Skrevet av Emne: Fasiten  (Lest 2958070 ganger)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #240 : 16. mai 2006, 14:42 »
Glemte å fortelle om en hendelse på gymet igår. Jeg så Kristian stå med stangen på ryggen for å kjøre knebøy. Gikk bort ved siden av han og skulle studere løftet hans. Det tok 5 sekunder før han løftet og det var ganske tungt. Jeg regnet med at det var singler han kjørte og at han 5 sekunder tidligere hadde tatt stangen av stativet.

Jeg tok feil. Kristian hadde tatt 5 repitisjoner og ventet en evighet på å ta den siste repitisjonen. Jeg spurte han hvorfor. Han svarte: "Jeg sto og tenkte på om jeg skulle spørre deg om hvor mye det kostet for solarium, men da ville du sikkert blitt sur" Ho Ho! Kun Kristian kan tenke på solarium mens han kjører knebøy. Hadde det bare vært Gordita han hadde tenkt på så hadde jeg forstått det bedre. Vel, vel... solarium har vel noe med Gordita å gjøre det også. Utrolig hva forelskelse kan gjøre med myke teddybjørner.

Jeg sov ca. 11 timer natt til i dag. Og idag er jeg i mye bedre form enn i går. Klarer jeg å legge meg i riktig tid i natt og unngår det helvettes korpset som synger "Ja, vi elsker!" så kommer formen til å bli bra til i morgen. Da skal vi 7-10 stykker og spise mat på Mama Rosa. Jeg må si jeg lurer på hva jeg skal spise. Blir iallefall ikke biff eller kebab. Håper de har noe kyllingretter som er gode!
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Fasiten
« #241 : 16. mai 2006, 17:21 »
Glemte å fortelle om en hendelse på gymet igår. Jeg så Kristian stå med stangen på ryggen for å kjøre knebøy. Gikk bort ved siden av han og skulle studere løftet hans. Det tok 5 sekunder før han løftet og det var ganske tungt. Jeg regnet med at det var singler han kjørte og at han 5 sekunder tidligere hadde tatt stangen av stativet.

Jeg tok feil. Kristian hadde tatt 5 repitisjoner og ventet en evighet på å ta den siste repitisjonen. Jeg spurte han hvorfor. Han svarte: "Jeg sto og tenkte på om jeg skulle spørre deg om hvor mye det kostet for solarium, men da ville du sikkert blitt sur" Ho Ho! Kun Kristian kan tenke på solarium mens han kjører knebøy.
Synes ikke dette er så uvanlig jeg.Når vektene er så latterlig lette er det ikke greit å konsentrere seg bare om løftingen.Det er ikke uvanlig at mine tanker er helt andre steder enn på trening når jeg kjører "lette" sett. Wink
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Gordita

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 135
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 135

Sv: Fasiten
« #242 : 16. mai 2006, 17:29 »
Vel, vel... solarium har vel noe med Gordita å gjøre det også.

Bare så det er sagt: Jeg er imot solarium! Brun kan man bli ute i solen, og er det ikke nok sol der man befinner seg, er syden neste alternativ!!



Maksløft: 60 (benk) 2*90 (bøy) 110 (mark)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #243 : 16. mai 2006, 17:46 »
Du opprettholder ditt gode navn og rykte, Gordita! Det har vært mange drømmedamer for norske menn opp gjennom tidene, og snart blir nok du lagt bedre merke til. Kanskje det kommer en hjemme-hos-reportasje med deg i sentrum i Se&Hør snart? Du er topp! Grin
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Snuskpelle

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 20

  • Gjør som jeg sier - ikke som jeg gjør!
Sv: Fasiten
« #244 : 16. mai 2006, 20:21 »
Du opprettholder ditt gode navn og rykte, Gordita! Det har vært mange drømmedamer for norske menn opp gjennom tidene, og snart blir nok du lagt bedre merke til. Kanskje det kommer en hjemme-hos-reportasje med deg i sentrum i Se&Hør snart? Du er topp! Grin


En dame som ikke vil at du skal ta solarium, drikke eller røyke? Hmm.. det er vel slike damer man bør passe seg for? Grin

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Fasiten
« #245 : 16. mai 2006, 20:25 »
EINAR GILBERG: KONGEN AV ROLLERBURGERMASKINEN!!!!
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Gordita

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 135
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 135

Sv: Fasiten
« #246 : 16. mai 2006, 20:27 »

En dame som ikke vil at du skal ta solarium, drikke eller røyke? Hmm.. det er vel slike damer man bør passe seg for? Grin

Pass deg Pelle...jeg vet hvor du bor!  >Cheesy
Maksløft: 60 (benk) 2*90 (bøy) 110 (mark)

silentk

  • Gjest
Sv: Fasiten
« #247 : 16. mai 2006, 21:23 »
Jeg føler meg uthengt Tongue

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #248 : 17. mai 2006, 23:44 »
Onsdag 17.mai 2006

Trening på KK-67

Knebøy nakke med stopp
2x3x140


Står ikke knebøy på programmet, men jeg trener lett knebøy likevel. Har pleid å bruke 120 kg men økte til 140 kg idag. Veldig lett. Uten belte.

Lårpress sent
6x185 - 5x215 - 4x245 - 3x3x260


Veldig lette vekter. Egentlig er det tyngre vekter enn det ser ut til ettersom den lårpress-maskina vi har på KK-67 er tyngre enn alle andre lårpressmaskiner jeg har prøvd. Maks belastning på denne lårpressen vi har er egentlig 180 kg, men jeg er forsiktig og tar ikke i og prøver å balansere begge beina med likt press slik at vekta holder seg på "skinna".

Benkpress m/stopp
6x110 - 5x130 - 4x145 - 3x4x152,5

Skråbenk
5x90 - 4x95 - 3x3x102,5

Nedtrekk foran
4x8

Hantelcurl begge hender samtidig
4x8x16,5


Alt dette var helt greit. Jeg vil ikke si veldig lett, men det var helt greit. Løftet av selv. Tok lange fine stopper og løftet greit. Føler likevel det skulle vært litt lettere i benken. Vet at det om to uker blir 5 kg ekstra i benken og det kommer til å gå bra. Om 4 uker derimot så er det 15 kg mer enn i dag og da må jeg ta i. Forhåpentlig blir man litt sterkere etter 4 uker trening, men det virker ikke som om jeg ville klart økta om 4 uker med dagens form. Det er også greit å vite at jeg ikke er helt frisk enda. Var nok en blanding mellom en liten forkjølelse og det at jeg sto opp så tidlig på mandag som gjorde at den dagen ble ett helvette. Kjente det idag at trykket ikke har kommet tilbake. Er litt trøtt selv om jeg har sovet mye de siste to døgnene. Dette blir nok bra til neste uke.

Markløft
5x160 - 4x190 - 3x200 - 3x3x210

Helt greit dette. Tok alt uten belte og hadde bare fine repetisjoner.


Frontpress

6x60 - 5x70 - 5x75 - 2x4x77,5

Lett og uanstrengt. Startet med stangen på bakken og rykkvendet alle vektene før jeg begynte med repsene.

FINITO

En fin økt dette. Følte ikke trykk i noe, men alt gikk likevel helt greit. Etter treningen følte jeg meg omtrent uberørt. Det er ikke en følelse Kristian liker, men selv setter jeg pris på å føle at jeg ikke har trent når dagen er ferdig.

Caepp var på trening idag. Hyggelig å hilse på han. Han virker like fornuftig i virkeligheten som han gjør på forumet.

Olaf viste fram sin solariumbrune kropp idag. Han ser faktisk brun ut nå. Ikke synsbedrag. Tror kanskje Electra ville begynt å like han om hun hadde sett han nybarbert og i bar overkropp nå.

Andreas Tiller viste hvilken idrettsmann han er ved å glimre med sitt fravær. Er det helligdager trener som regel ikke han. Han er en familiemann.

Kjetil Holm er jeg sikker på at trente selv om han ikke var på trening. Han var savnet, men trente nok hjemme hos mor og far noen mil fra oss. På mandag blir det nok full fres på KK-67 igjen.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Electra

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 355
  • Honnør: 177
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 355

Sv: Fasiten
« #249 : 18. mai 2006, 08:29 »

Olaf viste fram sin solariumbrune kropp idag. Han ser faktisk brun ut nå. Ikke synsbedrag. Tror kanskje Electra ville begynt å like han om hun hadde sett han nybarbert og i bar overkropp nå.

Hvem har sagt at jeg ikke liker Olaf. Jeg har alltid likt Olaf. Olaf er en stilig fyr enten han er brun, bleik, påkledd eller avkledd (dette har ikke jeg sett altså, men kan jo forestille med det  Wink).
"Gorau adnabod, d'adnabod dy hun."

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #250 : 18. mai 2006, 12:24 »
Du kan få se det også for jeg har ett bilde av Olaf i dusjen. Det er ganske mange år siden bildet ble tatt, så det er kanskje ikke like interessant. Den gangen hadde jeg også tatt bilder av ett russetog og jeg manipulerte inn Olaf, naken, rett inn i russetoget - skrev ut i A4 og hengte opp på KK-67. Olaf rev ned bildet etter noen dager  what
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #251 : 19. mai 2006, 23:08 »
Fredag 19.mai 2006

Trening på KK-67

Knebøy nakke
5x140 -  4x170 -  2x3x185 - 2x3x200


Trente uten belte på sett 1. Belte på resten. Litt form igjen idag. Dette var veldig lett.


Benkpress med kjettinger (+ca. 30 kg på vekten som er oppgitt)

6x80 - 5x95 - 4x105 - 3x3x110

Meget lett.


Markløft fra kloss


5x175 - 4x210 - 3x230 - 3x3x250

Markløft fra kloss har ikke vært så veldig lett de få gangene jeg har gjort det etter NM, men denne gangen var det ganske så lett. Kjempebra!

Stifflegmarkløft
6x100 - 5x115 - 4x125 - 2x3x135


Glemte heldigvis ikke stifflegen idag.

Rygghev
3x4x46,5

Dips
3x8x12,5 kg

Latsroing omvendt grep
3x8x100


Enkelt.

FINITO

Etter å ha slitt litt både mandag og onsdag pga. dårlig form fikk jeg vitamin-innsprøyting når to powerbabes var på treningen idag. Linda Josefine og Karianne Gordita var på treningen idag. De inspiserte lokalet og rumpa mi. Satt nemlig bak meg når jeg kjørte knebøy og jeg hørte de diskutere at de hadde fin utsikt.

Det var desverre ikke så mye liv på treningen i dag ettersom Tiller, Arthur og Olaf var på Gol i forbindelse med Norges sterkeste mann som er i morgen. Derfor var vi bare Kristian, Christian (caepp), Henrik (en ny gigant) og chipchopen som brukte den digitale alarmen sin som var på treningen idag. Selv om det ikke var mye liv var det veldig hyggelig. Det eneste jeg måtte prøve å unngå var å fise. Det er ikke bra. Spesielt ikke når det sitter babes rett bak deg.

Treningen gikk altså veldig bra og det var ikke noe problem med noe.

Neste uke blir det en lett-uke igjen. Alle øvelser får lette vekter og det blir bare litt mer reps enn de siste to ukene. Så det blir litt kjedelig neste uke - men det fungerer bra mtp. at man får ta seg godt inn og blir i knallform til uka etter hvor det blir det tyngre vekter igjen.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

Sv: Fasiten
« #252 : 20. mai 2006, 15:58 »
Jenter på trening? Som publikum? Hvorfor skiltet du ikke med denslags når jeg trente på KK67?
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

silentk

  • Gjest
Sv: Fasiten
« #253 : 20. mai 2006, 21:38 »
(...)
Neste uke blir det en lett-uke igjen. Alle øvelser får lette vekter og det blir bare litt mer reps enn de siste to ukene. Så det blir litt kjedelig neste uke - men det fungerer bra mtp. at man får ta seg godt inn og blir i knallform til uka etter hvor det blir det tyngre vekter igjen.

Bla bla bla.

hihi

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #254 : 22. mai 2006, 22:57 »
Mandag 22.mai 2006

Trening på KK-67

Knebøy
8x140 (155) -  6x160 (167,5) -  3(4)x5x180


En lett uke igjen. Hadde glemt programmet mitt så jeg måtte ta vektene på alle øvelser med husken. Trente de to første settene i knebøy uten belte. Åtter på 140 istedet for 155 kg. Tok seks reps på 130 før dette så vi kan se på det som kompensasjon. Sekser på 160 istedet for 167,5 og 3 sett istedet for 4 sett på 180. 180 var veldig lett. Jeg er litt syk for tiden, men jeg føler meg sterk allikevel. Er bare forkjølet.

Benkpress m/kloss medium grep
8x120 (122,5) - 6x135 (132,5) - 3(4)x5x150 (142,5)

Foruten førstesettet tok jeg tyngre vekter enn jeg egentlig skulle ha på denne øvelsen. Tok ett mindre sett på 150 kg. Var veldig, veldig lett. Denne uka er jo bare en gjennomkjøring og det er ikke anstrengende i det hele tatt. Ingenting av dette.

Markløft bredt grep og bred fotstilling
8x120 (117,5) - (6x130) - 3x(4)x5x140 (137,5)

Megalett. Bare å bøye seg ned og reise seg.

Stående hantelpress 3x8x26,5 kg
Rygghev med 42 kg 3x8
Nedpress (telte ikke vektene) 3x8


Trisett. Lett.

FINITO

Vektene eller repsene som står i parantes er altså det jeg egentlig skulle tatt ifølge programmet, men jeg glemte altså programmet mitt og måtte trene utifra hva jeg husket. Det gikk relativt bra. Økten i seg selv var veldig lett og jeg føler at formen bare blir bedre og bedre - altså styrkeformen. Den generelle formen er dårligere nå enn for 1-2 uker tilbake pga. forkjølelse. Går mye trøtt og slikt. ...men dette blir bra Smiley

Lite å fortelle fra treningen idag. Kjetil Holm var tilbake og det var gull. Han var ikke i topp slag i dag pga. mye tung trening i forrige uke, men alt var lett uansett. Meget lett. Med to treningsøkter med litt mer hvile nå kommer han tilbake på mandag i neste uke og ruuler på treninga. Det blir tøft... Snart er jeg også i form og da blir det snart 300 i bøy på oss begge. Med bare belte. Det er det vi ser fram til nå. Komme over skamgrensen.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!