Skrevet av Emne: Fasiten  (Lest 2957578 ganger)

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Fasiten
« #195 : 09. mai 2006, 00:09 »
det med 20kg kan jeg skrive opp på. man er alltid god for 20kg mer enn det man tar på reps. Smiley

flere ganger har jeg tatt feil vekt, og løftet 20kg mer enn det jeg trodde det var.

men selvsagt, jo høgere opp man går på vektene, jo tøffere blir det. Smiley

tenning og fokus har alt å si! Smiley

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Fasiten
« #196 : 10. mai 2006, 13:30 »
Kristian hadde forøvrig en veldig morsom komentar på treningen idag. Det var en stor mann som var på besøk hos oss. Han kommer nok til å begynne å trene hos oss snart. Kristian mente dette var den største mannen han hadde sett i sitt liv slik at han ble sittende og se på han gjennom hele treningsøkta. "Det er nesten så jeg følte meg som homo!", sa han. Han syntes den store mannen var en meget tøff mann. Jeg er selvsagt enig. Mer info om han kommer nok i løpet av året - men inntil videre sier vi bare at han passer meget godt inn i vårt miljø på KK--67  Grin


Eh hallo. Jeg skal vite mer om denne mannen NÅ. Få infoen!

Gloria in Excelsis Deo


Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Fasiten
« #197 : 10. mai 2006, 13:57 »
Tøffeste karen jeg har sett i mitt liv, ja. Fy faen.

Er BigArms tilbake? Grin

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #198 : 10. mai 2006, 23:11 »
Onsdag 11.mai 2006

Trening på KK-67

Knebøy nakke med stopp på boks
5x122,5 - 4x150 - 3x165 - 3x3x175


Trener denne knebøyen med ganske bred stand. Setter meg ned på en boks. Slapper av i lår og hofter, holder magen stram, pauser i ett par sekund og reiser meg deretter så eksplosivt som mulig med ryggen så rett som mulig. Dette var meget lett. Litt motstand var det selvsagt på de siste settene og det gjøres så tungt som mulig - men det er mange kilo å gå på her.

Benkpress m/stopp
6x110 - 5x130 - 4x145 - 3x4x152,5

Skråbenk
5x90 - 4x95 - 3x3x102,5

Nedtrekk foran
4x8

Hantelcurl begge hender samtidig
4x8x16,5


Første sett på 152,5 var ikke så lett som jeg skulle ønsket men så ble det bare lettere og lettere. Siste sett var derfor ganske så lett. Deilig å føle litt potensiale. Jeg har aldri tatt mer enn trippel på 170. Dette har vært uten stopp og på dette programmet skal jeg i uke 12 og 13 trene triple på 167,5 kg med stopp. Det blir spennende.

Skråbenken er veldig lett. På ett av settene bommet jeg imidlertid på stativet når jeg skulle legge vekta på plass igjen. Da var det godt at Kjetil kom løpende til. Jeg holdt på å få vekta over meg men klarte å holde den i ro, på skrått, presset mot stativet, så lenge at Kjetil klarte å redde meg.

Tok tung nedtrekk idag. Vet ikke hvem som trente før meg og jeg telte ikke vektene - men vi har mange sterke på KK så det kan være hvem som helst nesten.

Markløft
5x160 - 4x190 - 3x210 - 3x3x222,5

Var helt pumpet etter kvadruppelsettene. Svettet noen jævlig, noe jeg slet litt med på benkpressen der jeg skled i min egen svette... Var også blodpumpet i biceps slik at grepet virket veldig dårlig. Ventet derfor litt før jeg gikk igang med marken, men hele kroppen var fortsatt blodfull før de siste settene på marken.

Marken gikk veldig lett idag. 160 og 190 var rett og slett luft. 210 var også ekstremt lett. Det første settet på 222,5 var veldig lett, mens det andre settet bare var ganske lett. På det siste settet hadde jeg mistet pumpen, var halveis fornøyd og blitt litt sliten. Kjente også at jeg ikke skulle gi full gass mtp. ryggen så jeg konset mer på teknikk og stil og dro roligere. Gikk selvsagt helt greit det også.

Trykket var iallefall veldig bra på de første settene. Veldig bra.


Frontpress

6x60 - 5x70 - 5x75 - 2x4x77,5

Lett. (hører du Milky? Wink Lett.

FINITO

En flott økt dette. Trykk i det meste. Litt bekymret over at første sett på benken ikke var så veldig lett, men det ble bare lettere og lettere heldigvis. Marken var det knallkrefter ute og gikk og bøyen kunne jeg ha behandlet mange flere kilo. Kondisjonen virker veldig bra. Jeg puster og peser ikke så lenge etter settene nå. Føler at jeg kommer meg tidligere. Og er ikke så sliten etter treningene. Godt med energi.

Kjetil var enorm på trening nå som alltid. Markløften hans så veldig bra ut teknikkmessig.

Arthur har forbedret bøyteknikken sin betraktelig i løpet av en treningsøkt. Nå er det lite som skal til før han har en bøyteknikk som vil passe han utmerket. Styrken var ikke allverden i mark, men det har sammenheng med mye kardio i det siste. Når han kutter dette kommer styrken.

Kristian klarer ikke helt å holde tankene kun på trening for tiden. Han går og er ganske innesluttet på trening og idag så trente han nesten uten pauser i benk. På siste settet ville han ha hjelp fra meg. Jeg skulle stå bak da han skulle gjøre 9 reps på 65 kg i benk. SEKSTIFEM KILO! Det er nybegynnervekter - for en nybegynner på SATS! ...og Kristian feilet. Han tok bare 7 reps. Wink Skjerpings Kristian! Wink

Det er vel ikke så mye mer å fortelle nå, annet enn at vi gutta på KK-67 har funnet ut at skal man bli god i knebøy så bør man ikke spesialisere seg på utfall! Ikke sant Kjetil? Grin
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
Sv: Fasiten
« #199 : 10. mai 2006, 23:22 »
Ja, dette var så lett atte.  Undecided  Bow

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
Sv: Fasiten
« #200 : 10. mai 2006, 23:27 »
Vil det si at jeg knuser Kristian i benk selv ETTER skade? Tongue
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

silentk

  • Gjest
Sv: Fasiten
« #201 : 11. mai 2006, 00:33 »
Hallo, hallo! Dette var etter 14 sett! Se loggen min Tongue

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
Sv: Fasiten
« #202 : 11. mai 2006, 00:36 »
Sitat
20x10,40x10, 70x10, 100x4, 100x4, 100x11

sier bare jeg.. Tongue
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

silentk

  • Gjest
Sv: Fasiten
« #203 : 11. mai 2006, 00:41 »
Dette tar jeg som en utfordring Grin På fredag skal det skje Wink

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
Sv: Fasiten
« #204 : 11. mai 2006, 00:46 »
hehe, husk at jeg nok har 100x15 inne, uten store problemer.. Wink så du får gå for 100x16.. Tongue
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

silentk

  • Gjest
Sv: Fasiten
« #205 : 11. mai 2006, 00:51 »
"jeg har nok"? Hvor holdbart er dette, da, Ulrik? Tongue

(Men, ja, du er repsterk - det er ikke jeg Smiley )

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
Sv: Fasiten
« #206 : 11. mai 2006, 00:52 »
Hehe, vel.. 100x11 var relativt lett (jeg hadde ingen til å sikre), og dette var den første økta på 4 mnd med vekter over 70kg.. Wink Men jeg kan godt verifisere antagelsen.. Tongue
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Fasiten
« #207 : 11. mai 2006, 18:13 »
Hehe, vel.. 100x11 var relativt lett (jeg hadde ingen til å sikre), og dette var den første økta på 4 mnd med vekter over 70kg.. Wink Men jeg kan godt verifisere antagelsen.. Tongue
Jeg har 9rep på 100kg m/stopp i bunn,trakk ikke pusten før 7 reppen..Prøv det Kiss
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Fasiten
« #208 : 11. mai 2006, 18:36 »
Er BigArms tilbake? Grin

Terje Vold?
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #209 : 13. mai 2006, 00:39 »
Fredag 12.mai 2006

Trening på KK-67

Knebøy nakke
5x140 -  4x170 -  2x3x185 - 2x3x200


Jeg glemte programmet på trening så det er mulig det blir noen unøyaktigheter i infoen her, men jeg tror jeg husker reps, sett og vekter korrekt. Spesielt de tyngste settene husker jeg selvsagt.

Trente uten belte på sett 1 og 2 og brukte belte på de siste. Hadde nok egentlig ikke trengt belte, men dette gjør at jeg sparer energi til mandagen. Mandagens økt på 220 kg i bøy har tydeligvis aktivisert kroppen min. 200 kg idag var veldig lett. Tradisjonelt sett er fredagene tunge. Selv lette vekter er tunge da. I dag var 200 kg null problem og mye, mye lettere enn 205 kg var på mandagen for to uker siden. Luft og papir var Kjetils ord. WE'RE ON A ROLL!


Benkpress med kjettinger (+ca. 30 kg på vekten som er oppgitt)

6x80 - 5x95 - 4x105 - 3x3x110

Alle vekter er altså med vekten i skiver og så legger jeg på kjetting som tilsvarer omtrent 30 kg. Det blir nok litt mindre ettersom ikke hele kjettingen kommer ned på gulvet når stanga hviler på brystet mitt. Har stor brystkasse shø Grin

Meget lett.


Markløft fra bakken med kjettinger (+ca. 30 kg på vekten som er oppgitt)


6x145 - 5x180 - 3x202,5 - 3x3x217,5

Den totale vekten på de siste settene ble ca. 247,5 kg. Er kanskje ikke så tungt, men gikk uansett veldig bra. Trente jo "tung" markløft på onsdag (222,5 kg) og nå på fredag var det nesten samme vekt med 30 kgs kjettinger i tillegg som belastning. Ble likevel ikke så sinnsyk stor forskjell fra tyngden på onsdag. Det er noe helt spesielt som skjer med kroppen for tiden. HERLIG!

Stifflegmarkløft

Når jeg var ferdig med økta og sto ute og snakket med en kompis like før jeg skulle sette meg inn i bilen og kjøre hjem så husket jeg på at jeg hadde glemt å trene strake markløft. Det er rett og slett sykt. Det er ikke første gang jeg har glemt denne øvelsen. Den står rett under markløftbolken og jeg glemmer den sikkert fordi linja er så smal på programmet og tankene under markløften går på at når jeg er ferdig med den så er det trisett. Plutselig overser jeg bare denne øvelsen. Merkelig - men det er ikke med vilje. Det var nesten så jeg vurderte å dra tilbake på trening og fullføre, men det orket jeg ikke.

Rygghev
3x4x46,5

Dips
3x8

Latsroing omvendt grep
3x8x120


Brukte 10 kg i ekstra belastning i sett 2 og 3 på dipsen. Sett to stoppet jeg på 7 reps fordi vekta hang seg fast i stolen under meg. Sett 3 var virkelig lett. Har pleid å slite med  dipsen men det var når det var trisett hvor jeg kjørte hantelpress før dipsen. Nå var den byttet ut med rygghev og da ble det med engang mye lettere med dips. Ganske logisk, men herlig å erfare i praksis.

FINITO

Nok engang en herlig økt. Formen er veldig bra og disse vektene, repsene og settene gjør meg ikke noe. Jeg føler meg nesten uberørt etter økta. Blir ikke andpusten, tar meg igjen fort etter endt sett og er som ny igjen når økta er over. Kroppen virker rett og slett å komme i lage igjen. Kjenner jeg har mye å gå på i knebøyen nå - og det er viktig for meg. 200 kg i dag var ingenting, mens 205 kg for to uker siden var veldig tungt til å være kun litt over 200 kg. Jeg virket også litt stiv i kroppen da og det å bøye seg ned til godkjent dybde gikk ikke så smurt. Nå går alt som smurt. Teknikken er med andre ord i rute nå. Det føles riktig å bøye seg og reise seg igjen. Kroppen er stabil. Solid. Robust. Jeg hører komentarer fra folk som mener å se på meg at jeg ser mye friskere og sunnere ut for tiden også - i forhold til hvordan jeg f.eks. var like før og under NM da jeg var syk. Det er godt å høre ettersom jeg også føler meg i veldig god generell form for tiden.

Merkelig at jeg trente 6 sett markløft på onsdag og ikke kjenner noe som helst til dette i dag. Hverken på knebøyen eller når jeg kjørte markløft igjen. Med enda tyngre belastning enn på onsdag. Hadde dette vært for noen år siden ville jeg vært stiv i ei hel uke etter marken og hvis jeg hadde prøvd å løfte to dager senere ville styrken vært redusert med 50 kg. Nå virker det som om styrken bare blir bedre etter en medium tung dag. Det er slik det skal være!

Kristian gikk i svime på trening idag. Han er skikkelig forelsket. Og det ble ikke bedre når jeg satte på en cd som het "90's". Det var en cd med "greatest hits from the nineties" - altså kjente sanger fra 90-tallet. Blant annet kom sangen: "Cause everytime we touch - I get this feeling - and everytime we kiss I swear I could die... Can't you hear my heart beat fast - I want this to last - need you by my side... " og jeg tok meg den friheten å danse close med han. Kinn mot kinn. Desverre er ikke jeg den personen han helst vil danse slik med, så dansen varte bare noen sekunder.

Arthur skulle imponere noen nye på KK-67 idag med å ta markløft med 35 kilo. Han var tydelig inspirert av tidligere Fræna-folk. Han bar stanga ifra power-racken og hadde en veldig spesiell bæremåte som viste at han faktisk har blitt inspirert av andre her på forumet. Denne andre personen er Jan B. Diddl. Han har drevet mye med yoga og det Arthur gjorde med denne stangen med 35 kg på minnet om en yoga-øvelse. Han hadde stanga BAK seg og holdt den med ett veldig rart grep. Uten å slippe stangen ned forsøkte han å få den til å komme foran seg. Husker ikke om det lyktes, men forsøket var iallefall yoga-komisk.

Kjetil imponerer stadig. Han skulle ta det rolig idag ettersom han var usikker på om han i det hele tatt skulle klare å gjennomføre knebøyen. Han var så stiv i ryggen. Så at de første settene ikke hadde like mye sprut i seg som de siste øktene. Tilbydde meg å massere han og om det hjalp eller ikke det er jeg ikke sikker på - men noen sett senere forandret han teknikk til å stå smalt. Da kjente han ikke noe i ryggen og vektene fløy opp på normalt vis. Det høres kanskje ut som om jeg overdriver når jeg skriver at ting er lett, luft, flyr opp eller slikt - men jeg gjør faktisk ikke det. 180 kg var så lett for han at han klarte ikke å dy seg fra å ta ett sett på 200 kg i dag også. Jeg må legge til at alle sett var med stopp. Hvis han hadde ønsket det kunne han ha tatt en trippel på 230 med stopp uten problemer idag. Det er jeg sikker på. På siste sett med 180 kg så telte jeg 5 sekunder på hver stopp han hadde i bunnen. Det må folk som leser denne loggen prøve. Ta en viss vekt i knebøy. Sett deg. Og ha en stopp i bunnen av løftet som varer i 5 sekunder. Deretter reis deg så fort som mulig opp. Det er mye, mye tyngre enn vanlig løfting. Prøv det.

Ellers er livet en drøm. En viktig påminnelse til alle Trondhjemmere... kl. 11.00 - 13.00 og 15.00 så er det strongmanoppvisning utenfor Smart Club ved City Syd. Da kommer Olaf Dahl og bøs til å vise noen kraftprestasjoner. De annonserte med at to av verdens sterkeste menn kommer - og de har jo relativt sett rett i gjøre det. Disse gutta er sterke! Så kom og se.

LA-8PV kaller Yoki.. "Are you there Yoki?"..."Jævla Yoki! Det er min SOS! Miiiin!"... og med dette sier jeg OVER OG UT!
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!