Skrevet av Emne: Fasiten  (Lest 2955035 ganger)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #480 : 23. juni 2006, 23:37 »
Fredag 23.juni 2006

Trening på KK-67

Knebøy nakke
5x140 -  4x175 -  3x192,5 - 3x197,5 - 3x202,5 - 3x210


Trente alle sett uten belte. Skikkelig rart med knebøyen i dag. Alt var tungt fram t.o.m. 202,5. Det var noe av det tyngste jeg har gjort. Veldig seigt og veldig dårlig. Utrolig skuffende. Så kom jomfru (?) Marie. Steike ta for en forskjell. 210 kg ble plutselig lett og jeg kunne kanskje tatt trippel på 230 uten belte på det settet!? Jeg skjønner det ikke helt. Tok ikke for lett på de andre settene, men det var veldig tungt for meg - og det tyngste settet ble ikke tungt. Veldig merkelig, men veldig gledelig med den oppturen på siste sett.



Benkpress med kjettinger (+ca. 30 kg på vekten som er oppgitt)

6x80 - 5x95 - 4x110 - 3x115 - 2x3x120

Lett, lett, lett og lett.


Markløft fra bakken med kjetting (oppgitt vekt pluss kjettinger som veier ca. 30 kg tilsammen


5x145 - 4x180 - 3x210 - 3x225 - 2x3x230

Glemte desverre å ta med magnesium hjemmefra. Måtte bruke reimer og det gikk ganske bra. Siste settene tilsvarer omtrent 260 kg og alt gikk ganske bra. Selv med surring, en litt dårlig surring av reimene, så mistet jeg grepet på toppen på det siste settet. Tar likevel og gir meg selv den repetisjonen. Veldig bra dette!

Stifflegmarkløft
6x120 - 5x120 - 4x130 - 2x3x145

Uten belte. Skulle hatt mye mindre på de to første settene, men orket ikke å skifte på stanga. Var veldig, veldig lett alt sammen uansett.

Rygghev
3x3x51,5

Dips
3x8x25 kg

Latsroing omvendt grep
3x8


Dips tungt, men det går. Meget bra.

FINITO

Artig trening. Veldig spesiell egentlig. Det virker som om jeg starter dårlig og blir i bedre og bedre form utover økta. Knebøyen startet som en katastrofe. At vektene under 200 kg skal være tunge er for meg en gåte. Skjønner det ikke. Det var ikke noe trykk. Ingenting. Litt ubehag i knærne og generelt ikke bra form i det hele tatt, selv om jeg følte meg ganske pigg. Det at jeg ikke brukte belte har stor innvirkning da jeg tjener mye på beltet - men likevel skal 200 kg være luft. Heldigvis snudde vinden på siste settet da skjønnheten selv entret den skitne catwalken. Testosteronet boblet i kroppen min da og 210 kg ble plutselig så lett som det skal være. Nesten uforståelig egentlig. Tenk om vi hadde hatt flere damer på KK-67? Hva med bikini-damer? Burde vel hatt ett klosett da slik at Olaf kunne låst seg inne der. Mulig det hadde blitt for mye for enkelte da ja.

Det første som slo meg når jeg kom på klubben var at det var 6 skateboard i garderoben. Typisk var det at denne gjengen hadde samlet seg rundt en benkpress og så lenge jeg var der var det de eneste de trente. De var også gymmets svakeste.

Mange av gutta sviktet klubben i dag og trente bl.a. på Flex. De trofaste sviktet imidlertid ikke. Og blant disse var Kjetil, Jon Arne, Bente og den blonde skjønnheten Marie.

Kjetil skulle makse i markløft i dag og nedturen var stor når han ble oppmerksom på at det ikke var mer magnesium igjen. Imidlertid fant han en bitteliten klump etter å ha søkt igjennom hele magnesiumbeholderen grundig. Desverre hadde han ikke helt dagen i mark og han avsluttet med mislykket forsøk på 280 kg. Stangen rullet i hendene hans og det gjorde nok sitt til at grepet ikke ble bra nok slik at han måtte gi seg litt over halvveis. Jeg er sikker på at han hadde klart vekta med litt bedre grep.

Etter skuffelsen på markløft ble det benk. Han har slitt med skade her så han tok det veldig med ro. På slutten tok han det enda roligere enn han hadde tenkt også.

Når Kjetil mislykkes for noe så trenger han enten flere timer på å komme seg etter nederlaget, eller han prøver å kompansere på en eller annen måte. Dagens kompensasjon skulle bli å løfte knebøy. som han egentlig ville droppe.

Han viste en utmerket form her. Trodde det skulle bli ny pers jeg. Tok 230 og 250 helt greit. 265 bommet han på desverre.

Etter den bommen var det lite han kunne gjøre for å kompansere. Han hadde lyst til å slå av ei dør på ett skap på KK-67 etter min oppfording, for som han sa: "det hadde vært deilig!" - men han lot frustrasjonen ligge og skulle heller bruke 2-3 timer på å komme seg over nederlaget fra treningen.

Blondinen vår trente fornuftig i dag. Og hun trente veldig bra. Veldig bra teknikk og hun har virkelig bra innstilling. Herlig dame! Hun passer godt inn i miljøet vårt tror jeg. Håper hun begynner å fise snart slik som gutta og ta av seg på overkroppen og posere når hun blir fornøyd med ett markløft eller noe. Desverre hadde hun valgt en bukse i dag som ikke var gjennomsiktig. Hun har kun én bukse som ikke blir gjennomsiktig og den skulle hun desverre absolutt bruke.

Bente trente med knebind og hadde klipt seg. Hun tar lett på livet og treningen, men har stått på bra i det siste. Meget bra.

Ungdommen vår Jon Arne er konge. Han var i toppslag i dag. Han skulle makse i frontpress. Bommet på 70 kg tror jeg det var. Han prøvde igjen og fikk det opp med ett nødskrik. Artig.

Etter at jeg var ferdig med benken hvor jeg hadde på 120 kg samt kjettinger på tilsammen ca. 30 kg så sa jeg til han: "Vedder 1000.- på at du ikke klare én rep på benken". Det tok ikke lengre tid enn 2-3 minutt før han var skikkelig oppsyket med både belte og håndleddstøtter for ett helhjertet forsøk på å ta benken med "min" vekt. "Heldigvis" bommet han så det sang, men veldig artig at han prøvde og klarte å psyke seg så godt opp på så kort tid.

På slutten av treningen var det 120 kg på min markløftstang. Når Kjetil skulle prøve maks i bøy måtte vi heve stanga fra bakken og opp til knebøystativet. Da skulle han prøve å frivende vekta. Han rykket den opp, men bommet desverre helt på vendingen. Blir alt for tungt enda med 120 kg ja.

Det ble fortalt en del morsomme historier på KK-67 i dag. Det ble opplyst at Jon Arne drikker 3-5 liter melk pr. dag - og i tillegg mye kostilskudd. Han kjøpte forleden 16 kg protein for 7000 kroner!?. Grunnen var ganske enkel. Hvis han kjøpte for over 30.000.- ville han spare mye penger ettersom det da ble 30% rabatt...  Grin Bill "on the other side" Blåsberg gjorde Jon Arne oppmerksom på at "du e klar over at hvis du spise 30% mindre så sparer du 60%!? Ho ho ho!!!" Det blir ikke like artig å gjenfortelle det her, men latteren sto løst når han kom med den komentaren.

Jon Arne fortalte også på hvilken måte han ble introdusert for KK-67. Han hadde begynt å trene på Flex hvor han ble konfrontert av Sturla Davidsen pga. en litt dårlig teknikk i markløft. Han kom derfor i samtale med denne mørke mannen og spurte om han hadde drevet med styrkeløft og hva maksløftene hans var osv. Når Sturla fortalte at han hadde gjort 400 kg i knebøy og 370 kg i mark så ble han litt paff.. "Ka faen e det hær for nånn!?" Veldig artig.

Kjetil fortalte i samme slengen hvordan han ble kjent med Sturla. Han hadde trent mark og holdt på å trene benk i rack da Sturla kom innom KK-67 én dag i 2003. Når Sturla fikk høre at Kjetil trente benken etter marken hadde han stusset litt og sagt på sin karakteristiske nordlendingsdialekt: "Hmm... bænkpræss ætte mark?!? Njææaai...." Kjetil ble litt irritert når én han ikke visste hvem var bare kom og sa noe slikt til han. Sturla så ikke spesielt sterk ut heller.

Sturla hadde lagt seg ned og trent benkpress på 150 kg og da tenkte Kjetil at "nja.. han var jo ganske sterk da..". Ikke før senere fikk han vite at Sturla hadde vært verdensmester i styrkeløft. Da følte ikke Kjetil seg så høy i hatten lengre Smiley

Veldig artige historier.

Ellers var det altså en veldig hyggelig kveld i bunkersen på Lademoen Skole.

Amen!
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Fasiten
« #481 : 24. juni 2006, 00:23 »
Virker som den godeste Kjetil prøver på perser hele tida. Hva er dette for noe tulltrening? 
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Fasiten
« #482 : 24. juni 2006, 00:24 »
Virker som den godeste Kjetil prøver på perser hele tida. Hva er dette for noe tulltrening?
Det er spesialopplegget til Kjetil Holm,mannen er laget av stål(rustfritt)
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #483 : 24. juni 2006, 03:39 »
Jeg fikk en beskjed fra Kjetil på MSN istad hvor han spurte meg hvem Apaco på iform var. Jeg visste ikke - og sjekket litt på hans treningsjournal og slikt. Han er ca. 140 kg og tar 245 - 200 - 292,5 i de tre store på godkjent måte (ikke i konkurranse). Han tar triple på 150 i frontpress (kanskje pushpress!?) og er sinnsyk i roing med 210 kg for åttere og nedtrekk med 240 kg!

Her er en artikkel han har skrevet som både jeg og Kjetil syntes var helt topp:
http://www.iform.no/pub/art.php?id=545

Bildeprofil:
http://www.iform.no/forum/index.php/topic,13512.90.html

Dette er en slags Olaf med min tankegang. Kjetil satt og lo når han leste artikkelen fordi den minnet han så mye om meg Smiley Virker som Rune, som han heter, er veldig beskjeden. Utifra størrelsen og at vektene er såpass "moderate" i de tre store så tror jeg han på det han sier med at han aldri har brukt doping også. Denne mannen er "the real deal". Leser i artikkelen hans at han har snakket med Tollef Taksdal. Hvis du, Tollef, leser dette: Har du prøvd å få han til å begynne med styrkeløft?

Han kan bli god i styrkeløft hvis han trener som en styrkeløfter!
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Fasiten
« #484 : 24. juni 2006, 03:52 »
Jeg leser stadig i treningsdagboken til Apaco. Gal mann. Herlige greier. Smiley

Utlogget Charro

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 956
  • Honnør: 205
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 956

Sv: Fasiten
« #485 : 24. juni 2006, 04:33 »
Tror det må være den beste artikkelen jeg noen gang har lest. Det er Olafs filosofi og Einars filosofi i ett. Fantastisk - den burde henge på hvert eneste treningssenter i dette landet. Utrolig fascinerende type, dette.

Utlogget Cochise

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 570
  • Honnør: 234
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 570

  • By the power of Greyscull!
Sv: Fasiten
« #486 : 24. juni 2006, 10:38 »
apaco er ganske tøff. han kommer kanskje til trheim snart, kan ta han med i bunkersen da.

og så må jeg opplyse om at jeg faktisk tok en latspread i går. dog sittende og med klær. kun for å vise hvor mye utoverarmer jeg har lyst på.
kk67

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Fasiten
« #487 : 24. juni 2006, 10:58 »
Ja, filosofien hans kunne noen og enhver lært av. de færreste er slik. kanskje 2% ? Det han sa i slutten om å drite i hva andre gjør/ikke gjør og heller konsentrere seg om seg selv kjenner jeg meg godt igjen i. Det er det viktigste. Når jeg er på gymmet er det for å få fremgang, ikke for å sosialisere og da skal det kjøres hardt. Wink

Fasiten er forresten et utrolig bra navn. Det er liksom bare kongenavnet. Det må du aldri forandre, det er så autoritært og så stort, nesten kongelig einar!

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Fasiten
« #488 : 24. juni 2006, 17:46 »
Leser i artikkelen hans at han har snakket med Tollef Taksdal.

Jeg har også snakket med Tollef.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Jon Arne

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 66
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 66

Sv: Fasiten
« #489 : 24. juni 2006, 18:09 »

Etter at jeg var ferdig med benken hvor jeg hadde på 120 kg samt kjettinger på tilsammen ca. 30 kg så sa jeg til han: "Vedder 1000.- på at du ikke klare én rep på benken". Det tok ikke lengre tid enn 2-3 minutt før han var skikkelig oppsyket med både belte og håndleddstøtter for ett helhjertet forsøk på å ta benken med "min" vekt. "Heldigvis" bommet han så det sang, men veldig artig at han prøvde og klarte å psyke seg så godt opp på så kort tid.

På slutten av treningen var det 120 kg på min markløftstang. Når Kjetil skulle prøve maks i bøy måtte vi heve stanga fra bakken og opp til knebøystativet. Da skulle han prøve å frivende vekta. Han rykket den opp, men bommet desverre helt på vendingen. Blir alt for tungt enda med 120 kg ja.


Jeg vil bare si "den som intett våger intett vinner".   Grin Grin Grin Grin Grin
Det var en kjempe hyggelig trening i går.  Smiley

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Fasiten
« #490 : 24. juni 2006, 18:12 »
Yey...fikk tips om at jeg ble omtalt her inne og det var jo hyggelig  Smiley Jeg kommer som Cochise skriver oppover til Trondheim enten i uke 29 eller 31 og håper jeg kan være med å trene på kk67 en gang eller to den uka og lære meg litt løfteteknikk!
Men nå er det Tyskland-Sverige, så tilbake til tvn  Wink
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Fasiten
« #491 : 24. juni 2006, 18:26 »
Jeg fikk en beskjed fra Kjetil på MSN istad hvor han spurte meg hvem Apaco på iform var. Jeg visste ikke - og sjekket litt på hans treningsjournal og slikt. Han er ca. 140 kg og tar 245 - 200 - 292,5 i de tre store på godkjent måte (ikke i konkurranse). Han tar triple på 150 i frontpress (kanskje pushpress!?) og er sinnsyk i roing med 210 kg for åttere og nedtrekk med 240 kg!

Her er en artikkel han har skrevet som både jeg og Kjetil syntes var helt topp:
http://www.iform.no/pub/art.php?id=545

Bildeprofil:
http://www.iform.no/forum/index.php/topic,13512.90.html

Dette er en slags Olaf med min tankegang. Kjetil satt og lo når han leste artikkelen fordi den minnet han så mye om meg Smiley Virker som Rune, som han heter, er veldig beskjeden. Utifra størrelsen og at vektene er såpass "moderate" i de tre store så tror jeg han på det han sier med at han aldri har brukt doping også. Denne mannen er "the real deal". Leser i artikkelen hans at han har snakket med Tollef Taksdal. Hvis du, Tollef, leser dette: Har du prøvd å få han til å begynne med styrkeløft?

Han kan bli god i styrkeløft hvis han trener som en styrkeløfter!

Haha, jeg leste akkurat i profilen hans og så bildene, og jeg tror jeg vet hvem han er. Hvis jeg ikke tar feil så er det han som alltid sitter helt fremme til høyre i første vogn på t-banen hver dag kl 0609 eller 0624 når jeg skal på yogaen. Har alltid synes at han ligner på en 150 kilos Geir Bedin.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Fasiten
« #492 : 24. juni 2006, 18:28 »
Hei Apaco! Er det du som sitter i første vogn på sognsvannbanen hver morgen litt over kl 6, med lukkede øyne?

Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Fasiten
« #493 : 24. juni 2006, 23:23 »
Hei Apaco! Er det du som sitter i første vogn på sognsvannbanen hver morgen litt over kl 6, med lukkede øyne?

Hehe....verden er ikke stor skjønner jeg. Jepp...det er meg foran til høyre på klokka 6-banen...lukkede øyne er det kun etter at jeg har fått i meg resten av frokosten.
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget OddbjørnS

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 107
  • Honnør: 151
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 107

Sv: Fasiten
« #494 : 24. juni 2006, 23:28 »
Hei Apaco! Er det du som sitter i første vogn på sognsvannbanen hver morgen litt over kl 6, med lukkede øyne?
Hehe....verden er ikke stor skjønner jeg. Jepp...det er meg foran til høyre på klokka 6-banen...lukkede øyne er det kun etter at jeg har fått i meg resten av frokosten.

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=3353.msg498237#msg498237 Grin
"Don't open the gates! Who the hell needs a wooden horse of that size?"
-Unknown inhabitant of Troy

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!