Skrevet av Emne: Fasiten  (Lest 2955048 ganger)

silentk

  • Gjest
Sv: Fasiten
« #15 : 05. april 2006, 11:55 »
(...) Hadde skulle vært odds på Miss Styrkeløftdronning også. Silentk ville nok valgt Rødhette da. Selv hadde jeg satt penger på alle sammen - men da hadde det vel blitt ett lite sureloss.
(...)

Hehe, du sniker inn noen artige kommentarer av og til Tongue

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #16 : 05. april 2006, 12:03 »
Dette skal bli artig å følge med på  2thumbsup

Sterke løft på deg. Satser du for fullt med utstyr til NM neste år?
Takk. Nei, jeg satser ikke for fullt med utstyr til NM neste år. Planen min nå er bare å komme i form igjen. Jeg blir helt rasert etter stevner. De siste to årene har det egentlig gått ganske bra og jeg har fort kommet i form igjen. Har nok mye med at jeg da har gått på kreatin konstant i ca. 3 år. Tidligere sluttet jeg med kreatin etter stevner og brukte 2-3 mnd+ for å komme i brukbar form igjen. Slik føles det denne gangen også. For jeg har nok engang sluttet med kreatin. Vet ikke om det er den egentlige grunnen, men litt rart om det er litt tilfeldig også.

Neste år skal jeg være hjelper for min god venn Andreas Tiller. Han har slitt veldig mye og sto over NM som var i år på hjemmebane. Det var veldig trist for han. Istedet hjalp han meg og jeg vil gjengjelde tjenesten var å hjelpe han 100%. Egentlig ville jeg ta fri fra NM i år men siden det var på hjemmebane måtte jeg bare delta. Jeg er egentlig veldig lite glad i utstyret og har egentlig lyst til å konkurrere mer enn tidligere framover - men nå uten utstyret. På NM skal jeg selvfølgelig bruke utstyr, men jeg vil ta fri fra NM neste år. NM 2008 håper jeg at jeg skal delta igjen. Og da med en markløftsdrakt som er tilpasset meg. Jeg har en bra drakt nå men jeg må utvide den i lårene. Hvis ikke stopper drakten meg. Det var så vidt jeg klarte 220 i mark med drakt på oppvarmingen på NM, men når jeg tok av meg drakten så løftet jeg lett 280 på plattingen. Det er stor forskjell. Og som skrevet mange ganger tidligere har jeg tatt 310 med drakt på trening for lenge siden. Forskjellen på 310 og 220 er enorm. Samme mann, like krefter, men forskjellig tilpasset drakt.

Min neste konkurranse blir kanskje noe utpå høsten. Lokal konkurranse.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #17 : 05. april 2006, 12:15 »
Aller først må jeg si jeg er overrasket over at du ikke var eldre..... Du er jo pokker ta yngre enn meg også... woot

Uansett, sjakk - noe ratingtall å komme med har du vel også da vel ? Ikke bare styrkeperser.... Wink

Skal bli en artig bok å følge med på. Smiley
Haha - er du så gammel?

Jeg har ikke noe ratingtall å skryte av enda. Én må spille 10 partier for å få sin første rating og det oppnådde jeg i fjor slik at jeg står på listene til Norges Sjakkforbund fra januar 2006. Tror mitt tall da var 1243. Har spilt noen partier etter dette med delt resultat. Vant heldigvis forrige parti hvor jeg spilte hvit mot en på 1380. Jeg hadde forberedt meg mot en Marshall Gambit jeg trodde kom til å bli spilt i spansk. Forberedelsen var god helt til motstanderen ofret en springer og fikk meg til å tenke en halv time på neste trekk. Det spesielle med dette trekket er at Fritz favoriserer svart med +1,5 etter dette trekket, mens min mentor - en tidligere nabo på ca. 2200 i rating for 30 år siden (tilsvarer 2300-2400 med dagens rating) mener hvit står best. Det ironiske er at selv om Fritz favoriserer svart så har ikke programmet klart å slå seg selv i den posisjonen enda. Så noe er galt. Nå har jeg satt programmet til å spille mot seg selv med 20 ply og han brukte over 5 timer på første trekk på en Pentium 4 :-D Vinner ikke svart nå så skal jeg sende infoen til de som har laget Fritz.

Spiller du sjakk selv? Det er nesten flaut å si at man har 1243 i rating ettersom det høres så lite ut. Og det er ikke store ratingen heller - men det er verre å få god rating enn jeg trodde før jeg startet aktivt. Én kan jo spille på internett eller på dataprogrammer og oppnå mye høyere rating - men norsk rating er som regel 300-400 poeng under slik tullerating. For det første er systemet annerledes og for det andre så kan man ikke spille bare mot de man ønsker. Og slik må det også være Smiley

Målet er iallefall å bli veldig god. Tror jeg har omtrent alt av sjakkmateriell nå. Har ei hel bokhylle full av DVD'er om sjakk og har vel 5-6 bøker. Bestilte for noen dager siden rundt 12 nye bøker som skal få prege bokhyllen. Problemer med sjakkbøker er at det er ikke sengelektyre. Kan ta ett år å gå igjennom ei sjakkbok skikkelig. Så jeg har en stor oppgave framfor meg. Når jeg er pensjonist og ferdig med styrkeløft skal jeg bli sjakkspiller på heltid!
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Fasiten
« #18 : 05. april 2006, 12:31 »
Jeg spiller bare på litt bra "moronivå" egentlig, og har derfor ikke noe ratingtall å farte med. Men brodern er noe mer aktiv på den fronten, han har vel noe over 1300 (akkurat fått han også), og jeg spiller jevnt til noe bedre med han om ikke annet. Men mitt sjakkspill går veldig i rykk og napp. Når jeg spiller så spiller jeg mye, og kommer meg raskt opp på nivå egentlig, men det blir liksom en del av disse "blemmene" man ikke her blir kvitt når man ikke har sammenhengende rutine å skilte med. Spiller også hovedsaklig på nett pr. i dag.

Sjakkbøker er egentlig litt trasige greier ja, jeg er nok litt utolmodig på den fronten, og derfor litt mer "learning by doing" for min del, selv om jeg har pløyd noen bøker.

Men jeg er nok en litt "kjedelig" spiller siden jeg liker en litt agresiv åpning (dersom jeg er hvit), før jeg gjerne gir fra meg initativet noe og liker å spille defensivt. Men jeg hugger også ved første mulighet !
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Fasiten
« #19 : 05. april 2006, 13:13 »
Så koselig med Einar-dagbok da! Artig å følge med på deg, og så skriver du på en måte jeg liker.. Smiley

Har dere det bra, alle tre?

Klem fra Kikki med større mage enn deg!!
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #20 : 05. april 2006, 13:31 »
Så koselig med Einar-dagbok da! Artig å følge med på deg, og så skriver du på en måte jeg liker.. Smiley

Har dere det bra, alle tre?

Klem fra Kikki med større mage enn deg!!
Takk skal du ha Kikkiliky!

Vi har det bra alle tre. Den tredje sover nok godt om dagen. Ellers har hun bare snudd seg slik jeg liker å gjøre. Jeg pleier jo å sove naken i fosterstilling. Dattera mi vil ikke være annerledes ser det ut til.

Dama har det også bra. Selv om det er litt kjedelig for henne at jeg har både treninger og sjakk på ukedagene. Og så er jeg litt glad i å sitte foran skjermen - men så lenge hun får bo i leiligheten, gratis mat og låne visakortet og bil så er hun lykkelig. Akkurat slik som damer flest. Hun må også ha sitt av og til - men det går jo bra det også.

Idag skal hun låne bilen for å kjøre hjem til foreldrene på Stjørdal. Skal til lege i morgen og så på bursdagsfest. Så i dag blir det scooter på meg. 130 kg på scooter er egentlig litt komisk!  Selv om det var enda mer komisk en av de første gangene vi var sammen. Hadde vel akkurat rukket å bli sammen når jeg måtte forte meg på jobb og derfor sendte henne hjem til Stjørdal med scooteren min. Hun måtte kjøre hjem i ett helvettes regnvær. Det var som å se Ludvig i Flåklypa Grand Prix på scooter.

Klem tilbake fra meg Smiley

Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Fasiten
« #21 : 05. april 2006, 15:17 »
Ok, trodde det var grepet det var i veien med ettersom jeg vet du har dratt over 300 på trening?
Snakkes på Skogn. Wink
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #22 : 05. april 2006, 19:37 »
Neida. Var ikke grepet nei. Er bare utrettingen jeg ikke har klart med drakten ettersom den ikke har vært stor nok i lårene. Hemmer bevegelsen. Kommer en ny oppføring nå straks.

Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #23 : 05. april 2006, 20:12 »
Onsdag 5.april 2006

Trening på Nidarø Treningssenter

Knebøy nakke med stopp på boks
6x122,5 -  4x142,5 -  4x4x155


Knebøy med stopp på kloss er en favoritt. Dette var selvsagt veldig, veldig lett. Kunne nesten kjøre uten pauser mellom settene, men tok noen minutter likevel. Var ikke andpusten som jeg har pleid å være nesten uansett vekt. Merkelig.

Benkpress m/stopp
8x107,5 - 6x125 - 4x5x135

Skråbenk uten stopp
6x90 - 4x5x90

Nedtrekk foran
4x8x85-100

Hantelcurl begge hender samtidig
4x8x16-18,5


De fire tyngste settene i benk og skråbenk ble kjørt i kvadruppelsett med nedtrekken og hantelcurl. Dvs. ett sett med 135 kg i benk. Deretter springe bort til skråbenken og ta 5 reps på 90 kg og deretter 8 reps på 90-100 kg på nedtrekken og til slutt puste godt inn og ta noen reps på strandøvelsen. Jeg ble overaskende nok ikke spesielt andpusten her heller. Dette var jævlig rart. Pumpet ble jeg. Fikk lyst til å ta av skjorta, ta en most-muscular og skrike utover gymet: "I AM THE MASTER OF THE UNIVERSE!" - men det stoppet ved tanken.

Etter dette så ble det markløft:

Markløft

6x160 - 5x180 - 4x4x200

Rundet litt opp her. Runder som regel opp hvis det f.eks. står 197,5 eller noe slikt. Koster jo mer krefter å ta av og legge på vekter enn det koster å løfte så lite. 200 kg er lett, men likevel er det ikke slik at jeg kan ta 40 reps. Styrkeløfterlett kaller vi dette.

Var så pumpet av kvadruppelsettene at grepet var dårligere enn normalt pga. alt blodet i armene. Grepet var selvsagt ikke noe problem, men pumpen forsvant etterhvert slik at følelsen på settene ble bedre og bedre etter hvert. Til alle kroppsbyggere som leser dette: Pump er en uting!


Frontpress

8x55 - 6x65 - 3x5x70

Nå begynte godmusikken å komme. Jeg hadde på slutten av markløften fått satt på Mr.Music nr.4 fra 1994 og da ble det litt Dr.Alban med "Look who's talking now" og til slutt en ganske rolig sang av Keith Collin - Standing close to my regrets. Jeg elsker den sangen. Måtte synge litt også.

FINITO

Ja, da var andre dag av programmet slutt og jeg har nettopp spist mine to egg, to brødskiver og en liter skummet melk. Tenkte å ta meg en tur på KK-67 og se på de andre gutta trene nå... Derfor: "Slave to the music... nanananananana" Ha det bra så lenge!

Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget listefyll

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 419
  • Honnør: 245
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 419

  • a.k.a. Mickey Goldmill and Jabba The Hut
Sv: Fasiten
« #24 : 05. april 2006, 22:00 »
Ble veldig glad når jeg så at du hadde begynt å skrive logg Einar. Og jeg må bare si det - du skriver godt. Blir kjekt å møtes på RM  Smiley
listefyll returns

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Sv: Fasiten
« #25 : 06. april 2006, 08:46 »
Ikke andpusten i de supersettene? Ble andpusten bare av å tenke på å løpe fra benkpress til skråbenk.

Utlogget Electra

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 355
  • Honnør: 177
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 355

Sv: Fasiten
« #26 : 06. april 2006, 17:24 »
Ser man det....så artig at du har begynt å føre logg. Her må jeg følge med fremover  Smile
"Gorau adnabod, d'adnabod dy hun."

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #27 : 07. april 2006, 02:38 »
Ja, her må man følge med. Plutselig kommer det kanskje ett bilde fra min sydentur i Benidorm. Slik som f.eks. disse to bildene. Jeg har på meg kjæresten sine nattkjoler. Er jeg ikke søt?
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Gordita

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 135
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 135

Sv: Fasiten
« #28 : 07. april 2006, 03:29 »
Du ser nydelig ut...de kjolene framhevet virkelig dine feminine formene dine.... Gull
Maksløft: 60 (benk) 2*90 (bøy) 110 (mark)

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Fasiten
« #29 : 07. april 2006, 07:49 »
Ja, her må man følge med. Plutselig kommer det kanskje ett bilde fra min sydentur i Benidorm. Slik som f.eks. disse to bildene. Jeg har på meg kjæresten sine nattkjoler. Er jeg ikke søt?

Du må ta av deg trøya når du er ute i sola !!! Kan ikke gå med slike skiller på armene vet du.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!