Skrevet av Emne: Fasiten  (Lest 2958148 ganger)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #300 : 30. mai 2006, 10:30 »
Ja, men så er ikke jeg forfatteren heller Wink
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

Sv: Fasiten
« #301 : 30. mai 2006, 10:32 »
Men du som er så flink med ord kan få lov til å skrive meg ut av smørja...
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Fasiten
« #302 : 30. mai 2006, 12:50 »
...Detektiv Schieldrup befant seg nå midt i bankettsalen. Gjestene hadde sirklet seg rundt ham, og ventet på hva han ville si. Noen var så fulle at de knapt kunne stå oppreist, men like fullt sto de der. Stemningen var til å ta og føle på, og utenfor hylte vinden som dødsdømt i det mørke vinterhelvetet. Han følte seg med ett liten midt blant disse storvokste karene. Selv kvinnene var sterkere enn ham, og han visste at han måtte spille sine kort fornuftig og med omhu.

- Jeg har funnet ut hvem morderen er, og denne personen er midt blant oss. Et sukk gikk gjennom forsamlingen, etterfulgt av en skrikende stillhet. Kun avbrutt av spredte host, og en stor kar som nå hang på kne over en blomsterkrukke og spydde. Den lille løfteren i underbuksen hadde sovnet på gulvet.

- Det er bare én person her inne som kan surre knebind på den måten, sa han og pekte bort i kroken hvor den kvalte lå, helt lilla i ansiktet. Surringene lå fremdeles stramt rundt halsen...


Osv.
Hysterisk bra!!!

Denne bør være egen tråd, og så kan folk skrive sine egne kapittel videre....

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #303 : 31. mai 2006, 02:21 »
Capablanca er død - Lenge leve Gilberg!

Spilte sjakk-kamp i dag (altså 30.mai). Det var siste runde av Trondheims-mesterskapet 2006. Trodde jeg skulle få andreplassen om jeg vant og hadde studert Marshall Attack ut over de sene nattestimer natt til kampen. Fortsatte å studere på jobb og var usikker på om jeg skulle gå inn i vanlig linje, variasjonlinje eller bruke en refutasjon på gambiten. Når jeg kom til sjakklokalet viste deg seg at jeg ikke skulle ha den motstanderen jeg hadde forberedt meg mot. Min motstander skulle være en sjakkompis jeg spiller mye lynsjakk mot. Han har en åpning med hvit som jeg sliter litt med og har derfor litt problemer når han er hvit, men når jeg er hvit er styrkeforholdet snudd. I helga så vi på Skandinavisk ettersom jeg har blitt litt tilhenger av den åpningen i det siste. Én plass må jeg starte mtp. åpningsreportoar og Skandinavisk er har jeg litt sansen for. Det morsomme var at jeg prøvde å lære min kompis denne åpningen i helga, og det var akkurat den åpningen han brukte i mot meg i dag.

Det er ikke så morsomt å "spille mot seg selv", men jeg følte meg trygg på at jeg var litt mer tryggere på åpningen enn han var. Imidlertid var det jeg som gjorde det første tabbetrekket. Jeg bukket en bonde, men det virker nesten som om tempoet jeg fikk ved at han tok den bonden bare var til min fordel!? Jeg fikk til en god plan, men kunne utført den bedre enn jeg gjorde. Er surt i ettertid å se at mitt trekk 17.f4 var bortkastet. Heldigvis fikk jeg matten jeg hadde sett for meg.

Kunne også vunnet kvalitet ved 13.Sxf7+ kombinert med 14.Lb4, men jeg var i angrepsmodus og hadde andre mål slik at jeg overså det der Smiley

Vil poste dette partiet her slik at sjakkinteressert kan ta ett titt på det. Det har noen taktiske momenter som jeg liker. Min rating er på vei oppover. Jeg hadde 1243 i rating etter 10 spilte spill. Ved neste rating gikk jeg ned til 1228. Etter TSSK Grand Prix fikk jeg 1302 og etter at Vårturneringen ble tellende fikk jeg enda høyere rating visstnok. Pga. seieren i dag fikk jeg tredjeplass i mesterskapet. Slått på kvalitet av nummer to (altså like mange poeng, men han har slått bedre motstandere). Fikk en ratingprestasjon på 1663, men ettersom det bare var 4 parti og en w.o. så lyver nok ratingprestasjonen litt.

Ta en titt kjære landsmenn:

[Event "Trondheims-mesterkapet 2006"]
[Site "Trondheim"]
[Date "2006.05.30"]
[Round "5"]
[White "Gilberg, Einar B."]
[Black "Brekke, John Ivar"]
[Result "1-0"]
[ECO "B01"]
[WhiteElo "1302"]
[BlackElo "1354"]
[PlyCount "41"]
[EventRounds "5"]

1. e4 d5 2. exd5 Qxd5 3. Nc3 Qa5 4. d4 Nf6 5. Nf3 c6 6. Bc4 Bf5 7. O-O e6 8.
Re1 Bb4 9. Bd2 O-O 10. Qe2 Bxc2 11. a3 Be7 12. Ne4 Qd8 13. Ng3 Nbd7 14. Bxe6
Re8 15. Bxf7+ Kxf7 16. Ng5+ Kg6 17. f4 Bc5 18. Qc4 Bxd4+ 19. Kh1 Ng4 20. Qxc2+
Kf6 21. Qf5# 1-0
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Fasiten
« #304 : 31. mai 2006, 02:26 »
har du studert fransk åpning? regner med at dette kan være svært interessant med kvinnelige partnere. lynparti kan være morsomt, men også partier der du får brukt kløkt for å komme gjennom motstanderens forsvar virker besnærende. Smiley

Check mate! Smiley

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #305 : 31. mai 2006, 02:29 »
Hvis damer vil vise meg fransk åpning studerer jeg det gjerne. For min del ville det nok uansett blitt lynparti hvis det hadde vært fransk åpning inn i bildet. Som beskrevet tidligere holder jeg ikke ut så sinnsykt lenge  Grin

Fransk åpning i sjakk er imidlertid en veldig interessant åpning. Kommer nok til å studere den mere senere, men vil ikke konsentrere meg om det enda.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Fasiten
« #306 : 31. mai 2006, 07:43 »
Capablanca er død - Lenge leve Gilberg!

Spilte sjakk-kamp i dag (altså 30.mai). Det var siste runde av Trondheims-mesterskapet 2006. Trodde jeg skulle få andreplassen om jeg vant og hadde studert Marshall Attack ut over de sene nattestimer natt til kampen. Fortsatte å studere på jobb og var usikker på om jeg skulle gå inn i vanlig linje, variasjonlinje eller bruke en refutasjon på gambiten. Når jeg kom til sjakklokalet viste deg seg at jeg ikke skulle ha den motstanderen jeg hadde forberedt meg mot. Min motstander skulle være en sjakkompis jeg spiller mye lynsjakk mot. Han har en åpning med hvit som jeg sliter litt med og har derfor litt problemer når han er hvit, men når jeg er hvit er styrkeforholdet snudd. I helga så vi på Skandinavisk ettersom jeg har blitt litt tilhenger av den åpningen i det siste. Én plass må jeg starte mtp. åpningsreportoar og Skandinavisk er har jeg litt sansen for. Det morsomme var at jeg prøvde å lære min kompis denne åpningen i helga, og det var akkurat den åpningen han brukte i mot meg i dag.

Det er ikke så morsomt å "spille mot seg selv", men jeg følte meg trygg på at jeg var litt mer tryggere på åpningen enn han var. Imidlertid var det jeg som gjorde det første tabbetrekket. Jeg bukket en bonde, men det virker nesten som om tempoet jeg fikk ved at han tok den bonden bare var til min fordel!? Jeg fikk til en god plan, men kunne utført den bedre enn jeg gjorde. Er surt i ettertid å se at mitt trekk 17.f4 var bortkastet. Heldigvis fikk jeg matten jeg hadde sett for meg.

Kunne også vunnet kvalitet ved 13.Sxf7+ kombinert med 14.Lb4, men jeg var i angrepsmodus og hadde andre mål slik at jeg overså det der Smiley

Vil poste dette partiet her slik at sjakkinteressert kan ta ett titt på det. Det har noen taktiske momenter som jeg liker. Min rating er på vei oppover. Jeg hadde 1243 i rating etter 10 spilte spill. Ved neste rating gikk jeg ned til 1228. Etter TSSK Grand Prix fikk jeg 1302 og etter at Vårturneringen ble tellende fikk jeg enda høyere rating visstnok. Pga. seieren i dag fikk jeg tredjeplass i mesterskapet. Slått på kvalitet av nummer to (altså like mange poeng, men han har slått bedre motstandere). Fikk en ratingprestasjon på 1663, men ettersom det bare var 4 parti og en w.o. så lyver nok ratingprestasjonen litt.

Ta en titt kjære landsmenn:

[Event "Trondheims-mesterkapet 2006"]
[Site "Trondheim"]
[Date "2006.05.30"]
[Round "5"]
[White "Gilberg, Einar B."]
[Black "Brekke, John Ivar"]
[Result "1-0"]
[ECO "B01"]
[WhiteElo "1302"]
[BlackElo "1354"]
[PlyCount "41"]
[EventRounds "5"]

1. e4 d5 2. exd5 Qxd5 3. Nc3 Qa5 4. d4 Nf6 5. Nf3 c6 6. Bc4 Bf5 7. O-O e6 8.
Re1 Bb4 9. Bd2 O-O 10. Qe2 Bxc2 11. a3 Be7 12. Ne4 Qd8 13. Ng3 Nbd7 14. Bxe6
Re8 15. Bxf7+ Kxf7 16. Ng5+ Kg6 17. f4 Bc5 18. Qc4 Bxd4+ 19. Kh1 Ng4 20. Qxc2+
Kf6 21. Qf5# 1-0

Det er vanskelig for å meg å se på dette på jobb, men jeg skal i hvert fall se over i løpet av kvelden håper jeg. For dette er nemlig en åpning jeg virkelig liker å spille, spesielt med svart. Men, spillet blir sjeldent veldig intressant før man er på trekk 13-15 eller deromkring.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #307 : 31. mai 2006, 13:27 »
Gode Olaf og hellige påske! Jeg hadde to drømmer i natt jeg må fortelle om. Den verste drømmen var at jeg drømte om at det var en person som hadde laget logg her inne på forumet. På den loggen så reppet han med 300 kg i knebøy uten utstyr. Dette var uhørt. Det var imidlertid ingen "Sterkest" denne gangen. Det var en fyr som tidligere, i følge drømmen, hadde vært på KK-67 og jeg hadde møtt han i levende live. Jeg følte meg svak og ydmyket av denne sterke karen. Det var ikke morro at han skulle komme fra intet og være så mye sterkere. Jeg håpet på at knebøyene var litt grunne, og heldigvis var de det siden jeg tror det var Stallion det var snakk om. Stallion har lagt ut videoer med korte knebøy, men på konkurranse er han dypere enn en vektløfter. Når jeg kom til meg selv klarte jeg heldigvis å huske på at Stallion ikke så ut slik som han i drømmen og jeg har jo heller aldri møtt Stallion. Derfor gikk det ikke lang tid før jeg klarte å puste lettet ut og forstå at det hele bare var en veldig vond drøm Smiley

Den andre drømmen jeg husker er at Olaf, Espen og jeg satt på café eller noe. Det virket som om det var på mitt tidligere gutterom, men samtidig var det en café. Veldig vanskelig å være sikker på sted, tid og rom i en drøm ettersom alt virker så logisk mens man drømmer, men alt som regel er galt uansett. Iallefall var det to MC-karer som satt på denne "caféen". Om det var Olaf eller Espen som foreslo det vet jeg ikke, men de ville lage bråk med MC-karene. Disse mc-folkene skulle visstnok være beryktet og ingen likte dem. De trodde de var noe og fortjente å bli satt på plass. Selv ble jeg litt redd. Jeg ville ikke begynne å slåss, så da Olaf og Espen pirret opp stemningen slik at mc-folkene ble sint gikk jeg ut fra rommet. Likevel kunne jeg se hva som skjedde. Espen drepte den ene mc-fyren fort. Blodet sprutet. Den andre mc-fyren ble mørbanket. Og der tror jeg drømmen sluttet Smiley

Så i natt var det action! Er spent på formen i dag også. Må klare å legge meg tidligere. Har vært flink en periode men de siste dagene har vært oppe litt for lenge om natten. Hadde problemer med å sove når jeg måtte på do tidlig i morges. Følte jeg ble glovarm i kroppen. Har nå spist ferdig frokosten for en halv time siden og etter ett par måltid til så er det trening rundt 18.30. Det blir nok bra. Full rapport kommer i kveld!
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
Sv: Fasiten
« #308 : 31. mai 2006, 13:29 »
Gal... GAL!
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Sv: Fasiten
« #309 : 31. mai 2006, 13:33 »
Gode Olaf og hellige påske! Jeg hadde to drømmer i natt jeg må fortelle om. Den verste drømmen var at jeg drømte om at det var en person som hadde laget logg her inne på forumet. På den loggen så reppet han med 300 kg i knebøy uten utstyr. Dette var uhørt. Det var imidlertid ingen "Sterkest" denne gangen. Det var en fyr som tidligere, i følge drømmen, hadde vært på KK-67 og jeg hadde møtt han i levende live. Jeg følte meg svak og ydmyket av denne sterke karen. Det var ikke morro at han skulle komme fra intet og være så mye sterkere. Jeg håpet på at knebøyene var litt grunne, og heldigvis var de det siden jeg tror det var Stallion det var snakk om. Stallion har lagt ut videoer med korte knebøy, men på konkurranse er han dypere enn en vektløfter. Når jeg kom til meg selv klarte jeg heldigvis å huske på at Stallion ikke så ut slik som han i drømmen og jeg har jo heller aldri møtt Stallion. Derfor gikk det ikke lang tid før jeg klarte å puste lettet ut og forstå at det hele bare var en veldig vond drøm Smiley



Drømmer du om meg uten at du vet hvem jeg er? Wink Ikke verst!

Utlogget rusteting

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 38
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 38

Sv: Fasiten
« #310 : 31. mai 2006, 14:01 »
Capablanca er død - Lenge leve Gilberg!

Spilte sjakk-kamp i dag (altså 30.mai). Det var siste runde av Trondheims-mesterskapet 2006. Trodde jeg skulle få andreplassen om jeg vant og hadde studert Marshall Attack ut over de sene nattestimer natt til kampen. Fortsatte å studere på jobb og var usikker på om jeg skulle gå inn i vanlig linje, variasjonlinje eller bruke en refutasjon på gambiten. Når jeg kom til sjakklokalet viste deg seg at jeg ikke skulle ha den motstanderen jeg hadde forberedt meg mot. Min motstander skulle være en sjakkompis jeg spiller mye lynsjakk mot. Han har en åpning med hvit som jeg sliter litt med og har derfor litt problemer når han er hvit, men når jeg er hvit er styrkeforholdet snudd. I helga så vi på Skandinavisk ettersom jeg har blitt litt tilhenger av den åpningen i det siste. Én plass må jeg starte mtp. åpningsreportoar og Skandinavisk er har jeg litt sansen for. Det morsomme var at jeg prøvde å lære min kompis denne åpningen i helga, og det var akkurat den åpningen han brukte i mot meg i dag.

Det er ikke så morsomt å "spille mot seg selv", men jeg følte meg trygg på at jeg var litt mer tryggere på åpningen enn han var. Imidlertid var det jeg som gjorde det første tabbetrekket. Jeg bukket en bonde, men det virker nesten som om tempoet jeg fikk ved at han tok den bonden bare var til min fordel!? Jeg fikk til en god plan, men kunne utført den bedre enn jeg gjorde. Er surt i ettertid å se at mitt trekk 17.f4 var bortkastet. Heldigvis fikk jeg matten jeg hadde sett for meg.

Kunne også vunnet kvalitet ved 13.Sxf7+ kombinert med 14.Lb4, men jeg var i angrepsmodus og hadde andre mål slik at jeg overså det der Smiley

Vil poste dette partiet her slik at sjakkinteressert kan ta ett titt på det. Det har noen taktiske momenter som jeg liker. Min rating er på vei oppover. Jeg hadde 1243 i rating etter 10 spilte spill. Ved neste rating gikk jeg ned til 1228. Etter TSSK Grand Prix fikk jeg 1302 og etter at Vårturneringen ble tellende fikk jeg enda høyere rating visstnok. Pga. seieren i dag fikk jeg tredjeplass i mesterskapet. Slått på kvalitet av nummer to (altså like mange poeng, men han har slått bedre motstandere). Fikk en ratingprestasjon på 1663, men ettersom det bare var 4 parti og en w.o. så lyver nok ratingprestasjonen litt.

Ta en titt kjære landsmenn:

[Event "Trondheims-mesterkapet 2006"]
[Site "Trondheim"]
[Date "2006.05.30"]
[Round "5"]
[White "Gilberg, Einar B."]
[Black "Brekke, John Ivar"]
[Result "1-0"]
[ECO "B01"]
[WhiteElo "1302"]
[BlackElo "1354"]
[PlyCount "41"]
[EventRounds "5"]

1. e4 d5 2. exd5 Qxd5 3. Nc3 Qa5 4. d4 Nf6 5. Nf3 c6 6. Bc4 Bf5 7. O-O e6 8.
Re1 Bb4 9. Bd2 O-O 10. Qe2 Bxc2 11. a3 Be7 12. Ne4 Qd8 13. Ng3 Nbd7 14. Bxe6
Re8 15. Bxf7+ Kxf7 16. Ng5+ Kg6 17. f4 Bc5 18. Qc4 Bxd4+ 19. Kh1 Ng4 20. Qxc2+
Kf6 21. Qf5# 1-0

Hei Einar, og takk for sist...

Skandinavisk er jo noe for spillere som liker rolige stillinger som er temmelig jevne og fort blir til sluttspill, evt må hvit kjøre en veldig aggressiv variant (finnes blant andre varianter med Se5, g4 osv som jeg har spilt noen ganger)...Men skandinavisk er veldig solid og jeg kan skrive under på at det er lett å bli for ivrig som hvit :Smiley

11...Le7 fra han er faktisk en ren bukk da du kan spille 12. Sd5! Dd8 13.Sxe7+ Dxe7 14.Lb4 (og dama og løperen på c2 henger) Men sånne varianter er det lett å komme med etter partiet:P

14.Lxe6 var jo ett kølleslag som det er lett og få litt panikk av, og det fikk han jo, etter 14...Te8? er det slutt og du hadde full kontroll etter det virket det som. Etter det iskalde 14...Ld6 vil det være ett interesant parti med likt matieriell, men jeg etter 15.Lxd7 Dxd7 16.Lg5 (truer på c2) Lg6 17.Lxf6 gxf6 er det ett parti som er helt åpent.

Bra spilt og jeg er sikker på ratingutviklingen vil fortsette å peke rett opp Wink

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #311 : 31. mai 2006, 14:38 »
Hei Espen og takk for sist ja Smiley

Kjempehyggelig at du tar deg tid til å skrive i loggen min og takk for komplimentet på slutten Smiley

Jeg har selvsagt satt Fritz på partiet og han viste meg også 12.Sd5 varianten. På den varianten slår faktisk Fritz springeren med dronninga og gir hvit 2.75 i fordel, mens på den linja du beskrev (som sikkert ville blitt spilt av min motstander) så lot han bare bukk være bukk og flyttet kongen til h8 på trekkk 13. for å unngå Lb4.

Det jeg synes er merkelig er at når jeg krysser av på "training" under analyse på Fritz så vil programmet lage slike spørsmål som "Find the best move for white" og dette gjorde den på trekk 12.Se4 som var trekket jeg utførte. Hvis jeg gjør dette trekket når jeg får oppgaven fra Fritz så sier den "You found the best move" som om den mener at 12.Se4 er det beste trekket. Litt vanskelig forklart men tror du skjønner. Den mener at kontinuasjonen bør være 12.Se4 - Dd8 13.Sxf6+ Lxf6 14.Lb4 (truer tårn med løper og løper med dronninga) Lf5 15.Lxf8 Dxf8 

Forstår du hvorfor den bruker mitt trekk Se4 som det beste? Jeg synes din kontinuasjon ser bedre ut også, selv om 13...Kh8 nok er bedre enn 13...Dxe7?
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget rusteting

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 38
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 38

Sv: Fasiten
« #312 : 31. mai 2006, 15:23 »
Hmmm, jeg så kanskje ikke altfor nøye på det...Men etter 13...Kh8 er jo springeren fanga på e7, men etter å ha kikka litt til på det virker det som hvit får noen bønder for den. Vi kjører variant:

13...Kh8 14.Lb4 Le4 (på f5 eller g6 blir den slått av springeren  og den slipper unna, på La4 kommer b3) 15.Sg5 (Truer løperen på e4 som ikke har noen felter der den ikke henger for springeren på e7 eller der den ikke er tilstrekkelig beskyttet) 15...a5!? (Fritz gir ikke opp) 16. Lc5 b6 og Fritz eget 17.Sg8! bør være kroken på døra, hvit kommer kvalitet og bonde over.

Så jeg tror 12.Sd5 er det beste trekket, men etter 12.Se4 tok det jo bare 9 trekk så skal kanskje ikke klage Tongue

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #313 : 31. mai 2006, 23:07 »
Onsdag 31.mai 2006
Uke 9 av programmet


Trening på KK-67

Knebøy nakke med stopp på boks
5x120 - 4x150 - 3x170 - 3x3x180


Trener denne knebøyen med ganske bred stand. Setter meg ned på en boks. Slapper av i lår og hofter, holder magen stram, pauser i ett par sekund og reiser meg deretter så eksplosivt som mulig med ryggen så rett som mulig. Dette var meget lett. Spesielt sett nummer to var så lett at jeg tror jeg kunne gjort det samme med 30-40 kg mer i dag. Kanskje mer men det kan jeg ikke skrive under på.

Benkpress m/stopp
6x110 - 5x130 - 4x147,5 - 3x3x157,5

Skråbenk
5x90 - 4x100 - 3x3x105

Nedtrekk foran
4x8

Hantelcurl begge hender samtidig
4x8x16,5


Det beste jeg har gjort på reps uten utstyr i benk er triple på 170 kg. Dette har vært med gjort eksplosivt uten stopp, mere en liten sprett. I dag skulle jeg ta 157,5 med stopp for triple og når man ikke er i toppslag så blir det normalt ganske tungt. Det første settet gikk greit. Her ble jeg kritisert for at de to første repsene var uten stopp. For min del teller de likevel som stopp ettersom jeg aktivt slapper av i musklene når stanga er nede på brystet. Tiden for den som ligger under stangen går mye fortere enn for den som ser på så det var nok absolutt ikke konkurransestopp - men en liten stopp var det likevel Wink Det viktigste av alt var at det var lett. Og de to andre settene gikk enda lettere. Dette til tross for at jeg hadde lange konkurransestopper på disse repsene. Helt utrolig deilig! Jeg har aldri hatt framgang på Dietmarprogram i benk. Nesten alltid blitt svakere etter endt program. Nå er det endelig ett program jeg har tro på. Formen føles knall og jeg tror jeg klarer benken i uke 12 og 13 også hvor jeg skal 10 kg tyngre enn idag...

Skråbenken er formalitet. Likeså nedtrekken og bicepscurlen. Tok ett sett t-bar rowing istedet for nedtrekk på ett av kvadruppelsettene.

Markløft
5x160 - 4x190 - 3x220 - 3x3x230

Første sett veldig lett. Andre sett lett. Tredje sett greit, men ved dette settet begynte jeg å kjenne noe jeg tror er kramper i festene til ryggstrekkerne. Måtte sette meg i en godstol og hvile litt før jeg følte at ryggen var klar igjen til å løfte. Og med noen slike pauser mellom de siste settene var det ikke noe problem lengre. 3x3x230 gikk lett. Det var ikke slik at det var så utrolig eksplosivt utført, men det var slik at jeg tror jeg kunne tatt 30 kg mer på vektene.


Frontpress

6x60 - 5x70 - 4x80 - 2x3x85

Alt var lett her foruten de to siste settene. Rart at 80 var lett men 85 ikke lett. Tok alle sett uten belte og vet jeg tjener 5 kg på beltet på denne øvelsen, men at ikke 85 kg er lett er kjedelig. Har alltid vært svak i frontpress, men blir sterkere og sterkere. Er likevel langt igjen på denne øvelsen. Skamgrensen er jo kroppsvekten her og derfor kommer jeg til å skjemmes ett par år til iallefall.

FINITO

Meget flott økt dette. Full kontroll på alle øvelser. Benken merkverdig lett. Hadde nesten ikke forventet det.

Det første jeg gjorde når jeg kom hjem var å sjekke om det hadde kommet "en teskje bløtt" i underbuksa. Det hadde det. Heldigvis var det helt blankt, og ikke brunt, selv om det kom fra samme plass. Når jeg nesten var ferdig med å skrive dagens økt fikk jeg dama mi til å massere meg. Hun er flink til å massere. Har også en massasjestol som jeg kanskje kommer til å bruke etterpå. Har vært litt anspent i venstre lats og traps i hele dag og kjenner det ganske godt nå. Uansett ingen big deal.

På treningen idag var stemningen som i en begravelse. Det var øyeblikk der ingen pratet sammen og ingen smilte eller lo. Kristian satt slik som han personen på avataren til Kjetil sitter. Hodet bøyd nedover og ser på bakken. Han virket rett og slett deprimert, men slik er han nok ettersom han absolutt ikke er høy på pæra og veldig tankefull.

Kjetil skulle trene lett idag og det gjorde vel sitt til at han ikke skinte som sola heller. Det er ikke morsomt å trene med 100 kg mindre enn for to dager siden. Kjetil skal helst løfte 500 kg for reps i frontbøy, og da blir det litt pinglete med 140 kg. Han er kanskje litt skeptisk til hvordan neste uke blir også og det gjør nok at han blir lunefull.

Arthur har sett ut som en sørgende kirkegjenger i lang tid nå, men idag kom smilet fram hos han også. Han tok syv reps på 200 kg og imponerte iallefall meg. Den første repsen så det ut som om at det var såvidt han klarte. Likevel tok han altså syv reps og hadde iallefall én reps til. Hadde ikke forundret meg om han hadde klart ti reps. Det er utrolig utholdende i forhold til at maksen er 220 uten drakt.

Olaf og Tiller var ferdig tidlig med treningen idag. Selv kom jeg ca. 19 og var ferdig litt etter 22.00.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Snuskpelle

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 20

  • Gjør som jeg sier - ikke som jeg gjør!
Sv: Fasiten
« #314 : 31. mai 2006, 23:38 »
Sitat
Det første jeg gjorde når jeg kom hjem var å sjekke om det hadde kommet "en teskje bløtt" i underbuksa. Det hadde det. Heldigvis var det helt blankt, og ikke brunt, selv om det kom fra samme plass.

Sitat
Kristian satt slik som han personen på avataren til Kjetil sitter. Hodet bøyd nedover og ser på bakken. Han virket rett og slett deprimert

Sitat
Arthur har sett ut som en sørgende kirkegjenger i lang tid nå, men idag kom smilet fram hos han også.

Hmm.. er det noen andre som har en teori på hva det blanke var og hvorfor Arthur plutselig begynte å smile igjen? I så fall ville jeg gjort som Kristian og studert gulvet isteden Tongue

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!