Skrevet av Emne: Fasiten  (Lest 2958111 ganger)

2strong

  • Gjest
Sv: Fasiten
« #570 : 29. juni 2006, 12:58 »
Vi visste ikke at hun var gravid før ute i uke 15. Ca. en uke etter at dama hadde hatt en liten diskusjon med sin søster som hadde hatt problem med å få barn. Da gråt begge og dama mi sa, mens hun gråt til søsteren sin, at hun også gikk og drømte om å bli mor. Lite visste hun at hun var langt på vei da. Søsteren hadde prøvd i lang, lang tid. Ett halvt år senere fikk hun vite at hun skal få tvillinger Smiley

Flott historie Einar !  Smile


Utlogget Sjefskjerring

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 569
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 569

Sv: Fasiten
« #571 : 29. juni 2006, 13:12 »
Hei.
Siden loggen din siste tiden har handlet litt om diverse bekymringer, deriblant kosthold/mat, har jeg lyst til å fortelle om min sønn på 3 år:
Han har en form for spiseforstyrrelse som gjør at han ikke klarer å innta nok fast/vanlig mat. Dette gjør at han er helt avhengig av kosttilskudd/melkeerstatning, han er i tillegg allergisk for melkeprotein, slik at han må ha spesialtilskudd. Dette produseres i England, og det er svært få barn som har behov for dette, så apotekene har svært sjelden  dette på lager.
Forrige uke gikk grossist tom, ble lovet at det skulle komme denne uken, men den dog ei, i går gikk vi tom!
Fikk et annet tilskudd, samme produsent, men litt annen smak, men gutten nektet; "Det smaker vondt"....Noen vil da påstå at et barn spiser bare det blir sulten nok, men, nei, ikke han. Han blir svært slapp, er sulten, men spiser ikke. Idag har jeg, og apoteket ringt rundt til sykehusapotekene for å få tak i, kunne jo være heldig, at det var et apotek som hadde noen ståendes og det var det. Så i ettermiddag får endelig gutten min næringen sin igjen!
Gjett om jeg er glad!
(Så kan vi andre som innimellom sutrer over at "åh, nå er det over 2 timer siden sist måltid", tenke oss om en gang til! Tenk om butikkene gikk tom den maten du var helt avhengig av?Huh

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #572 : 29. juni 2006, 13:52 »
Bra at gutten din fikk maten sin. Skikkelig kjipt å ha en slik sykdom.

Jeg tenker meg uansett ikke om en gang til hvis jeg selv kommer i matklemme. Jeg blir ikke mere sterk eller mindre slapp av den grunn. Det er greit at andre har sykdommer, andre lider av sult, andre dør o.l. - men jeg lar ikke andres problemer være noen trøst for meg om noe går "galt".

Alle må gjøre sitt for å gjøre livet best mulig for den enkelte. En kan selvsagt også prøve å gjøre livet best mulig for de rundt seg også - men livet blir ikke bedre til noen av oss bare ved å tenke. Vi må handle. Så hvis noen sliter med å få i seg mat må man gjøre alt i sin makt for å hjelpe den personen til å få tak i eller klare å fordøye mat. Det nytter ikke å tenke på personen. Og er man sulten selv - så må man spise. Får man ikke spist så blir man ikke mett av å tenke på andre i samme situasjon.

Håper du får hamstret opp mye av den næringen til gutten din så ikke samme problem oppstår igjen.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Sjefskjerring

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 569
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 569

Sv: Fasiten
« #573 : 29. juni 2006, 14:09 »
Joda vi hamstrer vi, men når grossisten ikke også gjør det, så kan det innimellom faktisk skje slik som nå. Skjønner det er vanskelig å forstå dette, men det er faktisk et ekstremt sjeldent produkt, og få som bruker det.

Skjønner at du personlig ikke skal tenke deg om "neste gang" ernæringsbehovet ikke blir dekket umiddelbart, men tenkte kanskje at vår historie kunne sette tingene litt i perspektiv?

Vel, som mor og styrkeløfter fortoner nok mitt liv, og fokus litt annerledes enn for mange her inne. Men, det er jo det som gjør livet spennende, tenk så kjedelig om vi alle var kloninger...Wink

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

Sv: Fasiten
« #574 : 29. juni 2006, 19:23 »
...tenk så kjedelig om vi alle var kloninger...Wink
Nja, si ikke det: Det hadde jo vært deilig å kunne sende kloningen på jobb en og annen dag. Og tenk å hatt en kloning for hvert forsøk i en konkurranse?! Dessuten; hadde vi alle vært kloninger kunne du tatt deg faen på at Tom Cruise hadde startet en form for opprør og fått oss ut av elendigheten. Gode muligheter for fortsetteseskrig mot robotene, da...
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget Sjefskjerring

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 569
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 569

Sv: Fasiten
« #575 : 29. juni 2006, 19:26 »
He he, skulle klonet meg selv for knebøy, Bente for benk og Inger eller Ingunn i mark, eller forresten, hadde ikke blitt kloning av meg selv for bøy, men Hildeborg! Fy f.... DET hadde blitt bra løfter det...........

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

Sv: Fasiten
« #576 : 29. juni 2006, 19:28 »
Jeg er så somlete og vimsete av meg at jeg sikkert hadde prestert å klone meg selv med Halvor Kleppen, og ville følgelig havnet enda lengre ned på listene Cry
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
Sv: Fasiten
« #577 : 29. juni 2006, 23:30 »
Jeg er så somlete og vimsete av meg at jeg sikkert hadde prestert å klone meg selv med Halvor Kleppen, og ville følgelig havnet enda lengre ned på listene Cry

EG følger Christoffer Scaus påstand: Dei ondaste personene i verden, er dei so elsker seg sjølv så høgt at dei desperat prøver å produsere dårlige kopier av seg sjølv.
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #578 : 01. juli 2006, 00:42 »
Fredag 31.juni 2006

Trening på KK-67

Knebøy nakke
8x155 - 6x170 - 3x190 - 3x200 - 2x3x210

(5x140 -  4x175 -  3x192,5 - 3x197,5 - 3x202,5 - 3x210)

Vektene med sett og reps i små skrå skrift er hva programmet seg jeg skulle gjøre. Uthevet skrift er hva jeg faktisk gjorde.

Hadde glemt av programmet igjen idag og viste bare toppsettene på de tre store. Trente slik jeg trodde det var på resten, men når jeg kom hjem ser jeg at jeg bommet ganske grovt. Alt var tungt. 60 kg var ikke godt. 100 kg var ikke godt. 140 kg var ikke godt. Siste rep på 155 kg var ett orsk (tenk om jeg hadde gjort femmer på 140 som var det jeg skulle gjort etter programmet å dømme). På 190 så hadde jeg en sur en som ljomet gjennom lokalet på hele veien opp. Hadde Marie sittet tilbakelent i stresslessen bak meg hadde hun nok umiddelbart gått ut av lokalet og aldri kommet tilbake. 200 kg var såvidt jeg klarte. Det skal ikke være mulig. Det er frontbøyvekt. Utfallsvekt. Hva-som-helst-vekt. Ikke knebøyvekt. Men ting fungerer ikke for meg nå. Jeg vet ikke hva det er.

En positiv overaskelse skjedde imidlertid på 210 kg. Jeg gikk ned og kjørte med stopp  Grin Alle tre repsene med stopp. Gjorde det samme på sett nr. to også. Programmet sier at jeg skulle bare ha ett sett så her gjorde jeg litt mer enn jeg egentlig skulle. Meget bra. Tror det meste jeg har gjort med stopp er trippel på 220 i bøy. Tjener normalt 20-30 kg uten stopp i bøyen. Det gjør jeg ikke nå. For nå var det nesten like greit med stopp. Hva kommer dette av??? Jeg skjønner det ikke - men håper fortsatt at ett mirakel skal gjøre at godfølelsen kommer så jeg kan leke meg med vektene igjen. Nå er det bare ett orsk og slit. Jeg liker det ikke. Hodet sier at det skal gå lett, men kroppen nekter når det kommer til stykket.


Benkpress med kjettinger (+ca. 30 kg på vekten som er oppgitt)

6x80 - 5x90 - 4x100 - 3x110 - 2x3x120
6x80 - 5x95 - 4x110 - 3x115 - 2x3x120

Lett, lett, lett og lett.


Markløft fra bukk


5x100 - 5x150 - 3x200 - 3x230 - 2x3x260
5x175 - 4x210 - 3x240 - 3x255 - 2x3x260

Dette gikk veldig greit. Blir nesten bare sterkere og sterkere i denne øvelsen.

Stifflegmarkløft
6x120 - 5x120 - 4x130 - 2x3x145

Typisk at jeg glemmer denne øvelsen når jeg glemmer programmet mitt. Ikke med vilje.

Rygghev
3x3x51,5

Dips
3x8x25 kg

Latsroing omvendt grep
3x8



Ga faen i trippelsettene. Tok istedet 2x8x27,5 i dips og 2x8 i t-bar-rowing. Det hadde rukket å bli 23.30 på klokka og jeg hadde vært lenge på trening så det var på tide å dra hjem.

FINITO

Fornøyd med at jeg klarte bøyen med stopp. Det skal normalt sett være mye tyngre for meg. Ikke nå. Rart. Hvis jeg begynner å trene på det så kanskje jeg får stabiliteten og teknikken i orden igjen og hvis jeg da prøver løft uten stopp så kanskje vekta flyver opp da? Den følelsen jeg savner.

I dag ble treningen litt forskøvet fordi det var obligatorisk å få med seg Tyskland - Argentina først. Sjelden jeg lar noe utsette treningen min, men jeg visste at folk på treninga sannsynligvis ville få med seg kampen også. Og det er kjipt å trene alene.

Desverre er ikke alle like interesserte slik at jokkeparet Linda Josefine og Lars Edvin kunne jokke seg gjennom treningen på KK-67 uten at store menn fikk overvære det. Marie kunne bruke pissoaret til å tisse og hun kunne trene i gjennomsiktig bukse uten at noen av oss ekte menn fikk se ett eneste kjønnshår.

Når de store bossene kom på trening så var de sporløst forsvunnet. Eneste indikasjon på at de hadde vært der var at det var lite vekter på stengene som var der.

Lille Jon Arne veide seg og vekta viste 134 kg i dag. Han kommer til å bli 160-170 kg når han er ferdig utvokst om ca. 10 år. Det blir voldsomt. Han blir Olaf Dahl sin verdige arvtaker. KK-67 - Norges kuleste klubb! Jon Arne hadde en utrolig bra innsats på treninga idag. Det er ikke noe annet enn å bøye seg i støvet av innsatsen hans. Som å se Tiller i gamle dager før han begynte å tenke for mye på damer.

Tiller gikk og gliste pga. seieren til Tyskland i fotball-VM. Han heter Höffler til mellomnavn og det er en av grunnene til at han er så höfflig. Han kunne gjerne het Becheden til mellomnavn. Hadde ikke gjort store forskjellen. Opphavet er fra  tysk farfar så når det gjelder fotball har han en Führer i seg.

Kjetil er tysk oversetter men liker ikke Tyskland i fotball. Han hadde håpet på Argentina - Brasil i finalen. Likevel var han blid i dag. Nervene har forsvunnet fra kroppen hans. Han er avslappet og mye mer seg selv igjen.

Arthur er alltid seg selv. Han sluttet treningen ganske tidlig i forhold til oss andre ettersom han kom mye tidligere enn oss. Fotball er ikke noe for han. Istedet skulle han på dragracing og se. Imidlertid hadde han ikke penger nok til å se på dette så han kom tilbake til KK for å være tilskuer og medhjelper. Meget bra tiltak. Da fikk vi også høre en historie hvor han ble provosert i trafikken av en 40-åring som kjørte veldig, veldig rolig. Når Arthur kjørte forbi han hadde han tråkket på gassen og tatt igjen Arthur igjen. Bråbremset foran han slik at Arthur selv måtte bremse. Så hadde førtisen gått ut av bilen. Åpnet døren til Arthur sin bil og revet han ut av bilen. Når dette hendte så hadde Jan Arthur, som var i toppform i kampsport, løftet karen og slengt han oppe på panseret på hans bil. En ny Volvo V-70 eller noe slikt. Panseret ble ødelagt. Det ble også ryggen til stakkaren. Begge ble politianmeldt men Arthur sin sak ble henlagt mens han førtisen kunne få rettsak mot seg hvis Arthur ønsket det - men han syntes han hadde fått gjennomgå nok og unngikk dette. Meget bra historie.

Olaf fortalte at han hadde vært hissig i drosjen dagen før. Ei dame som hadde klaget på kjøreruten hans og kommet med spydige bemerkninger gjennom hele turen. Olaf hadde klikket skikkelig og når dama, og en mann som var med henne, hadde begynt å skulle få ned prisen på turen hadde han måttet vise sitt sinne før han fikk kredittkortet slik at han fikk pengene sine. Kundene skulle skrive opp nummeret på taxien for å klage o.l. på han, men det spiller ingen rolle for Guden vår.

Nå skal jeg forsette å høre på Kim Wilde - You keep me hanging on! Den er konge!

Med vennlig og erbødigste hilsen,
Einar B. Gilberg
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget AgentOrange

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 109
  • Honnør: 47
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 109

Sv: Fasiten
« #579 : 01. juli 2006, 01:27 »
Nå skal jeg forsette å høre på Kim Wilde - You keep me hanging on! Den er konge!

Helt enig! Har ikke tall på hvor mange ganger vennene mine og jeg så videoen til denne (tatt opp av noen vi kjente som hadde parabol) en gang midt på 80-tallet. Smiley

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Fasiten
« #580 : 01. juli 2006, 09:25 »
Kaffe i koppen, kake på fat, stille på jobb og FASITEN til Gilberg... HERRLICH!!

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Fasiten
« #581 : 01. juli 2006, 11:59 »
Å mye kake spiser du i løpet av ei uke ?? Huh
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Fasiten
« #582 : 01. juli 2006, 14:06 »
Har ikke kake hver uke da...

silentk

  • Gjest
Sv: Fasiten
« #583 : 01. juli 2006, 15:32 »
Haha, Jan Arthur er så morsom. Den mannen er bare helt utrolig bra Cheesy

Er noe spesielt med KK-67; så mange kule typer. Blide og koselige Einar, godgutten Olaf Tongue, tøffe Espen, melkedrikkende Holm "The Machine", artige og pratsomme Jan Arthur, ungdommen Jon Arne den meget lovende styrkefremtida, bredskuldrete radiografstudenten Tiller osv. 
Kickass

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Fasiten
« #584 : 01. juli 2006, 15:49 »
Har ikke kake hver uke da...

Nå hørtes du faktisk ut som moder'n ..... Grin
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!