Skrevet av Emne: Fasiten  (Lest 2957750 ganger)

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

Sv: Fasiten
« #270 : 23. mai 2006, 14:53 »
Stusset litt på den, jeg også, men i så tilfelle skal jeg ta en telefon, jeg også.
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Fasiten
« #271 : 23. mai 2006, 16:13 »
Tilbyr Dietmar tidsreiser også?

Ja, har du ikke sett at det står "Deutche Demokratische Gewichtheben Bondesforbund Zeitreisen Gmbh" nederst på hver side i programmene?
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #272 : 24. mai 2006, 22:13 »
Onsdag 24.mai 2006

Trening på KK-67

Knebøy nakke med stopp
3x3x140


Knebøy som ikke står på programmet. Obligatorisk. Uten belte.

Lårpress sen utførelse
8x185 - 6x215 - 4x5x230


Veldig lett.

Benkpress m/stopp
8x110 - 6x120 - 4x5x125

Nedtrekk foran
4x8

Hantelcurl begge hender samtidig
4x8x16,5


Kjempelett.

Markløft
8x160 - 6x170 - 4x5x185

Lettere og lettere.


Frontpress

8x60 - 6x65 - 3x5x70

Lett.

FINITO

Tiller tilbake på trening. Lett økt fra han. Gleder meg til han er tilbake for fullt.

Kjetil med dobbel med stopp på 200 i frontbøy. Kun singel på 205 derimot. Der må han skjerpe seg. Avvek fra programmet med 50 kg på det siste settet  Grin

Olaf problemer med albuen og sutrer hele tiden pga. det. Klarer ikke å banke Tiller lenger, da Tiller bare dytter han bort som ingenting.

Kristian ikke bygd for markløft. Krummer ryggen på en litt stygg måte. Må tøye mer men vil heller tenke på Karianne. KKKKK forever.



Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

silentk

  • Gjest
Sv: Fasiten
« #273 : 24. mai 2006, 22:38 »
(..)
Kristian ikke bygd for markløft. Krummer ryggen på en litt stygg måte. Må tøye mer men vil heller tenke på Karianne. KKKKK forever.

Og hvilke herlige tanker det er  :18smileysleep:

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Sv: Fasiten
« #274 : 25. mai 2006, 10:04 »
Kristian ikke bygd for markløft. Krummer ryggen på en litt stygg måte. Må tøye mer men vil heller tenke på Karianne. KKKKK forever.

Hm, siden dette er fasiten, kanskje du kan komme med litt tips angående markløft og løftestil. Jeg har kroppsform som en potetsekk, omfangsrik i bredde, men heller beskjeden i lengde. Lang overkropp og ekstremt kort lortfall/ ben. HVilken stil passer da best i markløft?

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

Sv: Fasiten
« #275 : 25. mai 2006, 10:10 »
Sumo, vil jeg tro?!
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Sv: Fasiten
« #276 : 25. mai 2006, 10:14 »
Var det jeg trodde, men vil gjerne ha et utdypende svar fra fasit-guru Gilberg Smiley Synes denne loggen er meget inspirerende Cheesy

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

Sv: Fasiten
« #277 : 25. mai 2006, 10:31 »
Siden Gilberg sannsynligvis nettopp har lagt seg og ikke kommer til å logge seg på før utpå ettermiddagen når han står opp, tillater jeg meg selv til å gi et foreløpig svar: Det handler om leddutslag og den økte muligheten til å sette seg så nærme stangen som mulig med hoftene og således kunne sitte nesten rett opp med ryggen før draget starter.
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #278 : 26. mai 2006, 14:01 »
Synes Saktemensikkert har svart bra på markløftspørsmålet ditt Buajoa.

Egentlig er sumo vs. vanlig markløftstil ett veldig vanskelig spørsmål. Spesielt ut ifra kun å vite forholdet ben/overkropp. Lengden på armene synes jeg er minst like viktig. Hvis du har lange armer kan begge løftemåter fungere og som regel har de med lange armer store fordeler i vanlig markløft kontra de med korte armer. Det er litt snedig. Én ser lange tynne gutter som selv mener de ikke har talent for styrkeløft fordi de er så høye, men så kommer høyden som en fordel i markløft selv om høyden tilsvarer lengre løftebane. Hadde disse hatt kortere ben ville det blitt enda lettere å utføre markløft med smal stil. Har du korte armer er det nesten ett must å kjøre sumo, fordi du vil redusere løfteveien så mye som mulig.

Sakte trodde, i likhet med deg, at du vil passe best til å trene sumo. Det er godt mulig. Jeg teoritiserer på at jo lengre ben - desto bredere stil i (både) markløft og knebøy. Dette betyr ikke at det ikke går ann å stå smalt i markløft for en med lange ben, men hvis han skal stå smalt må han også ha lange armer. Hvis ikke kommer knærne i veien når han skal senke stangen fordi han må sette seg så langt ned. Hvis jeg snur på flisa vil jeg tro at en med korte ben derfor ikke har noen bakdel med å stå smalt. Korte ben og lang rygg gjør bare at leddutslaget i ryggen ikke blir så stort på smal stil uansett, selv om det i alle tilfeller (gitt sterk nok muskulatur) vil bli mindre leddutslag i sumo. Og det Sakte forteller om å komme så nærme som mulig med hoftene er ett veldig viktig poeng.

Dessuten - når det gjelder lengen på ben så er det ikke lengden i seg selv som er det viktige - det er lengden på lårbeinet. Beinet som går fra kneskålen til hoften/bekkenet. Lengden på dette avgjør hvor nærme man kommer stangen med hoften. Jo lengre det er, desto verre er det å kjøre smalt. Desto kortere armer, desto mer behov for å kjøre bredt.

Min konklusjon blir at hvis man har lange ben bør man kjøre sumo. Sumo er i teorien den mest ergonomiske stilen nesten uansett kroppsform slik jeg ser det. I praksis kan en utøver ha forskjellige potensialer på sin styrke og må kanskje velge litt form utifra dette.  Har man en normalkropp, eller som buajoa - korte ben og lang overkropp - må man derfor velge eller la en trener se på teknikken på de ulike stilene. 
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #279 : 26. mai 2006, 23:42 »
Fredag 26.mai 2006

Trening på KK-67

Knebøy nakke
8x140 -  6x150 -  4x5x162,5


Første sett uten belte. De fem neste sett med belte. Latterlig lett. Hadde ingen pause på repsene på de siste 3 settene. Trente kroppsbygger-style ved å bare gå opp og ned. Trenger ikke bruke tid på toppen for å stramme magen og konsentrere meg noe. Det er alt for lette vekter til slikt. Det eneste jeg må konsentrere meg om er å ikke ta i for mye ettersom det er så lett.

Kjetil må nesten også lære seg å konsentrere seg om å ikke ta i for mye. Han lekte seg med 180 kg på treningen idag og på ett av settene gjorde han det så lett og eksplosivt at stangen hoppet 10 cm fra skuldrene hans. Det var nesten spensthopp med 180 kg på skuldrene og det ble litt farlig når stangen datt ned igjen på ryggen. Han måtte gi litt etter da, selv han - men en maskin slik som han tar ikke skade av det.


Benkpress med kjettinger (+ca. 30 kg på vekten som er oppgitt)

8x80 - 6x85 - 4x5x90

Meget lett. Disse vektene er som en luftballong. Jeg må nesten holde de igjen for at de ikke skal gå opp av seg selv.


Markløft fra bukk


8x175 - 6x190 - 4x5x202,5

Lett, men ikke like lett som det kunne ha vært. Brukte en ekstra tykk stang som gjør at det blir bedre trening for grepet. Dette gjør imidlertid at det føles litt tyngre å dra enn med en normal styrkeløftstang. Fikk også litt pump både i rygg og bein. Usikker på om jeg gjorde 4 eller 5 sett på 202,5 faktisk.

Stifflegmarkløft
8x100 - 6x100 - 3x5x110

Meget lett. Ikke noe å snakke om dette.

Sittende hantelpress
3x8x26,5

Dips
3x8x15 kg

Latsroing omvendt grep
3x8x110


Dipsen var ikke lett her, men de to andre øvelsene er som å stjele godteri fra småbarn. Meget enkelt.

FINITO

Hvileuka til Dietmar gir resultater. Igår når jeg gikk trapper så befølte jeg mine lår og kjente tydelig at størrelsen har kommet seg. Trykket er til å ta og føle på. Jeg poserer hver kveld foran speilet og blir bare mer og mer fornøyd. Livet er herlig. Snart faller også håret. Både på hodet og lengre ned. Da øker styrken også. Jeg er alltid sterkere uten hår enn med hår. Manndommen øker også i størrelse da - ser iallefall slik ut.

I det øyeblikket jeg var ferdig med treningen og begynte å spise mine egg, brødskiver og melk så kjente jeg at jeg begynte å glede meg til mandagen. Da skal jeg på 225 kg i knebøy og jeg tror det kommer til å gå veldig lett. Egentlig gleder jeg meg bare til jeg skal på 232,5 i bøy om tre-fire uker. Og jeg gleder meg til å se hvilke vekter jeg skal trene med etter dette også. Programmet til Dietmar fungerer knallbra. Ikke bare på styrken, men også på motivasjonen. Lieblich!

Kjetil lekte som tidligere sagt med 180 kg. Han tok faktisk omtrent spensthopp med vekta. Det er sjelden han skryter, men i dag måtte han innrømme at vekta var sinnsyk lett. Han gikk også på 200 kg og 210 kg. Jeg har aldri sett han løfte 210 kg for en trippel så lett tidligere. Det er rett og slett ikke motstand i vektene. Han trenger ikke å slite eller ta i noe. Vekten går opp av seg selv.

Olaf begynner også å komme i form. Ikke bare er han blitt en polettneger. Han løfter også meget bra på trening. Bøy uten belte seg knallett ut. Markløft har aldri vært bedre. Kroppsvekten aldri tyngre. Viljen aldri større. Noen skader både her og der har han og det lar han oss aldri få sjansen til å glemme.

Jan Arthur poserte på treningen igjen idag. Han sto ved siden av Olaf. Det er mye positivt å si om Arthur, men når det gjelder talent fungerer han meget godt som å stå ved siden av Olaf. Dette gjør Olaf større enn han egentlig er. Vår tidligere fitnessutøver sprader rundt i bar overkropp på treningen og vi skimter six-packen der. Til tross for sin bakgrunn i fitness blir han knust i brunfarge av Olaf. Knebøyen hans var i dag veldig bra på 60 kg. Problemet er at teknikken bør være lik på de tyngre vektene.

Vår lille junior, Jon Arne, veide seg i dag. 133,5 kg på vår digitale vekt med fullt med klær. Selv var jeg 134,5 fullt med klær. For noen dager siden veide jeg 128-129 om morgenen. På kvelden og med klær blir selvsagt vekten litt tyngre, men jeg tror jeg har gått opp litt den siste uka. Håper iallefall det. Blir stusselig å se 120-tallet. Kjetil får ta seg av det tallet. Olaf leker seg med 140-tallet.

Nei, idag var det en bra trening. Og kroppen har sagt ifra om at den vil løfte tungt igjen. Mandag blir det bra og om noen uker er vi i gang for fullt. Følg med i neste episode av Gilbergs JAZZMYSTERIE!



Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #280 : 26. mai 2006, 23:48 »
AAAhhhhhhh POWER! Jeg føler styrken strømme gjennom blodet. Tre-enigheten er ikke lengre Faderen, sønnen og den hellige ånd. Den er Dahl, Holm og den hellige Gilberg! Gleder meg til å posere i speilet etterpå og la vannet strømme over min pumpede kropp. Etterpå blir det lasagne. Og når jeg spiser det skal jeg tenke at for hvert tygg jeg tar blir jeg litt sterkere. Sterk, sterkere, sterkest. There can be only three! I love it. Love it, love it, love it. POWER!
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

silentk

  • Gjest
Sv: Fasiten
« #281 : 26. mai 2006, 23:51 »
Nå skulle du bare ha hatt Multipower 50/50 Drink Wink

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #282 : 26. mai 2006, 23:52 »
Det kommer! Skal ta inn ett tonn med Multipower 50/50!
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

silentk

  • Gjest
Sv: Fasiten
« #283 : 26. mai 2006, 23:53 »
 I Love You

Utlogget CYC

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 540
  • Honnør: 388
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 540

Sv: Fasiten
« #284 : 26. mai 2006, 23:53 »
Du må da elske å skrive. Skriver jo så langt, men det er bare kult. Fin logg Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!