Onsdag 12.april 2006 (105 dager til damas termin
)Trening på KK-67Knebøy nakke med stopp
3x4x120Forrige uke tok jeg knebøy med stopp på kloss. Denne uka har Dietmar forandret det til at jeg skal trene lårpress istedet for knebøy. Ettersom en dag uten bøy er en dag uten mening så måtte jeg røre litt på knebøyen også. Veldig lette vekter slik at jeg ikke ødelegger programmet og dens intensjoner - men likevel såpass vekter at jeg kan skrive det ned i en treningsdagbok. Trente uten belte. Hørte rykter om at Kjetil Holm var på 220 med stopp idag og aldri skal jeg trene med mer enn 100 kg lettere enn han gjør så lenge det ikke er utstyr med i spill.
Lårpress seint 8x185 - 6x217,5 - 4x5x232,5Hadde dette vært sjakk ville jeg satt ?! etter øvelsens navn. ? er brukt om det er ett dårlig trekk. ! er brukt om det er ett meget bra trekk. ?! er en blanding. Noe som kan virke ulogisk, men som er bra likevel. Det samme er det med denne øvelsen. LÅRPRESS? Kroppsbyggerøvelse? Er som regel bare pingler og kroppsbyggere (som tror at forskjellige vinkler gir de finere muskler) som holder på med slike avslappningsøvelser.
Dette er nok imidlertid en ganske okei øvelse å gjøre i periode. Jeg trente øvelsen veldig sent - nesten som i superslow-training som er en egen treningsmetode innen kroppsbyggersjangeren. Prøvde rett og slett å gjøre disse megalette vektene tunge - og jeg lyktes ganske godt også. Ikke at det noen gang var problemer mtp. styrken - men jeg fikk faktisk litt
PUMP i lårene ved å gjøre det på denne måten. Ronnie Coleman... there's a new boy in town!
Benkpress m/stopp
8x107,5 - 6x125 - 4x5x135
Skråbenk uten stopp
6x85 - 4x5x90
Nedtrekk foran
4x8x80
Hantelcurl begge hender samtidig
4x8x18,5Nå var det disse kvadruppelsettene igjen. De fire tyngste settene i benk og skråbenk ble kjørt sammen med nedtrekken og hantelcurl uten pause mellom hvert sett. Ble ikke så pumpet som sist uke. Var nok noe med at glykogeninnholdet i musklene hadde begynt å dale. Da blir man nesten kald istedet for å få pump. Og slik ble det hos meg. Dette kondisjonstullet var lett både på pusten og styrken. Ble litt melkesyre i armene.
Etter dette så ble det markløft:
Markløft6x160 - 5x170 - 4x4x185Dietmar hadde latt meg trene lettere på markløften denne uka i forhold til forrige uke. Jeg feiret dette med å trene uten belte denne gangen og settene gikk veldig bra. Hvert eneste sett var rett og slett latterlig lett.
Frontpress8x55 - 6x65 - 3x5x70Frontpressen var det samme som sist uke. Dette var også lett.
FINITOUke 2 på programmet har kun én dag igjen nå. Og jeg gleder meg til uke 3 ettersom da blir det litt tyngre vekter. Slik det er nå kan jeg bare lukte på metallet rundt meg - men desverre svetter gutta på KK-67 så mye at jeg kjenner kun en ekkel svettlukt når jeg prøver å lukte.
Var foresten med dama på IKEA og reklamerte på en skrivebordkomode idag. Den var ganske stor og veide 30 kg. Var såvidt jeg klarte å legge den inn i bilen på baksetet. Når jeg skulle ta den ut var det også selvsagt veldig vanskelig. Måtte bøye meg skikkelig inn i bilen, ta godt tak og løfte den ut før jeg satte den forsiktig på en handlevogn. I det jeg bøyde meg ned så tror jeg at jeg hørte noen som plystret. Det var nesten utenkelig for meg å tro at det kunne være meg, men etter jeg hadde stønnet meg fra bilen til handlevognen med komoden så fikk jeg øye på ei vakker blondine. Denne blondinen var ei jente jeg var forelsket i for 9-10 år siden! Jeg følte ikke at det passet seg helt å slå av en prat så jeg bare lot som ingenting og gikk inn på IKEA, fikk tilgodelapp og kjøpte samme skrivebordkomode om igjen. Poenget er at denne blondina var grunnen til at jeg ,for første og eneste gang i mitt liv, deffet den gangen for 9-10 år siden. Og deffen var grunnen til at jeg fikk problemer med knærne. Som igjen var grunnen til at jeg kuttet ut knebøy - OG gikk glipp av styrkeframgang på ett halvt år. Og viktigst av alt - jeg har ikke tatt 300 kg i bøy uten utstyr enda.
Moralen er derfor:
Å deffe er bare tull. Dama til Andreas Tiller var også på treningen idag. Hun var meget tolmodig der hun satt i sine gullforgylte sko og hørte på den bråkete musikken vi spiller. Espen Aune var også en tur innom treninga og på en eller annen måte så klarte jeg å lage en stemning jeg liker. Det ble til at Espen kom med utsagnet at "alle damer er horer - det spørs bare på hvor mye øl de trenger". Dette utsagnet falt selvsagt ikke i smak for dama til Tiller så det ble en meget morsom diskusjon. Det er mange horer der ute, men jeg tror Espen tar feil med at alle damer er horer. Det virket som om dama til Tiller ikke var dette. Og jeg er sikker på at dama mi heller ikke er det. Hun bestod nemlig kryssforhøret jeg lar alle damer gå igjennom før jeg går inn i forhold. Og hun har bestått det mange ganger i ettertid også
Olaf Dahl har begynt å oppsøke solarium nå. Han har i 10 år blitt mobbet fordi han er så blek. Og nå har han endelig begynt å prøve å gjøre noe med det. Han tok av seg på skjorta idag og poserte mye. Han så faktisk ikke så veldig blek ut - helt til at han stilte seg i lyset. Da kom sannheten fram. Han er fortsatt hvit.
På slutten av økta så snakket vi om VM og jeg fortalte at han kommer til VM. "Vet du noe som ikke jeg vet!?" sa han til meg og jeg fortalte han at: "jeg snakker jo med Dietmar vet du...". Jeg fortsatte med: "...men jeg kan ikke si noe for det lovet jeg Dietmar." Da jeg sa dette ble Olaf skikkelig sjøsyk og hevet stemmen: "Nei - steike bættere ta!". Han skulle for fanden vite hva jeg eventuelt visste. Det hele var selvsagt en spøk fra min side og han tok dette med godt humør - men jeg er helt sikker på at han kommer til å bli med på VM.
...men blir han først til 300 kg i knebøy uten utstyr???RONNIE COLEMAN ER DØD - LENGE LEVE EINAR GILBERG!