Skrevet av Emne: Fasiten  (Lest 2958703 ganger)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #390 : 11. juni 2006, 01:10 »
Hvem er han fyren som sitter ved siden av Paul Anderson? Er det faren din?
Det stemmer Grin Grin Grin
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Fasiten
« #391 : 11. juni 2006, 20:26 »
Hvordan vet du at det er han som er sinnslidende og ikke deg?

Og har Ford begynt å lage motorsykler nå?

Mannen har vært innlagt flere ganger..Og har papir på at han er "gal",det har ikke jeg.. Wink

Siden Forden er svært rusten og ikke særlig billedskjønn,er sykkelen standin Grin
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Fasiten
« #392 : 11. juni 2006, 21:48 »
Mannen har vært innlagt flere ganger..Og har papir på at han er "gal",det har ikke jeg.. Wink

Det sier vel mer om de som gav ham papirene.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #393 : 13. juni 2006, 03:45 »
Mandag 12.juni 2006

Trening på KK-67

Knebøy
8x155 -  6x170 -  4x5x180


En lett uke igjen. Alle sett med belte. Tok første sett uten pause mellom repsene. Slik kroppsbyggerbøy. Glemte å puste før siste reps også slik at jeg fikk en melkesyre som jeg slet med langt ut i knebøyøkta.

Benkpress m/kloss medium grep
8x120 - 6x130 - 4x5x142,5

Løftet dette på trippelkloss. Det er så lett at selv Bente Restad reagerte over hvor lett det var. Hun kunne sikkert klart det samme. Nesten iallefall.

Markløft bredt grep og bred fotstilling
8x120  - 6x130 - 4x5x140

Megalett. Bare å bøye seg ned og reise seg.

Sittende hantelpress 3x8x26,5 kg
Rygghev med 42 kg 3x8
Nedpress 65 kg 3x8


Ble skikkelig andpusten idag av trisettene og det gjorde at nedpressen ble ganske tung. Ryggheven var veldig lett.

FINITO

Ei bra økt selv om jeg både svettet og pustet som en gal idag. Formen var ikke helt på topp. Det er greit når formen ikke er på topp på lettdager. Dagens vekter er jo latterlig lave, men det blir litt reps som gjør at jeg ikke kan synge hele tiden mens jeg løfter.

Satte forøvrig en pers idag. Anti-Doping Norge kom på besøk med tre representanter og alle vi aktive løftere ble testet. Det er flere år siden jeg har blitt testet nå. Grunnen er kanskje at de vegrer å teste meg ettersom jeg har nervøs blære og aldri har klart å pisse i glasset uten at det har tatt timer etter timer. Jeg har pleid å måtte holde meg så lenge at jeg har fått vondt i nyrer og rygg. Så ille har det vært. I dag trodde jeg at jeg skulle ha bedre kontroll ettersom det med årene har gått seg til med tanke på å pisse med noen bak meg - men jeg tok litt feil. Fikk problemer i dag også. Måtte ta i og nesten riste kroppen for å få ut noen dråper. Holdt pusten og klarte å få ut en skvett slik at det til slutt ble nok. Heldigvis tok ikke pisseturen mer enn 5 minutter denne gangen. Og det er en helt utrolig personlig rekord!

Olaf imponerte på treningen idag. Han er ikke i god form for tiden. Lungebetennesle og slapp hver dag. Likevel tok han trippel på 250 i knebøy. Meget lett uten belte. Har aldri sett han gjøre det så lett før. Han tok også en grei trippel uten belte på 265 kg. Det skal sies at jeg kan tjene opp mot 30 kg på beltet i knebøy. Tror ikke Olaf tjener så mye nå, men en trippel på 280 er jeg sikker på at han hadde tatt "lett" idag. Han må ha 300 kg uten utstyr inne på en god dag nå tror jeg. Meget bra.

Paul Holmerson skulle prøve seg på trippel på 260 kg i dag. Forrige uke tippet jeg og Arthur på hvordan det ville gå og jeg måtte være ærlig å si at jeg trodde han kom til å bomme på rep nr. 2. Uheldigvis fikk jeg rett. Holmerson bommet på rep nr. 2 i første forsøk og prøvde igjen etterpå med en skikkelig styrkeløftstang og tok da én rep. Han straffet seg selv med å ta triple på både 10, 20 og 30 kg over det programmet egentlig sa. Det er fast prosedyre for han.

Nå skal jeg legge meg.

God natt!
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #394 : 15. juni 2006, 02:37 »
Gilberg BACK IN THA HOUSE!

Onsdag 14.juni 2006

Trening på KK-67

Knebøy nakke med stopp
3x3x120


Lårpress sen utførelse
8x150 -  4x5x ca.230


Hadde glemt programmet så jeg bare tok noe som lignet min vanlige lettdag. Vet ikke helt vekten på de femmerne. Bare hev på noe som gjorde at jeg kom i nærheten eller over 230.

Benkpress m/stopp
8x100 - 6x110 - 4x5x125

Nedtrekk foran og T-bar-rowing
2x8+2x8

Hantelcurl begge hender samtidig
4x8x16,5


Litt lettere på de to første settene enn programmet tilsier.

Markløft
8x140 -  4x5x190

Visste jeg skulle ha 185 kg på de fire siste settene, men skulle hatt 160 på første sett og ett mellomsett. Mellomsettet visste jeg om men fikk ikke kjørt det fordi Olaf skulle trene mark. Han hev på 190 og det ble til at jeg brukte den vekta også. 140 kg var det vanvittig bra drag på. Kan kjenne mye med slike lette vekter også. Kjørte både første sett og de fire siste uten belte. Kan ikke si dette er vekter. Det er like lett for meg å løfte 190 kg som det er for ei turndame å ta en flikkflakk.


Frontpress


Frontpressen ble lettere enn lett idag for jeg glemte at den var på programmet. Får prøve å ta litt frontpress på fredag istedet.

SITUPS  Grin Grin Grin

Hahaha! Situps! Jeg tok situps idag. 2x15. En helt forferdelig latterlig øvelse, men hvis man bruker vekter i tillegg så kan øvelsen være okei. Brukte kun 5 kg og jeg kjente det godt. Etter sett 2 fikk jeg nesten krampe i magen så jeg sto over ett eventuelt tredje sett med god samvittighet og koste meg med den medbrakte maten.

FINITO

Irriterende å tro at treningsprogrammet ligger i sekken, men når det kommer til stykket så vet jeg ikke hvor det er. Håper jeg finner det til fredagens økt hvis ikke må jeg skrive det ut på nytt.

Treningsdagen gikk forøvrig helt greit. Det er ikke helt lett å vite hvordan formen er på lettdager ettersom man gir så mye mindre mer eller mindre bevisst på slike dager. Vektene er jo vekter jeg holdt på med for ca. 10 år siden og da blir man ikke akkurat kjempemotivert. Blir derfor gøy på mandagen igjen når det skal bli litt motstand i disse dumme vektskivene. Snakk om flokkdyr. Én eller to av dem har ingen mulighet mot meg. Skal de overvinne Gilberg den gale så må de stille opp i flokk. En stor flokk. Akkurat som negre. Men vektskivene er både svart, gule, blå, røde og grønne. Jeg synes de grønne er kulest, men hvis de samler seg i flokk blir jeg ofte ett lett bytte. Desverre. Heldigvis holder de kjeft og kan ikke prate i mobiltelefon. Det er det foresten ingen som kan på KK-67 ettersom vi er isolert fra solskinn og VM i fotball av 5 meter brede betongvegger.

Det som var skuffende med treningen idag var det store mannefallet. Jan Arthur var der ikke så vi fikk ikke høre om denne ukens kondisøkter. Andreas Tiller var der heller ikke så vi fikk ikke sett good-morning-knebøy og Kristian var der heller ikke. Synd - for vi hadde hatt godt av å høre litt mer syting.

De som var igjen kunne likevel skape litt liv. Det ble nevnt at vi nylig hadde fått en europamester i bodyfitness, eller noe slikt, og jeg hadde en komentar på lur i den anledning. Jeg uttalte at jeg syntes hele "sporten" er latterlig. Må samtidig presisere at jeg har respekt for utøverne, men selve sporten har jeg ikke respekt for. Her i Norge har vi vel 2-3 obskure former innen fitness samt at vi har kroppsbygging og man gjør omtrent det samme i hver eneste av disse grenene. Nesten eneste forskjell er dopmengdene.

Når jeg kom med denne komentaren reagerte Bøs som hadde tatt turen innom for å hilse på. Han fortalte at fitness- og kroppsbyggerutøvere var langt mer disiplinerte enn oss styrkeløftere. "Nei, vettu vettu vettu mæ va!" kom det fra en  140 kg+ gubbe som alle nå kjenner som Polettnegeren. Denne polettnegeren trener selv 6 ganger i uken og er blant Norges desidert beste styrkeløftere. Han poengterte at han var meget disiplinert og man måtte se på hva sporten krevdes. Bøs mente at utseendefikserings-sportene krevde så mye mtp. kosthold, aerobisk trening osv. og at det måtte streng disiplin for å klare dette. Polettnegeren mente at utseendefikseringsutøverne hadde midler for alt. Hvis Polettnegeren fikk en skade hadde han ett stort problem, men hvis utseendeutøveren fikk en skade hadde han bare en løsning. Det var nemlig anabole for å få opp musklene, fettforbrenningstoffer og steroider til å speede opp fettforbrenningen - ja, til og med insektsmiddel for å brenne bort fettet. Det var vanndrivende for å få bort vannet - noe som tidligere har skapt dødsfall på scenen og det var ditt for ditt og datt for datt. Det ble en voldsom diskusjon og jeg gikk bare rundt og lo. Livet er herlig! Bøs ble skikkelig sint og følte det som om at han ikke fikk lov til å ha sin mening. Og da fortsatte jeg og le. Til slutt smilte alle sammen - men det ble liv. En liten rettelse. Kjetil Holminator smilte ikke. Han satt og drakk melk og så nede i gulvet.

De siste ukene har The Holminator vært ganske stille av seg. Det har han forsåvidt vært de siste tre årene også, men når knebøyprogrammet begynte å bli tøft og Fasiten ble enda tøffere - da begynte han å veie sine ord meget forsiktig. Han velger heller å være stille enn å synge Sveriges nasjonalsang for å si det på den måten.

Det første som var gledelig med The Holminator var å se han kjøre benkpress igjen for første gang på over to måneder. Nå var det ikke så tunge vekter at det gjør noe. Tror en dopet nybegynner hadde klart vektene lett, men det er ikke poenget. Holminator satser på erobring av benkverdenen og da må han starte en plass ved comebacket.

Ettersom en ekte styrkeløfter må klare 300-200-300 uten utstyr så trenger The Holminator å bli sterk i mark. Samme mann er i form på nippet av å ta 200 kg i benk og det er ikke lenge før han får 300 i bøy slik han holder på. Markløften har imidlertid vært ett lite spørsmålstegn. I dag ble samme øvelse ett utropstegn.

Holminator begynte å leke seg med 190 kg. Deretter skiftet han stang og lekte seg med 220 kg. Tok en trippel som var lettere enn noengang før. Så tok han 240. Deretter 260 noe som var pers med 10 kg uten drakt. Han hadde ikke rørt mark på over to måneder når han idag gjorde dette. Gilberg den gale vet at The Holminator er en ekte styrkefantast og han har alle pundgrenser i hodet. Det er derfor viktig å påminne han om at 272,5 kg er 600 pund. Og 600 pund høres mye ut. Og Holminator vil løfte mye.

Polettnegeren og Gilberg den gale egget Holminator til å ta 270 kg. Det er mye lettere å påvirke Holminator til å løfte tungt enn det er å påvirke han til å løfte lett eller ta en hviledag. Det siste er nesten umulig. Det er som om det er en stemme som sier på tysk: "Ich bin ein übermenschlicher Mann mit übermenschlicher Kraft. Mein Potential ist endlos und ich will die Welt von powerlifting erobern. Und ich will es jetzt!" En slik mann er det vanskelig å prate til fornuft.

Når Holminator, etter å ha lastet stanga med 270 kg, får vite at 272,5 kg ville vært 600 pund begynner hele mannen å riste. Maskinen ,som går på melk, vibrerer slik at nesten hele kjelleren buldrer. Armene flakser til sidene og blikket er slik kun en robot kan kopiere. 270 kg skal iallefall opp. Vanlige mennesker har løftet denne vekta tidliger og da må iallefall Holminator også klare det.

Han løfter vekta. Kommer nesten opp til knærne. Sliter og tar i - men maskinen sviktet. "For dårlig!" var Holminator sin komentar rett etter at han i sinne hadde hevet vekta tilbake til bakken med en kraft mye kraftigere enn gravitasjonskraften.

Nå må jeg gå og kysse kjæresten min igjen.

...og the Holminator?

Han sier ingenting - men jeg vet hva han tenker.

Han tenker: "Ich werde hinter sein"

God natt venner!
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
Sv: Fasiten
« #395 : 15. juni 2006, 02:39 »
God natt Smiley Sov godt Einar!
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget Ole Ø.

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 567
  • Honnør: 179
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 567

Sv: Fasiten
« #396 : 15. juni 2006, 02:51 »
Wow! Må vel være den mest utfyllende loggen på forumet Tongue

Utlogget Charro

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 956
  • Honnør: 205
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 956

Sv: Fasiten
« #397 : 15. juni 2006, 03:25 »
 helpme

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Fasiten
« #398 : 15. juni 2006, 09:17 »
Oiiii!! Shocked

Jeg har gått glipp av mye ja,det har ikke skjedd så mye på flere år enn det har skjedd i går kveld..
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Fasiten
« #399 : 15. juni 2006, 10:31 »
Du er utrolig, Einar! honnør!

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

Sv: Fasiten
« #400 : 15. juni 2006, 11:04 »
Sit-ups: En latterlig øvelse som likevel kjennes godt og får den trenende til å gi seg grunnet krampe?!
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Fasiten
« #401 : 15. juni 2006, 11:05 »
En latterlig øvelse som likevel kjennes godt og får den trenende til å gi seg grunnet krampe?!


NÅ vet jeg om mange latterlig "øvelser" gitt.....
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #402 : 15. juni 2006, 11:50 »
Ja, jogging blant annet. Får nok kramper i beina av det også. Situps uten vekter er like bra magetrening som jogging er som bentrening. Det dummeste jeg ser er folk som trener 3-8 reps på alt foruten mage. Der tar de 60 situps og tror det bedrer annet enn utholdenheten i magen. Noen tror det bygger bra med muskelmasse. Andre tror de får six-pack pga. spot-fettforbrenning. Mye slit mange kunne unngått. På alle øvelser må det vektjusteringer til på. En øvelse uten progressiv vektøktningsmuligheter er ingen styrkeøvelse. Nå kan de fleste øvelser brukes med vekter, men varianten uten vekt er pr. definisjon for meg meget latterlig Smiley
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

Sv: Fasiten
« #403 : 15. juni 2006, 11:57 »
Ah, om du mener uten tilleggsbelastning stiller jo saken seg litt annerledes.
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Fasiten
« #404 : 15. juni 2006, 16:09 »
Ja, jogging blant annet. Får nok kramper i beina av det også. Situps uten vekter er like bra magetrening som jogging er som bentrening. Det dummeste jeg ser er folk som trener 3-8 reps på alt foruten mage. Der tar de 60 situps og tror det bedrer annet enn utholdenheten i magen. Noen tror det bygger bra med muskelmasse. Andre tror de får six-pack pga. spot-fettforbrenning. Mye slit mange kunne unngått. På alle øvelser må det vektjusteringer til på. En øvelse uten progressiv vektøktningsmuligheter er ingen styrkeøvelse. Nå kan de fleste øvelser brukes med vekter, men varianten uten vekt er pr. definisjon for meg meget latterlig Smiley

Eller at man får lange flate magemuskler av mange reps uten belastning.
Gloria in Excelsis Deo


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!