Skrevet av Emne: Fasiten  (Lest 2954959 ganger)

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
Sv: Fasiten
« #225 : 14. mai 2006, 13:02 »
Nå er alle styrkeløfterne jeg kjenner, tøfler som tøffinger langt mer macho enn selv de "tøffeste" ghettosmurfer her nede i Oslo, så ingen fare.. Wink
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Fasiten
« #226 : 14. mai 2006, 13:03 »
Nå er alle styrkeløfterne jeg kjenner, tøfler som tøffinger langt mer macho enn selv de "tøffeste" ghettosmurfer her nede i Oslo, så ingen fare.. Wink

Forutsatt at du kjenner alle "de tøffe ghettosmurfene" i byen selvsagt.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
Sv: Fasiten
« #227 : 14. mai 2006, 13:05 »
Vel, nå har jeg jobbet på 2-3-4 objekter der disse frekventerer til stadighet, så selv om jeg nok ikke har sett 100% av ghettosmufrene i byen, har jeg sett et så stort utvalg at jeg nok kan uttale meg på trygg statistisk grunn.. Wink
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

silentk

  • Gjest
Sv: Fasiten
« #228 : 14. mai 2006, 13:10 »
Jeg er uenig! Dere er jo bare noen sterke pusegutter jo! Erter *løpe sin vei før hun får bank*

Kan jeg ikke være en kombinasjon? Cheesy

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Fasiten
« #229 : 14. mai 2006, 13:11 »
Vel, nå har jeg jobbet på 2-3-4 objekter der disse frekventerer til stadighet, så selv om jeg nok ikke har sett 100% av ghettosmufrene i byen, har jeg sett et så stort utvalg at jeg nok kan uttale meg på trygg statistisk grunn.. Wink

Da jeg jobber i samme bransje (tror jeg selvfølgelig bare), er jeg svært spent på hvilke objekter dette er.

Og bare så vi har det klart, er "de tøffe ghettosmurfene" du nevner ungdomsgjenger sist sett på kjøpesentre langt øst i byen?
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
Sv: Fasiten
« #230 : 14. mai 2006, 13:19 »
Tja, oslo s/plata, patruljejobbing i sentrum/øst, og diverse senter østover i "dalen"... Smiley
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Fasiten
« #231 : 14. mai 2006, 13:19 »
Jeg kan si med stor sikkerhet at jeg er ikke så tøff som mange av dem som er hardbarket krimminelle er nei,selv om jeg sanssynligvis er både sterkere,mere rettferdig og prinnsippfast.
Dette kommer vel av at jeg ikke vil noen vondt,har vett til å gi meg selv om den andre parten tar feil og tenker på fengselstraff som noe jeg kan unngå. Smiley

Edit:la oss fortsette denne diskusjonen på denne tråden,der den hører hjemme

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=41258.0;topicseen
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
Sv: Fasiten
« #232 : 14. mai 2006, 13:28 »
Det er DET som er poenget mitt, såklart finnes det folk som er mer hensynsløse, "ondere" o.l., men det er ikke veldig macho å mishandle småunger og dyr etter min mening.. Wink Derfor er de fleste styrkeløftere langt tøffere enn wannabetøffingene som må hevde  sin maskulinitet gjennom unødig brutalitet og mangel på sosiale antenner.. Wink
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Gordita

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 135
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 135

Sv: Fasiten
« #233 : 14. mai 2006, 13:30 »
Honnør for den Hr.Thyve!
Maksløft: 60 (benk) 2*90 (bøy) 110 (mark)

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Fasiten
« #234 : 14. mai 2006, 13:32 »
Det er DET som er poenget mitt, såklart finnes det folk som er mer hensynsløse, "ondere" o.l., men det er ikke veldig macho å mishandle småunger og dyr etter min mening.. Wink Derfor er de fleste styrkeløftere langt tøffere enn wannabetøffingene som må hevde sin maskulinitet gjennom unødig brutalitet og mangel på sosiale antenner.. Wink

Da har vi fastslått at "tøff" er relativt. Smiley

Edit:la oss fortsette denne diskusjonen på denne tråden,der den hører hjemme

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=41258.0;topicseen

Selvsagt.  Offtopic
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

silentk

  • Gjest
Sv: Fasiten
« #235 : 15. mai 2006, 18:55 »
Unnskyld for min klumsete opptreden da du tok benk i dag, Einar. Jeg fikk hjertet i halsen og ville bare hjelpe deg kjappest mulig. Jeg var sikker på at du ble fryktelig forbanna på meg, men du lå der bare og smilte og forklarte meg Smiley Veldig ålreit av deg.

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #236 : 16. mai 2006, 01:49 »
Mandag 15.mai 2006

Trening på Nidarø Treningssenter

Ettersom jeg spiller sjakk i Trondheims-mesterskapet måtte jeg stå opp tidlig idag da jeg skulle spille sjakk 18.30. La meg kl. 01.10 i natt etter å ha spist min første kebab som sistemåltid på over to måneder. Måtte stå opp kl. 09.10 fordi planen var å spise frokost da og spise lunsj i 12-tiden for å begynne treningen 13 og være ferdig rundt 16.

Jeg sov dårlig. Er for det første ikke vant til å legge meg så tidlig, og for det andre er ikke kebab noen god måte å avslutte en dag på. Kl.7.30 måttte jeg på dass og satt der 15-30 minutter. La meg igjen og hadde problemer med å sove og måtte opp igjen kl. 09.10. Var helt død i kroppen. Trøtt som bare juling og uvel. Måtte på dass igjen før frokost og på dass igjen rett etter frokost. Etter dette gikk jeg og la meg igjen for 45 min. Da sov jeg veldig godt, men så gikk alarmen og da måtte jeg ha meg på jobb. Var absolutt ikke opplagt. Alt føltes feil.

Spiste lunsj som jeg var ferdig med ca. 12.45 men ventet til nesten 13.30 før jeg begynte å trene. Hadde fortsatt ikke kommet i form. All do-renninga gjorde at jeg ikke hadde noe trykk i kroppen i det hele tatt. Hadde jeg lagt meg litt senere, kanskje unngått kebaben og sovet til 12 så hadde nok formen var knallgod - men idag var den skikkelig dårlig.

Knebøy
5x155 -  4x180 -  3x205 - 3x3x220


Alle sett med belte.

Å kjøre knebøy når man er trøtt og ikke har trykk er ikke noe særlig. Det er heller ikke lettere å trene på senteret mitt enn det er å trene på KK-67. Tok mange sett før jeg følte at jeg var varm - og selv da føltes det ikke som om leddene var smurt godt nok. Ingenting føltes riktig men jeg tok alle settene allikevel. Får trøste meg med at selv om det var tungt idag så vet jeg hva grunnen til det er. Og hadde jeg vært så uvel som idag for to uker siden hadde jeg ikke hatt sjanser på disse vektene.

Benkpress m/kloss medium grep
6x122,5 - 5x150 - 4x162,5 - 3x3x172,5

Første og andre sett gikk lett. Tredje sett var ganske tungt. Fjerde og femte, altså de på 172,5 kg, gikk - men jeg syntes det var unødvendig tungt. Skjerpet meg skikkelig på siste sett men klarte det kunst-stykket å bomme. Hadde ikke trykk i det hele tatt. Mye tyngre idag enn forrige mandag. Kristian holdt klossen og Even sto bak. Når jeg ikke klarte å presse opp vekten skrek jeg: "ta den...!" og da ble det bare rabalder ettersom Kristian løftet opp på den ene siden slik at vektene ramlet av på den andre siden. Det var selvsagt meningen at bare Even, som sto på midten og passet på, skulle ta stangen - men Kristian ble nervøs og tok i han også. Det er bra han skal jobbe i helsevesenet og ikke i byggbransjen Grin

Ble skikkelig sur av å bomme og bestemte meg for å ta ett "straffesett". Bommet på dette settet også, på rep 3 slik som det opprinnelige sistesettet, og måtte bare erkjenne at formen var ikke inne i dag. Kristian gjorde samme tabbe som i det forrige settet og vektene dundret i gulvet nok engang Smiley Hehe. Om to uker skal jeg 5 kg tyngre og det kommer til å gå helt fint og da er dagens økt glemt.

Markløft bredt grep og bred fotstilling
5x120 - 4x142,5 - 3x160 - 3x3x170

Dette var som alltid lett. Trente alle sett uten belte.

Sittende hantelpress 3x5x31,5 kg
Rygghev med 46,5 kg 3x4-5
Nedpress  3x8


Helt greit.

FINITO

I N P E R F E K T! Dette var en katastrofedag. Treningen gikk absolutt ikke bra pga. at formen blir helt forferdelig når jeg står opp tidlig. Kroppen min fungerer ikke rett og slett. Har vært trøtt i hele dag. Sov etter jeg kom hjem fra trening også for å bli i form til sjakken. Ble i ganske okei form da, men ettersom jeg spilte mot en 2000+ spiller så hjalp det ikke stort. Synes jeg spilte ganske bra og han hadde en stygg feil som jeg overså. Etter 25 trekk synes jeg vi sto ganske likt men da hadde begge bare 10-15 min igjen på klokka og ettersom vi må gjøre 40 trekk før en viss tid begynt det å bli travelt. Vi hadde 3-4 trekk igjen å gjøre når vi bare hadde 2-3 minutter igjen hver. Det var nervepirrende og det var nok i denne tidsnøden han la det største grunnlaget for seieren sin. Irriterende. Jeg tilbød også remis litt tidligere.

Nå skal jeg legge meg. Trenger søvnen nå. Så kommer jeg sterkere tilbake på onsdag. 17.mai skal feires med en knalløkt uten like! Desverre er det to uker til neste tunge knebøy. Da er det 225 kg på knebøystanga og det vet jeg kommer til å gå ganske lett når jeg da er i form. Mediumbenken på kloss blir på 177,5 kg. 5 kg mer enn det jeg bommet på tredje og fjerdesett idag. Vedder den ene sokken min på at jeg kommer til å løfte den vekten slik at det virker som om jeg kunne reppet på 200 kg den dagen. Det blir HEVN!

Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Charro

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 956
  • Honnør: 205
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 956

Sv: Fasiten
« #237 : 16. mai 2006, 02:08 »






Når jeg ikke klarte å presse opp vekten skrek jeg: "ta den...!" og da ble det bare rabalder ettersom Kristian løftet opp på den ene siden slik at vektene ramlet av på den andre siden.





Det der hørtes nesten ut som den gangen da min mor skulle filme i benk  Grin.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Fasiten
« #238 : 16. mai 2006, 07:21 »
Men sjakken da ??
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #239 : 16. mai 2006, 14:08 »
Tapte desverre mot Jarl H. Ulrichsen. En skikkelig veteran. Hadde 2290 i rating i 1983. Er nå problemløser og bør være passe kjent for de fleste seriøse sjakkspillere. Jeg hadde forberedt meg på å spille Siciliansk og hadde derfor studert åpningen litt i helga. Ettersom det er så mange fallgruver i åpen siciliansk og man der gir bort d-bonden gratis så ville jeg finne noe nytt svar på c5. Fant derfor fra til Grand Prix-attack som virker som en fin åpning for hvit. Den skal jeg prøve å spesialisere meg litt på.

Når jeg møtte Jarl på klubben var jeg offensivt innstilt. Frykten var lagt igjen hjemme. Ikke noe mer igjen av respekten enn den medmenneskelige respekten. Jeg spilte selvsikkert e4 og forventet c5 som svar. Til min "store" overaskelse fikk jeg c6. Det var tydelig at han ikke ville spille siciliansk. Det ble Caro-Kann denne gangen. En åpning jeg nesten aldri har spilt. Har spilt mot den bare 3-4 ganger i lyn tror jeg.

Allikevel må jeg si at jeg klarte meg veldig bra. Teorien ble fulgt fram til og med trekk 9. I trekk 10 gjorde jeg en såkalt novelty, men Jarl mente at idéen min var god. Jeg flyttet i trekk 10 a3. Fritz kommer med a4 som forslag. Teorien er ett løpertrekk, men jeg var ikke sikker på hvor jeg ville ha denne så jeg ventet med dennes utvikling. Tanken med a3 var å senere spille b4 (som jeg gjorde langt ute i partiet) for å avgrense hans svarte løper og gi mye rom hos meg.

I åpningen klarte jeg to av mine mål. Jeg fikk en åpen linje opp til kongen hans ; h-linja. Jeg fikk løperparet - og han fikk en dobbeltbonde. Dette var planen min og jeg lyktes. Det er jeg fornøyd med. Desverre var det vanskelig for meg å benytte denne linja. Ønsket tårn og dronning i linja, men følte ikke jeg hadde tid eller plass til å sette mer en en tung offiser der. Så den planen ble lagt på is, men var hele tiden i bakhodet.

Veldig ofte så kan man bli slaktet før man kommer til trekk 20 mot slik god motstand som jeg hadde igår. Denne gangen er jeg imidlertid veldig fornøyd med spillet og Fritz har nesten ikke en eneste komentar på våre trekk fram til trekk 20. Det eneste den forteller er slike ting som "White has an active position" og ikke minst "White has an very active position" Grin Tror jeg hadde +0,80 i evaluering rundt dette tidspunkt.

Det som var så utrolig synd var at klokka gikk litt fort nå. Vi har 1 time og 30 minutter på de første 40 trekkene og når vi hadde kommet til trekk 20 hadde vi vel 10-15 minutter igjen på klokka. Trekket Fritz anbefalte på dette tidspunkt brukte jeg lang tid på å evaluere, men over bordet valgte jeg feil trekk og ga min fordel over til motstanderen som kom inn i mitt teritorium med sine springere.

Når vi hadde 4-5 trekk igjen å gjøre hadde vi bare 2-3 minutter igjen på klokka. De siste 20 minuttene hadde tatt på og det haglet med dårlige trekk denne tiden. Jeg tilbydde remis noen trekk tilbake men han overså tilbudet. Da ble jeg litt sint inni meg - skulle faen meg slå han nå ja Wink Hehe... men vi klarte tidskontrollen - men han hadde utnyttet tidsnøden mye bedre enn meg. Og der og da kunne jeg egentlig gitt meg. Fortsatte noen trekk og kom til trekk 53-54 før jeg ga meg. Da var det 100% tapt også.

Tidlig i partiet så jeg på en kombinasjon med en tårnofring hvor jeg kunne satte han i sjakk matt. Han så muligheten for at noe slikt kunne skje, men orket ikke å regne noe på det og satte sin springer i en av mine linjer noe som ødela den planen.

Noe som var veldig morsomt når jeg brukte Fritz 9 til å analysere partiet var at det etter de 9-10 åpningstrekkene blir vist hvilke andre fortsettelser som har blitt spilt tidligere. På ett av partiene som den trekker fram så er faktisk Jarl Ulrichsen svart mot en annen nordmann i en kamp de spilte i Trondheim i 1983 Grin Det var ganske morsomt å se.

Partiet gikk som følger (PGN):
[Event "Trondheim-mesterskapet"]
[Site "Trondheim"]
[Date "2006.5.15"]
[Round ""]
[White "Einar B. Gilberg"]
[Black "Jarl H. Ulrichsen"]
[TimeControl "900"]
[Result "*"]
[ECO "oft "]

1.e4 c6 2.d4 d5 3.Nc3 dxe4 4.Nxe4 Bf5 5.Ng3 Bg6 6.Nf3 Nd7 7.Bc4 e6 8.O-O Be7 9.Re1 Ngf6 10.a3 O-O 11.Nh4 Nb6 12.Nxg6 hxg6 13.Ba2
Re8 14.Qd3 Nbd5 15.c4 Nb6 16.Bg5 c5 17.Rad1 cxd4 18.Qxd4 Qc7 19.b4 Rad8 20.Qc3 Nfd5 21.Qc1 Bxg5 22.Qxg5 Nxc4 23.Rc1 b5 24.Ne4
Ndb6 25.g3 Rd5 26.Qh4 Qd8 27.Qh3 Rh5 28.Qf1 Qe7 29.Red1 Rd8 30.Qe2 Rhd5 31.Nc3 Rd2 32.Qf1 a6 33.Re1 Nxa3 34.Re2 Nac4 35.Bxc4
Nxc4 36.Rxd2 Rxd2 37.Rb1 Qb7 38.Rd1 Qf3 39.Rxd2 Nxd2 40.Qc1 Qd3 41.h4 Nc4 42.g4 Qd4 43.Qg5 Qxc3 44.h5 Qf6 45.Qc5 e5 46.hxg6 Qxg6
47.f3 Qe6 48.Kf2 g6 49.Qa7 Qb6+ 50.Qxb6 Nxb6 51.Ke3 f5 52.gxf5 gxf5 53.f4 Nd5+ *

Trekk 10.a3 er altså min novelty Wink
Trekk 20.Dc3 skulle vært Dh4
Her kom også tidsnøden
Trekk 24...Sb6 var en liten tabbe av han
Trekk 25.g3 var latterlig av meg tror jeg. Han hadde en bonde i slag jeg absolutt burde tatt - men presset gjorde nok at jeg ikke så den rett og slett.

Resten er egentlig bare ett forsøk på å vinne på tid og etter trekk 40 er det bare å prøve å få remis. Jeg forsøkte å få evig sjakk med dronningen. Hadde jeg tidlig klart å komme til d1 ville det vært mulig, men linjene var lukket og vanskelig å komme dit.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!