette stevnet og tusen takk til alle som var hyggelige mot meg, heiet på meg og gratulerte meg!

VIDEO

http://www.youtube.com/watch?v=N9qRPEyz0uA
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Sv: Fasiten
« #16941 : 02. april 2014, 22:49 »
Gratulerer med vel gjennomført stevne! Takk for hyggelig omtale, vi hater toalettene våre vi og.

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Fasiten
« #16942 : 03. april 2014, 11:51 »
Herlig sammendrag og herlig tungvektsklasse! David Haraldsen var legendarisk kul! Tenk deg om de 15 sterkeste tungvekterne i Norge kunne stilt raw på stevne en gang, det ville blitt sykere enn en cricketkamp mellom Pakistan og India!
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Fasiten
« #16943 : 03. april 2014, 12:25 »
Einar, traff du hun som gikk rundt i lokalet og delte ut kjærlighet på pinne og spurte "vil du ha kjærlighet"? Hun luktet litt alkohol, men det er mulig hun hadde spist kjærlighetene med romlikør. Hun påstod at hun bare tilfeldigvis hadde kommet innom og ikke visste noe om styrkeløft, men jeg tror hun var leid inn av NSF.

Hun spurte meg om jeg forstod noe av hva som foregikk, og jeg sa ja, og at jeg hadde konkurrert tidligere. Da gransket hun meg fra topp til tå med blikket, opp og ned flere ganger, og avsluttet med å si "Hva slags kategori er du i"?
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Fasiten
« #16944 : 03. april 2014, 14:40 »
Det var for øvrig mange bakdeler der som var svært fordelaktige når det kom til å imponere undertegnede!
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Fasiten
« #16945 : 03. april 2014, 21:31 »
Det var for øvrig mange bakdeler der som var svært fordelaktige når det kom til å imponere undertegnede!

Det var mange fordelaktige bakdeler ja. Det har skjedd store endringer i sporten siden jeg la opp i 2003. Antall damer med enormt fordelaktige bakdeler har økt dramatisk, og det er haugevis med gutter med hipster-look som drar over 250 i mark.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Fasiten
« #16946 : 03. april 2014, 21:41 »
Det var mange fordelaktige bakdeler ja. Det har skjedd store endringer i sporten siden jeg la opp i 2003. Antall damer med enormt fordelaktige bakdeler har økt dramatisk, og det er haugevis med gutter med hipster-look som drar over 250 i mark.

Hvertfall med morsomme hårsveiser :

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #16947 : 03. april 2014, 22:45 »
Einar, traff du hun som gikk rundt i lokalet og delte ut kjærlighet på pinne og spurte "vil du ha kjærlighet"? Hun luktet litt alkohol, men det er mulig hun hadde spist kjærlighetene med romlikør. Hun påstod at hun bare tilfeldigvis hadde kommet innom og ikke visste noe om styrkeløft, men jeg tror hun var leid inn av NSF.

Hun spurte meg om jeg forstod noe av hva som foregikk, og jeg sa ja, og at jeg hadde konkurrert tidligere. Da gransket hun meg fra topp til tå med blikket, opp og ned flere ganger, og avsluttet med å si "Hva slags kategori er du i"?

Hehehe! Nei, hun traff jeg ikke på! Kanonbra! Det var veldig hyggelig å treffe deg! Beklager at jeg ikke fikk tatt meg mere tid til å prate med deg!
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #16948 : 03. april 2014, 22:46 »
Tirsdag 1.april 2014

Knebøy - nakke
(1 RM = 260kg, 2 RM = 250kg, 3 RM = 240kg)
5 x 20kg   
5 x 20kg   
5 x 60kg   
5 x 60kg   
5 x 100kg   
5 x 140kg   
5 x 140kg   
5 x 140kg   
 Vis detaljer

Benkpress - med stopp, bredt grep
(1 RM = 202.5kg, 2 RM = 190kg, 3 RM = 185kg)
5 x 20kg   
5 x 20kg   
5 x 60kg   
5 x 100kg   
5 x 130kg   
5 x 130kg   
5 x 130kg   

FINITO

Ikke restituert etter stevne så helt rar i hodet og høyt blodtrykk. Tok det veldig med ro.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #16949 : 03. april 2014, 22:49 »
Torsdag 3.april 2014

Knebøy - nakke
(1 RM = 260kg, 2 RM = 250kg, 3 RM = 240kg)
5 x 20kg   
5 x 20kg   
5 x 60kg   
5 x 100kg   
5 x 130kg   
5 x 150kg   
5 x 170kg     2 repetisjoner opp fra pers på denne vekten!
5 x 170kg     2 repetisjoner opp fra pers på denne vekten!
5 x 170kg     2 repetisjoner opp fra pers på denne vekten!
5 x 170kg     2 repetisjoner opp fra pers på denne vekten!
 Vis detaljer

Benkpress - med stopp, bredt grep
(1 RM = 202.5kg, 2 RM = 190kg, 3 RM = 185kg)
5 x 60kg   
5 x 60kg   
5 x 100kg   
5 x 130kg   
5 x 150kg   
5 x 150kg   
5 x 150kg   
 Vis detaljer

Markløft - klassisk, sakte ned med stopp i bunn
(1 RM = 180kg, 3 RM = 140kg)
5 x 140kg     Tangering av pers på lavere kroppsvekt!
5 x 140kg     Tangering av pers på lavere kroppsvekt!

FINITO

Martin Borgland Rønning fortalte meg at løsningen han hadde for å bli sterk i mark var å senke stanga rolig og ikke bruke reimer, samt trene mark ofte. Da jeg har tro på eksentrisk trening så kan jeg også trene sakte ned uten at det trenger å være så tunge vekter at jeg ikke klarer å løfte dem opp. Markløft sakte ned var en kanon øvelse.

Bøyen var med vektløftersko og veldig ulik min vanlige teknikk, men det føltes bra ut. Benken var grei men den blir bedre.

Nytt mål er allerede satt. På Midt-Norsk 2015 (september/oktober 2015) skal jeg gjøre serien 330 - 210 - 310 = 850. Det er 10 kg pers i alle øvelser, noe som absolutt er oppnåelig. Det snedige er at det er 70 kg totalpers noe som man i de aller fleste tilfeller skulle tro var umulig. Jeg er imidlertid et sjeldent tilfelle.

Takk.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!