Skrevet av Emne: Fasiten  (Lest 2954682 ganger)

Utlogget Cochise

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 570
  • Honnør: 234
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 570

  • By the power of Greyscull!
Sv: Fasiten
« #465 : 22. juni 2006, 09:02 »
jeg liker muskelmonstre og følte meg mye mer komfortabel på kk67 enn på sats o.l.

jeg skal bli stor og sterk   Grin
kk67

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #466 : 22. juni 2006, 12:11 »
Herlig Maria! Det er som musikk i våre ører. Litt ironisk at vi hører på metal og satan-musikk, men det får så være. Meningen er i allefall å si at det var godt å høre at du skal bli stor og sterk. Det tror jeg du kommer til å bli også! Iallefall sterk Smiley
 
Måtte være noe i at du ikke hørte hva vi sa ja ettersom jeg mente du kunne starte på 40 eller 45x3 for tre sett i bøy. Ta 3x3 i benk og 3x3 i mark. Gjøre dette tre ganger i uken. Øke 2,5 kg hver mandag. Dette i noen få uker før du begynner på ett Dietmar-program.

Det som skjedde var at du tok 8 repsere på bøyen og gikk opp på vektene Grin Kanskje du tenkte å starte skikkelig på mandag? Smiley

So - for those about to lift.... we salute you!
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Electra

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 355
  • Honnør: 177
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 355

Sv: Fasiten
« #467 : 22. juni 2006, 12:19 »
Håper dere virkelig viste dere fra deres aller beste side i går kveld for jeg lovet at dere var veldig kjekke gutter hele gjengen  Wink
"Gorau adnabod, d'adnabod dy hun."

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #468 : 22. juni 2006, 13:13 »
Tror vi viste en ganske god side, men vi strippet ikke så mye da. Arthur gjorde ett forsøk på å vise muskler, men i motsetning til når han har tatt en sjuer på 200 i mark så tok han ikke av seg skjorta og tok en less-muscular. Han lekesloss istedet med Chipchopen. Det var testosteron i bildet i går ja.

Ellers tror jeg vi var gentlemen som hadde en relativt normal KK-67-treningsøkt Smiley
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

Sv: Fasiten
« #469 : 22. juni 2006, 13:27 »

Måtte være noe i at du ikke hørte hva vi sa ja ettersom jeg mente du kunne starte på 40 eller 45x3 for tre sett i bøy. Ta 3x3 i benk og 3x3 i mark. Gjøre dette tre ganger i uken. Øke 2,5 kg hver mandag. Dette i noen få uker før du begynner på ett Dietmar-program.

Det som skjedde var at du tok 8 repsere på bøyen og gikk opp på vektene Grin Kanskje du tenkte å starte skikkelig på mandag? Smiley
Personlig synes jeg Cochise gjorde lurer i å trene 8ere enn de foreslåtte 3erne. Heller flere reps og lettere vekter i starten for å få inn teknikken enn få reps og tyngre belastning.

Jeg er kjent med argumentet om at man det er lettere å beholde god form med få repetisjoner - noe jeg også hevdet før - men er nå av den oppfatning av at man da allerede trener for tungt. I starten kan hun også trene litt mer langsomt enn "vanlig" for å få inn løftebanen helt fra starten.

Tripler og denslags synes jeg man kan vente med til man begynner på en skikkelig oppkjøring.

PS! Dette skriver jeg uten å vite hvilken bakgrunn Cochise har i forhold til vekttrening. Er det snakk om en person som allerede har trent med pen teknikk i flere måneder stiller selvsagt saken seg litt annerledes.
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #470 : 22. juni 2006, 13:38 »
Heller flere reps og lettere vekter i starten for å få inn teknikken enn få reps og tyngre belastning.
Når jeg foreslo 3x3 var det ikke "få reps og tyngre belastning". Det var få reps og lett belastning. Hun har trent åttere på 50 kg i knebøy. Teknikken er bra. Jeg vil hun skal bli vant til mengden og vant til å tenke at vekta ikke er så viktig. Få tankene fra kroppsbygging over til styrkeløft. Tidligere har hun trent 1-2 ganger i uken samme muskel.

Det er pga. dette at jeg ville hun skulle gå ned flere kilo på vektene samtidig som hun gikk ned flere reps. Veldig lett med andre ord. Øke 2,5 kg hver mandag men kjøre samme vektene på onsdag og fredag. Etter 6-8 uker så begynner hun så ett Dietmarprogram.

Og hvis man skal trene inn teknikk vil jeg si det er bedre å trene få reps og mange sett enn få sett med mange reps.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Fasiten
« #471 : 22. juni 2006, 15:55 »
Ble det noen mulighet for deg å trene mellom alle de muskelmonstrene der nede da Smiley?
Huh
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

Sv: Fasiten
« #472 : 22. juni 2006, 21:40 »
Og hvis man skal trene inn teknikk vil jeg si det er bedre å trene få reps og mange sett enn få sett med mange reps.
Nå høres det ut som om hun er bedre kjent med knebøy enn jeg først trodde, og da stiller saken seg som sagt litt annerledes. Jeg gir meg imidlertid ikke helt, og utfordrer videre med femmere framfor treere, da Grin
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget Cochise

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 570
  • Honnør: 234
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 570

  • By the power of Greyscull!
Sv: Fasiten
« #473 : 23. juni 2006, 08:12 »
oi. jeg blir diskutert.

så: Olaf sa 5 8'ere, Einar sa 3x3. jeg gjorde litt som jeg ville siden jeg er så sta, og har vanskelig for å motta ordre, men skal virkelig prøve å gjøre som jeg blir fortalt  Wink

jeg har trent en stund, men introdusert mark, benk, bøy rundt påsketider. har testa en styrkeløfterklubb før, og fått litt teknikkintro, men etter det har jo markteknikken gått rett til helvete.

noe sånn trening med kun stang som noen foreslo syns jeg høres dritkjipt ut. jeg vil heller ha på vekter. 5 reps høres bra ut. men litt vanskelig å vite hvem jeg skal høre på  Cool
kk67

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

Sv: Fasiten
« #474 : 23. juni 2006, 08:37 »
...men litt vanskelig å vite hvem jeg skal høre på  Cool
Neida, hør på meg, du Grin
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #475 : 23. juni 2006, 08:41 »
Når du har bestemt deg for hvem du vil høre på så følger du det den personen sier. Tviler du, eller er uenig, i det den du hører på sier så spør du og så kan dere diskutere.

Hvis jeg prøver å hjelpe noen, enten på KK-67 eller på jobben min på Nidarø Treningssenter, og personen gjør motsatt av hva jeg sier uten å diskutere det med meg først så unngår jeg å hjelpe senere. Blir jeg spurt om å sette opp ett program på jobb så gjør jeg selvsagt dette da jeg må være profesjonell, men jeg følger ikke med personen spesielt mtp. å korrigere teknikk og prøve å følge opp på en måte der jeg legger sjela mi i det.

Det verste jeg vet er nybegynnere som kommer og trener på mitt treningssenter hvor jeg setter av tid til å lage program og instruere nøye i øvelsene. Når treningstimen er over går de til helt andre øvelser enn det programmet tilsier og pumper i vei. Da har de nettopp gått glipp av helhjertet oppfølging.  
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Sv: Fasiten
« #476 : 23. juni 2006, 08:56 »
Når du har bestemt deg for hvem du vil høre på så følger du det den personen sier. Tviler du, eller er uenig, i det den du hører på sier så spør du og så kan dere diskutere.

Hvis jeg prøver å hjelpe noen, enten på KK-67 eller på jobben min på Nidarø Treningssenter, og personen gjør motsatt av hva jeg sier uten å diskutere det med meg først så unngår jeg å hjelpe senere. Blir jeg spurt om å sette opp ett program på jobb så gjør jeg selvsagt dette da jeg må være profesjonell, men jeg følger ikke med personen spesielt mtp. å korrigere teknikk og prøve å følge opp på en måte der jeg legger sjela mi i det.

Det verste jeg vet er nybegynnere som kommer og trener på mitt treningssenter hvor jeg setter av tid til å lage program og instruere nøye i øvelsene. Når treningstimen er over går de til helt andre øvelser enn det programmet tilsier og pumper i vei. Da har de nettopp gått glipp av helhjertet oppfølging. 

Problemet med nybegynnere er vel at de stort sett kan "alt" selv, her kommer verdensmesteren. Hvem gidder vel høre på en avdanket gamling? Unna vei, supermann er på vei.

Synes det virker som du gjør en enorm innsats i å hjelpe nye løftere og det står det stor respekt av.

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

Sv: Fasiten
« #477 : 23. juni 2006, 08:59 »
Det var selvsagt hverken meningen å så tvil hos Cochise eller gjøre det vanskelig for deg Einar, men så ble det iallfall en liten diskusjon av det. Mitt argument er at 3x3 blir for lite stimulerende for muskulaturen på et så tidlig stadium. 8-5 rep bygger mer muskler, og jeg vil tro det er ønskelig i denne innledende fasen da hun gjennom trening av De tre store dermed får trent opp "riktig muskulatur".

Cochise, er du kjent med Jenteprosjektet i Norsk styrkeløftforbund?
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #478 : 23. juni 2006, 09:25 »
Grunnen til min forslag var at ved overgang fra en muskelgruppe 1-2 ganger i uken til De Tre Store tre ganger i uken blir den overgangen ganske brå. Jeg vil unngå stølhet og gangsperre de første ukene. Jeg vil også bryte ned tanken om at tungt er nødvendig - eller muskelnedbryting/muskelvekst er nødvendig. Kroppsbyggertankene pleier man som regel aldri å bli kvitt hvis man ikke blir avvent med det med en gang.

Maria har trent de tre store tidligere. Hun har mye muskelmasse på lår. Hun er ganske sterk i de tre store. Og hun har ganske bra teknikk - men hun har trent som en kroppsbygger. Å begynne med Dietmar med engang synes jeg blir litt for mye. Hun blir på en måte kastet inn i det da. Denne korte perioden fram til ett Dietmarprogram var ikke ment å være spesiell trening. Kun en tilvenning mtp. psyke. En forberedelse. Og en fin måte å finne ut hvor sterk man er og hvilke tall man plotter inn i Dietmarprogrammet.

Fortsetter hun med åttere, som jeg setter opp til alle nybegynnere (8-12 pleier jeg å ligge på), så fortsetter hun med kroppsbygger-tankegangen. Går hun fra 1-2 ganger i uken med én av øvelsene til alle tre øvelsene på samme dag men med flere sett og tre ganger i uken - da tror jeg at hun fort blir stiv og støl. Potensialet til å øke med denne metoden er heller ikke så stort ettersom hun sannsynligvis vil nekte å begynne med stanga eller to små skiver på hver side av denne. Dette - samtidig som at hun er vant med denne repetisjonsmengden. En totalforandring vil, etter min mening, være en pedagogisk måte å få henne til å tenke annerledes samt at det vil bli en mildere overgang til mye av den samme treningen hver trening. Den nye repetisjonsmengden vil også gjøre potensialet tli å øke på vektene bedre, da hun kan øke 2,5 kg hver gang uten å starte utrolig lavt ned på vektene. 

Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Mesterinne

  • Gjest
Sv: Fasiten
« #479 : 23. juni 2006, 09:27 »

Cochise, er du kjent med Jenteprosjektet i Norsk styrkeløftforbund?

Send inn info og et bilde eller to, så kommer en t-skjorte i posten  Wink
Det samme gjelder Gordita. Einar bistår sikkert med bilder  Smiley

http://www.styrkeloft.no/jenteprosjektet/invitasjon.htm

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!