Skrevet av Emne: Fasiten  (Lest 2957502 ganger)

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Fasiten
« #180 : 03. mai 2006, 22:22 »
Ble 3 liter totalt, ja. Var en veldig fin gjennomkjøring for kroppen, men brukte nok ikke så lang tid som Einar sier her. 3-5 minutter pause mellom hvert sett, så kanskje i underkant av en time.

H-melk?
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Charro

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 956
  • Honnør: 205
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 956

Sv: Fasiten
« #181 : 03. mai 2006, 22:26 »
Latterlig lett melk.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Fasiten
« #182 : 03. mai 2006, 22:47 »
Latterlig lett melk.

Skuffende, skuffende. Hva er hensikten?

Husker at jeg pleide å drikke 4 liter h-melk om dagen under den verste bulkinga på 90-tallet. Men melk på trening har jeg aldri prøvd. Jeg vet at vektløfteren Serge Reding også pleide å drikke store mengder melk på trening:
http://www.geocities.com/colosseum/field/7342/Rdg1.html

Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Charro

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 956
  • Honnør: 205
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 956

Sv: Fasiten
« #183 : 03. mai 2006, 23:02 »
Ikke et veldig stort poeng å drikke mye melk på trening i forhold til resten av dagen, men naturlig på grunn av væsketapet (drikker selvsagt også vann). Grunnen til at jeg drikker mye melk, er rett og slett at det er en lett tilgjengelig og meget god proteinkilde Smiley.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Fasiten
« #184 : 03. mai 2006, 23:04 »
Ikke et veldig stort poeng å drikke mye melk på trening i forhold til resten av dagen, men naturlig på grunn av væsketapet (drikker selvsagt også vann). Grunnen til at jeg drikker mye melk, er rett og slett at det er en lett tilgjengelig og meget god proteinkilde Smiley.

Lykke til med pollenallergien  2thumbsup
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #185 : 04. mai 2006, 01:08 »
Onsdag 4.mai 2006

Trening på KK-67

Knebøy nakke med stopp
4x3x120


Knebøy som ikke står på programmet. Obligatorisk.

Lårpress sen utførelse
8x185 - 6x215 - 4x5x235


Veldig lett, men sen utførelse gjør at musklene blir godt trent.

Benkpress m/stopp
8x110 - 6x120 - 4x5x125

Nedtrekk foran
4x8

Hantelcurl begge hender samtidig
4x8x16,5


Kjempelett såklart. Har aldri følt at Dietmarprogrammer har vært god i benkpress, men det føles ut som om dette programmet fungerer for meg. Vanskelig å bedømme på lette vekter, men 125 føltes iallefall utrolig lett ut idag.

Markløft
8x160 - 6x180 - 4x5x185

Skulle egentlig har 170 kg på andresettet, men det var for mye styr å skifte. Lette vekter dette, men fikk litt pump her.


Frontpress

8x60 - 6x65 - 3x5x70

Har blitt mye mobbet for lav vekt på frontpressen, men må følge programmet likevel. Nå var dette imidlertid veldig lett så fjortissene skal ikke få leve i himmelen for lenge Smiley

FINITO

En kort økt. Dietmar er lur. Dette er en hvileuke for meg. Vektene er veldig lave, men repsene er litt høyere. Deilig å kjenne pusten gå litt Smiley

En flott økt. Nå er det nudler som skal spises!
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #186 : 05. mai 2006, 23:09 »
Fredag 5.mai 2006

Trening på KK-67

Knebøy nakke
8x140 -  6x150 -  4x5x162,5


Trente alle sett med belte denne gangen. Prøvde å gjøre de så lette som mulig og de ble virkelig lette. Kjørte repsene omtrent uten stopp overhodet og det var korte pauser mellom settene. Trente sammen med Kjetil og vi trente om hverandre på en måte. Selv 162,5 var så lett at stanga omtrent lettet fra skuldrene mine på toppen. Luft! Deilig å kjenne at formen er så bra nå ettersom jeg gruer meg litt til mandag når 220 skal til pers. Etter dagens generalprøve er jeg optimistisk på at 220 skal være på grensen av lett til tross for svært dårlig form de siste to månedene.


Benkpress med kjettinger (+ca. 30 kg på vekten som er oppgitt)

8x80 - 6x85 - 4x5x90

Ingen motstand dette


Markløft fra bakken med kjettinger (+ca. 30 kg på vekten som er oppgitt)


8x145 - 6x157,5 - 4x5x172,5

Helt greit. Måtte bruke reimer fordi vi hadde ikke magnesium og jeg ble svett på hendene og glapp lett stangen. Selv med reimer synes jeg noen av settene ble veldig kjipe fordi drareimene også var glatte og glapp nesten stangen. Magnesium er virkelig tingen og jeg må begynner å ta med meg en personlig klump så jeg slipper noe problem. Med magnesium så sitter grepet som stål uansett vekt nesten.

Stifflegmarkløft
8x100 - 6x100 - 3x5x110

Gjør det bare for å gjøre det. Er for lett til å nevnes.

Sittende hantelpress
2x8x26,5

Dips
2x8

Latsroing omvendt grep
1x8x110


Var i pangform på begynnelsen av økten, men ble slapp og trøtt på slutten. Også ganske stresset fordi dame skulle hente meg og jeg måtte være ferdig til ett gitt tidspunkt. Slutten på programmet er ikke så veldig viktig, men det er litt viktig å ikke la latskapen dominere for mye. Neste uke blir det ikke å slurve med denne slutten heller.

FINITO

Herlig å føle at knebøyen er i rute nå. Ble ganske beroliget mtp. at 220 skal være en grei vekt på mandag.

Kristian var endelig å se på trening igjen idag etter å ha vært savnet siden mandag. Han sliter jo litt med at han er under praksis for tiden og blir litt sliten i den forbindelse. I dag virket han slapp og sløv i begynnelsen, men etterhvert gikk treningen veldig bra. Han kuttet litt på knebøyen på mandag, men i dag så fullførte han alle settene. Og det så ikke så veldig tung ut heller. Meget bra av han!

Kjetil var konge på trening idag. Etter en litt tung start med 180 kg i knebøy så ble 180 kg bare lettere og letter. Han gikk fra å kjøre med stopp til å kjøre med sprett. Og fra å stå smalt til å stå bredt. Forandringene var som mirakel. Mentaliteten forandret seg sikkert litt også og jeg husker spesielt rep nr. to på sett nr. 7. Den reppen var så utrolig at jeg lo høyt utover hele lokalet. Selv om jeg satt på siden og litt bakfra så kunne jeg se at Kjetil smilte før han skulle ta rep nr. 3. Han var tydeligvis veldig fornøyd med hvor lett det var selv. Aldri før har han kjørt så lett - uansett vekt. På de videre settene gikk det bare lettere og lettere og hurtigheten på settene fra utgangen med stanga til han satte den tilbake igjen var megarask. Meget bra jobbet av han!

Etter knebøyen satt han og drakk melka si til han ble ferdig med sin 1,5 literskartong. I dette øyeblikk fortalte han at han måtte kjøpe mere melk nå ettersom han var tom. Jeg fortalte han at han måtte huske på at alle butikkene stengte kl. 21 i dag pga. at det var "Allværsdag" i morgen. Han svarte på det at bensinstasjonene var jo åpne. Til det repliserte jeg at de var kun åpne i den forstand at man kunne fylle bensin der, men selve butikken var stengt. Klokken var nå 20.40 og jeg så på han at han ble tydelig stresset. Jeg satt og drakk en proteinshake og klarte ikke å svelge. Måtte bare le da jeg skjønte han hadde gått rett på spøken min. Etterhvert forsto han selv også at jeg sansynligvis spøkte og spurte meg om dette var tilfelle. Når jeg bekreftet at det hele var en spøk måtte han selv le lettet. Han var jo i ferd med å få panikk og var nesten på vei til å forlate treningen for å kjøpe melk og mat for helga Smiley Jeg lo veldig godt og han kom bort til meg for å kneble meg fysisk, men jeg sa tidlig ifra om at jeg ikke orket noe bryting nå og da var vi like gode venner igjen Smiley

Bente Restad var også på trening idag. Hun var så slapp og sliten fordi hun ikke hadde spist bra nok i dag. Jeg foreslo at hun lånte litt weightgain-pulver fra Olaf og laget seg en shake. Dette skulle hun gjøre i vann-flaska si. Hun ristet denne for å få pulveret blandet med vannet, men jeg var ikke helt fornøyd med ristinga hennes. Viste derfor med den ene hånda hvordan hun skulle riste. Og det falt i smak for gutta på klubben som kjente seg igjen i forhold til hvordan de selv koser med løken om nettene.

Nå er det tid for dusj! Wink

Klem fra Einar
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #187 : 08. mai 2006, 22:49 »
Mandag 8.mai 2006

Trening på KK-67

Knebøy
5x155 -  4x180 -  3x205 - 3x3x220


Alle sett med belte.

Hadde gruet meg litt til denne økta i ca. ei uke nå. Formen har jo ikke vært god i knebøy og er fortsatt ikke på topp, men jeg fryktet at denne økta skulle bli så tung at jeg kom til å se stjerner og føle meg utslitt etter bøyen. Heldigvis gjorde frykten meg sterk. Klarte å skjerpe meg veldig og kjente at jeg nesten svettet i hendene. Pulsen var bra og agresjonen kom naturlig. Blåste opp noen av repsene. Sett 1 og 2 på 220 vil jeg si går under kategorien lett. Skulle absolutt ha klart å gjøre triple på 230-235 idag. Så dette var deilig! Endelig kjenner jeg poweren begynner å komme. Lenge igjen til alt er helt topp, men generalprøven er gjort. Nå skal jeg ikke tyngre enn 232,5 for triple i uke 12 og 13 - og ettersom jeg ville klart det allerede nå så føler jeg meg trygg på at resten av programmet (som jeg har fått - får vel flere ukere senere) skal gå som smurt.


Benkpress m/kloss medium grep
6x122,5 - 5x150 - 4x162,5 - 3x3x172,5

30 kg mer enn forrige uke på denne øvelsen. Brukte kun to klosser på alle settene foruten det siste. Andre sett på 172,5 ble nemlig litt tungt og da var det lurt for meg å bruke "trippelklossen", som jeg kaller den, for å gjøre siste sett litt lettere. Er nå ca. 20 kg over det jeg følte jeg måtte bruke trippelkloss på for noen uker siden. Likevel klarte jeg greit de to første settene med mye tyngre vekt. Liker utviklingen!

Markløft bredt grep og bred fotstilling
5x120 - 4x142,5 - 3x160 - 3x3x170

Lett igjen. Trente alle sett uten belte.

Sittende hantelpress 3x5x31,5 kg
Rygghev med 46,5 kg 3x4-5
Nedpress  3x8x55 kg


Lett.

FINITO

P E R F E K T! Endelig følte jeg power i beina. Knebøyen var, etter hva jeg fryktet, lett. Det er det viktigste. Benken virker også bra. Gleder meg nå til onsdag når jeg skal på 152,5 kg med stopp i vanlig benk (som inngår i mine tri eller kvadruppelsett). Det meste jeg har gjort tidligere er en femmer på 160 kg i benk uten stopp - likevel tror jeg at firere på 152,5 kommer til å bli veldig lett. Gleder meg til å teste.

Kristian var i knallform i dag. Han hadde fryktet at 170 kg skulle være tungt i knebøy. Det var det ikke. Stanga føyk opp og 170 kg var enormt lett. På RM tok han vel 182,5 kg i knebøy, men han var idag god for minst 190 kg Smiley

Kjetil hadde litt vondt i kroppen idag, men han kjørte selvsagt likevel Anderson-opplegget sitt igjen. 200 kg begynte greit og ble bare lettere. Etter ett lett sett med trippel på 210 så ble 200 kg bre lettere og lettere. På slutten lettet stanga fra skuldrene hans. Han har aldri gjort 200 kg så lett. Dennne vekta var luft!

Kristian hadde forøvrig en veldig morsom komentar på treningen idag. Det var en stor mann som var på besøk hos oss. Han kommer nok til å begynne å trene hos oss snart. Kristian mente dette var den største mannen han hadde sett i sitt liv slik at han ble sittende og se på han gjennom hele treningsøkta. "Det er nesten så jeg følte meg som homo!", sa han. Han syntes den store mannen var en meget tøff mann. Jeg er selvsagt enig. Mer info om han kommer nok i løpet av året - men inntil videre sier vi bare at han passer meget godt inn i vårt miljø på KK--67  Grin

P O W E R!!! Snart 300 kg i knebøy uten utstyr! SNART!!! (hører du Kjetil?)
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

silentk

  • Gjest
Sv: Fasiten
« #188 : 08. mai 2006, 22:54 »
Tøffeste karen jeg har sett i mitt liv, ja. Fy faen.

Utlogget Charro

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 956
  • Honnør: 205
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 956

Sv: Fasiten
« #189 : 08. mai 2006, 23:12 »
Det så bra ut for deg i knebøyen i dag, Einar. Som du sier, var de to første settene på 220 lette - det siste noe tyngre. 205 så småtungt ut, men på 220 var det mye bedre fokus. Meget bra. Kristian løftet også glimrende, ja.

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #190 : 08. mai 2006, 23:19 »
Jepp. Takk for det. 205 var jo på en måte endel av oppvarmingen Smiley Fokus er veldig viktig ja. Kan mobilisere krefter for 20 kg ekstra kun på fokus og tenning. Det merker vel du også Kjetil. Av og til kan noen av dine sett gå litt tregere enn når du absolutt vil. Settet etterpå kan du skjerpe deg, jeg stå og brøle bak deg - og vektene flyr opp og nesten av skuldrene dine Smiley
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Gordita

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 135
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 135

Sv: Fasiten
« #191 : 08. mai 2006, 23:24 »
De treningene deres høres veldig morsomme ut...og dere løfter jo helt vanvittig tunge vekter.....jeg må komme å se endag, hvis jeg får lov da... blush
Maksløft: 60 (benk) 2*90 (bøy) 110 (mark)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #192 : 08. mai 2006, 23:38 »
Du får såklart komme og se. Ikke bare får du - men du skulle blitt slepet med om du ikke hadde ønsket Smiley
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

silentk

  • Gjest
Sv: Fasiten
« #193 : 08. mai 2006, 23:42 »
Miljøet på KK-67 er bare helt fantastisk Smiley

Utlogget Charro

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 956
  • Honnør: 205
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 956

Sv: Fasiten
« #194 : 08. mai 2006, 23:51 »
Kan mobilisere krefter for 20 kg ekstra kun på fokus og tenning.

Ja, har ikke vært nok oppmerksom på det før. Et meget viktig poeng. Man kjenner det godt når man kjører mange tunge sett etter hverandre.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!