Skrevet av Emne: Fasiten  (Lest 2957556 ganger)

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Fasiten
« #450 : 20. juni 2006, 16:25 »
Nei, jeg har faktisk aldri vært der - det er for ille! Kanskje vi kan stoppe innom dere og trene en gang i sommer?

Det hadde vært koselig å fått besøk Cheesy

woot Fotoshoot du liksom. Stiletthæler har jeg ikke og miniskjørtet må nok vike plass i bagasjen for knebøydrakt og knebind.

Støtter denne jeg,det blir liksom trent på tyngre vekter da.. Wink
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

Sv: Fasiten
« #451 : 20. juni 2006, 22:47 »
Jeg setter ungen til lufting på verandaen. Skal vi noen plass så kjører vi Grin
2thumbsup
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Fasiten
« #452 : 20. juni 2006, 23:28 »
einar einar einar.... Sette ungen til lufting på verandaen...?  Grunnen til at man går tur med barnet er at det skal sove, og skal barn sove så må man av og til gå tur.  Jeg er en erfaren far og trodde også alt var enkelt når det første barnet kom. Grin
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #453 : 21. juni 2006, 00:08 »
Når jeg leste dette var min umiddelbare tanke å sette barnevogna på tredemølla for å simulere turen - men ved nærmere ettertanke tror jeg ikke det er noen god idé. Tror turen blir kort Smiley

Ettersom det sikkert ikke er lov å feste barnevogna bak på mopeden kan jeg sette sammen den elektriske miniscooteren min. En slik en der man uten elektrisiteten står med en fot oppå og spenner ifra med den andre. Vet ikke hva det heter. Den går nok ganske sakte og ingen sier noe om jeg kjører på fortauet med den Smiley Kan bli mange turer da Smiley
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Fasiten
« #454 : 21. juni 2006, 00:16 »
Trivelig å gå tur med barnevogn sjø-jeg er ferdig med den tiden og savner det faktisk litt(dette er den myke varianten av Henning som prater)
Man blir soft og tåpelig glad i barna sine, tror faktisk du vil komme til å gå tur sjøl om det kan koste deg noen kalorier.  Du kan jo trille til nærmeste kebabsjappe?
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #455 : 21. juni 2006, 00:20 »
Ja, men da må jeg trilles tilbake. Kan heller ikke legge meg ned på bakken og la dama trille meg. Hun er ikke sterk nok til det. Må derfor ha stor vogn. Vi får se:)
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Fasiten
« #456 : 21. juni 2006, 00:30 »
290 bildet i bøy.. så det er olaf altså. det var han som satt så tilbakelent i elnesvågen når jeg løftet.. reiste han helt dit for å se på ?

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Fasiten
« #457 : 21. juni 2006, 00:32 »
Olaf og Espen kjørte ned for å se på, og for å coache Jon Arne!

Man stiller opp for klubben sin, ja! Smiley
Jon Arne bar også preg av å ha blitt meget bra dressert i teknikk og gjennomføring. Smiley

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #458 : 21. juni 2006, 08:53 »
290 bildet i bøy.. så det er olaf altså. det var han som satt så tilbakelent i elnesvågen når jeg løftet.. reiste han helt dit for å se på ?
Hvis den store mannen du så på Elnesvågen ikke hadde vært Olaf - hvem skulle det vært da? Én kroppsbygger kunne det ikke ha vært. Det er bare proffene som er like store. Og kroppsbyggere tenker på utseende. De er glattbarberte, har gjerne litt blingbling, mest sannsynlig en tatovering og en caps eller pryl i håret Grin

Så, slik som Egil sier, det var Olaf.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #459 : 21. juni 2006, 08:55 »
Jon Arne bar også preg av å ha blitt meget bra dressert i teknikk og gjennomføring. Smiley
Ja, Jon Arne er en "class-act". Han har god teknikk på alle øvelser. Uansett om det er strongman eller styrkeløft. Og for en styrke den gutten er kababel av. Ser for meg han som 21-22 åring. Tror han kommer til å bli rå til den tid. Skuffende at han falt på farmers walken. Jeg trodde på forhånd at han ville vinne denne øvelsen. Han springer som en gal med de små vektene.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Fasiten
« #460 : 21. juni 2006, 09:06 »
Springe som en gal var det som gjorde at han falt.. høyt tyngdepunkt på loddene, og pålastede skiver.. krever litt forsiktighet..

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Fasiten
« #461 : 21. juni 2006, 15:36 »
man kan ikke bare springe som en gal - man må bruke hodet også. gutten er flink, men viktig at gamlekara holder han fast på jorda med kjettinger også. lett å få store tanker om seg selv når man er ung. Smiley Forøvrig ellers også - men den dagen man tror man er sterk, som 2Strong sier, så kan man gå hjem og legge seg - men helt klart - her er det potensiale. Smiley Mannen har en fremtid. Smiley

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #462 : 21. juni 2006, 23:35 »
Onsdag 21.juni 2006
Uke 12 av programmet


Trening på KK-67

Knebøy nakke med stopp på boks
5x120 - 4x150 - 3x170 - 3x180 - 2x3x185


Tok alle settene foruten de to siste uten belte. Kjente jeg hadde trent knebøy på mandag. Knærne ikke helt restituert. Ellers helt greit dette. Kunne gjort ganske mange kilo ekstra.

Benkpress m/stopp
6x110 - 5x130 - 4x147,5 - 3x157,5 - 2x3x167,5

Skråbenk
5x90 - 4x100 - 3x105 - 2x3x110

Nedtrekk foran
4x8

Hantelcurl begge hender samtidig
4x8x16,5


Trykket i benk virket ikke så bra heller idag. Var liksom noe som manglet. Klarte likevel alle settene. For min del føltes det som om jeg hadde en liten stopp på alle repsene i benk, men jeg er sikker på at de fleste som så på ikke ville ha godkjent stoppene jeg brukte på de to tyngste settene. Dette var også ganske tungt - men var tross alt en vekt jeg trodde jeg skulle feile på for noen uker tilbake. Dette ettersom 3x170 er det beste jeg har gjort i benk - og da bevist uten stopp. Nå prøvde jeg iallefall å ha korte stopper, men kontrollen var ikke like bra som for to uker siden når jeg lekte meg med 157,5. Nå er jeg uansett i toppform i benk og hvis jeg får litt mer trykk framover så vil jeg klare målet med 190+ i benk om noen uker. Det store målet er 200 i benk 10.mars 2007. Bør derfor få til 192,5 før jeg gyver løs på langsiktig opplegg mot 200.

Skal sies at vi ikke hadde magnesium på klubben i dag og jeg bruker alltid dette på tunge sett i alle de tre store. Det gir meg litt ekstra på benken. Ikke bare pga. bedre grep men også pga. bedre feste på selve benken. Glad det gikk uten dette hjelpemiddelet. Olaf er også veldig stor og det var han som sto bak og løftet av vekta til meg. Han blir av og til nesten for stor til å hjelpe til med dette. Han gir en så stor skygge over meg at jeg ser nesten ikke stanga Grin

Markløft
5x160 - 4x190 - 2/3x220 - 3x230 - 2x3x240

Veldig irriterende at vi ikke hadde magnesium på klubben i dag. Jeg er egentlig helt avhengig av dette. Klarte meg uten på de to første settene, men på tredje settet mistet jeg vekta. Dette skjedde selv om jeg brukte drareimer! Festet de selv og var sikkert ikke flink nok til å feste dem. På de tre siste settene, tror jeg, så fikk jeg hjelp av Chipchopen på treninga.

Settene gikk mye bedre da. Siste sett på 240 var veldig lett. Kjetil mente det så ut som om det var 170 kg på stanga - og den komentaren takker og bukker jeg for selv om jeg ikke følte at det var så lett. Absolutt ikke - men til å være 240 var det veldig greit ja.


Frontpress

6x65 - 5x75 - 4x82,5 - 2x3x87,5

Har slitt litt med frontpressen i det siste, men når One ble spilt av Metallica så steg Hallelujah-faktoren opp flere hakk. Olaf og jeg begynte å synge og Tiller, som faktisk kom når alt håp egentlig var ute (20.45), satt og gliste og var imponert over duetten vår.

Frontpressen var lett i dag. Veldig artig at det løsnet litt i denne øvelsen. Faktisk så var det nesten slik at formen steg i løpet av økta. Begynte på en 50-50 protein-karboshake halvveis i økta og den viste seg å gi energi på slutten. Så jeg var nesten i bedre form på slutten av økta enn på begynnelsen. Kunne tatt 300 i mark og 300 i bøy uten belte føltes det ut som Grin

FINITO

Ikke spesielt god form eller bra trykk på første halvdel, men ble bedre utover og på slutten følte jeg meg nok engang som Supermann.

KK-67 fikk sannsynligvis ett nytt medlem i dag også. Ei jævlig fin, som vanlig, Stavanger-jente kom innom treninga. Hun er passe sterk og veldig hyggelig. Hadde jeg ikke hatt dame hadde jeg sagt: "Me Superman - you Lois Lane?". Jeg ga henne derfor over til Olaf.

Bente Restad trente med benkskjorta idag. Var oppe på 85 kg. Uheldigvis er hun litt beskjeden så hun ville ikke flashe puppene foran alle guttene. Espen fikk hjulpet henne da jeg ville konsentrere meg om knebøyen. Han kunne rapportere at puppene holdt til karakteren 7 av 10.

Kjetil hadde en nybegynner-økt idag. Han tok 10x10x100 i benk. Det er vel en magisk grense. 20x20x200 klarer han vel neppe noengang. Tok vel litt megalett bøy også, men ikke mere enn hva Tiller klarer hvis han vil. Holminator brukte sunn fornuft idag mtp. å spare seg til fredagen når han skal "kjenne på vektene" i markløft som Saktemensikkert så fint formulerer det.

Tiller overasket hele klubben med å komme ett kvarter før en VM-landskamp.

Olaf tok over ansvaret med Maria og flørtet like mye som han pleier å flørte med Kjetil. Litt mere glimt i øyet i dag kanskje. Ellers lite å skrive hjem om fra den kanten.

Kjetil smilte og virket å storkose seg uten press på treninga i dag. Olaf sang også endel og vi rocket villt på treningen.

Vi skulle hatt Lordi å synget til i dag. Da ville teksten gått som følger:
Powerlifting Devils gets it done strength hallelujah
Bodybuilders and metrosexuals both can leave
Powerlifting Devils gets it done strength hallelujah
In Olaf's name we outlift them all
[/i]

Derfor avslutter jeg dette kapittelet av Fasiten med:
P O W E R L I F T I N G   H A L L E L U J A H!
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Cochise

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 570
  • Honnør: 234
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 570

  • By the power of Greyscull!
Sv: Fasiten
« #463 : 22. juni 2006, 08:46 »
hahaha.. jeg ler meg i hjel. men kk67 var kjempetøft! jeg hørte ingenting av det noen så for det klirra sånn i metall, og jeg var bittelitt skremt. men kommer tilbake mindre lettskremt neste gang!
kk67

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Sv: Fasiten
« #464 : 22. juni 2006, 08:51 »
hahaha.. jeg ler meg i hjel. men kk67 var kjempetøft! jeg hørte ingenting av det noen så for det klirra sånn i metall, og jeg var bittelitt skremt. men kommer tilbake mindre lettskremt neste gang!

Ble det noen mulighet for deg å trene mellom alle de muskelmonstrene der nede da Smiley?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!